Date verteld over mijn ADD
woensdag 26 augustus 2020 om 17:00
Hoi iedereen,
Laatst heb ik een date gehad met een man die ik heel erg leuk vond/vind. Toen we elkaar leerde kennen was er zo'n goede klik en aantrekkingskracht.. Tot onze date. Het ging allemaal goed en was heel gezellig, totdat ik ineens begon te vertellen over dat ik ADD heb (het kwam ineens ter sprake). Hij vroeg wat dat precies inhield, dus begon ik het uit te leggen. Ineens merk ik dat hij zeer kortaf is en op WhatsApp eigenlijk niets meer zegt. Heel eerlijk gezegd doet dit me best pijn en merk dat hij daarvoor echt steeds het initiatief nam om met me te praten en wat af te spreken.. Misschien vindt hij me nu 'raar'.. Maarja wat is 'normaal'??! Spijt dat ik veel te open ben geweest over mezelf. Hoe kunnen jullie iemand vergeten waar je gevoelens voor hebt?
Bedankt alvast voor de reacties.
Groetjes
Laatst heb ik een date gehad met een man die ik heel erg leuk vond/vind. Toen we elkaar leerde kennen was er zo'n goede klik en aantrekkingskracht.. Tot onze date. Het ging allemaal goed en was heel gezellig, totdat ik ineens begon te vertellen over dat ik ADD heb (het kwam ineens ter sprake). Hij vroeg wat dat precies inhield, dus begon ik het uit te leggen. Ineens merk ik dat hij zeer kortaf is en op WhatsApp eigenlijk niets meer zegt. Heel eerlijk gezegd doet dit me best pijn en merk dat hij daarvoor echt steeds het initiatief nam om met me te praten en wat af te spreken.. Misschien vindt hij me nu 'raar'.. Maarja wat is 'normaal'??! Spijt dat ik veel te open ben geweest over mezelf. Hoe kunnen jullie iemand vergeten waar je gevoelens voor hebt?
Bedankt alvast voor de reacties.
Groetjes
woensdag 26 augustus 2020 om 17:20
Jij denkt aan ADHD vermoedelijkVelvetVolvo schreef: ↑26-08-2020 17:17Om te neuken zou het mij niet uit maken. Maar voor een relatie zou ik er ook geen trek in hebben. Ik hou wel van mijn rust, en ziet niet te wachten op een heel druk type.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:25
Dankje voor je bericht! Ja misschien kijk ik nu nog in een te roze bril haha x
woensdag 26 augustus 2020 om 17:30
Doe ff normaal.valentinamaria schreef: ↑26-08-2020 17:04ik vind ook weinig dingen zo irritant als iemand die op de eerste date al met zijn diagnoses gaat smijten.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:32
Ik had ooit een date met een tiendejaars student die een gloedvol betoog afstak waarom dat kwam door zijn dyslexie en linkshandigheid (ja, echt....). Nu zouden voor mij lang studeren en dyslexie an sich helemaal geen dealbreakers zijn geweest. Maar zijn gebrek aan zelfinzicht en vooral eigenaarschap waren dat wel. Ik kan me best voorstellen dat deze persoon oprecht denkt dat ik afhaakte door zijn dyslexie of langstuderen.
Ik weet niet hoe het bij jou is gegaan, maar ik zou niet zo automatisch de link leggen tussen het noemen van ADD en zijn afknappen. Honderd andere mogelijke redenen dat hij het gewoon niet meer ziet zitten met je. Jammerdebammer. Op naar de volgende.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:33
Jeu gaan er nou serieus mensen TO ook nog aanraden om dit niet te delen? Want dan zou ze er wel eens in een te vroeg stadium achter kunnen komen dat een vent niet geschikt voor haar is? Wat een onzin, je mag zelf ook wel een paar eisen hebben TO. Een van jouw eisen is 'moet niet wegrennen voor een diagnose'. Bedenk er nog maar een paar.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:36
Ik had ook een keer een date met een gast die de mond vol had over zijn micropenis. Niet alleen tegen mij maar ook tegen het bedienend personeel, totes awkes. Nou ben ik toevallig dol op micropeni maar hij zal wel denken dat ik daarom door het raampje van de wc ben geklommen en hem met twee borden ratatouille heb laten zitten.melas schreef: ↑26-08-2020 17:32Ik had ooit een date met een tiendejaars student die een gloedvol betoog afstak waarom dat kwam door zijn dyslexie en linkshandigheid (ja, echt....). Nu zouden voor mij lang studeren en dyslexie an sich helemaal geen dealbreakers zijn geweest. Maar zijn gebrek aan zelfinzicht en vooral eigenaarschap waren dat wel. Ik kan me best voorstellen dat deze persoon oprecht denkt dat ik afhaakte door zijn dyslexie of langstuderen.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:40
Ja gelijk heb je wel! Mag wel wat harder worden hierinMurrmurr schreef: ↑26-08-2020 17:33Jeu gaan er nou serieus mensen TO ook nog aanraden om dit niet te delen? Want dan zou ze er wel eens in een te vroeg stadium achter kunnen komen dat een vent niet geschikt voor haar is? Wat een onzin, je mag zelf ook wel een paar eisen hebben TO. Een van jouw eisen is 'moet niet wegrennen voor een diagnose'. Bedenk er nog maar een paar.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:41
froufrou80 schreef: ↑26-08-2020 17:38Weet jij veel, misschien knapte hij af op de kleur van je sokken tijdens dat gesprek.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:43
Daar klopt dus helemaal niets van en dat is meteen ook de reden om het niet meteen te vertellen. Mensen hebben er een bepaald beeld bij dat voor geen meter klopt. Aan de andere kant zou ik niet willen daten met iemand die zo kortzichtig is en door het wel te vertellen filter je zulke personen er ook maar meteen tussen uit, dat is dan weer een voordeel.VelvetVolvo schreef: ↑26-08-2020 17:17Om te neuken zou het mij niet uit maken. Maar voor een relatie zou ik er ook geen trek in hebben. Ik hou wel van mijn rust, en ziet niet te wachten op een heel druk type.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:43
Als hij daar al over piept wens ik hem veel succes met het hebben van een langdurige relatie.
Hij zal voor hetere vuren komen te staan. Mijn beste vriendin heeft ook ADD en het is dat ik het weet. Het enige opvallende is dat ze vaak spullen kwijt is en die vind ik op de vreemdste plekken terug. (Smartphone in de koelkast bijvoorbeeld) Wees er niet te verdrietig van TO, het is wel echt een buitensporige reactie van hem.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:50
woensdag 26 augustus 2020 om 17:51
True! Helemaal met je eens!!Rachmaninoff schreef: ↑26-08-2020 17:43Daar klopt dus helemaal niets van en dat is meteen ook de reden om het niet meteen te vertellen. Mensen hebben er een bepaald beeld bij dat voor geen meter klopt. Aan de andere kant zou ik niet willen daten met iemand die zo kortzichtig is en door het wel te vertellen filter je zulke personen er ook maar meteen tussen uit, dat is dan weer een voordeel.
woensdag 26 augustus 2020 om 17:54
Ja daar herken ik me wel in haha, ben ook best chaotisch. Je hebt helemaal gelijk! Weet nu eigenlijk wel waar ik aan toe ben, ondanks het echt pijn doet. Thanks voor je reactie. XSjulia schreef: ↑26-08-2020 17:43Als hij daar al over piept wens ik hem veel succes met het hebben van een langdurige relatie.Hij zal voor hetere vuren komen te staan. Mijn beste vriendin heeft ook ADD en het is dat ik het weet. Het enige opvallende is dat ze vaak spullen kwijt is en die vind ik op de vreemdste plekken terug. (Smartphone in de koelkast bijvoorbeeld) Wees er niet te verdrietig van TO, het is wel echt een buitensporige reactie van hem.
woensdag 26 augustus 2020 om 18:02
.VelvetVolvo schreef: ↑26-08-2020 17:17Om te neuken zou het mij niet uit maken. Maar voor een relatie zou ik er ook geen trek in hebben. Ik hou wel van mijn rust, en ziet niet te wachten op een heel druk type.
Iemand met ADD is niet heel druk, eerder rustig. Iemand met ADD heeft problemen om de concentratie vast te houden.
Best triest dat jij oordeelt zonder enige kennis van zaken.
Niet geschoten is altijd mis
woensdag 26 augustus 2020 om 18:09