Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
zoals TO al schrijft, hij is over haar grenzen gegaan, dat is het enige wat telt.

Zandblauwtje, ik denk dat het goed is om weer in gesprek te gaan met je man en aan te geven dat ook al heb je gezegd dat het goed is, je daar op terug wil komen.
Het is helemaal aan jou wat je verder wil doen, maar laat je niet wijsmaken dat wat je voelt niet klopt of dat je het zelf hebt veroorzaakt doordat je geen seks wilde.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
elein schreef:
02-05-2021 16:57
Zie je ècht het verschil niet?
Natuurlijk snap ik dat het iets anders is... Ik probeer alleen de denkwijze uit te leggen door een vergelijking te maken.

Door de toon waarin TO schrijft, krijg ik niet het idee dat zij twijfelt of ze van hem moet scheiden en aangifte moet doen of niet. Ze twijfelt of haar nare gevoel op z'n plaats is en volgens mij is toch echt iedereen hier het erover eens dat dat het geval is. Daarmee heeft ze haar bevestiging gekregen. Vervolgens reageren sommige mensen zo extreem en hysterisch, op basis van vrij weinig informatie, dat je het TO alleen nog maar moeilijker maakt.
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 17:01
Natuurlijk snap ik dat het iets anders is... Ik probeer alleen de denkwijze uit te leggen door een vergelijking te maken.

Door de toon waarin TO schrijft, krijg ik niet het idee dat zij twijfelt of ze van hem moet scheiden en aangifte moet doen of niet. Ze twijfelt of haar nare gevoel op z'n plaats is en volgens mij is toch echt iedereen hier het erover eens dat dat het geval is. Daarmee heeft ze haar bevestiging gekregen. Vervolgens reageren sommige mensen zo extreem en hysterisch, op basis van vrij weinig informatie, dat je het TO alleen nog maar moeilijker maakt.
Helemaal mee eens.
Loekie12345 schreef:

Dit dus!
Ze hoeft helemaal niks. Ze hoeft al helemaal niks meteen. Mensen geven volgens mij vooral aan wat ze zelf zouden doen, of benoemen wat het is om te voorkomen dat TO denkt wat ze in haar OP aangeeft: dat ze misschien overdrijft.

Daar is niks hysterisch of radicaal feministisch aan. En door het te vergelijken met vreemdgaan sla je de plank volledig mis.
Cateautje schreef:
02-05-2021 16:52
Nah, hij moet nog net niet gecastreerd.
Maar Cateautje, ze wilde niet en hij deed het toch. Dat is toch verschrikkelijk? De man die je het meest vertrouwt?
Life is short. Eat dessert first.
elein schreef:
02-05-2021 16:43
Nou, dit. En dan ook nog mensen die het 'hysterisch' noemen als je een feit benoemt voor wat het is, of een "fout" waar je het over moet hebben.

Er zijn een hoop dingen onder de noemer: "een fout" te scharen waarvan het gros hier "makkelijk achter het toetsenbord" zou zeggen dat je dan maar je relatie moet verbreken. Vreemdgaan bijvoorbeeld, of nooit iets doen in huis. Dat soort dingen zijn "fouten". Verkrachting is niet een 'fout' , maar een misdrijf. Vrij simpel eigenlijk.

Als je duidelijk maakt dat je niet wil, en je man dringt toch je lichaam binnen om seks met je te hebben, dan is het gewoon wat het is: verkrachting. Ook binnen het huwelijk. Ook als je al een paar maand geen seks hebt gehad. Ook als je als man normaal een leuke gozer bent. Dat is gewoon strafbaar, en niet zo'n beetje ook: 12 jaar staat er voor.

En natuurlijk kan je er zelf voor kiezen om door alle andere omstandigheden, en je historie, en je liefde bij iemand te blijven. Dat staat je ook vrij. Volgens mij is hier niemand die TO een trauma aan probeert te praten. Maar het is wel gewoon wat het is.

En zo zou ik het zelf ook bij hem terugleggen, en dan heel rustig nadenken over wat ik zou willen. Ik betwijfel of ik zelf aangifte zou doen tegen mijn eigen lief, maar de relatie zou onherstelbaar kapot zijn.
Heel goed gezegd.
elein schreef:
02-05-2021 17:03
Ze hoeft helemaal niks. Ze hoeft al helemaal niks meteen. Mensen geven volgens mij vooral aan wat ze zelf zouden doen, of benoemen wat het is om te voorkomen dat TO denkt wat ze in haar OP aangeeft: dat ze misschien overdrijft.

Daar is niks hysterisch of radicaal feministisch aan. En door het te vergelijken met vreemdgaan sla je de plank volledig mis.
Elein probeer nou gewoon even goed te lezen. Ik vergelijk wat hij heeft gedaan niet met vreemdgaan. Ik maak een vergelijking over hoe je ermee om kunt gaan. Dat is echt wat anders. Als je het niet snapt, zeg dan liever niets.
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 17:06
Maar Cateautje, ze wilde niet en hij deed het toch. Dat is toch verschrikkelijk? De man die je het meest vertrouwt?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 19:54
Reden: Victim blaming
52.06% gewijzigd
Welja anno 2021 extreem en hysterisch worden genoemd wanneer een verkrachting een verkrachting wordt genoemd en een verkrachter een verkrachter.

Of dit een reden is voor een echtscheiding moet iedereen voor zich bepalen. Ik verbaas me juist erover dat er blijkbaar nog best veel mensen zijn die een relatie met een verkrachter zouden willen voortzetten. Als dit al geen reden meer is om uit elkaar te gaan, is er dan nog iets wat een dergelijke beslissing wel zou 'rechtvaardigen' vraag ik me af?
Loekie12345 schreef:

Hoeveel info heb je nodig om te weten dat het verkrachting is en dat dit absoluut niet ok is? Waarom is dat hysterisch?
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:10
[...]
En toch is dit niet zo heel verschillend als “maar zij droeg een heel kort rokje en ik heb al 5 jaar geen seks gehad.” Je praat het wel een beetje goed, anders had je het niet hoeven benoemen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 19:55
Reden: quote verwijderd
43.79% gewijzigd
Ik vind iedereen hysterisch die zijn eigen gelijk ten koste van wat dan ook willen halen / bewijzen. En harder schreeuwen zorgt niet dat je meer gelijk hebt. Woorden verdraaien om je eigen gelijk te bewijzen, foute conclusies trekken, anderen belachelijk maken of beledigen....allemaal niet heel verstandig gedrag, vind ik.

Ik vind het verstandig om mensen van advies te dienen, opties te geven waaraan gedacht kan worden en daarna de TO zelf een beslissing te laten nemen.

en ja, de optie aangeven bij de politie is ook een optie. Maar niet de enige.
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 17:07
Elein probeer nou gewoon even goed te lezen. Ik vergelijk wat hij heeft gedaan niet met vreemdgaan. Ik maak een vergelijking over hoe je ermee om kunt gaan. Dat is echt wat anders. Als je het niet snapt, zeg dan liever niets.
Doe je altijd zo betuttelend?

Ik snap prima wat je zegt. Maar ik vind dat je een verkrachting op die manier in het veld van het vreemdgaan trekt. Of op z'n minst dat het zo gelezen kan worden, en dat gaat TO niet helpen. Ik denk dat het terecht is om het te zien voor wat het is: een misdrijf in tegensteling tot een relationele vergissing. Dat kan en màg je als uitgangspunt nemen, om vervolgens te bedenken hoe je daar mee om wil gaan.
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:10
[...].
Ik heb een hekel aan Oprah Winfrey maar zij zei ooit na de "maar" komt de waarheid. Je bent gewoon verkrachting goed aan het praten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 19:57
50.81% gewijzigd
Ik heb het idee dat sommige mensen hier opzettelijk dingen verkeerd lezen of aan de haal gaan met reacties. Wat mij betreft ben je niet objectief als je een tekst al niet eens kan beoordelen voor wat het is. Een keertje verkeerd begrijpen kan. Maar steeds tekst verdraaien zodat het in je eigen straatje past vind ik raar. Hoezo vertrouw je jezelf dan wel om überhaupt ergens een mening over te vormen, vooral bij een serieus probleem als dit.
Timetraveler schreef:
02-05-2021 17:11
Welja anno 2021 extreem en hysterisch worden genoemd wanneer een verkrachting een verkrachting wordt genoemd en een verkrachter een verkrachter.

Of dit een reden is voor een echtscheiding moet iedereen voor zich bepalen. Ik verbaas me juist erover dat er blijkbaar nog best veel mensen zijn die een relatie met een verkrachter zouden willen voortzetten. Als dit al geen reden meer is om uit elkaar te gaan, is er dan nog iets wat een dergelijke beslissing wel zou 'rechtvaardigen' vraag ik me af?
Heeft deze vrouw zelf nog iets te willen eigenlijk? Niet alleen bepaalde haar partner dat er sex ging komen maar VivaForum bepaald nu ook even voor haar dat er geen andere optie is dan de relatie verbreken
Sjulia schreef:
02-05-2021 17:15
En toch is dit niet zo heel verschillend als “maar zij droeg een heel kort rokje en ik heb al 5 jaar geen seks gehad.” Je praat het wel een beetje goed, anders had je het niet hoeven benoemen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:01
31.91% gewijzigd
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:18
[...]
Oorzaak en gevolg. Got it. :"-(
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:01
53.46% gewijzigd
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 17:14
Hoeveel info heb je nodig om te weten dat het verkrachting is en dat dit absoluut niet ok is? Waarom is dat hysterisch?
Hoeveel info heb je nodig? Ga er maar eens in de rechtbank bijzitten om te kijken wat er aan zo'n uitspraak vooraf gaat. Als een vrouw anoniem op internet typt dat haar man seks met haar had terwijl ze niet wilde, betekent dat nog niet automatisch dat hij een verkrachter is. Nogmaals, dat is een heel zware beschuldiging.

En nee ik ga er niet vanuit dat ze liegt, ik beschuldig haar nergens van. Maar het is niet onze plek om hem te bestempelen als zo iets zwaars.
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 17:16
Ik heb een hekel aan Oprah Winfrey maar zij zei ooit na de "maar" komt de waarheid. Je bent gewoon verkrachting goed aan het praten.
Diezelfde Oprah Winfrey hoorde eens de gruwelijke verhalen aan van een rijke jongedame en het enige dat ze kon uitbrengen was: poor little rich girl.
Oprah kan me nog meer vertellen.
Cateautje schreef:
Dat verschil is er wel degelijk en heeft helemaal niets met korte rokjes te maken.

Ik ben ook ooit een jonge moeder geweest, dus ik weet van de hoed en de rand.

Ik praat niets goed, maar zie oorzaak en gevolg in, wat to aangeeft, een liefdevolle relatie.
Wat precies is er liefdevol aan verkrachting?
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 17:21
Hoeveel info heb je nodig? Ga er maar eens in de rechtbank bijzitten om te kijken wat er aan zo'n uitspraak vooraf gaat. Als een vrouw anoniem op internet typt dat haar man seks met haar had terwijl ze niet wilde, betekent dat nog niet automatisch dat hij een verkrachter is. Nogmaals, dat is een heel zware beschuldiging.

En nee ik ga er niet vanuit dat ze liegt, ik beschuldig haar nergens van. Maar het is niet onze plek om hem te bestempelen als zo iets zwaars.
Sex tegen je zin is gewoon verkrachting;
als je oorzaak en gevolg zegt in een verhaal als van TO, leg je de schuld bij TO
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
smulrol schreef:
Heeft deze vrouw zelf nog iets te willen eigenlijk? Niet alleen bepaalde haar partner dat er sex ging komen maar VivaForum bepaald nu ook even voor haar dat er geen andere optie is dan de relatie verbreken
Dit. TO is degene die moet beslissen wat ze wil doen. Het is echt niet ok wat hij gedaan heeft. Laat dat duidelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven