Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 29 juli 2020 om 19:58
Nou nee, zelfs als je heel erg duidelijk erbij zette dat je het zou melden als het verhaal zoals de TO het schreef (en later aanvulde) waar was, waren er nog steeds die dat belachelijk vonden want ... en dan kwam er een partij onzin die meestal neerkwam op dat het zo zielig was voor de kinderen als het gemeld werd en ze in de financiële problemen zouden komen door een melding.-Shifty- schreef: ↑29-07-2020 18:50Volgens mij ligt het aan je manier van lezen. Er zijn gewoon een hoop die in deze specifieke situatie onvoldoende aanleiding zien om in dit geval toeslagenfraude aannemelijk genoeg vinden om iemand aan te geven.
Dat is wel wat anders dan toeslagenfraude op zichzelf meer dan oké te vinden.
Dus het voorbehoud van waarheidsvinding is meer dan eens gemaakt. Alleen ten behoeve van de discussie is het zo lam als je steeds moet zeggen dat je geen stelling neemt als je de andere kant van het verhaal niet hebt gehoord, want tja, forum, die andere kant horen we meestal niet. En als we die wel horen is dat meestal een trol.

woensdag 29 juli 2020 om 20:05
-Red- schreef: ↑29-07-2020 19:58Nou nee, zelfs als je heel erg duidelijk erbij zette dat je het zou melden als het verhaal zoals de TO het schreef (en later aanvulde) waar was, waren er nog steeds die dat belachelijk vonden want ... en dan kwam er een partij onzin die meestal neerkwam op dat het zo zielig was voor de kinderen als het gemeld werd en ze in de financiële problemen zouden komen door een melding.
Dus het voorbehoud van waarheidsvinding is meer dan eens gemaakt. Alleen ten behoeve van de discussie is het zo lam als je steeds moet zeggen dat je geen stelling neemt als je de andere kant van het verhaal niet hebt gehoord, want tja, forum, die andere kant horen we meestal niet. En als we die wel horen is dat meestal een trol.
Het verhaal zal best waar zijn; het gaat er om of het aannemelijk is dat de aanname in dat verhaal klopt. En dat weten we niet omdat TO dat ook niet weet.
De reacties die ik lees waren voornamelijk gericht op het niet melden zonder meer overtuigend bewijs; niet tegen melden op zich als er wel meer overtuigend bewijs zou zijn.
Natuurlijk zijn er dan nog steeds een paar die dan vinden dat je je afzijdig moet houden; maar die zie ik niet in de meerderheid. Ik denk dat als je eenzelfde topic zou openen met wel een overtuigend bewijs dat je een heel ander beeld krijgt van dezelfde forummers
woensdag 29 juli 2020 om 20:12
Dat vraag ik me ernstig af bij degenen die me in dat topic het meest opvielen-Shifty- schreef: ↑29-07-2020 20:05Het verhaal zal best waar zijn; het gaat er om of het aannemelijk is dat de aanname in dat verhaal klopt. En dat weten we niet omdat TO dat ook niet weet.
De reacties die ik lees waren voornamelijk gericht op het niet melden zonder meer overtuigend bewijs; niet tegen melden op zich als er wel meer overtuigend bewijs zou zijn.
Natuurlijk zijn er dan nog steeds een paar die dan vinden dat je je afzijdig moet houden; maar die zie ik niet in de meerderheid. Ik denk dat als je eenzelfde topic zou openen met wel een overtuigend bewijs dat je een heel ander beeld krijgt van dezelfde forummers

woensdag 29 juli 2020 om 22:19
Goed rijpe avocado halveren, pit er uit, oppervlakkig uithollen, volstorten met een berg garnalen al dan niet verlengd met wat cocktailsaus.
En dan uitlepelen.