Erfstuk (verkopen?)
woensdag 23 september 2020 om 15:20
Onlangs is er een dierbaar familielid van mij gestorven die mij een erg waardevol erfstuk/sieraad heeft nagelaten.
Naast dat het totaal mijn smaak niet is, is het dusdanig kostbaar dat ik er niet goed mee durf te lopen.
Het stuk is niet subtiel, kunt het niet goed ‘verstopt’ dragen en het straalt ook echt uit dat het duur is.
Nu kan ik het bewaren voor...
mijn kinderen(?)
Of er iets anders mee doen (verkopen en iets anders kopen wat ik wel draag?)
Maar wat dan?
Ookal draag ik het nu nooit, familie weet dat ik dit stuk heb gekregen en denk dat ze het ver-schrik-ke-lijk zouden vinden als ik het verkoop.
Wat zou jij doen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes
Bloem
Naast dat het totaal mijn smaak niet is, is het dusdanig kostbaar dat ik er niet goed mee durf te lopen.
Het stuk is niet subtiel, kunt het niet goed ‘verstopt’ dragen en het straalt ook echt uit dat het duur is.
Nu kan ik het bewaren voor...
mijn kinderen(?)
Of er iets anders mee doen (verkopen en iets anders kopen wat ik wel draag?)
Maar wat dan?
Ookal draag ik het nu nooit, familie weet dat ik dit stuk heb gekregen en denk dat ze het ver-schrik-ke-lijk zouden vinden als ik het verkoop.
Wat zou jij doen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes
Bloem
vrijdag 25 september 2020 om 13:23
Ze heeft heel specifiek beschreven dat het voor jou was. Ze wist dat het niet jouw smaak is, ze wist hoeveel het waard was. Ze wil dat je het houdt.
Waarom moet je er iets mee doen? Waarom kan het niet jaren in de kast liggen tot je weet wat je ermee moet doen?
Mijn oma gaf ons altijd gouden sieraden, omdat je die in moeilijke tijden kunt verkopen.
Mijn moeder heeft in de jaren 80 ook wel eens een ring verkocht om weer een week boodschappen te kunnen doen.
Misschien komt er ooit een tijd dat het je niet voor de wind gaat. Of je kinderen komen in hun volwassen leven, in zo'n tijd, dan heb jij oma die jou nog kan helpen.
Waarom moet je er iets mee doen? Waarom kan het niet jaren in de kast liggen tot je weet wat je ermee moet doen?
Mijn oma gaf ons altijd gouden sieraden, omdat je die in moeilijke tijden kunt verkopen.
Mijn moeder heeft in de jaren 80 ook wel eens een ring verkocht om weer een week boodschappen te kunnen doen.
Misschien komt er ooit een tijd dat het je niet voor de wind gaat. Of je kinderen komen in hun volwassen leven, in zo'n tijd, dan heb jij oma die jou nog kan helpen.
vrijdag 25 september 2020 om 14:54
Het is van jou, het staat je vrij om ermee te doen wat je wilt.
Tot zo ver de theorie want verkopen zal gedoe opleveren.
Een optie is om je familie te melden dat je het erfstuk gaat verkopen en hun de eerste kans te geven om het te kopen.
Voor jou heeft het stuk geen emotionele waarde maar voor hun misschien wel.
Vermeld erbij dat als iemand het van je over wil nemen, dan graag op korte termijn laten weten. Geen interesse? Dan wil een ander het ook niet dus kun je zonder morele problemen het stuk verkopen.
Een optie is om je familie te melden dat je het erfstuk gaat verkopen en hun de eerste kans te geven om het te kopen.
Vermeld erbij dat als iemand het van je over wil nemen, dan graag op korte termijn laten weten. Geen interesse? Dan wil een ander het ook niet dus kun je zonder morele problemen het stuk verkopen.
vrijdag 25 september 2020 om 14:55
Volgens mij gaat het haar familie er vooral om dat het de wil van de overledene is dat zij dat sieraad heeft. Niet dat ze het zelf willen hebben.toulouse74 schreef: ↑25-09-2020 14:54Het is van jou, het staat je vrij om ermee te doen wat je wilt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.