Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

15-03-2021 06:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:11
99.69% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
TO, ben je boos omdat jij meer wil en hij niet?

Waarom scharrel je zonder condooms?

Een SOA wordt niet altijd gedetecteerd met een test, men test namelijk nooit op alles. Wanneer je losse contacten hebt dan kun je een soa oplopen. Met name onder 40s/50s/60s die denken het zal zo een vaart wel niet zal lopen of wanneer de remmingen minderen zijn door alcohol lopen met grote regelmaat een infectie op.

Denk je dat je met bare seks een relatie koopt bij hem?

Was het wilde passie en deed je daar aan mee, dan wel liet je het toe of heb je seks gehad tegen je zin?

De enige twee personen die weten wat er echt is gebeurd zijn jij en hij.

Je klinkt niet zo geschikt voor het hele FWB gedoe, je wordt verliefd en je bent daar niet open over en om iemand binnen te halen voor een relatie ga je fors over je eigen grenzen heen. Je koopt geen relatie met heftige seks.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-03-2021 06:53
20.39% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
:hug:

Ik zou hem met rust laten. Je laat hem over je grenzen gaan. Geen berichten, gewoon klaar.
Ik denk dat je die twee dingen niet los van elkaar kunt zien. Jij liet hem over je grenzen gaan (op beide vlakken, zowel het hardhandige als het niet gebruiken van een condoom) omdat je hoopte dat er méér in zat. Nu dat laatste niet zo blijkt te zijn, voel je je gebruikt. En waarschijnlijk is dat gevoel terecht, maar ik vind niet dat je hem dat achteraf kunt verwijten. Hij wist wat jouw grenzen waren, in ieder geval voor wat betreft het condoom, dus het is echt een rotstreek van hem dat hij dat wéér probeerde, maar uiteindelijk heb jij het op dat moment wel toegelaten.
Ik zou niet achteraf nog verhaal gaan halen. Ik zou het contact verder wel verbreken. Ook bij FwB mag je respect verwachten voor jouw grenzen.
lariba wijzigde dit bericht op 15-03-2021 07:10
2.05% gewijzigd
Wat je al meerdere keren noemde; je was er zelf bij.
Ik zou het hierbij laten. Er is in mijn optiek op geen enkele manier misbruik van je gemaakt.
Ik herken je volgens mij. Dat gezegd hebbende;

Het klinkt allemaal wat tegenstrijdig of geforceeerd. Enerzijds lijk je heel zelfverzekerd en haast trots dat jij het liefst en heel makkelijk casual seks kunt hebben. Anderzijds voel je je nu heel kut over deze gang van zaken. En voel je weer dat je hem leuk vindt, net als toen. En hoopte je dat hij nu gevoelens voor je zou krijgen en een relatie zou willen.

Waarom was je blij verrast toen een voormalige scharrel weer contact opnam? Hij zag destijds al niks in een relatie, dus je had kunnen weten dat hij weer jeuk had en zijn lijstje af scrolde.

Weet je waarom je het niet stopte toen hij puur voor eigen genot - zonder condoom- ging?

Waarom zeg je heel stoer dat je alleen voor de fun gaat, terwijl je eigenlijk liever iets meer wil?

Tijd om eerlijk te zijn naar jezelf, zodat dit soort situaties niet meer voorkomt :hug:
anoniem_380155 wijzigde dit bericht op 15-03-2021 07:15
2.79% gewijzigd
Was je niet boos geweest als hij wel after-care had gedaan en een relatie had gewild?

Hoe dan ook, je crush op hem zorgt er blijkbaar voor dat je niet meer op je eigen grenzen kan passen. Het is zeker rot dat hij die niet uit zichzelf respecteert, maar als je met zo’n typetje blijkt te scharrelen, dan moet je er wel kunnen staan voor jezelf en hem desnoods van je af kunnen trappen als hij bijvoorbeeld dat condoom maar niet wil om doen (been there...). Dit lukte je niet omdat je je door je gevoelens liet beïnvloeden, alleen daarom al niet meer afspreken. Ik zou dit verder ook niet meer met hem bespreken.
Je voelt je kut omdat je geen controle hebt gehouden en je op alle vlakken hebt laten overmeesteren. Zorg dat je geen contact meer hebt met deze figuur, want je kunt hem niet aan.

Hoe zat het destijds met die druiper? Jij was hoofdverdachte, maar bleek SOA-vrij. Is hij er nog achter gekomen van wie hij het wel had? Of was dat een te grote groep vrouwen? Hij neemt het duidelijk niet zo nauw met condooms.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 15-03-2021 07:13
6.95% gewijzigd
Oh en: voortaan aardiger reageren als een TO zich gebruikt voelt door een date en zich daarover kut voelt😉
Lariba schreef:
15-03-2021 06:53
Ik denk dat je die twee dingen niet los van elkaar kunt zien. Jij liet hem over je grenzen gaan (op beide vlakken, zowel het hardhandige als het niet gebruiken van een condoom) omdat je hoopte dat er méér in zat. Nu dat laatste niet zo blijkt te zijn, voel je je gebruikt. En waarschijnlijk is dat gevoel terecht, maar ik vind niet dat je hem dat achteraf kunt verwijten. Hij wist wat jouw grenzen waren, in ieder geval voor wat betreft het condoom, dus het is echt een rotstreek van hem, maar uiteindelijk heb jij het op dat moment wel toegelaten.
Ik zou niet achteraf nog verhaal gaan halen. Ik zou het contact verder wel verbreken. Ook bij FwB mag je respect verwachten voor jouw grenzen.

Hoewel ik het in hoofdlijnen met bovenstaande eens ben, ben ik het pertinent oneens met “je mag het hem niet verwijten, want je hebt het zelf toegelaten’. Als iemand onverwacht zo over je grenzen gaat, dan heb je een aantal soorten reacties. Niet iedereen gilt direct en duwt zo’n man van zich af, beduusd zijn en het ‘laten gebeuren’ is ook een verklaarbare en normale reactie en niet iets om jezelf te verwijten. Híj is hierin fout, niet jij.

Wel zou ik compleet afstand nemen van deze man. Hij wil seks zonder condoom, ook als hij weet dat jij dat niet wilt. Respectloos en gewoon een eikel.
Zelfs als iets "meer" is laat je iemand niet over je grenzen gaan. Dat is juist het recept voor een foute relatie.

Je kan die man natuurlijk niet verwijten dat hij over grenzen is gegaan die jij niet aangeeft. Hij kan t niet ruiken he. Ik denk echt dat je het alleen jezelf kan verwijten dat je zo slecht voor jezelf heb gezorgd.

Maar goed t is gebeurd. Ik zou geen contact meer met hem opnemen. Het is duidelijk dat hij gewoon fun wil. Net als jij. Dus laat hem.
Natuurlijk mag je je daar kut over voelen, ook al 'was je er zelf bij'. :roll:

Ik zou nooit meer met hem afspreken. Maar ik zou zeker wel uiten waarom dat is naar hem. Niet om een discussie te gaan zitten voeren of omdat ik begrip verwacht of excuses, maar gewoon om toch aan te geven dat wat hij doet niet oke is. En met terugwerkende kracht voor jezelf op komt.

Meer niet. Dan nooit meer reageren op hem, niet op apjes, belletjes of dateverzoeken, ook niet om te praten.
Weg ermee.
abracadabra schreef:
15-03-2021 07:20
Zelfs als iets "meer" is laat je iemand niet over je grenzen gaan. Dat is juist het recept voor een foute relatie.

Je kan die man natuurlijk niet verwijten dat hij over grenzen is gegaan die jij niet aangeeft. Hij kan t niet ruiken he. Ik denk echt dat je het alleen jezelf kan verwijten dat je zo slecht voor jezelf heb gezorgd.

Maar goed t is gebeurd. Ik zou geen contact meer met hem opnemen. Het is duidelijk dat hij gewoon fun wil. Net als jij. Dus laat hem.
Seks met een condoom na een druiper en al 2x eerder wel een probleem is heel moeilijk voor die arme man? Of hardhandige seks zonder daar even over te hebben met de ander?

Die arme man is natuurlijk achterlijk geboren, kan die ook niets aan doen.
Op het moment dat je er met eigen argumentatie voor kiest om iets te laten gebeuren, kun je een ander niet zoveel verwijten.

Ook als je denkt er ‘meer in zit’ moet je je grenzen bewaken!

Je leert mensen hoe ze met je om moeten gaan. Dat hij voor een derde (!) keer zonder condoom probeert, zegt mij dat jij daar niet zo goed in bent.
Ik vind je vooral naief.

Je zoekt iemand voor casual seks, dat maak je heel duidelijk. Zo iemand vind je en de seks is goed. Jij wordt verliefd en hij duidelijk niet. Hij respecteert al steeds niet dat jij alleen seks wil met condoom. Dan blijkt hij ook nog eens een SOA te hebben.
Ok, dat zouden voor mij wel genoeg signalen zijn om heel veel afstand te houden, zodat mijn gevoelens voor deze man verdwijnen.

Maar dat doe je niet niet. Je blijft seksueel beschikbaar voor iemand waarvan je weet dat hij het met jouw grenzen niet zo nauw neemt. Waarom? Omdat je hoopt dat hij ook verliefd op jou wordt. Maar er is geen enkele reden om dat te verwachten. Jullie hebben heftige seks, waarbij hij je weer penetreert zonder condoom. Dat wil je niet, maar je zegt dat met een soort grapje, waardoor hij jouw protest heel makkelijk kan negeren. Je laat dingen toe die je niet wil.
Dit is duidelijk geen fijne man, iemand die weinig respect heeft voor zijn seksmaatje. Het blijft jouw keuze om met hem naar bed te gaan. En om je grenzen niet heel duidelijk aan te geven. Dat je je nu misbruikt voelt vind ik niet terecht. Wel dat je je rot voelt en een flinke kater hebt. Maar dat heb je voor een belangrijk deel aan jezelf te wijten.
abracadabra schreef:
15-03-2021 07:20

Natuurlijk hoort hij te weten wat haar grenzen zijn zonder dat ze dat expliciet aangeeft. In normaal menselijke interactie is dat wat mensen continu doen: aftasten hoe je elkaar kunt benaderen zonder de ander te schofferen, en daarin hoeft maar hoogst zelden iets expliciet gesteld te worden. Als mannen in bed opeens alle sociale normen zijn vergeten zijn en hun bedpartner tegen hun zin hardhandig aanpakken en onbeschermd penetreren zijn ze niet sociaal onhandig, en hun bedpartner heeft niet gefaald in heldere communicatie. Die mannen zijn gewoon uit op hun eigen plezier en het interesseert ze simpelweg geen lor wat hun partner ervan vindt.
Luci_Mster2 schreef:
15-03-2021 07:21
Maar ik zou zeker wel uiten waarom dat is naar hem. Niet om een discussie te gaan zitten voeren of omdat ik begrip verwacht of excuses, maar gewoon om toch aan te geven dat wat hij doet niet oke is. En met terugwerkende kracht voor jezelf op komt.
TO is al voor zichzelf opgekomen en hij lachte en ging door. Tenzij er ooit een piano op zijn hoofd is gevallen, weet hij dondersgoed dat wat hij deed niet ok is. Kans is groot dat hij gewoon als een lul reageert als TO hem erop wijst, met als resultaat dat ze zich nog rotter voelt door die stomme crush.
Thalas schreef:
15-03-2021 07:30
Natuurlijk hoort hij te weten wat haar grenzen zijn zonder dat ze dat expliciet aangeeft. In normaal menselijke interactie is dat wat mensen continu doen: aftasten hoe je elkaar kunt benaderen zonder de ander te schofferen, en daarin hoeft maar hoogst zelden iets expliciet gesteld te worden. Als mannen in bed opeens alle sociale normen zijn vergeten zijn en hun bedpartner tegen hun zin hardhandig aanpakken en onbeschermd penetreren zijn ze niet sociaal onhandig, en hun bedpartner heeft niet gefaald in heldere communicatie. Die mannen zijn gewoon uit op hun eigen plezier en het interesseert ze simpelweg geen lor wat hun partner ervan vindt.
Precies. Puur eigenbelang.
Bellinis schreef:
TO is al voor zichzelf opgekomen en hij lachte en ging door. Tenzij er ooit een piano op zijn hoofd is gevallen, weet hij dondersgoed dat wat hij deed niet ok is. Kans is groot dat hij gewoon als een lul reageert als TO hem erop wijst, met als resultaat dat ze zich nog rotter voelt door die stomme crush.
Nog waarschijnlijker is dat hij helemaal niet reageert. Hij is van zijn jeuk af en heeft geen trek in gezeik.
Wat naar TO :hug:
Hij was zeker fout bezig door zonder overleg tot 3x toe het condoom af te nemen. Het was ook fout dat toen jij aangaf dat het te hardhandig was hij daarmee doorging. M.i. had hij die opmerking meteen serieus moeten nemen.
Waar je denk ik het meest voor moet schrikken is dat je hem over je grenzen liet gaan omdat je dacht dat er meer speelde. Waarom is dat? Plus, dat maakt je ontzettend kwetsbaar..

Ban die man uit je leven. En leer dat jouw grenzen belangrijk zijn en er mogen - moeten - zijn! Juist in een relatie is vertrouwen en liefde belangrijk, en iemand die steeds over je grenzen gaat past niet in dat plaatje.

Je mag je hier rot over voelen, to :hug:
Heel naar dat je je zo voelt.

Maar wat bedoel je met geen aftercare? Je zegt nl. ook dit over dezelfde avond na de seks: ‘daarna ook goede gesprekken, zoentjes en een passievol afscheid. Ik voel me verliefd.’

Ook zeg je over de condoomloze seks dat je het liet gebeuren omdat je dacht dat het meer was.

Nogmaals heel vervelend dat je je zo voelt en misschien kun je dat in een gesprek aangeven, wel zou ik ook bij mezelf te rade gaan of dit gevoel van ‘gebruikt’ zijn wel geheel te wijten is aan zijn gedrag ipv misschien ook een beetje aan jouw verwachtingen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik zou geen gesprek meer voeren met deze man. De kans is heel groot dat To dan weer niet krijgt waar ze behoefte aan heeft, bijv erkenning. Het is een egoist, beter om hem helemaal los te laten.
Ook al laat jij het begaan, hij gaat doelbewust over jouw grenzen. Het weigeren een condoom te gebruiken en te hardhandig met je omgaan zegt mijns inziens genoeg over de kant van zijn karakter die helemaal niet leuk is, zelfs onbetrouwbaar.
Ik zou het hem nog wel laten weten dat het een valse streek was.
En probeer eruit te leren zodat het je een volgende keer niet gebeurt.
In mijn ‘wilde’ tijd was ik gewoon heel duidelijk: geen condoom, geen seks.
Bellinis schreef:
Ik zou echt wel wat zeggen. Of tikken voor mijn part.
Dwaler schreef:
15-03-2021 07:47
Ik zou geen gesprek meer voeren met deze man. De kans is heel groot dat To dan weer niet krijgt waar ze behoefte aan heeft, bijv erkenning. Het is een egoist, beter om hem helemaal los te laten.
Daar moet ze zeker niet van uit gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven