Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... -klein.amp

Genoeg religekkies bij de SGP. Jammer dat im het youtubefragment waarin van der Staaij dit tegen Frits Wester zegt niet meer kan vinden.
Luistervink schreef:
09-11-2020 14:57
Het partijprogramma van de SGP :nope:

- 1000 euro bonus bij 4e kind
- kinderbijslag en kindgebonden budget omhoog
- afbraak zwangerschap zelf betalen
En ze geven aan respect te hebben voor demonstrerende mensen bij abortusklinieken.

https://www.ad.nl/politiek/sgp-wil-1000 ... ~a23569d2/
Walgelijk!
Wat een gekkies... kinderbijslag zou sowieso afgeschaft moeten worden.

Bizar dat dergelijke standpunten worden verkondigd in een wereld met klimaatproblemen en overbevolking. Wat een dom volk :sick:
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
09-11-2020 20:20
Wat een gekkies... kinderbijslag zou sowieso afgeschaft moeten worden.

Bizar dat dergelijke standpunten worden verkondigd in een wereld met klimaatproblemen en overbevolking. Wat een dom volk :sick:
precies!

wat een mafklappers ook, zoveel kinderen produceren is niet echt erg goed voor deze wereld welke zij volgens het geloof 'in bruikleen hebben van de heer'

Of zouden ze niet snappen dat de mens het grote probleem is van alles op deze wereld?

Wij kindsvrijen zouden eens een premie moeten krijgen voor het niet kapot maken van deze wereld, mensen met meer dan 1 kind mogen van mij een dubbele aanslag krijgen. 'de vervuiler betaald' was toch het credo? dit mogen ze wel wat meer in de praktijk brengen.
Sjaantje37 schreef:
09-11-2020 16:17
ja het geloof komt dan weer om de hoek he?! Vrouwen zoveel mogelijk baren en achter het aanrecht. Man het hoofd van het gezin die brengt het geld binnen.

ik denk als je vanaf het 2e kind een boete oplegt je ook gelijk een ander probleem aanpakt.

Een bonus vanaf het 4e kind, eigenlijk heeft het iets smerigs, alsof je een kind koopt..
Ik zat gelijk in de hoek te denken van, vrouwen te dwingen om minimaal 4 kinderen te baren...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bij de SGP ben je als vrouw nog steeds slechts een broedmachine. Was dat niet de partij waarin tot 2 jaar terug ofzo vrouwen niet verkiesbaar mochten zijn? Je zou denken dat dat anno 2020 niet meer zou kunnen.

Over dat "je doet alles voor je kind, en niets voor jezelf" - dit is precies wat mij zo tegenstaat aan kinderen krijgen. Dat het net is alsof de ouders verdwijnen en die kinderen het presentatie en verlengstuk zijn. Als je vraagt hoe gaat het dan krijg je als antwoord hoe het met de kinderen gaat. Ergens snap ik het wel, en ergens ook weer helemaal niet. Alsof je zelf niet meer bestaat ofzo. En dat geld dan voor de vrouw nog wat meer dan voor de man. Gruwel.
Suusje666 schreef:
10-11-2020 06:03
Bij de SGP ben je als vrouw nog steeds slechts een broedmachine. Was dat niet de partij waarin tot 2 jaar terug ofzo vrouwen niet verkiesbaar mochten zijn? Je zou denken dat dat anno 2020 niet meer zou kunnen.

Over dat "je doet alles voor je kind, en niets voor jezelf" - dit is precies wat mij zo tegenstaat aan kinderen krijgen. Dat het net is alsof de ouders verdwijnen en die kinderen het presentatie en verlengstuk zijn. Als je vraagt hoe gaat het dan krijg je als antwoord hoe het met de kinderen gaat. Ergens snap ik het wel, en ergens ook weer helemaal niet. Alsof je zelf niet meer bestaat ofzo. En dat geld dan voor de vrouw nog wat meer dan voor de man. Gruwel.
Heeft ook te maken met het feit dat voor de meesten mensen op deze aardbol dit het hoogte goed is wat voor hun haalbaar is (reproductie) voor die mensen bestaat geen cultuur of reizen of jezelf als mens en/of professional naar een hoger plan tillen of je te spannen voor deze maatschappij in de vorm van vrijwilligerswerk om je in te zetten voor hulporganisatie's elders op deze wereld

voor deze mensen telt maar 1 dingen: reproduceren en jezelf wegcijferen. dat ze op hun 40ste in een zwart gat vallen omdat ze nooit een goed fundament voor het vervolg van hun leven hebben gelegd (financieel of in de vorm van kennisvergaring) gaat ze dan aardig opbreken.
RickDalton schreef:
10-11-2020 06:28
Heeft ook te maken met het feit dat voor de meesten mensen op deze aardbol dit het hoogte goed is wat voor hun haalbaar is (reproductie) voor die mensen bestaat geen cultuur of reizen of jezelf als mens en/of professional naar een hoger plan tillen of je te spannen voor deze maatschappij in de vorm van vrijwilligerswerk om je in te zetten voor hulporganisatie's elders op deze wereld

voor deze mensen telt maar 1 dingen: reproduceren en jezelf wegcijferen. dat ze op hun 40ste in een zwart gat vallen omdat ze nooit een goed fundament voor het vervolg van hun leven hebben gelegd (financieel of in de vorm van kennisvergaring) gaat ze dan aardig opbreken.
Dit vind ik wel heel erg bevooroordeeld...zwart gat..serieus?
Wat mij betreft zou kerk en staat volledig gescheiden mogen zijn. Geloof heeft niks bij politiek te zoeken. Tussen de vier muren van je woonkamer lijkt mij ruimte genoeg.

@elinas Rick formuleert vaak een beetje zwart wit. Persoonlijk herken ik het beeld wel bij veel mensen dat een ouder zijn een soort heilige status is. Ineens weten zij wat ertoe doet en weet jij eeeeecht niet wat moe zijn is. Ik vind het zelf nogal vreemd om zo over andere mensen te oordelen. Je kan bijvoorbeeld wel een burnout hebben gehad. Dan ben je meer dan moe.

Het zinnetje van 'alles voor je kind' is wellicht logisch als je er eentje hebt, maar ook afschrikwekkend vind ik. Er zijn natuurlijk ouders die een kind als onderdeel van hun leven hebben waarbij hun leven nog meer aspecten heeft, maar vaak is de prijs die ik zie toch wel heel hoog. Kijk bijvoorbeeld ook hoeveel vrouwen in meer of mindere mate na een kind afhankelijk worden van hun man. Er lopen hier eindeloos veel topics over vrouwen met een kind waarvan de man er geen zin meer in heeft of zijzelf niet. Muurvast zit je dan, want je bent afhankelijk.

Ohw ik zie nu dat je zelf ouder bent en hier kennelijk alleen even komt inbreken? Balen dat ik dit allemaal al had getypt. Note aan self dus eerst loepen.
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
10-11-2020 07:49
Wat mij betreft zou kerk en staat volledig gescheiden mogen zijn. Geloof heeft niks bij politiek te zoeken. Tussen de vier muren van je woonkamer lijkt mij ruimte genoeg.

@elinas Rick formuleert vaak een beetje zwart wit. Persoonlijk herken ik het beeld wel bij veel mensen dat een ouder zijn een soort heilige status is. Ineens weten zij wat ertoe doet en weet jij eeeeecht niet wat moe zijn is. Ik vind het zelf nogal vreemd om zo over andere mensen te oordelen. Je kan bijvoorbeeld wel een burnout hebben gehad. Dan ben je meer dan moe.

Het zinnetje van 'alles voor je kind' is wellicht logisch als je er eentje hebt, maar ook afschrikwekkend vind ik. Er zijn natuurlijk ouders die een kind als onderdeel van hun leven hebben waarbij hun leven nog meer aspecten heeft, maar vaak is de prijs die ik zie toch wel heel hoog. Kijk bijvoorbeeld ook hoeveel vrouwen in meer of mindere mate na een kind afhankelijk worden van hun man. Er lopen hier eindeloos veel topics over vrouwen met een kind waarvan de man er geen zin meer in heeft of zijzelf niet. Muurvast zit je dan, want je bent afhankelijk.

Ohw ik zie nu dat je zelf ouder bent en hier kennelijk alleen even komt inbreken? Balen dat ik dit allemaal al had getypt. Note aan self dus eerst loepen.
Normaal gesproken lees ik graag topics die verschillende onderwerpen aankaarten. Ook de kindvrije topic. Ik kan snappen waarom mensen de keuze maken voor een leven zónder kinderen. Sommigen leggen dat hier op een respectvolle manier uit.
Maar een zwart gat na je 40e bij mensen mét kinderen vind ik wat vergezocht..
elinas schreef:
10-11-2020 06:44
Dit vind ik wel heel erg bevooroordeeld...zwart gat..serieus?
ja serieus. ik heb zwagers en schoonzussen en collega's met kinderen die wat ouder zijn (ouders zijn 40 t/m 45) en die geven dat letterlijk aan. de zorg voor de kids is minder omdat ze zelfstandiger zijn en dan komt de grote vraag 'wat doen we nu met ons leven'

en dan komen ze tot de conclusie dat het werk wat ze nu doen (vaak een saai kantoorbaantje wat werd gecompenseerd door het drukke leven thuis) niet is wat ze de rest van hun leven willen doen maar dat er ook geen verandering mogelijk is want er zijn geen financieele middelen om die verandering te bewerkstelligen.

dus ja zwart gat, zal niet voor iedereen gelden natuurlijk maar voor de grote massa's wel ja. ik spreek voornamelijk mannen hierover bij klanten (als ZZP'er kom je bij veel organisaties en sta je best bij veel koffieapparaten te praten over dit soort zaken)

enig idee waarom de midlife crisis zo vaak toeslaat bij mensen met kinderen? enig idee waarom het aantal echtscheidingen bij mensen met kinderen zo hoog is? grotendeels door het zwarte gat en geen goede richting hebben in het leven. (aldus deze amateur psycholoog )
Ik zie wat dat betreft echt wel heel verschillende type ouders (ha, het zijn net mensen!) Ouders die helemaal opgaan in het ouderschap, ouders die een mooie balans vinden tussen gezin en eigen wensen/doelen en ook ouders die die balans wel zoeken, maar het niet voor elkaar krijgen.
De echte - wat ik noem - oermoekes heb ik maar weinig in mijn directe omgeving. Logisch ook, want ik zou er maar lastig een vriendschap mee kunnen onderhouden. En op het werk of in familie kom ik ze ook zelden tegen.

De afhankelijkheid die vaak samengaat met het moederschap staat mij ook ontzettend tegen. Ik zat van de week een aflevering van Vliegende Hollanders te kijken en ik kreeg ik gewoon benauwd van de rol van de echtgenote van Plesman. Zo blij dat onze maatschappij daarin veranderd is de afgelopen eeuw (en we zijn er nog niet...)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik denk wel dat je mét kinderen jarenlang in een modus komt waarbij je weet wat je te doen staat: voor de kinderen zorgen. En dan is er door tijd of focus weinig ruimte om je op je eigen ontwikkeling en andere zingeving dan kinderen te richten. Dus dat zwarte gat, ook wel mid-life crisis genoemd, kan daar zeker mee te maken hebben. Tijdens de tropenjaren en een gedeelte daarna werd je geleefd, nu moet je ineens zelf weer invulling daaraan geven. Dat kan heel lastig zijn.
Maar er zijn toch ook veel ouders die heel laat kinderen krijgen.
Een man van 45 jaar die een kind krijgt is geen uitzondering. Dan heeft zo een man 45 jaar lang kunnen doen wat hij wilde, reizen, carrière, dus dat gat van een midlife crisis omdat hij niet alles eruit heeft kunnen halen gaat dan toch niet meer op?
Hij heeft de tijd en kans gehad, alles op de rit en dan op 45 wél klaar voor een kind. Lijkt me raar als zo iemand dan in een zwart gat valt.
(Of vrouwen die na hun 40e pas moeder werden)
Zoals Doornroosje al zei, er zijn m.i. verschillende type ouders. Maar ook als je op je 45ste pas een kind krijgt, dan nog staan de volgende 10 - 15 jaar van je leven in het teken van de kinderen. En dan komt die klap op je 55ste - 60ste. Want als je leven heel lang om een bepaald onderdeel draait, is het lastig schakelen wanneer dat onderdeel je niet meer nodig heeft. Zie je ook bij mensen die met pensioen gaan.

Het zou mij niet verbazen als de mid-life-crisis daar ook mee te maken heeft. De meeste mensen krijgen hun kinderen immers tussen de 25 en 30 dus dan komt dat moment zo rond je 40 - 45. Het 'is dit alles'-gevoel. Maar dat zou je ook goed op je 55ste pas kunnen hebben. Is m.i. niet zozeer leeftijdsgebonden als wel situatie-gebonden.
katkaatje schreef:
10-11-2020 09:30
Zoals Doornroosje al zei, er zijn m.i. verschillende type ouders. Maar ook als je op je 45ste pas een kind krijgt, dan nog staan de volgende 10 - 15 jaar van je leven in het teken van de kinderen. En dan komt die klap op je 55ste - 60ste. Want als je leven heel lang om een bepaald onderdeel draait, is het lastig schakelen wanneer dat onderdeel je niet meer nodig heeft. Zie je ook bij mensen die met pensioen gaan.

Het zou mij niet verbazen als de mid-life-crisis daar ook mee te maken heeft. De meeste mensen krijgen hun kinderen immers tussen de 25 en 30 dus dan komt dat moment zo rond je 40 - 45. Het 'is dit alles'-gevoel. Maar dat zou je ook goed op je 55ste pas kunnen hebben. Is m.i. niet zozeer leeftijdsgebonden als wel situatie-gebonden.
Ik begrijp je.
Lijkt me ook iets om bij stil te staan als je als oudere moeder/vader nog een kindje wilt.
Het is inderdaad zwaar. Ik ben nu moeder van een tienerdochter en een pre-puber zoon. En als ouder wordt je 'geleefd'.
Neemt niet weg dat ik geen moeder wilde worden, dat zeer zeker wel, maar ik kan me voorstellen dat er een groep is die andere keuzes maakt.
Ik ben sinds ik moeder ben nooit meer 100% zorgenvrij bijvoorbeeld.
elinas schreef:
10-11-2020 09:00
Maar er zijn toch ook veel ouders die heel laat kinderen krijgen.
Een man van 45 jaar die een kind krijgt is geen uitzondering. Dan heeft zo een man 45 jaar lang kunnen doen wat hij wilde, reizen, carrière, dus dat gat van een midlife crisis omdat hij niet alles eruit heeft kunnen halen gaat dan toch niet meer op?
Hij heeft de tijd en kans gehad, alles op de rit en dan op 45 wél klaar voor een kind. Lijkt me raar als zo iemand dan in een zwart gat valt.
(Of vrouwen die na hun 40e pas moeder werden)
ok dus ik moet ook maar aan een kind nu? (ben 45) :) geen zwart gat, geen midlife en alles op het droge. :thumbsup:
RickDalton schreef:
10-11-2020 11:14
ok dus ik moet ook maar aan een kind nu? (ben 45) :) geen zwart gat, geen midlife en alles op het droge. :thumbsup:
Nee, hoe kom je erbij dat ik dat suggereer?
Ik bedoel ALS een man de keuze maakt om bv op zijn 45e nog een kind te krijgen, dat hij dan minder redenen moet hebben voor dat zwarte gat (tijdens midlifecrisis). Hij heeft dan onwijs lang de tijd gehad zoveel mogelijk eruit te kunnen halen zonder tropenjaren.
Dat geldt minder als een man bv tussen 25-35 vader zou worden. Dan zit hij nog volop in het opbouwen van zijn carrière, moet misschien wat stapjes terug doen ivm het jonge gezin itg tot de oudere vader die zijn jonge jaren wél benut heeft om zich te ontwikkelen (Of vrouw).
De vraag was bij wie de midlife crisis harder toe slaat. De jonge vader of de oudere vader?
Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat ook kinderlozen in een midlifecrisis vallen en een is dit alles gevoel kunnen hebben.
Even een aanvulling, je ziet ook vaak dat met name mannen na een werkend leven in een gat vallen zodra ze met pensioen gaan. Bij vrouwen is dat vaak minder omdat de meesten niet full-time werken en naast hun werk meer activiteiten/verplichtingen (oa mantelzorg, zorg voor kinderen ed) hebben. Maar ik vind het dan wel weer logischer dat vrouwen vaker last hebben van het lege-nest-syndroom.

Maar stel je krijgt pas op je 45e een kind en kind gaat pas na studeren uit huis, dan heb je én ineens een leeg nest én hallo pensioen. Dat zijn nogal wat veranderingen.

Elinas, of iemand begint op zijn 45e nog aan kinderen ivm een midlifecrisis. :lightbulb:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Op je 45e kun je al te kampen hebben met de menopauze, dus hoe trek je dat dan in combinatie met 'n horrorpeuter of puber?
redbulletje schreef:
10-11-2020 11:40
Op je 45e kun je al te kampen hebben met de menopauze, dus hoe trek je dat dan in combinatie met 'n horrorpeuter of puber?
Net zoals iedereen, er gewoon mee dealen? Mijn zus en ik zaten ook nog wel in de pubertijd toen zij in de overgang zat, dat was niet anders. En niet elke puber is een drama, idem voor ene peuter.
Vroeger was het nog waarschijnlijker omdat vrouwen veel meer kinderen hadden en dus ook nog in hun menopauze kinderen rond hadden lopen. Het is best mogelijk.
Op 45e aan kinderen beginnen, vind ik niet leuk/eerlijk ten opzichte van de kinderen.
Dan hebben ze misschien nog tot hun 40e hun ouders, als het mee zit...
dianaf schreef:
10-11-2020 11:23
Even een aanvulling, je ziet ook vaak dat met name mannen na een werkend leven in een gat vallen zodra ze met pensioen gaan. Bij vrouwen is dat vaak minder omdat de meesten niet full-time werken en naast hun werk meer activiteiten/verplichtingen (oa mantelzorg, zorg voor kinderen ed) hebben. Maar ik vind het dan wel weer logischer dat vrouwen vaker last hebben van het lege-nest-syndroom.

Maar stel je krijgt pas op je 45e een kind en kind gaat pas na studeren uit huis, dan heb je én ineens een leeg nest én hallo pensioen. Dat zijn nogal wat veranderingen.

Elinas, of iemand begint op zijn 45e nog aan kinderen ivm een midlifecrisis. :lightbulb:
:-) dat laatste lijkt me echt horror. En toch zijn er mannen die er zich nog aan wagen op zo een leeftijd. Idd nav een midlifecrisis...meerdere kinderen krijgen zelfs...
Krijgen ze later opnieuw een midlifecrisis tegelijk met hun pensioen...
DeeDee76 schreef:
10-11-2020 11:48
Op 45e aan kinderen beginnen, vind ik niet leuk/eerlijk ten opzichte van de kinderen.
Dan hebben ze misschien nog tot hun 40e hun ouders, als het mee zit...
Kan, is ook geen garantie bij een jonge vader.
Maar ik vraag me af in hoeverre zo een man nog de energie heeft voor een jong gezin.
Iemand die ik ken is met een veel jongere vrouw getrouwd en op zijn 45e een kind, op zijn bijna 47e een kind en op zijn 48e(!) nog een kind..Hij is nu 49.
Vraag me af hoe hij nu naar jonge vaders kijkt of naar kinderloze vaders.....
elinas schreef:
10-11-2020 11:49
:-) dat laatste lijkt me echt horror. En toch zijn er mannen die er zich nog aan wagen op zo een leeftijd. Idd nav een midlifecrisis...meerdere kinderen krijgen zelfs...
Krijgen ze later opnieuw een midlifecrisis tegelijk met hun pensioen...
Vroeger... nou ja in de tijd dat mijn ouders uit elkaar gingen, was het vrij normaal dat dit gebeurde zo als kinderen in de pubertijd zaten. Vaak gingen de vaders wel voor een tweede leg... Voor de meeste vrouwen was het dan wel erg laat om er nog aan te beginnen. Maar vaak 45+ mannen, tegen de tijd dat je kinderen het huis uitgaan, ben je al voorbij je pensioen. Tja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven