Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb hetzelfde gevoel als Lily, maar dan met onze robotgrasmaaier, echt fantastisch :heart:
LīlyRose schreef:
04-08-2020 18:45
:rofl:
Toen ik hem blokkeerde ( ja kleuter) I’m stuck, please free me!
Ik zou hem waarschijnlijk verbrijzelen mocht hij dit blijven roepen.
Moirmel schreef:
04-08-2020 19:40
Ik zou hem waarschijnlijk verbrijzelen mocht hij dit blijven roepen.
Jij houdt sowieso wel van fysiek ingrijpen toch?
Marana schreef:
04-08-2020 19:35
Ik heb hetzelfde gevoel als Lily, maar dan met onze robotgrasmaaier, echt fantastisch :heart:
Die eten egeltjes op :(
LīlyRose schreef:
04-08-2020 19:42
Ik :heart: egeltjes. We hebben bij ons twee egeltjes die regelmatig 's avonds langskomen voor een paar brokjes en als dat op is leggen ze een paar drolletjes en gaan ze spelen met het speelgoed van dochter.
LīlyRose schreef:

Die van ons heeft inklapbare messen
Marana schreef:
04-08-2020 19:51
Goed!
LīlyRose schreef:
Ik schuw het niet.
Marana schreef:
04-08-2020 19:35

Maar...
wat moet je man dan nog doen @(
Later is nu
LīlyRose schreef:
Niet zo hengelen Lily
Marana schreef:
04-08-2020 19:51
En die klapt ie automatisch in als ie een egeltje tegenkomt?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dreamer schreef:
04-08-2020 20:31
Maar...
Op zondag het egeltjesvlees snijden?

David Dunning
Dreamer schreef:
04-08-2020 20:31
Maar...

:proud:

De helft van ons huishouden. En dat gebeurt geheel spontaan, zonder overleg. Sterker nog, ik denk dat hij meer doet dan ik :-$ maar hij werkt thuis en ik niet.

Ik ben die 2 topics al dagen vol verbazing aan het lezen, en iedere keer knuffel ik mijn vent weer even innig. Zo fijn dat het bij ons gewoon zo gaat. Al hebben wij natuurlijk geen kinderen, dat scheelt.
Solomio schreef:
04-08-2020 20:34
En die klapt ie automatisch in als ie een egeltje tegenkomt?

Dat is de bedoeling, dat hij inklapt bij iets anders dan grassprietjes of onkruid
Marana schreef:
04-08-2020 20:38
Dat is de bedoeling, dat hij inklapt bij iets anders dan grassprietjes of onkruid
Ik stel me dan voor hoe dat werkt: een grassprietje heeft een bepaalde weerstand bij het maaien. Maait dat mes ineens een egeltje, andere weerstand, inklappen maar.
Te laat dus.

Maar...... het zal vast anders werken. ;-)

David Dunning
Marana schreef:
04-08-2020 20:37

De helft van ons huishouden. En dat gebeurt geheel spontaan, zonder overleg. Sterker nog, ik denk dat hij meer doet dan ik :-$ maar hij werkt thuis en ik niet.

Ik ben die 2 topics al dagen vol verbazing aan het lezen, en iedere keer knuffel ik mijn vent weer even innig. Zo fijn dat het bij ons gewoon zo gaat. Al hebben wij natuurlijk geen kinderen, dat scheelt.

Wij hebben wel kinderen (al bijna geen één meer in huis) maar hier gaat het ook goed hoor. :)
Ik heb gelukkig maar 1 topic met verbazing gelezen. Na mijn eerste reactie denk ik altijd.. ooowhnee, hier had ik niets moeten zeggen :facepalm:
(wel een goede test om te zien of supermom alweer terug is, zo'n topic :proud: )
Later is nu
Even nav die 2 topics: de TO van de ene heeft in beide topics verteld dat haar man al 5 jaar niet met de kinderen naar de tandarts was gegaan. Maar in haar OP heeft ze het over een kleuter (en een schoolkind). Ga je normaal met kinderen al voor de kleuterleeftijd naar de tandarts?
(en ja, natuurlijk is voor het schoolkind 5 jaar niet gaan ontzettend stom)
Marana schreef:
04-08-2020 20:53
Even nav die 2 topics: de TO van de ene heeft in beide topics verteld dat haar man al 5 jaar niet met de kinderen naar de tandarts was gegaan. Maar in haar OP heeft ze het over een kleuter (en een schoolkind). Ga je normaal met kinderen al voor de kleuterleeftijd naar de tandarts?
Hier in België wordt aangeraden om naar de tandarts te gaan vanaf de 1ste tand opduikt.
Ook om al te wennen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Marana schreef:
Ik nam ze altijd mee op verzoek van de tandarts bij mijn eigen controles en vanaf dat ze twee waren, gingen ze zelf in de stoel. Eerst bij mij of hun vader op schoot. Hij keek alleen naar hun tanden (en controleerde of wij goed poetsten, natuurlijk).
Marana schreef:
Mijn jongste had op zijn 3e al een gaatje en was toen al gewend aan de tandarts.

David Dunning
Altijd mee met mij en vanaf 2 zelf in de stoel. Zijn vader is nog nooit met hem bij de tandarts geweest.
Ah, kijk, weer wat geleerd, geen idee dat dat al zo vroeg begint. Wel goed om ze te laten wennen.
Ja, mijn oudste vindt de tandarts zo'n gezellige boel dat ze zelf ook tandarts wil worden.
Marana schreef:
04-08-2020 20:37

De grens schijnt bij kind 2 te liggen. Dan doen sommige mannen van de ene op de andere dag niks meer. Maar hier ook niks van gemerkt.
Het-groepje schreef:
04-08-2020 21:40
De grens schijnt bij kind 2 te liggen. Dan doen sommige mannen van de ene op de andere dag niks meer. Maar hier ook niks van gemerkt.

Ik denk dat het al begint zodra je gaat samenwonen. Je moet direct de zaken verdelen of samen doen, er samen verantwoordelijk voor zijn. Wat mij betreft nog een reden om niet minder te werken dan je partner. Je pakt dan automatisch toch meer huishoudelijk op, en dat wordt alleen maar meer en meer als je gezin groeit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven