Biden versus Trump

29-09-2020 13:52 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''

Wie gaat kijken? :popcorn: Ik twijfel nog (begint om 3:00 :zzz: )
Geen prima, prima is geen goed.
julius schreef:
05-11-2020 17:24
Stemfraude is in de VS een zeer serieuze misdaad, die normaal gesproken door de FBI wordt onderzocht. Dan kan je zelf wel voor FBItje gaan spelen, maar waarom zou je dat willen?
Nu ben je beetje aan het doorslaan.

Als er iets gestolen wordt dan doet de politie normaal gesproken ook onderzoek.

Maar wel nadat je het hebt opgemerkt. Dat is hier dus ook het geval.

Mocht er daadwerkelijk sprake van fraude zijn dan zal dat inderdaad onderzocht worden door de instanties die dit horen te onderzoeken. In dit geval de FBI ?
Lange-met-een-korte schreef:
05-11-2020 17:28
Mooi he, dat ruim 600.000 werknemers zo eensgezind zijn om Biden niet te helpen. Neem anders wat suiker en water en ga even liggen.

Er is er minstens 1 die staat te liegen om Trump te helpen. De rest doet gewoon zn werk. Als je het bezorgen van post ziet als het helpen van Biden, dan heb je iets te vaak Fox news gekeken.
Abyss schreef:
05-11-2020 17:21
Advocaten zijn niet onpartijdig nee. Maar dat is toch ook de bedoeling van advocaten?

Als ik een advocaat in handen neem dan hoop ik toch dat hij partijdig naar mij toe is..
Voor een advocaat is dat niet van belang.

Zolang de rechter of persoon die iets behandelt en oordeelt maar onpartijdig is.

Nou, dat zou inderdaad mooi zijn. 8-)
Abyss schreef:
05-11-2020 17:30
Nu ben je beetje aan het doorslaan.

Als er iets gestolen wordt dan doet de politie normaal gesproken ook onderzoek.

Maar wel nadat je het hebt opgemerkt. Dat is hier dus ook het geval.

Mocht er daadwerkelijk sprake van fraude zijn dan zal dat inderdaad onderzocht worden door de instanties die dit horen te onderzoeken. In dit geval de FBI ?

Juist. De FBI onderzoekt en mocht er bewijs worden gevonden, komt de openbaar aanklager in beeld die er een rechtszaak van maakt. Dus wat Trump's advocaten hier mee te maken hebben is me een compleet raadsel.
Hetvrijewoord schreef:
05-11-2020 17:32
Nou, dat zou inderdaad mooi zijn. 8-)
?
julius schreef:
05-11-2020 17:31
Er is er minstens 1 die staat te liegen om Trump te helpen. De rest doet gewoon zn werk. Als je het bezorgen van post ziet als het helpen van Biden, dan heb je iets te vaak Fox news gekeken.
Wie is dat?
Let’s Go Brandon!
julius schreef:
05-11-2020 17:33
Juist. De FBI onderzoekt en mocht er bewijs worden gevonden, komt de openbaar aanklager in beeld die er een rechtszaak van maakt. Dus wat Trump's advocaten hier mee te maken hebben is me een compleet raadsel.
Je kletst maar wat. Hou op met misleidende informatie te geven. Je kaapt het topic met je geneuzel.
Let’s Go Brandon!
julius schreef:
05-11-2020 17:33
Advocaten zijn soms wat slimmer dan jij denkt.. In ieder geval de duurdere advocaten.

Vandaar dat het geen fraude is dat ze aanvechten, maar de procedures..
Die weer tot fraude kunnen lijden.

Wat er wordt aangevochten is dat niet de juiste procedures zijn bewandelt. (namelijk het recht dat republikeinse waarnemers tellingen mogen observeren)
Abyss schreef:
05-11-2020 17:38
Advocaten zijn soms wat slimmer dan jij denkt.. In ieder geval de duurdere advocaten.

Wat er wordt aangevochten is dat niet de juiste procedures zijn bewandelt. (namelijk het recht dat republikeinse waarnemers tellingen mogen observeren)
Die rechtzaken zijn er al geweest voor de verkiezingen. De huidige procedures zijn daar bevestigd geweest.
zurimat schreef:
05-11-2020 17:40
Die rechtzaken zijn er al geweest voor de verkiezingen. De huidige procedures zijn daar bevestigd geweest.
Klopt.
Maar het punt is juist dat deze procedures niet zijn bewandelt.

Atthans dat is de claim
Abyss schreef:
05-11-2020 17:17
"toen het stemen tellen nauwelijks onderweg was"

Dit klopt niet. Zijn toespraak heb ik live gezien en op dat moment waren er minstens al 85% van de stemmen geteld.
Dus nauwelijks is wat overdreven.

Dat Trump dit roept is omdat Trump natuurlijk ook niet gek is. Die vertrouwde die roep om mail in ballots van democraten niet. Vandaar dat hij dit al zelfs voor de verkiezingen riep.

En ik heb helaas wel meerdere dingen gezien in de daarop 48 uren.
Bijvoorbeeld absentee stemmen van mensen met een leeftijd van 120.. die al in de jaren 80 zijn overleden en die goedgekeurd worden door het systeem.
Zo zijn er meerdere dingen. bijvoorbeeld een post bezorger die verteld mede te zijn gedeeld dat ze stemmen van 4 november moesten back daten naar 3 november.

Maar goed in hoeverre al deze zaken op grootte schaal zijn gebeurd weet ik ook niet. En misschien vindt je altijd wel wat als je ver genoeg zoekt.. en zijn minimale dingen die geen invloed hadden op de uiteindelijk uitslag. Dat kan ik niet zeggen.
Dit zijn van die typische ‘sharpy’-verhalen. Veel geblaat om niets. Zo’n postbode met zijn backdate verhaal, dat kun je toch niet serieus nemen? Als je echt op grote schaal wil frauderen dan moet je alle BillyBobs, Johns, Annies, Bubbas en Takeeshas in zo’n sorteercentrum instrueren om te de datum te vervealsen. Dat gaat niet zonder dat de helft z’n MAGA-petje op zet en naar de media stapt. Lijkt me geen strategie.
Lange-met-een-korte schreef:
05-11-2020 17:36
Je kletst maar wat. Hou op met misleidende informatie te geven. Je kaapt het topic met je geneuzel.

Pfff. Wat heb jij opeens tegen alternative facts?
Abyss schreef:
05-11-2020 17:38

Ook voor die claim is bewijs nodig, hoe slim die advocaten ook zijn.
Abyss schreef:
05-11-2020 17:27
Dat wordt beweerd door de beste man.. die bezorger. Of hij liegt of de waarheid spreekt is dan weer een tweede.
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... l-election

Startte maanden geleden al. Bijzonder toch dat juist hij in een keer directeur van usps werd
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 05-11-2020 17:47
14.55% gewijzigd
Abyss schreef:
05-11-2020 17:27
Dat wordt beweerd door de beste man.. die bezorger. Of hij liegt of de waarheid spreekt is dan weer een tweede.
Maar ondertussen denk je ‘laten we deze totaal doorzichtige en ongefundeerde claim lekker verspreiden’.
Abyss schreef:
05-11-2020 17:43
Klopt.
Maar het punt is juist dat deze procedures niet zijn bewandelt.

Atthans dat is de claim
Nee.
kadanz schreef:
05-11-2020 17:43
Dit zijn van die typische ‘sharpy’-verhalen. Veel geblaat om niets. Zo’n postbode met zijn backdate verhaal, dat kun je toch niet serieus nemen? Als je echt op grote schaal wil frauderen dan moet je alle BillyBobs, Johns, Annies, Bubbas en Takeeshas in zo’n sorteercentrum instrueren om te de datum te vervealsen. Dat gaat niet zonder dat de helft z’n MAGA-petje op zet en naar de media stapt. Lijkt me geen strategie.
Lees ook even het eind van mijn bericht..

Jij kwam dat je het niet gezien had...
Ik geef enkel voorbeelden. dus bij deze heb je het gezien.

Nogmaals ik gaf er ook bij aan in hoeverre het wel of niet waar is de vraag nog maar is en al is het waar in hoeverre het uitmaakt op het grote geheel,.
zurimat schreef:
05-11-2020 17:46
Nee.
ok.
Hunebed schreef:
05-11-2020 17:45
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... l-election

Startte maanden geleden al. Bijzonder toch dat juist hij in een keer directeur van usps werd

https://www.google.nl/amp/s/www.busines ... 0-11%3famp
kadanz schreef:
05-11-2020 17:45
Maar ondertussen denk je ‘laten we deze totaal doorzichtige en ongefundeerde claim lekker verspreiden’.
jij bent echt niet goed he?

Jij zegt ik heb nergens een voorbeeld gezien dat ook maar op iets van fraude wijst. .Vervolgens zeg ik, ik heb die wel gezien.

Ik geef die voorbeelden. Ik zeg er zelfs bij dat dit waarschijnlijk voor het grote geheel weinig invloed heeft. als het al waar is.

wat wil je nu?
gewoon gelijk halen?
Er zullen van beide kanten zaken geregeld worden die op zijn minst twijfelachtig zijn.
Maar ik denk dat Trump daar veel minder moeite mee heeft en daar veel verder in gaat in het kader van het doel heiligt veel meer middelen bij mij
Abyss schreef:
05-11-2020 17:48
Lees ook even het eind van mijn bericht..

Jij kwam dat je het niet gezien had...
Ik geef enkel voorbeelden. dus bij deze heb je het gezien.

Nogmaals ik gaf er ook bij aan in hoeverre het wel of niet waar is de vraag nog maar is en al is het waar in hoeverre het uitmaakt op het grote geheel,.
Kom nou, ik vroeg om het bewijs waar Trump zich op baseert om de hele stemmentelling stop te zetten. Als dan met BillyBob de postbode komt...
Jemig wat lullen jullie veel zonder iets te zeggen zeg. Ik dacht: ik kom hier even kijken of er al een update is. En moet me door tig pagina's met geneuzel over fraude heen worstelen.
Meerkat schreef:
05-11-2020 17:55
Jemig wat lullen jullie veel zonder iets te zeggen zeg. Ik dacht: ik kom hier even kijken of er al een update is. En moet me door tig pagina's met geneuzel over fraude heen worstelen.
Cnn.com :mrgreen:
Ik snap sowieso niets van Trump. Als we nu de telling stopzetten en uitgaan van de huidige uitslagen heeft hij toch gewoon verloren. Het is voor hem gunstiger om door te tellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven