Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 15 juli 2020 om 22:34
Ik heb dat hele topic helemaal niet gelezen! Maar met wie ginnegap ik die racistisch is? Dat wil ik serieus weten.fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 22:33Nee. Maar het is op zijn minst discutabel of opmerkelijk te noemen dat je hele pagina's racistische posts niet de moeite waard vindt om iets over te zeggen maar dan wel - en met zijn allen ook nog! - er als de kippen bij bent als 1 zwart persoon een keer in de hitte van het debat uit de bocht vliegt.
Los van dat ik in die bewuste post helemaal niet uit de bocht vloog, maar nota bene letterlijk zei "wow, waarom ga je niet ook zo tekeer over dat dikke witte wijf? Dat doe ik nu dus maar voor je, om zo de balans in het topic weer recht te trekken. Die zat namelijk ook vette onzin uit te kramen."
En dat was een reactie op de eerder door mij geciteerde opmerkingen en scheldwoorden aan het adres van de zwarte deelnemer. Wijf was inderdaad denigrerend bedoeld, zoals ik al zei: om de balans recht te trekken.
Mijn volgende post was "ik snap dat jullie dat vervelend vinden omdat jullie je er door aangesproken voelen, welnu, voor mij is het net zo vervelend om die dingen over zwarte mensen te lezen want daar voel ik me door aangesproken. Dus als iedereen daarmee ophoudt, hou ik ook op. Deal?"
Daaruit is prima op te merken dat ik niemand uitschold, nergens op de man speel, maar gewoon iets duidelijk probeer te maken. Ik zeg het zelfs letterlijk.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 15 juli 2020 om 22:35
Ik ben er echt benieuwd naar. FV wil het me vast wel uitleggen.Maud*de*Braose schreef: ↑15-07-2020 22:28Het zal me werkelijk een worst wezen wat zij daarvan vindt. Zij hoeft mij niet te valideren.

woensdag 15 juli 2020 om 22:37
Ja, vast.....Cookielover schreef: ↑15-07-2020 22:35Ik ben er echt benieuwd naar. FV wil het me vast wel uitleggen.

woensdag 15 juli 2020 om 22:37
Dat heeft ze al best vaak uitgelegd hoor en nu net weer.Cookielover schreef: ↑15-07-2020 22:35Ik ben er echt benieuwd naar. FV wil het me vast wel uitleggen.
woensdag 15 juli 2020 om 22:38
Ik zie het. Dank, PA.

woensdag 15 juli 2020 om 22:39
doornroosje9 schreef: ↑15-07-2020 22:34Ik heb dat hele topic helemaal niet gelezen! Maar met wie ginnegap ik die racistisch is? Dat wil ik serieus weten.
Laat gaan Roos, laat gaan.
Er valt niet te discussiëren met iemand die op ramkoers ligt, of diegene nu zwart, wit, groen of paars is.

woensdag 15 juli 2020 om 22:41
Solomio schreef: ↑15-07-2020 22:34Mods, er is bijna geen beginnen aan om met linkjes te werken of alles te staffen, maar ik ben er helemaal klaar mee om nu al dagenlang door FV te worden afgefakkeld en de rest van de 'napraatkliek' ook.
Echt, wat een negatieve sfeer geeft dat.
Nu weer in het 'vraag het de mods' topic.
Hier sluit ik me bij aan.
woensdag 15 juli 2020 om 22:43
O ja, hoor, ik laat het gaan, maar ik zou dat wel echt willen weten. Want ik lees nu eenmaal nooit daar en als iemand een racist is, wil ik daar liever niet mee ginnegappen of aardig tegen doen eigenlijk. Principekwestie.
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 15 juli 2020 om 22:44
fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 22:33Nee. Maar het is op zijn minst discutabel of opmerkelijk te noemen dat je hele pagina's racistische posts niet de moeite waard vindt om iets over te zeggen maar dan wel - en met zijn allen ook nog! - er als de kippen bij bent als 1 zwart persoon een keer in de hitte van het debat uit de bocht vliegt.
Ik ben hier vandaag in dit topic opgedoken omdat jij persoonlijk werd tegen Doornroosje. Ik heb het niet over jouw uitspraak in dat topic gehad, ik heb niet gezegd dat ik je ban terecht vond, ik ben hier niet met je in discussie vanwege iets wat ook maar het minste beetje met jouw of mijn huidskleur te maken heeft of met dat programma van zondag.
Ik snap dat het voor jou voelt als 'met z'n allen', maar omdat jij ons ieder individueel steeds aanspreekt als kliek, als jullie en als met z'n allen schiet ik steeds verder in de verdediging. Ik ben ik, ik ben niet een kliek, ik vind het naar als je mij dingen verwijt die 'jullie' of 'ze' gedaan hebben.
Ook jij schiet steeds verder in de verdediging, en dat begrijp ik, als het voor jou aanvoelt als met z'n allen tegen één. Maar echt, de discussie wordt duidelijker en minder verhit als je de ander geen woorden in de mond legt en niet allemaal over 1 kam scheert.
woensdag 15 juli 2020 om 22:44
Gelukkigdoornroosje9 schreef: ↑15-07-2020 22:31Mijn omgeving zou keihard lachen als ze dit zouden lezen. Ik trek het mij absoluut niet aan omdat ik weet wie ik ben en waar ik voor sta. Tot grote ergernis van anderen soms. Dan bedoel ik niet op het forum hoor, maar IRL.

woensdag 15 juli 2020 om 22:45
Je verzint het er ter plekke zelf bij. Niemand zei iets over zijn kleur. Alleen jij wil dat er weer van maken. Je maakt er een verhaal van wat er niet stond. Hou gewoon de eer aan jezelf johfashionvictim schreef: ↑15-07-2020 19:45Maar er werd ook steeds gehamerd op het feit dat de zielige mafkees zwart was. Sterker nog, men vond hem een zielige mafkees OMDAT hij zwart was en iets had gezegd over white privilege. DAT maakte hem een zielige mafkees. En een idioot. Niet zijn mening, maar het feit dat hij benoemde dat hij racisme ervoer en dat er white privilege bestaat was de reden dat hij een idioot, een zielige mafkees en een zwetskous was.
Nou, sorry, dan is dat witte dikke wijf een veel neutralere omschrijving. Want ik heb niets over haar karakter gezegd op basis van haar dik zijn of haar wit zijn, in tegenstelling tot de zwarte man die een zielige mafkees is OMDAT hij zwart is.

woensdag 15 juli 2020 om 22:45
doornroosje9 schreef: ↑15-07-2020 22:43O ja, hoor, ik laat het gaan, maar ik zou dat wel echt willen weten. Want ik lees nu eenmaal nooit daar en als iemand een racist is, wil ik daar liever niet mee ginnegappen of aardig tegen doen eigenlijk. Principekwestie.
Nou ja, ik ben onlangs nog racistisch verklaard. Toch denkt mijn gekleurde broer daar anders over.

woensdag 15 juli 2020 om 22:47
In elk geval niets over zijn kleur alleen over zijn verhaal.

woensdag 15 juli 2020 om 22:48
Ik druk je helemaal in geen enkele hoek. Je vindt het zelf nodig om je met de discussie te bemoeien terwijl je helemaal niet in dat topic aanwezig was. En je gaat dan ook nog eens holier than thou zitten doen over het woord wijf.
Als je het programma gezien hebt zoals je net zegt, dan weet je toch gelijk over wie het ging? Dat rare wijf die het had over dat je ook geen blanke vla meer mocht zeggen en dat zij als Nederlander pas echt werd gediscrimineerd of wat ze ook allemaal zat te zwetsen. Jort Kelder kapte haar ook steeds af om die zelfde reden.
Ik vind het opvallend dat mensen die allemaal geen racistische bone in their body beweren te hebben dan wel pagina's lang helemaal los gaan op een zwarte man die iets zegt over white privilege maar dat niemand de witte vrouw bespreekt. Dat wekt op zijn minst de indruk dat het dus in dat topic niet zozeer om de inhoud van wat er gezegd werd ging maar over wie het zei en aan welke kant die stonden.
Am Yisrael Chai!
woensdag 15 juli 2020 om 22:49
Ze heeft het nu hier gemeld, maar het is makkelijker om dan specifieke opmerkingen nog even te staffen anders blijf je linkjes plakken.Abyss schreef: ↑15-07-2020 22:25Jammer dat je oproept om te staffen en niet te melden in het meld topic. Dacht dat het topic juist daarvoor is aangemaakt en dat het ook de voorkeur heeft om dingen melden juist daar te doen.
"Dit wordt ons nieuwe meld systeem. Hier kun je overtredingen melden zoals we voorheen de stafjes gebruikten. Uiteraard kun je ook nog gewoon staffen en mailen"
Zou dan goed zijn dat het vanuit de mods dan ook gepromoot wordt om het daar te doen. " Het nieuwe meld systeem".

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
woensdag 15 juli 2020 om 22:52
Ik verzin het helemaal niet, jullie hoefden zijn kleur niet te benoemen want de hele tendens van dat topic was anti-zwart, anti-allochtoon of hoe je het maar noemen wil. Dat is nu precies waar ik tegen ageer.Nepalese33 schreef: ↑15-07-2020 22:45Je verzint het er ter plekke zelf bij. Niemand zei iets over zijn kleur. Alleen jij wil dat er weer van maken. Je maakt er een verhaal van wat er niet stond. Hou gewoon de eer aan jezelf joh
Am Yisrael Chai!
woensdag 15 juli 2020 om 22:52
Sluit ik me ook bij aan.Solomio schreef: ↑15-07-2020 22:34Mods, er is bijna geen beginnen aan om met linkjes te werken of alles te staffen, maar ik ben er helemaal klaar mee om nu al dagenlang door FV te worden afgefakkeld en de rest van de 'napraatkliek' ook.
Echt, wat een negatieve sfeer geeft dat.
Nu weer in het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 15 juli 2020 om 22:54
Als je dat topic niet hebt gelezen, waarom kom je dan hier in dit topic om over mijn opmerking te klagen?doornroosje9 schreef: ↑15-07-2020 22:34Ik heb dat hele topic helemaal niet gelezen! Maar met wie ginnegap ik die racistisch is? Dat wil ik serieus weten.
Am Yisrael Chai!

woensdag 15 juli 2020 om 22:54
fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 22:48Ik druk je helemaal in geen enkele hoek. Je vindt het zelf nodig om je met de discussie te bemoeien terwijl je helemaal niet in dat topic aanwezig was. En je gaat dan ook nog eens holier than thou zitten doen over het woord wijf.
Als je het programma gezien hebt zoals je net zegt, dan weet je toch gelijk over wie het ging?
Ik heb dat programma niet gezien. Ik heb het topic hier erover gezien, en daar zondagavond voor het meegelezen.
Ik heb ook niet holier zitten doen over het woord wijf.
Nogmaals, ik ben hier omdat je persoonlijk werd tegen Doornroosje. Ik heb verder niets gezegd over je ban of je huidskleur of je woorden in dat topic. Ik bemoei me niet met de discussie over het programma, ik bemoei me met de post richting Doornroosje.

woensdag 15 juli 2020 om 22:56
Ah, vandaar al die een-tweetjes met iemand die nota bene net geband is omdat ie het nodig vindt mij Racism-victim te noemen. En zo noemt ie me vast niet omdat ik een zwarte vrouw ben die over racisme klaagt, he?doornroosje9 schreef: ↑15-07-2020 22:31Mijn omgeving zou keihard lachen als ze dit zouden lezen. Ik trek het mij absoluut niet aan omdat ik weet wie ik ben en waar ik voor sta. Tot grote ergernis van anderen soms. Dan bedoel ik niet op het forum hoor, maar IRL.
En omdat jij zo erg tegen racisme bent en het bovendien in jouw napraattopic was heb je er direct melding van gemaakt, toch?
fashionvictim wijzigde dit bericht op 15-07-2020 22:57
10.86% gewijzigd
Am Yisrael Chai!