Noise cancelling koptelefoon

16-06-2021 12:34 124 berichten
Helaas doet de zoekfunctie het niet, want ik zoek tips over het gebruik van noise cancelling koptelefoon.
Ik ben van plan de koptelefoon met geluid (muziek tijdens studeren) en zonder muziek te gebruiken en daarbij hoop ik de overige geluiden buiten te kunnen sluiten.
Ik heb niet echt een budget maar hoop dat 300 genoeg is.

Welke heb je en ben je tevreden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jarenlang de Sony WH900N en die bevalt nog steeds goed. Nieuwere/duurdere modellen zullen vast nog beter zijn. Wel krijg je na verloop van tijd een drukkekend gevoel op je oren en dan is het fijn om hem weer even af te hebben. Maar een uurtje is prima te doen. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor de ANC, zonder muziek. Ik houd niet van muziek direct op mijn oren. In principe doet de ANC het zonder muziek ook maar hooguit een minuutje ofzo, daarna schakelt hij uit omdat hij connected moet zijn met een geluidsbron. Maar dat kun je ondervangen door er een dummy koptelefoonplugje in te steken, zo'n ouderwets koptelefoonplugje (3.5mm) waar je de draad vanaf hebt gehaald. Dan blijft de ANC werken, ook zonder muziek.
Bose QuietComfort 35 serie II
Had ik jaren eerder moeten doen wat een rust
En zit erg licht op het hoofd
Ik had eerst een 2de hands Bose QuietComfort 25 en ben sinds 2 jaar over op de Sony WH1000 XM3. Superding! Hele mooie geluidskwaliteit en de NC is ook heel goed. Ik heb hem soms ook wel zonder muziek op als de bouwvakkers hier aan het klussen zijn. Dan heb ik er helemaal geen last meer van
Knuddestudder schreef:
16-06-2021 13:10
Ik heb al jarenlang de Sony WH900N en die bevalt nog steeds goed. Nieuwere/duurdere modellen zullen vast nog beter zijn. Wel krijg je na verloop van tijd een drukkekend gevoel op je oren en dan is het fijn om hem weer even af te hebben. Maar een uurtje is prima te doen. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor de ANC, zonder muziek. Ik houd niet van muziek direct op mijn oren. In principe doet de ANC het zonder muziek ook maar hooguit een minuutje ofzo, daarna schakelt hij uit omdat hij connected moet zijn met een geluidsbron. Maar dat kun je ondervangen door er een dummy koptelefoonplugje in te steken, zo'n ouderwets koptelefoonplugje (3.5mm) waar je de draad vanaf hebt gehaald. Dan blijft de ANC werken, ook zonder muziek.
Bij mijn koptelefoon(ander type) werkt het zolang hij maar geconnect is met m'n telefoon, dan hoef ik niet per se geluid af te spelen.
https://www.bol.com/nl/p/jbl-live-650bt ... androidapp

Deze heb ik. Werkt top
Als je Apple ecosysteem hebt dan sowieso de airpods pro.
Ik heb de dure Bose Quietcomfort 35 gehad (en teruggebracht, kreeg zeer hoofd/ oren ervan!) En toen de sony wh1000 xm (eenna oudste model) en geweldig. Wat een heerlijkheid bij studeren. Het scheelt enorm, maar voor praten is het niet de perfecte oplossing (die bestaat bij mijn weten niet, teveel verschillende toonhoogtes enzo) hoewel het wel een stuk stiller is. Ik moet als ik m af doe altijd behoorlijk wennen weer aan alle geluiden. Als ik pal naast de droger zit (op zolder) heb ik niet eens door dat die aanstaat. En voordeel is dat je ook actief omgevingsgeluid aan kan zetten, daardoor wordt de passieve noice cancelling opgeheven (handig voor buiten). Ik zou je echt aanraden te passen. De schelpen zijn per ding echt anders.
Wij vonden het geluid ook beter trouwens, van de sony in vergelijking van bose. maar is ook een kwestie van (muziek)smaak.
wat fijn dit topic.

Ik ben ook op zoek naar een norse cancelling koptelefoon die geluid filtert, zonder dat ik muziek aan heb.
Ik heb nu een Beats maar die doet dat dus onvoldoende.
Ik heb door ASS een overgevoeligheid voor geluid. Wil m voornamelijk gebruiken op de dagen dat ik weer in de kantoor tuin zit en ben op zoek naar een goede.

Mooie tips worden hier gegeven. Ga ze eens bekijken.
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 12:42
Ik heb de Sony WH-1000XM3 en wat een wereld van verschil, heerlijk!

Deze is perfect inderdaad!
Here am I in my little bubble
Hier ook een Bose QuietComfort. Ik vind over ear zelf juist heel prettig, omdat ik de koptelefoon dan bijvoorbeeld bij een lange vliegreis ook urenlang op kan houden zonder lastte krijgen. Met muziek op hoor ik gesprekken om me heen ook niet meer, zonder muziek hoor ik stemmen nog wel, maar bijvoorbeeld smak geluiden van etende mensen niet. Hij gaat inmiddels ook al een paar jaar mee zonder slijtage sporen, wel zo fijn gezien de aanschaf prijs.
Nikki1973 schreef:
16-06-2021 14:22
wat fijn dit topic.

Ik ben ook op zoek naar een norse cancelling koptelefoon die geluid filtert, zonder dat ik muziek aan heb.
Ik heb door ASS een overgevoeligheid voor geluid. Wil m voornamelijk gebruiken op de dagen dat ik weer in de kantoor tuin zit en ben op zoek naar een goede.

let wel op: noise cancelling filtert meestal niet (alle) stemmen weg
Man wilde de Sony WH1000XM3, maar nadat hij een Sennheiser uit dezelfde prijscategorie heeft gepast gaat hij twijfelen en nog wat meer info zoeken.

Zelf hoef ik geen zware noise-cancelling (verkeersveiligheid), omdat ik mijn koptelefoon voornamelijk op de fiets gebruik. Ik heb nu de Sony WH-CH700N gekocht. Hij zit prettig, ook met fietsbril.

Ik raad je wel aan om verschillende modellen te passen. Een fantastisch geluid dat waardeloos op je hoofd zit, is niets waard.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
@Nikki: ik heb ook ASS en de Quiet comfort 35II zit echt superfijn op mijn hoofd. Heb wel toen ik de mijne kocht in een winkel met hulp van een medewerker getest, dat ik zelf kon voelen of de koptelefoon deed wat hij moest doen en hij ook goed zat. En niet teveel bas had ofzo.
Sága schreef:
16-06-2021 14:21
Ik heb de dure Bose Quietcomfort 35 gehad (en teruggebracht, kreeg zeer hoofd/ oren ervan!) En toen de sony wh1000 xm (eenna oudste model) en geweldig. Wat een heerlijkheid bij studeren. Het scheelt enorm, maar voor praten is het niet de perfecte oplossing (die bestaat bij mijn weten niet, teveel verschillende toonhoogtes enzo) hoewel het wel een stuk stiller is. Ik moet als ik m af doe altijd behoorlijk wennen weer aan alle geluiden. Als ik pal naast de droger zit (op zolder) heb ik niet eens door dat die aanstaat. En voordeel is dat je ook actief omgevingsgeluid aan kan zetten, daardoor wordt de passieve noice cancelling opgeheven (handig voor buiten). Ik zou je echt aanraden te passen. De schelpen zijn per ding echt anders.
Dit is helemaal waar. Het dempt gepraat zeker wel en daardoor heb je er echt minder last van, maar volledig weg is het niet omdat ze daar de technologie simpelweg (nog?) niet voor hebben. Monotone geluiden zoals airco o.i.d. kan wel vrijwel helemaal weggefilterd worden.
Anna2208 schreef:
16-06-2021 14:50
Dit is helemaal waar. Het dempt gepraat zeker wel en daardoor heb je er echt minder last van, maar volledig weg is het niet omdat ze daar de technologie simpelweg (nog?) niet voor hebben. Monotone geluiden zoals airco o.i.d. kan wel vrijwel helemaal weggefilterd worden.
volgens mij is dat juist 'works as designed'
Praten is geen noise(lawaai) ten slotte, geluid van airco en vliegtuigmotoren etc wel
De XM4 is in de aanbieding bij Coolblue.

Ik heb zelf een Fresh ‘n Rebel Clam ANC, die bevalt ook heel goed. Als heb ik toen zitten twijfelen over de Sennheiser.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 12:42
Ik heb de Sony WH-1000XM3 en wat een wereld van verschil, heerlijk!
Deze heb ik ook. Echt een fantastisch apparaat!! Hij komt ook met een hard hoesje voor in je tas en met een plug voor in het vliegtuig (met zo'n dubbele pin, geen idee hoe het heet).

Ik heb mijne vorig jaar gekocht voor 250 euro, volgens mij is er inmiddels een nieuwe uit. Maar ik kan hem iedereen aanraden.
Nikki1973 schreef:
16-06-2021 14:22
wat fijn dit topic.

Als je hem niet voor muziek wilt gebruiken, is het dan geen idee om naar oorkappen te kijken? Die gebruikt mijn zoon op school om zich te concentreren.

3M heeft hele mooie, die zien er niet bouwvakkerig uit en doen hun werk goed. Zoon heeft model "Peltor" in een goudbruine kleur. Na zes jaar gebruik op school (en soms door zijn vader in de tuin) ziet de 3M er nog als nieuw uit.

https://www.slijpexpert.nl/3m-peltor-op ... cAQAvD_BwE

Afbeelding
Bij Hornbach mocht zoon alle modellen uitproberen bij hun houtzagerij (de verkoper haalde ze gewoon uit de verpakking).
snoesje666 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 15:17
3.89% gewijzigd
smulrol schreef:
16-06-2021 14:56
Praten is geen noise(lawaai) ten slotte, geluid van airco en vliegtuigmotoren etc wel
Genoeg mensen die praten (van andere mensen) herrie vinden hoor, dus als ze dat helemaal weg hadden kunnen filteren, dan hadden ze dat wel gedaan. Op de Sony XM4 zit wel een functie dat je praten wel hoort en andere geluiden niet, maar je kunt hem dus ook zo zetten dat alles gecancelt wordt, voor zover als dat gaat, en dat dempt praten heel wat.
smulrol schreef:
16-06-2021 14:56
Nee dat komt omdat praten niet een stabiel geluid is en daarom moeilijk is om daar tegen geluid voor te produceren. Bij een boor is het duidelijk, dat blijft gelijk. Bij praten kan je niet van te voren weten wat het geluid precies gaat zijn dus kan er niet het precieze tegen geluid gemaakt worden.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
16-06-2021 15:17
Nee dat komt omdat praten niet een stabiel geluid is en daarom moeilijk is om daar tegen geluid voor te produceren. Bij een boor is het duidelijk, dat blijft gelijk. Bij praten kan je niet van te voren weten wat het geluid precies gaat zijn dus kan er niet het precieze tegen geluid gemaakt worden.
Maar daarnet schreef je dat je met die Sony je luide vriend zelden hoort. Hoe zit dat dan?

Ik heb jaren lang steeds de nieuwste noice canceling headsets gekocht maar geen enkele kon spraak afdoende dempen maar voor mij werkte ze prima. Vandaar ook mijn eerste reactie in dit topic (en nog steeds geldt dat voor al die Bose en Sennheisers etc.) Maar wat doet Sony dan anders? Of hoor je de spraak toch nog?
Marée schreef:
16-06-2021 13:15
Bij mijn koptelefoon(ander type) werkt het zolang hij maar geconnect is met m'n telefoon, dan hoef ik niet per se geluid af te spelen.
Klopt, dat doet de mijne ook inderdaad. Maar ik heb in principe liever geen bluetooth of wifi aan op mijn telefoon, ivm overmaat aan straling :-)
Snoesje666 schreef:
16-06-2021 15:03
Als je hem niet voor muziek wilt gebruiken, is het dan geen idee om naar oorkappen te kijken? Die gebruikt mijn zoon op school om zich te concentreren.

3M heeft hele mooie, die zien er niet bouwvakkerig uit en doen hun werk goed. Zoon heeft model "Peltor" in een goudbruine kleur. Na zes jaar gebruik op school (en soms door zijn vader in de tuin) ziet de 3M er nog als nieuw uit.

https://www.slijpexpert.nl/3m-peltor-op ... cAQAvD_BwE

Afbeelding
Bij Hornbach mocht zoon alle modellen uitproberen bij hun houtzagerij (de verkoper haalde ze gewoon uit de verpakking).
Ja, ik heb ook zo'n ding, en eerlijk gzegd werkt die net zo goed als de Sony met ANC. Ik heb een iets handzamer model: https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/p/d/v000137007/ maar die heeft ook wat minder DB-bescherming.

Afbeelding
Knuddestudder schreef:
16-06-2021 15:50
Ja, ik heb ook zo'n ding, en eerlijk gzegd werkt die net zo goed als de Sony met ANC. Ik heb een iets handzamer model: https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/p/d/v000137007/ maar die heeft ook wat minder DB-bescherming.

Afbeelding
Het scheelt zóveel in de prijs, als je hem alleen voor geluidshinder hoeft te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven