Sinterklaas budget
maandag 9 november 2020 om 21:47
Ik kom minstens aan de 100 euro per kind. Met veel kinderen telt dat aardig op.
Had een gesprek met een vriendin die het belachelijk vond dat wij zoveel uitgeven, haar budget is max 40 euro per kind.
Een doos playmobile is al boven de 50 euro. Mijn meiden zijn gek op LOL poppetjes die zijn ook prijzig. Ik wil ze a allemaal minstens 3/4 pakjes geven. Ik weet echt niet hoe het goedkoper zou moeten.
Benieuwd hoe andere dit doen en wat jullie budget is.
Had een gesprek met een vriendin die het belachelijk vond dat wij zoveel uitgeven, haar budget is max 40 euro per kind.
Een doos playmobile is al boven de 50 euro. Mijn meiden zijn gek op LOL poppetjes die zijn ook prijzig. Ik wil ze a allemaal minstens 3/4 pakjes geven. Ik weet echt niet hoe het goedkoper zou moeten.
Benieuwd hoe andere dit doen en wat jullie budget is.
maandag 9 november 2020 om 22:17
Dit jaar max € 50. Komt vooral omdat ik het meeste tweedehands op de kop heb getikt (Een uitgebreide houten treinset, Playmobil). Onze peuter merkt toch niet dat het tweedehands is en ik vind het onzin om alles nieuw te kopen als er tweedehands prachtig spul verkrijgbaar is. In zijn schoen krijgt hij snoepjes en ik koop waarschijnlijk nog iets kleins van een paar euro voor in de schoen.
maandag 9 november 2020 om 22:17
Hier heb ik de grotere cadeaus voor dochters ( 1 en 3) al enige tijd binnen. Ik wist wat het moest worden en heb lange tijd de aanbiedingen inde gaten gehouden. Scheelde behoorlijk, zo’n 60,- op 2 cadeaus.
We hanteren geen vast budget, maar het kwam nu zo uit dat we 40,- per kind kwijt waren/zijn. Daar komen nog schoencadesutjes bij, maar dat zal max 10,- zijn voor 2..
Mijn ouders en schoonouders hebben geen vaststaand budget, zij geven wat ze denken wat nodig is, leuk is. En dat zal het ene jaar hoger uitvallen dan het andere jaar.
Ik bemoei me verder ook niet met de cadeaus, dat kunnen ze prima zelf en als ze ideeen nodig hebben, horen we het vanzelf.
We hanteren geen vast budget, maar het kwam nu zo uit dat we 40,- per kind kwijt waren/zijn. Daar komen nog schoencadesutjes bij, maar dat zal max 10,- zijn voor 2..
Mijn ouders en schoonouders hebben geen vaststaand budget, zij geven wat ze denken wat nodig is, leuk is. En dat zal het ene jaar hoger uitvallen dan het andere jaar.
Ik bemoei me verder ook niet met de cadeaus, dat kunnen ze prima zelf en als ze ideeen nodig hebben, horen we het vanzelf.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 22:19
5.81% gewijzigd
maandag 9 november 2020 om 22:18
Mooi idee!suzyqfive schreef: ↑09-11-2020 21:57Wij deden de afgelopen jaren:
Something you want
Something you need
Something to wear
Something to read.
Wat ze graag willen voor plm €30,-
Een boek is ook al snel €15-20,-
Iets om te dragen (onesie, sloffen, mooie trui etc). Ook rond de €20,- en need ook rond de €10-€20.
Ik was al die frutcadeautjes wel een beetje zat en dat alles alleen maar om cadeautjes ging draaien. Daarom hadden we dit bedacht maar dat werd dan toch ook al weer kostbaar.
Dus dit jaar doen we €20,- pp en lootjes trekken.
maandag 9 november 2020 om 22:21
Vooral dit.
Hier allang geen gelovige meer, maar wat maakt het uit wat een ander uitgeeft?
Bij de een komt er nog een lading cadeau’s van familie bij, bij de ander niet. De een doet aan Sint- en kerstcadeau’s, de ander niet.
En de een heeft simpelweg meer geld dan de ander.
maandag 9 november 2020 om 22:58
Kind 1: luchtje, led-lampen en adventskalender
Kind 2: luchtje, tas en adventskalender
Kind 3: knikkerbaan, telefoonhoesje en adventskalender.
En alledrie een pyama/huispak. Dat kregen ze sowieso maar stop het nu in de zak.
€50 per kind, opa en oma dragen €15 bij per kind.
1 keer schoen zetten.
Ik heb alles al een tijd in huis. Daardoor hebben ze nu een fatsoenlijk luchtje omdat dat twee maanden geleden een mooie aanbieding was. En mij geeft t een hoop rust.
Kind 2: luchtje, tas en adventskalender
Kind 3: knikkerbaan, telefoonhoesje en adventskalender.
En alledrie een pyama/huispak. Dat kregen ze sowieso maar stop het nu in de zak.
€50 per kind, opa en oma dragen €15 bij per kind.
1 keer schoen zetten.
Ik heb alles al een tijd in huis. Daardoor hebben ze nu een fatsoenlijk luchtje omdat dat twee maanden geleden een mooie aanbieding was. En mij geeft t een hoop rust.
maandag 9 november 2020 om 23:02
Dit ga ik dit jaar ook doen. Ik denk wel dat ik ongeveer 130 euro uitgeef (1 kind), waarbij 55 voor need en wear, 15 voor read. Dus dan zit je op 70. 40 voor schoencadeaus (adventkalender is 30 euro, verder alleen een keer iets lekkers en een keer iets kleins), is 110. En dan nog één wens vervullen, ik weet nog niet precies wat ik ga geven.
Ik hou niet van veel kleine prutdingetjes dus ik geef liever iets duurdere, maar wel minder pakjes. 4 vind ik echt zat voor één avond.
Marktplaats vind ik nog best lastig trouwens. Ik zoek Bergstein sloffen in een leuk kleurtje, is er al niet in haar maat. Ik zoek ook een specifiek boek, als dat niet toevallig in de buurt te koop is, kan ik het net zo goed niet doen i.v.m. verzendkosten.
fiorah wijzigde dit bericht op 09-11-2020 23:08
49.92% gewijzigd
maandag 9 november 2020 om 23:06
maandag 9 november 2020 om 23:30
Ik vier Sint met mijn tweeling dochters en zoon.
De kinderen krijgen ieder een boek, een groter cadeau rond 35,00 euro, knutselspullen, bordspellen, chocolade.
Ongeveer 70,00 euro per kind.
We hebben het vooral gezellig, maar hebben geen grote cadeaus.
De kinderen missen vooral hun vader, die overleden is evenals oma.
Opa koopt niets, daar hoeven de kinderen niet van te verwachten.
De kinderen krijgen ieder een boek, een groter cadeau rond 35,00 euro, knutselspullen, bordspellen, chocolade.
Ongeveer 70,00 euro per kind.
We hebben het vooral gezellig, maar hebben geen grote cadeaus.
De kinderen missen vooral hun vader, die overleden is evenals oma.
Opa koopt niets, daar hoeven de kinderen niet van te verwachten.
dinsdag 10 november 2020 om 00:04
Heb je de switch al gekocht? Verwacht je nog ergens een aanbieding ofzo met black friday? Hier krijgen ze er ook een, maar nog niet gekocht want op zo'n groot bedrag is paar tientjes besparen leuk.captain_hindsight schreef: ↑09-11-2020 21:49Uhhh nou dit jaar komt er een Nintendo Switch dus het budget is nu al 400 euro
Maar normaal is het niet zo extravagant, dan zit het ergens tussen de 50 en 100 euro per kind denk ik, geen idee precies, ik houd dat niet precies bij.
Maar de grootouders geven ook best wel veel normaal gesproken, dus dan doen wij er eigenlijk niet zo veel pakjes bij.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
dinsdag 10 november 2020 om 00:16
Echt een budget heb ik niet, maar kijk wat ik kwijt ben aan wat ik voor ze kopen wil.
Dit jaar zit ik tot nu toe op €25,-/€30,- per kind inclusief schoenkado’s
Komt nog wel iets bij. Zal op zo’n €40,- per kind uit komen gok ik. Vorig jaar iets meer, jaar daarvoor iets minder.
Dit jaar zit ik tot nu toe op €25,-/€30,- per kind inclusief schoenkado’s
Komt nog wel iets bij. Zal op zo’n €40,- per kind uit komen gok ik. Vorig jaar iets meer, jaar daarvoor iets minder.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
dinsdag 10 november 2020 om 00:40
Ze krijgen een aantal pakjes waarvan 1 iets groots dat ze echt willen. (Grotere legoset, baby born, computerspel)
Verder spaar ik vanaf begin van de herfst alles wat ze anders zomaar krijgen op. Dus sokken, handschoenen, broodtrommel, pyjama etc. Dit zorgt voor lekker veel extra pakjes,
Ze krijgen ook ieder jaar een boek. Omdat ik dat zelf vroeger ook kreeg en daar zulke fijne herinneringen aan heb. Alles bij elkaar zit ik in totaal ook wel op 80 euro per kind denk ik.
Verder spaar ik vanaf begin van de herfst alles wat ze anders zomaar krijgen op. Dus sokken, handschoenen, broodtrommel, pyjama etc. Dit zorgt voor lekker veel extra pakjes,
Ze krijgen ook ieder jaar een boek. Omdat ik dat zelf vroeger ook kreeg en daar zulke fijne herinneringen aan heb. Alles bij elkaar zit ik in totaal ook wel op 80 euro per kind denk ik.
dinsdag 10 november 2020 om 06:54
Wij hebben voor thuis afgesproken:
Iets te lezen (+/- 10-15 euro)
Iets te dragen (10 euro)
Iets te spelen (+/- 20)
Iets te eten (+/- 5)
En dan krijgen ze van opa en oma nog iets van 50, van overgrootvader 15 en vaak tante iets van 10.
Maar man en ik hebben cadeaus verdeeld. Ik doe eten en dragen en hij spelen en lezen en is minder budget vast.
Iets te lezen (+/- 10-15 euro)
Iets te dragen (10 euro)
Iets te spelen (+/- 20)
Iets te eten (+/- 5)
En dan krijgen ze van opa en oma nog iets van 50, van overgrootvader 15 en vaak tante iets van 10.
Maar man en ik hebben cadeaus verdeeld. Ik doe eten en dragen en hij spelen en lezen en is minder budget vast.

dinsdag 10 november 2020 om 07:04
Ik kijk nooit zo naar budget. Zorg er wel voor dat beide kinderen op het oog ongeveer hetzelfde hebben.
Dit jaar gok ik rond de 100 euro pp van ons, ook zo’n bedrag van opa en oma en van andere oma en ooms/tantes zit er ook nog wat in de zak.
Met kerst doen we altijd wat groters. Dit jaar krijgt oudste een televisie en jongste een spelcomputer.
Dit jaar gok ik rond de 100 euro pp van ons, ook zo’n bedrag van opa en oma en van andere oma en ooms/tantes zit er ook nog wat in de zak.
Met kerst doen we altijd wat groters. Dit jaar krijgt oudste een televisie en jongste een spelcomputer.
dinsdag 10 november 2020 om 07:12
dinsdag 10 november 2020 om 07:15
Normaal vieren we sinterklaas met de hele familie, dit jaar alleen met mijn zus en haar gezin. Voor 5 december hebben we dus 4 kindjes (2 dreumesen en 2 (bijna)-kleuters). Mijn zus spreekt altijd graag een budget af (40 per kind) en het lukt me nooit om me er aan te houden.... ik heb nog niet alles gekocht en zit er alweer overheen. Ze krijgen allemaal: een prentenboek, pyjama van favoriet figuur, de kleinsten een puzzel, de grootsten een spel, iets om te knutselen, iets educatief en dan voor ieder nog iets waarvan ik denk dat ze dat heel erg leuk vinden (dansjurk, stokpaardje, verrekijker, peppa pig familie). En dan heeft mijn zus dus ook nog cadeautjes gekocht. Schoencadeautjes verzamel ik eigenlijk het hele jaar door en ik wissel het af met iets lekkers (kan ook gerust een mandarijntje zijn) en ze mogen hier iedere avond hun schoen zetten.
Heel eerlijk, ze hebben hier nog niet echt wensen, ja de oudste wil wel alles hebben uit de speelgoedfolders
dus het is vooral omdat ik dat zelf heel erg leuk vind.
Heel eerlijk, ze hebben hier nog niet echt wensen, ja de oudste wil wel alles hebben uit de speelgoedfolders

dinsdag 10 november 2020 om 07:17
Hier ook niet echt een vaststaand budget. Ik kijk inderdaad wat ze op dat moment veel mee spelen en wat echt leuk gevonden wordt (kinderen zijn 4 en 1) oudste is momenteel helemaal into de pokemon en kleuren dus daar valt wel iets mee te verzinnen. En jongste speelt graag met dingen van zijn broer. Opa en oma geven iets waar ze samen mee kunnen spelen (volgens mij een knikkerbaan) voor oudste wil ik nog iets van een leuk spel en voor jongste dan iets van een puzzel. Heb nog wat bol.com bonnen dus zal iets meer uitgegeven worden hierdoor.
dinsdag 10 november 2020 om 07:19
Hier een budget wat geen budget is want het wordt altijd meer.
Zit nu op ....geen idee wil het niet meer bij elkaar optellen
Schat op 500- 600 per kind. Dat is dan sinterklaas bij ons thuis, sinterklaas bij de opas en omas en kerst.
Voor kerst krijgen de oudste twee een nieuwe telefoon en de jongste een nieuwe tablet. Waren alle drie aan vervanging toe. Dan zijn het telefoons van 225 euro per stuk dus geen nieuwste iphone of Samsung en de tablet is een Lenovo en geen ipad.
Zit nu op ....geen idee wil het niet meer bij elkaar optellen

Schat op 500- 600 per kind. Dat is dan sinterklaas bij ons thuis, sinterklaas bij de opas en omas en kerst.
Voor kerst krijgen de oudste twee een nieuwe telefoon en de jongste een nieuwe tablet. Waren alle drie aan vervanging toe. Dan zijn het telefoons van 225 euro per stuk dus geen nieuwste iphone of Samsung en de tablet is een Lenovo en geen ipad.
dinsdag 10 november 2020 om 07:21
Ik denk ongeveer 150 per kind, 2 kinderen. Wel vooral speelgoed dat lang mee gaat en/ of leerzaam is en 1 ding waarvan ik zeker weet dat ze er veel speelplezier aan gaan beleven.
Ze krijgen bijv 2 grote dozen lego classic, omdat ze nog weinig lego hebben en dit een mooie basis is wat uit te breiden is. En allebei tiptoi (leerzaam) wat volgend jaar uit te breiden is met minder dure boekjes, want de pen hebben ze dan al.
Ze krijgen bijv 2 grote dozen lego classic, omdat ze nog weinig lego hebben en dit een mooie basis is wat uit te breiden is. En allebei tiptoi (leerzaam) wat volgend jaar uit te breiden is met minder dure boekjes, want de pen hebben ze dan al.

dinsdag 10 november 2020 om 07:44
Wisselt hier enorm.
Jongste krijgt vooral nuttige dingen en een pakje voor de oudste die het zielig zou vinden als hij minder kado’s zou krijgen. Er is al zoveel voor hem in huis en hij merkt het toch niet.
Oudste heeft nieuwe sportspullen nodig en is ook toe aan nieuw speelgoed dus die krijgt voor meer dan 100 euro.
Voor middelste stuitte ik op een enorm tweedehands pakket van waar ze graag mee speelt dus daar was ik voor een prikje al een heel eind.
Jongste krijgt vooral nuttige dingen en een pakje voor de oudste die het zielig zou vinden als hij minder kado’s zou krijgen. Er is al zoveel voor hem in huis en hij merkt het toch niet.
Oudste heeft nieuwe sportspullen nodig en is ook toe aan nieuw speelgoed dus die krijgt voor meer dan 100 euro.
Voor middelste stuitte ik op een enorm tweedehands pakket van waar ze graag mee speelt dus daar was ik voor een prikje al een heel eind.