Biden versus Trump

29-09-2020 13:52 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''

Wie gaat kijken? :popcorn: Ik twijfel nog (begint om 3:00 :zzz: )
Geen prima, prima is geen goed.
Hetvrijewoord schreef:
06-11-2020 10:28
Volgens mij kan Biden vooral de zwarte stemmer dankbaar zijn.
Zeker! Die zorgen nu ook voor de Georgia-flip.
Am Yisrael Chai!
Griebus67 schreef:
Ik was wel gecharmeerd van de helaas ook al tamelijk bejaarde Warren. Die keek verder dan de verkiezingsuitslag, met haar 'I've got a plan for that!' en had haar sporen ruimschoots verdiend.
Ja, maar zij had geen swing states binnen kunnen halen. Daar is ze toch echt te links voor.
DS1971 schreef:
Ik denk dat Harris voor 2024 gaat. Maar goed, eerst maar eens de orang oetan uit het witte huis zetten.

Dat is nog niet zo makkelijk zagen we net nog op het filmpje.
Harris zal er aan liggen wie de tegenstander is.
Ze blijft een zwarte vrouw dus dan moet ze wel echt populair zijn om een winkanst te maken. Triest eigenlijk.
En ja, ik denk dat de geaardheid van Buttigieg ook een 'probleem' kan zijn.
kadanz schreef:
06-11-2020 10:24
Oh ja? Dat ga ik even checken!

Grappig is overigens dat Trump in zijn speech maar blijft hameren dat een record-aantal stemmers op hem gestemd heeft. Die eer gaat toch echt naar Biden!

Maar wat verwacht je van een man die er maar op blijft hameren dat er meer mensen aanwezig waren tijdens zijn inauguratie dan bij die van Obama terwijl de foto’s....ach, laat maar
Hij zegt hier dat hij een record aantal stemmen heeft gekregen..

Dus meer stemmen dan tijdens vorige verkiezingen en andere republikeinse kandidaten.

Doe je dit met opzet of begrijp je het verschil echt niet?

Als de opkomst het hoogst ooit is. dan is het normaal dat hij ook record aantal stemmen heeft gekregen en dat ook Biden een record aantal stemmen heeft gekregen.. Dat heb je met records opkomst.. dus ook record aantal stemmen.
Op AP trouwens nog maar een verschil van 463 stemmen in GA.
Am Yisrael Chai!
Ik ben niet gecharmeerd van Harris, ik kijk dan vooral naar haar track recor als attorney general.

Maar wellicht is ze als VP prima.
fashionvictim schreef:
06-11-2020 10:29
Warren vind ik sowieso overkomen als een sympathieke en intelligente vrouw. Ik was haar alweer vergeten.

Een vrouw had nooit kans gemaakt naast de seksistische Trump. Dus ik ben echt blij dat ze voor de combi man-vrouw gegaan zijn en niet andersom.
Hillary had (waarschijnlijk) gewonnen als niet net voor de verkiezingen dat verhaal was gekomen dat de FBI nader onderzoek ging doen naar haar emails.
AnAppleADay schreef:
06-11-2020 10:31

Na vier jaar van een oude, doodsaaie Biden achter de rollator misschien niet meer ;)
Hetvrijewoord schreef:
06-11-2020 10:32
Ik ben niet gecharmeerd van Harris, ik kijk dan vooral naar haar track recor als attorney general.

Zelfde gedachten ja.
09:30
De familie Trump weigert zich neer te leggen bij de dreigende nederlaag van president Donald Trump bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Zoon Donald Trump junior vermoedt net als zijn vader dat er sprake is van kiezersfraude en verspreidt om die reden een bizarre oproep: ,,Het beste voor de toekomst van Amerika is dat Donald Trump een totale oorlog begint.”

Was deze op de livestream van nos.nl al voorbijgekomen?

Zo presidentieel.
AnAppleADay schreef:
Ze blijft een zwarte vrouw dus dan moet ze wel echt populair zijn om een winkanst te maken. Triest eigenlijk.
De mensen die in haar vooral een zwarte vrouw zien in plaats van Harris, die stemmen al op de GOP.
BREAKING: Joe Biden has taken the lead in Georgia by 917 votes.

Overal op twitter
I like being a mess. It's who I am.
Yes! Biden aan kop in GA!
Hetvrijewoord schreef:
06-11-2020 10:32

Same.

Maar vanuit historisch oogpunt zou ik het wel fantastisch vinden om te leven in een tijdperk waarin een zwarte vrouw president van de USA is.
Am Yisrael Chai!
AnAppleADay schreef:

Als we dan toch even in groepjes denken...
Weet je wie het minst kans maakt in de VS? Een atheist. :proud:
kadanz schreef:
06-11-2020 10:27
Gefeliciteerd, je hebt me betrapt op een editing-foutje. En ja, gisteren haalde ik Arizona en Nevada door elkaar. Verder nog wat?
wat is de editing fout dan?

je maakt hier een punt en ik geef aan dat je punt nergens op slaat en je het in je eigen bericht al onderuit haalt.
Abyss schreef:
Hij zegt hier dat hij een record aantal stemmen heeft gekregen..

Dus meer stemmen dan tijdens vorige verkiezingen en andere republikeinse kandidaten.

Doe je dit met opzet of begrijp je het verschil echt niet?

Als de opkomst het hoogst ooit is. dan is het normaal dat hij ook record aantal stemmen heeft gekregen en dat ook Biden een record aantal stemmen heeft gekregen.. Dat heb je met records opkomst.. dus ook record aantal stemmen.
Je snapt best dat hij niet bedoelt dat hij na Biden het meeste stemmen ooit heeft. Zo werkt oom Donald’s brein niet.
Haha ik ben overgeschakeld op Fox en die negeren de flip volledig.
ikBedoelHetGoed schreef:
06-11-2020 10:34
De familie Trump weigert zich neer te leggen bij de dreigende nederlaag van president Donald Trump bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Zoon Donald Trump junior vermoedt net als zijn vader dat er sprake is van kiezersfraude en verspreidt om die reden een bizarre oproep: ,,Het beste voor de toekomst van Amerika is dat Donald Trump een totale oorlog begint.”

Zo presidentieel.
Ik had het hier ook al gemeld.

Maar kennelijk kijkt niemand er meer vanop.

Wat heel veel zegt over die familie. Ik stel voor om het woord tokkie te vervangen voor trump. ;)
Lachattenoir schreef:
Yes! Biden aan kop in GA!
Nee toch?
Hetvrijewoord schreef:
06-11-2020 10:35
Als we dan toch even in groepjes denken...
Weet je wie het minst kans maakt in de VS? Een atheist. :proud:
Dat sowieso.
ikBedoelHetGoed schreef:

Zo presidentieel.

Oud nieuws. ;-)
kadanz schreef:
06-11-2020 10:36
Nee toch?
Wel op CNN en Fox maar de API van NYT is blijkbaar nog niet geupdate.
DS1971 schreef:
06-11-2020 10:36
Ik had het hier ook al gemeld.

Maar kennelijk kijkt niemand er meer vanop.

Wat heel veel zegt over die familie. Ik stel voor om het woord tokkie te vervangen voor trump. ;)
Dat vind ik nou eens een goede suggestie!
Am Yisrael Chai!
Als Biden voor ligt in Georgia dan is het nu een mooi moment de stop-the-count roepers hun zin te geven.
:mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven