Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Zinervaa schreef:
10-07-2021 20:20
In mijn beleving wel.

Het is en en.

Zijn wel 2 totaal andere werelden maar deze komen op een gegeven moment toch samen in de maatschappij, de maatschappij staat daardoor nog meer op scherp.
Daar heeft het echt niets mee te maken.
Waarom zouden ze boulevard bedreigen eigenlijk?
Geen motto
Peertjes schreef:
10-07-2021 20:25
Heel triest.

Maar nogmaals, het is niet eng. Het is niet nieuw.
Er is een serieuze bedreiging gedaan. Dat kan heel veel betekenen en uit alle hoeken komen. Een bedreiging zegt niet dat bijvoorbeeld de presentatoren van Boulevard rechtstreeks zijn bedreigd.
Er staat een heel veiligheidsteam omheen en die kan vanuit allerlei informatie in het totale geheel concluderen dat er een serieuze bedreiging is en in alle overwegingen dus besluiten het veiligheidsrisico te groot is en daarom de uitzending cancelen.
Dat snap ik allemaal wel, het gaat er mij om dat het vrije nieuws hier in Nederland tegenwoordig best vaak bedreigd wordt. Het zei door de ene groep, het zei door de andere groep.

Geen positieve ontwikkeling.
Peertjes schreef:
10-07-2021 20:26
Daar heeft het echt niets mee te maken.
Vind jij, ik heb een andere mening.
emanina schreef:
10-07-2021 20:27
Omdat ze aandacht willen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nummer*Zoveel schreef:
10-07-2021 18:39
Wel als je al langere tijd bij de politie werkt.
Oh echt? Dat wist ik niet. Hmm dat verandert wel mijn beeld van de klagers om me heen :)
Nu ben ik misschien wat bevooroordeeld omdat ik de schrijver redelijk goed ken maar het boek Drugs van Teun Voeten beschrijft helder waar we hier mee te maken hebben.

https://www.bol.com/nl/nl/p/drugs/9200000132715964/

Antwerpen wordt opgeschrikt door aanslagen en afrekeningen. Overheid en politie doen hun uiterste best om het kwaad in te dammen, maar de drugseconomie rukt op. Wie zijn de mensen achter de drugshandel? Hoe hebben ze zich georganiseerd? Waarom is het zo moeilijk om de overlast en agressie een halt toe te roepen? En waarom begint iemand met dealen? Uit armoede of voor de kick en de status? Dat er met de drugshandel heel veel geld gemoeid is, maakt de zaak niet eenvoudiger. Bovendien zitten de drugsbazen die Antwerpen verzieken in Nederland, waar de problemen nog groter zijn. Liquidaties in Mexicaanse stijl met kalasjnikovs zijn er onderhand het nieuwe normaal. In die dramatische omstandigheden is het noodzakelijk om het kwaad zo scherp mogelijk te beschrijven. Dat doet Teun Voeten. Hij licht toe waarom we nog steeds een veel te positief beeld hebben van drugsgebruik en via diepte-interviews schetst hij een helder en ontluisterend portret van handelaars, gebruikers en slachtoffers. Drugs werpt licht op het kwaad dat we allen weg wensen. Het zou gelezen moeten worden door iedereen die direct of indirect met drugs te maken heeft. Beleidsmakers, hulpverleners, bezorgde ouders, onderzoekers, ordehandhavers en, niet te vergeten, gebruikers zelf.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Conclusie van bovenstaand artikel (bij Rosabella):

Rot es op met jullie drugsoorlog, laat Antwerpen en omgeving met rust en ga lekker rellen in Nederland of Mexico als je zo graag drugs-oorlogje wil spelen.

Kunnen we in Antwerpen tenminste rustig slapen ipv om de zoveel tijd gewekt te worden door een bom of een stel kogels in een deur om 4u 's nachts.

(En ik woon dan wel niet in Antwerpen-city, maar hier 1 straat verder was het een half jaar geleden ofzo prijs midden in de nacht.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
girasole3 schreef:
10-07-2021 17:49
Een vriend van dochter wil er graag werken, voldoet aan alle eisen, maar is afgewezen vanwege ‘te wit’. Tja, dan moet je ook niet miepen over tekorten.
Ik kan me niet voorstellen dat dat de reden was. Het klinkt meer als een vertaling van iemand die niet blij is met de uitkomst.
Bijvoorbeeld van zoiets als 'op zich was je een prima kandidaat, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor een kandidaat die net zo geschikt was als jij, maar met een multiculturele achtergrond'.
Wissewis schreef:
10-07-2021 20:56

Rot es op met jullie drugsoorlog, laat Antwerpen en omgeving met rust en ga lekker rellen in Nederland of Mexico als je zo graag drugs-oorlogje wil spelen.

Kunnen we in Antwerpen tenminste rustig slapen ipv om de zoveel tijd gewekt te worden door een bom of een stel kogels in een deur om 4u 's nachts.

(En ik woon dan wel niet in Antwerpen-city, maar hier 1 straat verder was het een half jaar geleden ofzo prijs midden in de nacht.)
Eh nee dat is niet wat het boek zegt.
Teun Voeten heeft over dit onderwerp gesproken met zowel justitie als drugcriminelen in de Antwerpse gevangenis als met leerkrachten op scholen,gebruikers etc. etc.
Wat beweegt vaak jonge criminelen om onderdeel te worden van een drugskartel,is het het geld,status etc. allemaal dingen die ook hier in dit topic al voorbij kwamen.
Zeer leerzaam boek.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
emanina schreef:
10-07-2021 20:27
Ik dacht toen ik het hoorde dat het vast een of andere idioot was die dacht `grappig` te zijn.
Maar er staat serieus uit georganiseerde misdaad.
WTF
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Byrma schreef:
10-07-2021 21:34
Ik dacht toen ik het hoorde dat het vast een of andere idioot was die dacht `grappig` te zijn.
Maar er staat serieus uit georganiseerde misdaad.
WTF
Ja het verbaast mij ook zeer.
Geen motto
emanina schreef:
10-07-2021 22:03
Ja het verbaast mij ook zeer.
Ja, heel apart.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Weten we eigenlijk wie de 'deskundigen' vanavond zouden zijn?
Het kwam in me op dat John vd Heuvel er misschien zou zijn en de bedreiging naar hem was gericht?

Ik ben best in shock hoe snel dit zich allemaal ontwikkelt.
Ik heb werkelijk geen idee wie er zou komen. Kan bij wijze van spreken iedereen zijn van Rachel tot Moszkowicz.
Ik vind het ook wel raar dat er een dreiging is, als het op een specifiek persoon gericht is daar momenteel, vlak na deze aanslag helemaal.
Als het algemeen is waarom dan door een crimineel milieu ? Het is een roddelrubriek in principe.
girasole3 schreef:
10-07-2021 13:02
Wat een opvallend statement van Ruud de Wild en Olcay Gulsen.

Het doet ons ontzettend veel pijn om te zien dat de geliefde van Peter R. de Vries in geen enkele communicatie wordt genoemd. De vrouw waar hij al zes jaar lief en leed mee deelt. Zij zit de afgelopen dagen dag en nacht aan zijn bed zit. De vrouw waar hij zoveel van houdt. Ruud & Olcay.”
:facepalm:
Dat je dat denkt, oké. Maar waarom vinden die twee het nodig er een statement over uit te brengen? Over ongepast gesproken. Alsof zij de woordvoerders van zijn. Heel raar dit.

Overigens is Peter gescheiden maar heeft hij nog altijd een goede relatie met Jacqueline (de moeder van zijn kinderen).
Rijksmuseum schreef:
10-07-2021 22:19
Weten we eigenlijk wie de 'deskundigen' vanavond zouden zijn?
Het kwam in me op dat John vd Heuvel er misschien zou zijn en de bedreiging naar hem was gericht?

Ik ben best in shock hoe snel dit zich allemaal ontwikkelt.

De bedreiging was aan de redactie gericht.
nerovetsrethca schreef:
10-07-2021 22:49
Ik heb werkelijk geen idee wie er zou komen. Kan bij wijze van spreken iedereen zijn van Rachel tot Moszkowicz.
Ik vind het ook wel raar dat er een dreiging is, als het op een specifiek persoon gericht is daar momenteel, vlak na deze aanslag helemaal.
Als het algemeen is waarom dan door een crimineel milieu ? Het is een roddelrubriek in principe.

Paniek zaaien, niets meer en niets minder dan dat. De burgemeester en politie hadden op TV gezegd dat het veilig was, dus die kun je mooi te kakken zetten als je toch gaat dreigen.
Nummer*Zoveel schreef:
10-07-2021 23:47
De bedreiging was aan de redactie gericht.
Maar waarom? Boulevard is een roddelprogramma. Waarom wordt het nieuws dan niet bedreigd?
Ik ben benieuwd of hier dezelfde mensen achter zitten als op de aanslag op Peter. Dat laatste lijkt meer op een afrekening in het criminele circuit.
Rijksmuseum schreef:
10-07-2021 20:31
Oh echt? Dat wist ik niet. Hmm dat verandert wel mijn beeld van de klagers om me heen :)

De salarisschalen staan gewoon online, dus je kunt het zo opzoeken. Het is natuurlijk geen wereldsalaris, maar als je er langer werkt dan kun je er best een fatsoenlijke boterham mee verdienen. En de arbeidsvoorwaarden zijn ook heel goed, zoals bijvoorbeeld pensioen en verlofregelingen ed. En naar mate je ouder wordt, wordt pensioenopbouw natuurlijk steeds belangrijker, en wordt het op een gegeven moment zonde om die opbouw door een verandering van baan te onderbreken.
watdachtjehiervan schreef:
10-07-2021 23:52
Maar waarom? Boulevard is een roddelprogramma. Waarom wordt het nieuws dan niet bedreigd?
Ik ben benieuwd of hier dezelfde mensen achter zitten als op de aanslag op Peter. Dat laatste lijkt meer op een afrekening in het criminele circuit.

Zie mijn vorige reacties.
Wissewis schreef:
10-07-2021 20:56

Ja het komt echt alleen door Nederlandse drugscriminelen dat er criminaliteit in Antwerpen is. Scherp.
Ik 'schrok' trouwens wel van dat hartje met foto van Royce de Vries.
Dacht dat hij overleden was.
watdachtjehiervan schreef:
10-07-2021 23:52
Waarom? Gewoon, omdat het kan. Iedereen zoekt wel eens een verzetje op zaterdagavond en het resulraat is natuurlijk 'fantastisch', het is nu echt duidelijk wie de baas is. En dat is niet de burgemeester van Amsterdam of de mp van Nederland.
En ineens blijkt het linkse kopje thee&goed gesprek toch niet helemaal lekker te gaan. Elk land heeft zijn eigen maffia, de maffia heeft een eigen land in Nederland.

Verachtelijke linkse politiek heeft de hele wereld tot de rand van de afgrond gebracht.
Let’s Go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven