Werk & Studie alle pijlers

Werkgever houdt geen rekening met weersomstandigheden

08-02-2021 14:50 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen? Man moet vannacht rond 4 uur vertrekken met scooter, de auto heb ik zelf nodig om kind naar creche te brengen zodat ik zelf ook kan werken (thuis). Hij heeft zijn manager gebeld en aangegeven dat hij het niet fijn vindt met scooter want s nachts spekglad en kans op ongelukken. Het is ongeveer een half uur met de scooter. Er is ook geen OV zo vroeg. Ze willen zijn dienst ook niet verschuiven zodat man zelf kind kan brengen naar creche. Vindt het niet erg meedenkend van de werkgever.
Wat zouden jullie doen?

Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:37
6.12% gewijzigd
Majime schreef:
08-02-2021 19:39
Je hebt plichten inderdaad, die man dus ook op zijn werk. En TO net zo goed op haar werk, maar dat lijkt volgens velen hier van minder belang.

En hij heeft ook de verplichting om voor zijn kind te zorgen en om zijn zwangere vrouw tegemoet te komen middenin een pandemie + sneeuwstorm.

Daarom moet hij zelf nadenken en zelf oplossingen bedenken.
Nee hoor, eigenlijk zegt iedereen: los het zelf op, niet je werkgever

Niet dat de vrouw hier voor op moet draaien
Majime schreef:
08-02-2021 19:43
Met mij gaat prima.

Zie je echt niet in dat je jouw eigen situatie in de jaren '70 toen je een jaar of 8 was, met geen mogelijkheid kunt vergelijken met de situatie van TO nu?

Dit gaat over een stukje besef van plichten. Wij leerden dat van onze ouders en leren het nu aan onze kinderen. Dat is niet van toen, dat is van alle tijden.

Je hebt een baan en dus de verplichting daar op eigen gelegenheid te komen. Voordat je de werkgever belt dat het niet lukt, probeer je eerst alles te regelen wat er maar geregeld kan worden.
Andersom schreef:
08-02-2021 19:40
Ga lekker even thee zetten ofzo. Het gaat niet helemaal goed met met je, echt ontspan even. Zoek een ander topic want dit raakt je iets te veel, geloof ik.

En geen idee wat de pandemie en de lockdown er mee te maken hebben.
Er wordt hier gezegd dat TO wel eventjes 'de buurvrouw' kan vragen op te passen. Kind moet ze maar thuishouden (doei geld).

Alsof het in 2021 tijdens een pandemie ook echt wemelt van de buurvrouwen die thuis sherry zitten te drinken de hele dag. En hoezo altijd buurvrouwen en nooit buurmannen?

Iedereen is voorzichtig met bezoek en is dolblij dat ze weer rustig kunnen werken na twee maanden lockdown en TO regelt wel eventjes oppas? En dat allemaal zodat haar man warmpjes in de auto kan zitten?

:@@:
diyer schreef:
08-02-2021 19:43
Wat ik al zei: ik doe in het redelijke mijn best. Zal idd eerst overleggen met collega's, kijk of ik met mijn partner kan schuiven met wie de auto heeft en zal het in de buurtapp gooien om te vragen of er iemand is die een auto kan lenen of kind kan meenemen naar creche. Maar als ik dan door de mogelijkheden ben, bel ik mijn baas en zeg ook sorry, maar gaat niet lukken zo. Maar ik ga geen idiote maatregelen nemen als ik laagbetaald werk deed. Omdat to schrijft dat man in het ov werkt, neem ik aan dat hij geen supersalaris verdient en neem ik aan dat hij met een gezin met bijna 2 jonge kinderen niet makkelijk twee auto's voor de deur heeft staan. En ga ik er gemakshalve ook maar even vanuit dat hun sociale omgeving daarvan niet erg afwijkt. Allemaal aannames hoor, maar geeft wel een beetje aan hoe ik erin sta. En als het not done is om met zoiets mijn baas te melden, dan zal ik wel verzinnen dat ik corona klachten heb. Daar is corona dan ineens heel handig voor. Maar ik zal zeker geen schuldgevoel hebben voor zoiets.

Je aannames zijn wat mij betreft erg kort door de bocht. OV en slecht betaald klopt in ieder geval niet. Tenminste in heel veel functies niet. Vriend van mij is buschauffeur en zit netto niet ver van 3000 af. Zijn netwerk zijn gewone mensen met hele diverse banen, sommige laag betaald, andere schieten erboven uit.
En de oplossingen die jij als beginsel zou hebben ingezet, daar ben je al tien stappen verder mee dan TO. En natuurlijk als iets echt niet kan, dan kan het niet. Maar dan heb je een ander gesprek met je werkgever. Niet een: het sneeuwt, ik heb een vervoerprobleem, los het even voor me op. Maar: het sneeuwt, dit en dit heb ik allemaal in gang gezet, helaas heb ik geen oplossing kunnen vinden, denk even met me mee.
De meeste werkgevers zijn dan zeker bereid om mee te denken en een stap extra te zetten.
Andersom schreef:
08-02-2021 19:48
Dit gaat over een stukje besef van plichten. Wij leerden dat van onze ouders en leren het nu aan onze kinderen. Dat is niet van toen, dat is van alle tijden.

Je hebt een baan en dus de verplichting daar op eigen gelegenheid te komen. Voordat je de werkgever belt dat het niet lukt, probeer je eerst alles te regelen wat er maar geregeld kan worden.
Maar dat is toch de taak van haar man? TO heeft het geregeld, zij heeft opvang geregeld en vervoer om kind te brengen, zodat zij rustig thuis kan werken. Daarmee neemt ze al een deel van zijn taak over. Waarom moet ze dan ook nog regelen dat haar man op zijn werk komt?
Majime schreef:
08-02-2021 19:49
Er wordt hier gezegd dat TO wel eventjes 'de buurvrouw' kan vragen op te passen. Kind moet ze maar thuishouden (doei geld).

Alsof het in 2021 tijdens een pandemie ook echt wemelt van de buurvrouwen die thuis sherry zitten te drinken de hele dag. En hoezo altijd buurvrouwen en nooit buurmannen?

Iedereen is voorzichtig met bezoek en is dolblij dat ze weer rustig kunnen werken na twee maanden lockdown en TO regelt wel eventjes oppas? En dat allemaal zodat haar man warmpjes in de auto kan zitten?

Het gaat niet om warm, het gaat om veilig
Met vier wielen val je niet om
Met een scooter door de sneeuw is niet verstandig
Ze wil die man graag weer thuis aan het eind van een werkdag
lilalinda schreef:
08-02-2021 19:52
Het gaat niet om warm, het gaat om veilig
Met vier wielen val je niet om
Met een scooter door de sneeuw is niet verstandig
Ze wil die man graag weer thuis aan het eind van een werkdag
Hij wil toch zelf ook veilig naar zijn werk? Ik begrijp niet waarom iedereen dit het probleem van TO maakt.
Majime schreef:
08-02-2021 19:49

Lees je eigenlijk wel? En snap je dat al die dingen die jij benoemt alleen maar zo groot zijn in jouw eigen hoofd? Iedereen die dat zo maar roept? Wat mij in ieder geval helder is, is dat je vooral valt over het woord vrouwen waar ook man zou kunnen staan. Ik ga niet politiek correct schrijven hoor. Zeker niet voor iemand die alleen leest wat ze wil lezen en hard haar best doet (of ben je een man? Dan zeg ik vanaf nu wel zijn) om te stoken.
Majime schreef:
08-02-2021 19:55
Hij wil toch zelf ook veilig naar zijn werk? Ik begrijp niet waarom iedereen dit het probleem van TO maakt.
Dat doet toch niemand?
Er worden tips aangedragen hoe ze het op kunnen lossen. Samen, omdat ze samen een kind hebben dat ook naar de omvang moet
En niet omdat zij de vagina heeft en hij de piemel. Maar omdat hij om 4 uur ergens moet zijn. En dus niet om 8.00 bij de opvang kan staan
Majime schreef:
Er is er maar 1 die dat doet.
Misschien kun je eens een paar pagina's terug lezen en valt je op wie diegene is. :lol:
GenieInABottle schreef:
08-02-2021 19:50
Je aannames zijn wat mij betreft erg kort door de bocht. OV en slecht betaald klopt in ieder geval niet. Tenminste in heel veel functies niet. Vriend van mij is buschauffeur en zit netto niet ver van 3000 af. Zijn netwerk zijn gewone mensen met hele diverse banen, sommige laag betaald, andere schieten erboven uit.
En de oplossingen die jij als beginsel zou hebben ingezet, daar ben je al tien stappen verder mee dan TO. En natuurlijk als iets echt niet kan, dan kan het niet. Maar dan heb je een ander gesprek met je werkgever. Niet een: het sneeuwt, ik heb een vervoerprobleem, los het even voor me op. Maar: het sneeuwt, dit en dit heb ik allemaal in gang gezet, helaas heb ik geen oplossing kunnen vinden, denk even met me mee.
De meeste werkgevers zijn dan zeker bereid om mee te denken en een stap extra te zetten.
Werken in het ov is wel degelijk vaak slecht betaald. Het zal best eens voorkomen dat iemand daar een goedbetaalde baan heeft, maar meestal niet.

Deze man heeft meer verplichtingen. Hij heeft een kind dat naar de crèche moet en een vrouw die zwanger is en dat allemaal temidden van een sneeuwstorm/ pandemie.

Het is heel raar om in zo'n situatie alleen aan jezelf te denken, de auto te pakken en voor de rest je kop in het zand te steken. Die man heeft dus een probleem en gelukkig is hij ook zelf met de oplossing gekomen, zoals het hoort dus.

Contact opnemen met je werkgever vind ik in deze situatie niet raar. Kennelijk hebben veel van zijn collega's dat ook gedaan en die hebben allemaal ijsvrij gekregen, het zou me niet verbazen als dit vrouwen/ moeders blijken te zijn.
Majime schreef:

Nou, omdat TO het misschien zelf haar probleem maakt? In mijn gezin zou dat anders zijn gegaan. 'Oké lieverd jij mag de auto als je zelf even regelt hoe ons kind op de opvang komt.' Of ik had het aangeboden omdat ik het heel wijs vond dat man niet op de scooter ging en ik wel zou willen lopen.
Volgens mij staat er alleen dat ov niet gaat op dat tijdstip.
Hij werkt er wel maar op dat tijdstip gaat er geen ov
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 20:05
30.68% gewijzigd
Majime schreef:
08-02-2021 19:59
Werken in het ov is wel degelijk vaak slecht betaald. Het zal best eens voorkomen dat iemand daar een goedbetaalde baan heeft, maar meestal niet.

Deze man heeft meer verplichtingen. Hij heeft een kind dat naar de crèche moet en een vrouw die zwanger is en dat allemaal temidden van een sneeuwstorm/ pandemie.

Het is heel raar om in zo'n situatie alleen aan jezelf te denken, de auto te pakken en voor de rest je kop in het zand te steken. Die man heeft dus een probleem en gelukkig is hij ook zelf met de oplossing gekomen, zoals het hoort dus.

Contact opnemen met je werkgever vind ik in deze situatie niet raar. Kennelijk hebben veel van zijn collega's dat ook gedaan en die hebben allemaal ijsvrij gekregen, het zou me niet verbazen als dit vrouwen/ moeders blijken te zijn.
je projecteert erg je eigen scheve verdeling thuis (je hebt het zelf laatst verteld, in het Lichtpuntjestopic, dat je man eindelijk ziet, dat jij veel meer doet), dat wil niet zeggen, dat alle mannen fout zitten
Ik zou het ook zeker niet mijn probleem hebben gemaakt. Ik zou hebben mee willen denken, maar no way dat ik dan vervolgens mijn werkgever zou bellen met de mededeling dat ik een paar uur niet kan werken omdat ik plotseling een kind thuis heb zitten. Die verantwoordelijkheid zou ik dan echt niet voelen naar het werk van mijn man. We hebben samen dat kind en zijn dus ook samen verantwoordelijk dat het veilig op de opvang komt. En als dat niet kan, dan zijn we samen verantwoordelijk voor het bedenken van alternatieven.
Ik zit te bedenken wat ik zelf zou doen als ik de man van TO was. Ik zou denk ik voor zo'n GreenWheel autootje zijn gegaan, of een auto lenen/ huren.

Het idee om mijn man ermee te belasten die ook al zijn eigen werk met de ochtendshift moet combineren in een sneeuwstorm en dan nog met 'blessure'?

Het zou niet in me opgekomen zijn.
lilalinda schreef:
08-02-2021 20:02
je projecteert erg je eigen scheve verdeling thuis (je hebt het zelf laatst verteld, in het Lichtpuntjestopic, dat je man eindelijk ziet, dat jij veel meer doet), dat wil niet zeggen, dat alle mannen fout zitten
Ik had het over mijn werk. Mijn man had niet door wat ik allemaal doe op mijn werk (logisch, normaal werk ik altijd op locatie).

Nu we allebei thuiswerken is hij onder de indruk.
Led-lampje schreef:
08-02-2021 20:02
Volgens mij staat er alleen dat ov niet gaat op dat tijdstip.
Hij werkt er wel maar op dat tijdstip gaat er geen ov
tja, TO had te snel een oplossing :)
diamantje123 schreef:
08-02-2021 14:52
Wij hebben geen 2 auto's en dat kan een werkgever ook niet verplichten.
Fijn dat het is opgelost. Maar toch he...ik vind dat werknemers tegenwoordig wel heeeeeel veel begrip en oplossingen vragen aan hun werkgever. Werkgever hoeft toch zeker geen vervoersproblemen op te lossen, die je nota bene zelf veroorzaakt? Zo'n dingen los je toch gewoon zelf op, dan vraag je je werkgever toch niet om een oplossing. Wandel / slee naar de chreche, vraag of iemand je kind naar de chreche kan brengen, leen een auto voor een uurtje. Wees creatief en onafhankelijk..
Susiequeke schreef:
08-02-2021 21:03
Fijn dat het is opgelost. Maar toch he...ik vind dat werknemers tegenwoordig wel heeeeeel veel begrip en oplossingen vragen aan hun werkgever. Werkgever hoeft toch zeker geen vervoersproblemen op te lossen, die je nota bene zelf veroorzaakt? Zo'n dingen los je toch gewoon zelf op, dan vraag je je werkgever toch niet om een oplossing. Wandel / slee naar de chreche, vraag of iemand je kind naar de chreche kan brengen, leen een auto voor een uurtje. Wees creatief en onafhankelijk..
Die man is niet onafhankelijk en moet zelf creatief zijn.

TO had het voor zichzelf en hun gezamenlijke (!) kind al helemaal voor elkaar. Zij had geen probleem.
Ja, mee eens hoor Majime, maar ik zie mijn man en mijzelf als een duo en kijk dan dus gewoon wie van ons twee het makkelijkst een oplossing kan bedenken, voor een gezamenlijk probleem(pje). Ik vind dit soort dingen namelijk 'gezinsprobleempjes' en niet: het probleem van de man of vrouw. En in dit geval lijkt het me voor to makkelijker om een oplossing te bieden. En in een ander geval zorgt mijn man weer voor de oplossing. Ik zie dat niet zo zwart / wit. Hoe dan ook vind ik het in elk geval niet het probleem van de werkgever.
Majime schreef:
08-02-2021 21:12
Die man is niet onafhankelijk en moet zelf creatief zijn.

TO had het voor zichzelf en hun gezamenlijke (!) kind al helemaal voor elkaar. Zij had geen probleem.
gaat het bij jullie thuis echt zo?
als het kind ziek is, dat omdat het dinsdag is, je man er voor op moet draaien?

wij hebben in nood altijd gekeken, wie het eenvoudigst voor een oplossing kon zorgen.
Meestal bracht mijn man het zieke kind dan naar zijn ouders, was voor hem minder om.

bij ons was het toch echt zo, dat als 1 van ons een probleem had met opvang van kind, we samen zochten naar een oplossing.
lilalinda schreef:
08-02-2021 21:25
gaat het bij jullie thuis echt zo?
als het kind ziek is, dat omdat het dinsdag is, je man er voor op moet draaien?

wij hebben in nood altijd gekeken, wie het eenvoudigst voor een oplossing kon zorgen.
Meestal bracht mijn man het zieke kind dan naar zijn ouders, was voor hem minder om.

bij ons was het toch echt zo, dat als 1 van ons een probleem had met opvang van kind, we samen zochten naar een oplossing.
Maar ze hebben geen probleem met de opvang van het kind. Het kind kan gewoon naar de crèche, dat is allemaal allang geregeld. En TO heeft haar werk ook geregeld.

Man gaat altijd met de scooter naar zijn werk, maar dat kan nu niet vanwege het weer. Dan heeft hij toch een (vervoers)probleem? Waarom wordt er dan een opvangprobleem van gemaakt voor een 2- jarig kind?
Susiequeke schreef:
08-02-2021 21:25
Ja, mee eens hoor Majime, maar ik zie mijn man en mijzelf als een duo en kijk dan dus gewoon wie van ons twee het makkelijkst een oplossing kan bedenken, voor een gezamenlijk probleem(pje). Ik vind dit soort dingen namelijk 'gezinsprobleempjes' en niet: het probleem van de man of vrouw. En in dit geval lijkt het me voor to makkelijker om een oplossing te bieden. En in een ander geval zorgt mijn man weer voor de oplossing. Ik zie dat niet zo zwart / wit. Hoe dan ook vind ik het in elk geval niet het probleem van de werkgever.
Maar het is niet makkelijk voor TO. Zij heeft al een extra taak op haar bordje, omdat ze de ochtendshift doet met kind. Dan heeft ze ook nog haar eigen werk wat op een bepaald tijdstip begint. En dan is ze nog zwanger.

Waarom zou het dan aan haar zijn om daar bovenop nog het verkeersprobleem van haar man te moeten oplossen?
Majime schreef:
08-02-2021 21:32
Maar ze hebben geen probleem met de opvang van het kind. Het kind kan gewoon naar de crèche, dat is allemaal allang geregeld. En TO heeft haar werk ook geregeld.

Man gaat altijd met de scooter naar zijn werk, maar dat kan nu niet vanwege het weer. Dan heeft hij toch een (vervoers)probleem? Waarom wordt er dan een opvangprobleem van gemaakt voor een 2- jarig kind?
het kind is het probleem niet
vervoer is het probleem. Scooter en sneeuw, is geen goede combi
Dus, kan man alleen werken, als hij een vervoersoplossing heeft
Man heeft een probleem, bij mij thuis gingen man en ik dan samen een oplossing bedenken.
Dan zou ik niet roepen: zoek het maar uit, Kind en ik hebben geen last

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven