Nee is nee

22-05-2021 15:07 958 berichten
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.

In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.

Dus graag hier verder.
Alle reacties Link kopieren
72Jelle schreef:
22-05-2021 20:00
Er zijn genoeg vrouwen die altijd zeesterren. Of mannen die na lang aandringen van hun vrouw plichtmatig een keer per 2 maanden, denkend aan de buurvrouw, hun plicht plegen. Als dit jouw seksleven is. merk je dan nog verschil?
Ik mag toch hopen van niet. Dat heeft toch niets meer met seks hebben te maken?
Ik snap ook niet wat een man daar uit haalt, dan kun je net zo goed een opblaaspop kopen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
kadanz schreef:
22-05-2021 20:05
Nee, ik leg het zwaartepunt nergens, je ziet toch dat ik het opsplits:
Is de man een verkrachter? Daar oordeelt een rechter over die de zaak van alle kanten bekijkt.
Hoe een vrouw zich onder het voorval voelt, dat is alleen aan haar.
het is alleen verkrachting als een rechter het wettelijk en overtuigend bewezen vindt? Enig idee hoe moeilijk dit te bewijzen valt? Zijn al die vrouwen waarbij het niet bewezen kon worden, niet verkracht?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
xynix schreef:
Hij is net bevallen. Het zijn de hormonen.
nee hoor, WP heeft vaker dit soort "grapjes" en echt serieus??? Het zijn de hormonen?
rosanna08 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 20:09
11.42% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
22-05-2021 20:07
Ben ik deels met je eens hoor.

Maar zie wat er gebeurd; ik haal een fictief voorbeeld aan en meteen word ik geprojecteerd als iemand die het prima vind om een vrouw aan te randen.
Je gaat op zoek naar voorbeelden van wanneer het wel okay of begrijpelijk is om aan te dringen. Waarom zou je dat doen?
kadanz schreef:
Is de man een verkrachter? Daar oordeelt een rechter over die de zaak van alle kanten bekijkt.
Weet je hoeveel verkrachters vrijuit gaan wegens gebrek aan bewijs? Weet je hoe moeilijk het is om verkrachting te bewijzen, omdat het altijd jouw woord tegen het zijne is? Weet je hoe vernederend het is om - na een verkrachting - nog eens een lichamelijk onderzoek te ondergaan om bewijsmateriaal te verzamelen? Weet je hoe kwetsend het is als mensen zeggen dat jij het ervaart als een verkrachting?

Ik denk dat je geen idee hebt. Dus misschien moet je gewoon eens ophouden.
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 20:11
2.26% gewijzigd
Gatverdamme WP.

Echt, gatverdamme.
Westerpaviljoen schreef:

Maar zie wat er gebeurd; ik haal een fictief voorbeeld aan en meteen word ik geprojecteerd als iemand die het prima vind om een vrouw aan te randen.
ja je bent zielig
Dader en slachtoffer vertellen gezamenlijk over verkrachting en de gevolgen

https://youtu.be/gyPoqFcvt9w
kadanz schreef:
Dit kun je toch niet menen? Dus als een vrouw geen aangifte doet of als er te weinig bewijs is voor een veroordeling is de man geen verkrachter?

Wat een vreemde gedachtegang.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Westerpaviljoen schreef:

Welnee, je probeert dit topic te ontregelen met je verveelde getrol.
nounou
Chienandalou schreef:
22-05-2021 20:12
Dit kun je toch niet menen? Dus als een vrouw geen aangifte doet of als er te weinig bewijs is voor een veroordeling is de man geen verkrachter?

Wat een vreemde gedachtegang.
Niet zo vreemd. Zo blijft het allemaal subjectief en is het makkelijker voor mannen om goed te praten en te bagatelliseren.
Steenbokje79 schreef:
22-05-2021 20:06
Het meest kwalijke is dat ze willens en wetens de muur in stand houden waar vrouwen al decennia lang tegen aan lopen. En wat het zo moeilijk maakt om er over te praten en de drempel zo hoog om aangifte te doen. En het is echt ontzettend verdrietig dat ze niet eens moeite doen om het te begrijpen, maar denken dat ze het ons nog 1x uit moeten leggen omdat we het niet zouden begrijpen.
Dit.
Echt hoor, het verschil tussen een leuke man en een eikel is heel makkelijk:
Een leuke man vraagt hoe jij het ervaart. Niet als versiertruc, maar omdat hij het echt wil begrijpen.
Een eikel is er vooral mee bezig dat hij zelf verkeerd begrepen wordt.
rosanna08 schreef:
22-05-2021 20:09
nee hoor, WP heeft vaker dit soort "grapjes" en echt serieus??? Het zijn de hormonen?
Rosanna heeft wel gelijk als je iets van mijn tekst vind moet je daar iets over zeggen en geen andere zaken erbij halen.
Westerpaviljoen schreef:
Nee dat weet je niet bij voorbaat
Jij denkt dat je met een een vrouw die het met tegenzin doet hemelse seks kunt hebben?
Dan heb je best een zieke geest.
Wanna grow up to be
Be a debaser
rosanna08 schreef:
22-05-2021 20:09
Chill. Dat is nou mijn soort grapje.
kadanz schreef:
22-05-2021 19:21
Zoals ik in het andere topic schreef, mannen beseffen zich te weinig dat ‘bevriezen’ ook hun eigen vrouw kan overkomen, als gevolg van hun eigen acties. Wij zijn allemaal groot gebracht met het klassieke verkrachtingsbegrip waarbij dreiging en geweld voorbijkwam. Dat hele ‘bevriezen’ is dan ook pas recent onder de aandacht. Het feit dat een vrouw die zich seksueel bedreigd voelt soms ineens stopt met tegenwerken, soms zelfs (zonder enthousiasme) meewerkt, is niet echt breed onder de aandacht bij mannen.

Ik ben ervan overtuigd dat dát een oplossing is voor veel van dit soort gevallen. Dit is ook waar de nieuwe wetgeving vanuit gaat.
Ik geloof best dat mannen achterlijk zijn, maar niet zó achterlijk.
kadanz schreef:
Flikker toch op. Je weet zelf net zo goed als ik dat verkrachting ongeveer nooit te bewijzen is. Maar wel lekker makkelijk natuurlijk, want in jouw wereld kunnen mannen dus lekker hun gang gaan en moeten vrouwen gewoon niet zo zeiken.
pennydreadful schreef:
22-05-2021 20:17
Ik geloof niet dat mannen zo achterlijk zijn. Jij wel?
Blijkbaar was het voor Kadanz een enorme eye-opener. Zelfs zo erg, dat hij het nu aan ons gaat uitleggen.
Tjezus, wat vals
xynix schreef:
22-05-2021 20:16
Chill. Dat is nou mijn soort grapje.
enig idee hoe vaak hormonen gebruikt worden om vrouwen onderuit te halen? We hebben duidelijk niet dezelfde humor
kadanz schreef:
Huh?

Verkrachting is gewoon verkrachting. De definitie daarvan is behoorlijk objectief. De rechter oordeelt over de strafmaat aan de hand van bewijslast en verzachtende of verzwarende omstandigheden.

Hoe het voelt, is verder inderdaad aan het slachtoffer. Die hoeft het ook niet verkrachting te noemen, hoewel het -naast de noodzaak om het zo te noemen als je aangifte doet- misschien wel goed kan zijn in het verwerkingsproces. Waar ik mee bedoel dat je erkent wat er gebeurd is en dat het iets is om te verwerken.
kadanz schreef:

Knap hoe je zoveel onzin probeert te verpakken door het af te wisselen met dit soort pseudo-invoelende zinnetjes.
Tjezus, wat vals
Wp:fictief???

Walgelijk hoe jij denkt, je zal maar degene zijn die jou je man noemt.

Echt bah.
rosanna08 schreef:
22-05-2021 20:18
enig idee hoe vaak hormonen gebruikt worden om vrouwen onderuit te halen? We hebben duidelijk niet dezelfde humor
Ja, daarom vind ik het heel leuk om tegen een man te zeggen. Net als “breek jij daar nou maar je mooie hoofdje niet over.”
(Ik moet daar trouwens wel mee oppassen, want ik kom op de leeftijd dat er serieus jongens zijn die daardoor geïntimideerd worden.)
kadanz schreef:
De rechter bekijkt of er voldoende bewijs voor is en of het tot een veroordeling kan komen, lijkt me. Of hij daadwerkelijk een verkrachter is dat weet hijzelf en het slachtoffer het beste.
kadanz schreef:

Nee, het is hoe dan ook afgedwongen seks, en dat gaat nu ook volgens de wet verkrachting heten.
Ja, er zijn mannen die zich nu afvragen of wat zij ooit, al of niet beschonken, gedaan hebben verkrachting is. Geldt dat misschien ook voor jou?
Het is een morele worsteling want het past niet bij het beeld dat veel mannen bij verkrachters hebben. Dat zijn altijd de anderen.

Of er genoeg aanleiding is om dit te bestraffen, daar gaat de rechter over. Niet over de vraag of het verkrachting was.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 22-05-2021 20:24
0.82% gewijzigd
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven