Tikkie van vriend

15-05-2021 08:53 221 berichten
Hallo allemaal, ik heb een vraag en ben benieuwd wat jullie mening is.
Ik heb ruim een jaar een relatie .En mijn vriend 'logeert' al ruim een half jaar(achter elkaar) bij mij .Ik vraag nooit geld aan hem voor eten /wassen /douchen etc.
Als we ergens heen gaan o.i.d betalen we altijd samen de helft en als hij mij een tikkie stuurt dan betaal ik altijd meteen.
Nu was daar gister ook weer een tikkie van 30 euro.
Ik had een drukke dag , s'middags had ik hem aan de telefoon en vroeg hij me of ik zijn tikkie wel had gehad , ik zei ja heb ik gezien doe ik als ik thuis ben.
Vervolgens ben ik thuis en vraagt hij het me na een half uur weer.Toen heb ik het gelijk overgemaakt maar het is bij wel in jet verkeerde keelgat geschoten dat hij mij om de fucking 30 euro zo aan het pushen is geweest.
Dus s'avonds in bed heb ik hem gezegd dat ik dat toch vervelend vind en waarom hij dat nu deed .Was hij moe en wilde hij het er niet over hebben.
Ik ben nu npg geirriteerd.
Vinden jullie dat ik me aanstel en het moet laten gaan of het nog een keer ter sprake moet brengen ?
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
15-05-2021 10:06
Dan kun je toch dat als vergoeding voor het inwonen zien?
Haha. Jij bent zeker net zo'n kniepert als vriend van TO.

Als je bij iemand verblijft en je onderdeel wordt van een huishouden, dan neem je daar actief deel aan. Inclusief geld, huishouden, communicatie. En als hij daar in weigert, dan moet hij terug naar zijn mama en lekker daar blijven. Elke dag gratis vreten en dan een tikkie sturen. Wat een lef.

Echt, gierige mensen zijn zó onaantrekkelijk. Ik vind het één van de meest walgelijke eigenschappen die een mens kan hebben. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat je daar niet spontaan van opdroogt. Bij mij kwam hij er niet meer in. Een kerel van middelbare leeftijd die geen verantwoordelijkheden kent en die onderhouden moet worden, want anders gaat-ie steigeren en jammeren. Je moet er maar trek in hebben, zo'n 3e kind erbij.
Ysje schreef:
15-05-2021 09:02
Pfff, een man die zeurt over geld, zo onaantrekkelijk. Ik zou zeker even ter sprake brengen dat hij niet moet gaan zeuren over z'n tikkie als hij al een half jaar gratis kost en inwoning krijgt.
Dit. Ik zou er geen zin in hebben.
Ik begrijp dat onderhouden van moeder niet zo. Jammer dat ze nog geen aow heeft maar als vriend eerder huis had verlaten had ze ook zelf alles moeten regelen. Zo moeder zo zoon?

Een kerel van 40+ die thuis woont vind ik de allergrootste rode vlag die je maar tegenkomt.

Kan het zijn dat hij geld problemen heeft? Je druk maken om een bedrag van €30 vind ik ook bijzonder. Op mijn werk kan ik ook niet altijd direct reageren op appjes. Soms kun je ze snel lezen maar als de volgende patiënt komt moet ik ook door. In een gezonde financiële situatie zou ik ook denken komt vanavond wel.

Maar de opmerking van Freekenkaat vind ik de mooiste oplossing. Zeker als je gelukkig met hem bent. Dit is een hele mooie aanleiding om alles goed te regelen en eventuele toekomstige knelpunten te zien.
anoniem_372936 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 10:36
1.39% gewijzigd
Andersom schreef:
15-05-2021 10:10
Ik gok dat moeder juist niet werkt. Nu wel een weduwenpensioen ontvangt maar AOW nodig heeft om er goed mee uit te komen.

Dus dan wordt AOW-leeftijd bedoeld, en niet pensioenleeftijd. Aha.
Haha brrr wil je die gast serieus houden..
raindance schreef:
15-05-2021 10:33
Haha. Jij bent zeker net zo'n kniepert als vriend van TO.

Als je bij iemand verblijft en je onderdeel wordt van een huishouden, dan neem je daar actief deel aan. Inclusief geld, huishouden, communicatie. En als hij daar in weigert, dan moet hij terug naar zijn mama en lekker daar blijven. Elke dag gratis vreten en dan een tikkie sturen. Wat een lef.

Echt, gierige mensen zijn zó onaantrekkelijk. Ik vind het één van de meest walgelijke eigenschappen die een mens kan hebben. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat je daar niet spontaan van opdroogt. Bij mij kwam hij er niet meer in. Een kerel van middelbare leeftijd die geen verantwoordelijkheden kent en die onderhouden moet worden, want anders gaat-ie steigeren en jammeren. Je moet er maar trek in hebben, zo'n 3e kind erbij.
Absoluut niet, mn vriendin woont met haar zoontje bij mij in en daar hoef ik helemaal niks voor te hebben, ze heeft ook haar eigen huis nog wat ze gewoon moet betalen dus als ik hier ook nog geld ga eisen voor kost en inwoning houdt ze niks over. Ik vind het al genoeg dat zij een groter aandeel in het huishouden heeft.
Midnight-Blue schreef:
15-05-2021 10:39
Absoluut niet, mn vriendin woont met haar zoontje bij mij in en daar hoef ik helemaal niks voor te hebben, ze heeft ook haar eigen huis nog wat ze gewoon moet betalen dus als ik hier ook nog geld ga eisen voor kost en inwoning houdt ze niks over. Ik vind het al genoeg dat zij een groter aandeel in het huishouden heeft.
Dat kan. Maar zij heeft dus wél verantwoordelijkheden, een eigen huis etc. Maar dan nog, vind het dan raar dat er nooit wordt meebetaald aan boodschappen. Eten moeten we allemaal. Had ze thuis ook moeten doen. Ik begrijp niet dat dat niet uit iemand zelf komt als blijk van dank.
essychan schreef:
15-05-2021 09:08
Los van of jouw vriend van je profiteert of niet. Als je een betaalafspraak met iemand hebt vind ik wel dat je deze zo snel mogelijk moet voldoen. Het is immers een kleine moeite dat zo gedaan is. Bij vriendinnen waarvan ik weet dat ze direct een Tikkie betalen vind ik het geen probleem om voor te schieten, maar ik heb ook een gruwelijk hekel als iemand lakoniek zegt dat ie dat later wel doet.

Als ik een tikkie wil betalen, heb ik dat apparaatje van de bank nodig. Die heb k niet 24/7 naast me liggen. Dus als ik op m'n werk ben en een tikkie krijg, kan ik die niet gelijk betalen. Kun je elk half uur een appje gaan sturen, helpt niets. Maakt me alleen maar geïrriteerder.

En in dit geval, waarbij vriend TO gewoon ziet bij thuiskomst, en al langere tijd op haar kosten inwoont, is het helemaal belachelijk. Ze heeft tot nu toe altijd betaald, dus hij kan ervan uitgaan dat ze dat weer zal doen. Dan is dat gepush echt belachelijk.
dreamer wijzigde dit bericht op 15-05-2021 13:17
0.10% gewijzigd
Later is nu
Polsjef schreef:
15-05-2021 10:34
Een kerel van 40+ die thuis woont vind ik de allergrootste rode vlag die je maar tegenkomt.

Kan het zijn dat hij geld problemen heeft? Je druk maken om een bedrag van €30 vind ik ook bijzonder.
Dit zat ook in mijn hoofd.
Dus bij de ene moeder betaalt hij kostgeld en bij de andere moeder jou niet?

Je mag je lat wel wat hoger leggen TO.

Hoog kleutergehalte. Heel onaantrekkelijk.
Geef deze man een "Tikkie" terug, namelijk een "Tikkie" uit je leven.
freekenkaat schreef:
15-05-2021 08:57
Ik zou tegen m zeggen dat het sturen van het tikkie je heeft doen beseffen dat het een goed idee is om het eens over de financiën te hebben nu hij langere tijd bij jou is. Vraag hoe hij een eerlijke verdeling in gedachten heeft.
Dit!
Een man die nog thuiswoont? Sorry, dat is voor mij dermate een afknapper dat ik alleen daarom al zou afzien van al wat volgt.
Midnight-Blue schreef:
15-05-2021 10:39
Dat zou ik als vrouw (met kind) nooit doen.
Over het algemeen gaan mensen er na de pensioenleeftijd trouwens financieel op achteruit, dus ik vind de constructie sowieso wat raar.

Aan de andere kant zou ik denk ik best op gelijkwaardige basis met één van mijn zoons samen kunnen leven als mijn man er niet meer zou zijn, dus dat hij nog thuis woont, vind ik dan weer net zo'n enorme rode vlag. Maarja, mijn zoons gingen met 20 jaar het huis uit, dus wat weet ik ervan :hihi:
En voor die tijd draaiden ze ook mee in huishouden qua schoonmaken en koken.
Later is nu
Of te wel, hij betaald bij mama geld en stuurt jouw tikkies terwijl hij op wat luxere boodschappen na ( die hij zelf wil gok ik?) niets bij jou mee betaald?

En dan ook kwaad worden als die tikkies niet meteen betaald worden?

Dat is eigenlijk nog wel extra sneu gedrag.

Misschien eens goed nadenken over waarom dit niet een afknapper is voor je TO.
Luci_Mster2 schreef:
15-05-2021 11:08
Of te wel, hij betaald bij mama geld en stuurt jouw tikkies terwijl hij op wat luxere boodschappen na ( die hij zelf wil gok ik?) niets bij jou mee betaald?

En dan ook kwaad worden als die tikkies niet meteen betaald worden?

Dat is eigenlijk nog wel extra sneu gedrag.

Misschien eens goed nadenken over waarom dit niet een afknapper is voor je TO.
Nou ja, hij helpt wel mee in het huishouden!
De parel.
O vreselijk! Die zou ik eerder als last ervaren dan als leuke partner.
Wauw, wat ben jij lief zeg!! Ik was allang om de tafel gaan zitten over de kosten!! Nu echt doen!
Waarmee helpt vriend zijn moeder? Hij zal als hij bij zijn moeder woont de kosterdelersnorm moeten toepassen. Gaat moeder daar van achteruit?Ik denk het niet. Hij wel denk ik omdat hij dan niet meer gratis bij zijn moeder kan wonen. Door bij jou te wonen spaart hij geld uit. In de echte wereld werkt het toch niet zo dat je gratis wilt wonen.
Een paar lekkere hapjes koopt elke maand. En je wat tikkies uitdeelt aan degene die je pampert. Besteed je geld niet aan zo een lompe hork. Maar aan je kinderen en jezelf. Hopelijk kan je hem hem dat duidelijk maken vanavond.
dettyclauna wijzigde dit bericht op 15-05-2021 11:43
0.71% gewijzigd
Champagne taste on a beer budget.
Ben ik de enige die nieuwsgierig is naar wat er nou 30eu moest kosten? Als hij avond aan avond mee eet zonder boodschappen te betalen, wat was er dan zo belangrijk dat dat niet door die boodschappen gecompenseerd wordt?
Dreamer schreef:
15-05-2021 11:00
Over het algemeen gaan mensen er na de pensioenleeftijd trouwens financieel op achteruit, dus ik vind de constructie sowieso wat raar.

Aan de andere kant zou ik denk ik best op gelijkwaardige basis met één van mijn zoons samen kunnen leven als mijn man er niet meer zou zijn, dus dat hij nog thuis woont, vind ik dan weer net zo'n enorme rode vlag. Maarja, mijn zoons gingen met 20 jaar het huis uit, dus wat weet ik ervan :hihi:
En voor die tijd draaiden ze ook mee in huishouden qua schoonmaken en koken.
Ja, dit was ook meteen het eerste dat ik dacht. Raar verhaal.
Dreamer schreef:
15-05-2021 10:44
Als ik een tikkie wil betalen, heb ik dat apparaatje van de bank nodig. Die heb k niet 24/7 naast me liggen. Dus als ik op m'n werk ben en een tikkie krijg, kan ik die niet gelijk betalen. Kun je elk half uur een appje gaan sturen, helpt niets. Maakt me alleen maar geïrriteerder.
Ik zou in dat geval aangeven dat ik dat apparaat nodig heb en bij thuiskomst het direct overmaak. Het gaat er vaak om dat diegene niet weet waar die aan toe is. Duidelijk zijn helpt dan enorm. Ook al kunnen mensen zelf makkelijk iets missen, kan je er niet van uitgaan dat een ander dat ook kan. Dat heeft niets met gierigheid te maken maar juist met onduidelijkheid. Zelf zorg ik dat ik betaalverzoeken altijd direct overmaak, maar bij mij is dat ook in 1 minuut gedaan.

Verder vind ik ook dat TO duidelijk moet zijn naar vriend. Een hele tijd van alles goed vinden en uit het niks boos worden op een Tikkie is ook gek.
DrStrange schreef:
15-05-2021 10:11

Mijn punt is meer dat als jij nu ineens in explosieve woede gaat raken om een tikkie, wat al maanden lang de gang van zaken is, dan zou dat voor mij uit de lucht komen vallen.

Ze is niet boos over het tikkie, maar over het gedram.
Allereerst snap ik oprecht niet dat je je verkering van nog maar een jaar al een half jaar bij jou én je kinderen laat inwonen.

Wat vinden je kinderen hier eigenlijk van?!

Ten tweede, toen ik de leeftijd van jouw kinderen had, woonde ik al op mezelf. Ik zou daarom ook zó afknappen op een kerel die bij z’n moeder woont. Om welke reden dan ook.

Ten derde; doe jezelf een lol en doe afstand van deze krenterige “parel”.
dweedledee wijzigde dit bericht op 15-05-2021 11:30
0.35% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven