SS Rotterdam

21-02-2021 19:06 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier wel eens een nachtje overnacht? Hoe is het ontbijt? De kamers? Parkeren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel eens wat gedronken. Ik zou zeggen, gewoon doen! Lijkt me een heel bijzondere ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niet overnacht, maar wel gegeten, dat was erg goed, wel redelijk prijzig.
Maar een dagje uit mag soms best wat kosten.
Heb er ook een uitgebreide rondleiding gehad en dat was erg leuk.
Ik zou het zeker doen!!
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel eens overnacht op de paasmaandagavond. Een binnenhut geboekt maar blijkbaar was het zo rustig dat we een upgrade kregen naar een hut mét raampje en uitzicht op de Euromast. Leuk terug naar de jaren 1950-'60 gevoel door de meubels en decoraties, Frank Sinatra muziek in de hal enzo. Het verbaasde me hoe comfortabel het kleine badkamertje nog was. Prima bed ook voor zover ik me herinner. Ik vond het leuk om een keer mee te maken.
Ik kan me geen ontbijt herinneren, volgens mij had ik zonder ontbijt geboekt omdat er zat leuke tentjes in Rotterdam zijn om te ontbijten (maar nu natuurlijk niet).
Met parkeren daar heb ik gene ervaring, ik was met de trein + OV-fiets.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 21-02-2021 19:16
3.24% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Yep, heel vaak overnacht. Doen, zeker in de zomer als het terras op het dek op staat; je zit er heerlijk en ze hebben een goede kaart. Ontbijt (buffet) is heel uitgebreid. Kamers in retrostijl.
Zeker een aanrader voor straks als er versoepeld wordt.
turtlerain wijzigde dit bericht op 21-02-2021 19:19
2.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O ja, grote parkeerterrein voor de deur maar ook heel goed te bereiken met OV.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er gegeten en dat was erg goed. Parkeren kan op de kade voor de deur op hun eigen terrein, kost 15 euro per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ligt in een hele leuke hippe wijk, katendrecht. Ik zou lekker buiten de deur ontbijten.
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
21-02-2021 19:21
Ligt in een hele leuke hippe wijk, katendrecht. Ik zou lekker buiten de deur ontbijten.
Moet wel eerst de horeca open zijn ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ooit een personeelsfeest gehad. Een heel bijzondere locatie. Ook een 'hut' van binnen gezien. Leuk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Daar willen wij ook naar toe lijkt me fantastisch.De rondleiding is alleen in de machinekamer??
We zijn nooit in R,dam geweest wat kunnen we nog meer bezoeken als het eindelijk mag?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
21-02-2021 19:39
Daar willen wij ook naar toe lijkt me fantastisch.De rondleiding is alleen in de machinekamer??
We zijn nooit in R,dam geweest wat kunnen we nog meer bezoeken als het eindelijk mag?
Hotel New York en Hotel Bazar zijn ook heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment kan je er helemaal geen maaltijd geserveerd krijgen, geen ontbijt geen lunch en geen diner.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, mocht je op Tripadvisor de recensies lezen: let dan op dat veel mensen De Rotterdam (het gebouw van Rem Koolhaas met daarin o.a. Nhow hotel) en de SS Rotterdam door elkaar halen. Misschien is dat bij andere recensies ook wel zo (bv. Google recensies). Dus als je gekke of slechte dingen leest, check even of mensen het wel echt over het schip hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een rondleiding en een buffet gehad voordat het open ging jaren geleden. Eten was prima. Vond de inrichting ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
21-02-2021 19:39
Daar willen wij ook naar toe lijkt me fantastisch.De rondleiding is alleen in de machinekamer??
We zijn nooit in R,dam geweest wat kunnen we nog meer bezoeken als het eindelijk mag?
De toeristeninfowebsite biedt alle logische tips zoals de Markthal, Kubuswoningen (eentje is open als museum), andere bijzondere architectuur. Zelf vind ik het Fotomuseum een van de beste van het land, en de Kunsthal heeft ook altijd meerdere interessante tentoonstellingen.

Ik zou OV-fietsen huren en lekker rondfietsen. Over de Erasmusbrug fietsen is even een pittige klim zonder versnellingen, maar geeft wel geweldig uitzicht, vooral tijdens de zonsondergang. Over Noordereiland fietsen is ook leuk. Een Spido boottocht door de havens klinkt suf maar is best interessant.
Je kan ook tours met gidsen doen, bijvoorbeeld eentje over straatkunst en eentje over de vele bijnamen die Rotterdammers geven aan bruggen, straten etc, zoals Koopgoot, Kabouter Buttplug, de Hoerenloper.

In de late middag wat drinken op het fantastische terras aan de maas van cafe-restaurant Prachtig. Vanaf 18 uur is het terras meestal alleen voor dinergasten dus ga op tijd.

Inderdaad is Hotel Bazar ook erg fijn en betaalbaar en het ontbijt daar is geweldig. Ook hebben ze een lekkere late check-out: 12 uur. En dan mag je zelfs je ontbijt daarna nog gaan doen! Heerlijk voor een uitslaper zoals ik.

Een paar leuke cafeetjes, bars en restaurants, zomaar verspreid over de stad, en ik weet niet of ze de pandemie overleven:
Noc Noc (koffie)
Opa (restaurant, Franse kaart, vooral als het terras buiten staat erg leuk)
Dizzy (jazzcafé met goed eten en verborgen tuin)
Reijngoud (biercafé)
Posse (ik ken alleen de oude, was geweldig in een oude loods)
Pebbles Kitty Cat Cafe (voor de kattenliefhebber. Alleen op reservering (ook voor corona al). Let op: de meeste katten in kattencafés zijn enorm stoïcijns omdat ze al zoveel aandacht krijgen en dan liever rust willen. Maar ik was er als allereerste klant en toen kwamen er nog 4 katten uit zichzelf op mij af. Later toen het drukker werd, zochten de meeste hoge slaapplekken op.)

Als je van winkelen houdt en dan niet de mainstream ketens, ga dan naar de Nieuwe Binnenweg en de Pannekoekstraat voor uniekere boetiekjes.

En nog een miljoen leuke dingen... I :heart: Rotterdam
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
21-02-2021 20:01
De toeristeninfowebsite biedt alle logische tips zoals de Markthal, Kubuswoningen (eentje is open als museum), andere bijzondere architectuur. Zelf vind ik het Fotomuseum een van de beste van het land, en de Kunsthal heeft ook altijd meerdere interessante tentoonstellingen.

Ik zou OV-fietsen huren en lekker rondfietsen. Over de Erasmusbrug fietsen is even een pittige klim zonder versnellingen, maar geeft wel geweldig uitzicht, vooral tijdens de zonsondergang. Over Noordereiland fietsen is ook leuk. Een Spido boottocht door de havens klinkt suf maar is best interessant.
Je kan ook tours met gidsen doen, bijvoorbeeld eentje over straatkunst en eentje over de vele bijnamen die Rotterdammers geven aan bruggen, straten etc, zoals Koopgoot, Kabouter Buttplug, de Hoerenloper.

In de late middag wat drinken op het fantastische terras aan de maas van cafe-restaurant Prachtig. Vanaf 18 uur is het terras meestal alleen voor dinergasten dus ga op tijd.

Inderdaad is Hotel Bazar ook erg fijn en betaalbaar en het ontbijt daar is geweldig. Ook hebben ze een lekkere late check-out: 12 uur. En dan mag je zelfs je ontbijt daarna nog gaan doen! Heerlijk voor een uitslaper zoals ik.

Een paar leuke cafeetjes, bars en restaurants, zomaar verspreid over de stad, en ik weet niet of ze de pandemie overleven:
Noc Noc (koffie)
Opa (restaurant, Franse kaart, vooral als het terras buiten staat erg leuk)
Dizzy (jazzcafé met goed eten en verborgen tuin)
Reijngoud (biercafé)
Posse (ik ken alleen de oude, was geweldig in een oude loods)
Pebbles Kitty Cat Cafe (voor de kattenliefhebber. Alleen op reservering (ook voor corona al). Let op: de meeste katten in kattencafés zijn enorm stoïcijns omdat ze al zoveel aandacht krijgen en dan liever rust willen. Maar ik was er als allereerste klant en toen kwamen er nog 4 katten uit zichzelf op mij af. Later toen het drukker werd, zochten de meeste hoge slaapplekken op.)

Als je van winkelen houdt en dan niet de mainstream ketens, ga dan naar de Nieuwe Binnenweg en de Pannekoekstraat voor uniekere boetiekjes.

En nog een miljoen leuke dingen... I :heart: Rotterdam
Ik krijg zo’n zin om weer te gaan...
Heb volgens mij per ongeluk je post gestaft, maar ik wilde quoten en dat was dus niet de bedoeling :facepalm: sorry.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
21-02-2021 20:01
De toeristeninfowebsite biedt alle logische tips zoals de Markthal, Kubuswoningen (eentje is open als museum), andere bijzondere architectuur. Zelf vind ik het Fotomuseum een van de beste van het land, en de Kunsthal heeft ook altijd meerdere interessante tentoonstellingen.

Ik zou OV-fietsen huren en lekker rondfietsen. Over de Erasmusbrug fietsen is even een pittige klim zonder versnellingen, maar geeft wel geweldig uitzicht, vooral tijdens de zonsondergang. Over Noordereiland fietsen is ook leuk. Een Spido boottocht door de havens klinkt suf maar is best interessant.
Je kan ook tours met gidsen doen, bijvoorbeeld eentje over straatkunst en eentje over de vele bijnamen die Rotterdammers geven aan bruggen, straten etc, zoals Koopgoot, Kabouter Buttplug, de Hoerenloper.

In de late middag wat drinken op het fantastische terras aan de maas van cafe-restaurant Prachtig. Vanaf 18 uur is het terras meestal alleen voor dinergasten dus ga op tijd.

Inderdaad is Hotel Bazar ook erg fijn en betaalbaar en het ontbijt daar is geweldig. Ook hebben ze een lekkere late check-out: 12 uur. En dan mag je zelfs je ontbijt daarna nog gaan doen! Heerlijk voor een uitslaper zoals ik.

Een paar leuke cafeetjes, bars en restaurants, zomaar verspreid over de stad, en ik weet niet of ze de pandemie overleven:
Noc Noc (koffie)
Opa (restaurant, Franse kaart, vooral als het terras buiten staat erg leuk)
Dizzy (jazzcafé met goed eten en verborgen tuin)
Reijngoud (biercafé)
Posse (ik ken alleen de oude, was geweldig in een oude loods)
Pebbles Kitty Cat Cafe (voor de kattenliefhebber. Alleen op reservering (ook voor corona al). Let op: de meeste katten in kattencafés zijn enorm stoïcijns omdat ze al zoveel aandacht krijgen en dan liever rust willen. Maar ik was er als allereerste klant en toen kwamen er nog 4 katten uit zichzelf op mij af. Later toen het drukker werd, zochten de meeste hoge slaapplekken op.)

Als je van winkelen houdt en dan niet de mainstream ketens, ga dan naar de Nieuwe Binnenweg en de Pannekoekstraat voor uniekere boetiekjes.

En nog een miljoen leuke dingen... I :heart: Rotterdam
Ik ❤ Rotterdam ook. En he vergeet wat mij betreft het leukste restaurant: Look!
Alle reacties Link kopieren
Prachtige kamers, mooie schuit, lekker eten, uitgebreid ontbijtbuffet, terug naar de jaren 50, leuke rondleiding met gepassioneerde gids, groot parkeerterrein voor de deur, echt een aanrader.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Nu met de corona is het alleen slapen denk ik, geen ontbijt en diner?
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
21-02-2021 19:39
Daar willen wij ook naar toe lijkt me fantastisch.De rondleiding is alleen in de machinekamer??
We zijn nooit in R,dam geweest wat kunnen we nog meer bezoeken als het eindelijk mag?

Absoluut niet! Je gaat een heel groot deel van het schip door.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zal de enige zijn maar met SS heb ik heel andere associates. Ik had dan ook een heel ander topic verwacht. ;-)
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
21-02-2021 20:19
Ik ❤ Rotterdam ook. En he vergeet wat mij betreft het leukste restaurant: Look!
Ken ik nog niet! Helaas voorlopig ook geen kans om die te gaan proberen, maar ik zet 'm op mijn verlanglijst.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
22-02-2021 00:09
Ken ik nog niet! Helaas voorlopig ook geen kans om die te gaan proberen, maar ik zet 'm op mijn verlanglijst.
De naam verklapt het.... je moet wél van knoflook houden.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
21-02-2021 22:51
Ik zal de enige zijn maar met SS heb ik heel andere associates. Ik had dan ook een heel ander topic verwacht. ;-)
Zeker nog nooit gemerkt dat heel veel schepen in de wereld SS heten, ook in het Engels? https://en.wikipedia.org/wiki/Steamship
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven