Peuter dekbed
maandag 21 december 2020 om 00:29

maandag 21 december 2020 om 07:18
Mijne is nu 2 en slaapt in ledikant met winterslaapzak en dun dekentje met daaromheen wel alvast een peuterhoes.
Hij blijft nog niet supergoed onder die deken liggen. We wachten daarom even tot begin voorjaar (en dus minder koud), dan kopen we een peuterbed en dekbed. Tegen die tijd is hij ongeveer 2 jaar en 4 maanden.
Hij blijft nog niet supergoed onder die deken liggen. We wachten daarom even tot begin voorjaar (en dus minder koud), dan kopen we een peuterbed en dekbed. Tegen die tijd is hij ongeveer 2 jaar en 4 maanden.
maandag 21 december 2020 om 08:14
Ik lees mee, peuter van net twee vindt zijn slaapzak ook nog prima en maakt ook geen aanstalten nog om uit z’n ledikant te klimmen.
Maar met een nieuw broertje of zusje in aantocht van de zomer gaan we rustig aan beginnen in de lente aan een peuterbed met dekbed....is het ook iets minder koud, ook fijn.
Maar met een nieuw broertje of zusje in aantocht van de zomer gaan we rustig aan beginnen in de lente aan een peuterbed met dekbed....is het ook iets minder koud, ook fijn.
maandag 21 december 2020 om 08:18
Bij de oudste met minder dan een jaar omdat die uit zn ledikant bleef klimmen en ik de kans op vreemde ongelukken door met een slaapzak aan rond te banjeren groot achtte. Hij ging toen ook naar een gewoon bed trouwens. De jongste is nu twee en slaapt nog lekker in zn ledikant met dikke slaapzak aan.
maandag 21 december 2020 om 09:26
maandag 21 december 2020 om 09:57
Ook al een grotere maat geprobeerd?Noenoecasa schreef: ↑21-12-2020 09:26Ons zoontje klimt niet uit ledikant. Dus niet echt uit noodzaak dat ik een dekbed voor m wil.
Zoon heeft wel standaard een enorme natte luier en lekt dus elke nacht door.
Heeft iemand nog tips? Heb echt elke soort luiers nu wel geprobeerd. 0
Een half jaar terug hebben we ook zo'n periode gehad, overgegaan op een maat groter en sindsdien nergens meer last van. (we gebruiken Kruidvat maat 5. kind net 2 jaar)
Kan ook zijn dat het gewoon door zijn slaaphouding komt. Toen ons kind nog standaard op zijn buik met opgetrokken knieeen sliep hadden we ook meer lekkende luiers. Nu ligt ie gewoon op zijn rug of zij met benen gestrekt/licht gebogen en gaat het ook beter.
maandag 21 december 2020 om 10:19
Grotere maat luier en grotere maat romper?Noenoecasa schreef: ↑21-12-2020 09:26Ons zoontje klimt niet uit ledikant. Dus niet echt uit noodzaak dat ik een dekbed voor m wil.
maandag 21 december 2020 om 12:05
Bedankt dames voor de tips.
Maar wij hebben al een maat groter nu.
Rompers ook al maat 104 lijkt mij ook lekker zitten voor hem.
Kind slaapt wel echt altijd alleen op de buik. Sinds hij kan omrollen en zitten al. Met opgetrokken knietjes indd.
Denk ook dat het daar aan ligt.
Geef n vlak voor t slapen geen water meer. En dan helpt ook niet.
Gwn accepteren dan.
Maar wij hebben al een maat groter nu.
Rompers ook al maat 104 lijkt mij ook lekker zitten voor hem.
Kind slaapt wel echt altijd alleen op de buik. Sinds hij kan omrollen en zitten al. Met opgetrokken knietjes indd.
Denk ook dat het daar aan ligt.
Geef n vlak voor t slapen geen water meer. En dan helpt ook niet.
Gwn accepteren dan.
maandag 21 december 2020 om 14:21
Ik deed een luierbroekje over de luier heen. Dan bleef hij wel droog.Noenoecasa schreef: ↑21-12-2020 09:26Ons zoontje klimt niet uit ledikant. Dus niet echt uit noodzaak dat ik een dekbed voor m wil.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 21 december 2020 om 21:50
maandag 21 december 2020 om 22:17
Goede tip! En nog eentje in dit straatje: zet je kind evt als je zelf naar bed gaat even op de wc/potje, vaak plassen ze dan gewoon automatisch en dan ben je al de helft kwijt.dansenindewind schreef: ↑21-12-2020 21:50Ik weet niet hoe diep je kind slaapt, maar ik heb onze oudste ook wel eens verschoond toen ik naar bed ging. Dan voelde ik aan de luier en soms zat hij al behoorlijk vol. Ik had een kleine lichtje en deed alleen snel de luier wisselen. Kind sliep gewoon door.
maandag 21 december 2020 om 22:17
Goede tip! En nog eentje in dit straatje: zet je kind evt als je zelf naar bed gaat even op de wc/potje, vaak plassen ze dan gewoon automatisch en dan ben je al de helft kwijt.dansenindewind schreef: ↑21-12-2020 21:50Ik weet niet hoe diep je kind slaapt, maar ik heb onze oudste ook wel eens verschoond toen ik naar bed ging. Dan voelde ik aan de luier en soms zat hij al behoorlijk vol. Ik had een kleine lichtje en deed alleen snel de luier wisselen. Kind sliep gewoon door.
dinsdag 22 december 2020 om 09:16
donderdag 24 december 2020 om 13:59
Klopt dit deed ik dus ook. Zo rond de tijd dat ik naar bed ga hem verschonen. Hier sliep die ook gwn verder tijdens verschonen. Maar helaas was die volgende ochtend weer helemaal nat.dansenindewind schreef: ↑21-12-2020 21:50Ik weet niet hoe diep je kind slaapt, maar ik heb onze oudste ook wel eens verschoond toen ik naar bed ging. Dan voelde ik aan de luier en soms zat hij al behoorlijk vol. Ik had een kleine lichtje en deed alleen snel de luier wisselen. Kind sliep gewoon door.
Nu ben ik ermee gestopt.0