Twijfels kinderwens
woensdag 24 november 2021 om 19:58
Ik weet niet goed waar ik heen moet met mijn gevoel. Vandaar dat ik het hier plaats, misschien herkennen anderen zich?
Even een korte intro... Ik ben 27 jaar en al bijna 12 jaar samen met mijn vriend. Hij is 1 jaar ouder. We hadden altijd een heel goede relatie. Wel is het zo dat we natuurlijk heel jong waren toen we bij elkaar kwamen. Daardoor is hij de eerste en enige persoon met wie ik seks heb gehad. Toen ik ging studeren ben ik op dat vlak ook altijd 'netjes' gebleven, omdat ik natuurlijk een relatie had. En met hem zag ik een toekomst voor me, we wilden graag kinderen etc etc.
Nu zijn we een aantal jaar verder en wonen we een aantal jaar samen. Mijn vriend wil niets liever dan een kind. Eigenlijk wil hij het al jarenlang, maar nu is het goede moment qua huisvesting, inkomen, etc. We hebben het twee jaar geleden ook geprobeerd, maar ik ben niet zwanger geworden. Het ging vervolgens wat slechter met onze relatie waardoor ik weer aan de pil ben gegaan omdat ik aan het twijfelen sloeg.
Mijn vriend wil nog altijd kinderen, en na heel goed en lang nadenken (en toen onze relatie weer op de rit was) ben ik weer gestopt met de pil afgelopen einde zomer. Toch begonnen de twijfels weer toe te slaan, toen ik stopte. Ik wil namelijk veel meer ontdekken op seks gebied omdat ik die interesse wel heb. Ik wil eens weten hoe het met andere mannen is. Ik heb dat toen eerlijk gezegd tegen mijn vriend (omdat het mij best logisch gevoel lijkt) maar hij zou het absoluut niet accepteren als ik met een andere man naar bed zou gaan. Hij is bang dat ik dan ontdek dat ik het misschien met die ander fijner vindt waardoor onze relatie stukloopt. Dat begrijp ik dus heb ik gerespecteerd. Ik heb een parenclub voorgesteld maar dat wil hij niet, omdat hij hem -kortgezegd- niet omhoog kan houden 'onder druk', dus met andere vrouwen en in zo'n setting. Hetzelfde geldt voor een trio. Eigenlijk alles met andere personen erbij ziet hij niet zitten.
Dan kom ik gelijk op het volgende punt. Mijn vriend heeft moeite om hem stijf te houden. Daar baal ik regelmatig van maar dat kan en wil ik niet laten blijken, omdat hij zich alleen maar rotter voelt. Hij vindt het zelf al vervelend genoeg. Omdat ik een paar maanden geleden ben gestopt met de pil en hij zo dolgraag een kind wil, heeft hij blijkbaar erectiepillen gekocht voor tijdens mijn vruchtbare dagen.
De seks vind ik nu nog rotter geworden. Afgelopen week zat ik -vermoedelijk- in mijn vruchtbare periode. Mijn vriend zei ineens dat hij een pilletje had genomen en ik voelde me plots 'gedwongen' tot seks. Ik heb het gedaan, maar ik huilde tijdens de daad (hij had het niet door, deed het onopvallend). Ik vond het vreselijk: dit wilde ik niet. Op deze manier een kind, hoeft van mij niet. Ik wil nog genieten van een fijn seksleven en geen 'verplichte' seks. En ja, ik had ingestemd met de seks. Hij verplichte mij niet echt natuurlijk. Maar zo voelde ik het.
Na de seks probeerde ik, zonder dat hij het merkte, snel alle zaad uit mij te persen. Niet dat dat nou echt zou werken ofzo, maar ik wilde niet op deze manier zwanger worden. Vervolgens merkte hij aan mij dat er iets aan de hand was. Ik vertelde hem hoe ik mij voelde, en daar schrok hij van. Want hij wil niet dat ik seks met hem heb tegen mijn zin in en dat ik het wel tegen hem had mogen zeggen dat ik niet wilde.
Daarnaast zei hij ook, dat als ik kinderen met hem wil, dat ik ook af en toe iets moet doen waar ik geen zin in heb. Seks dus. Want als je maar 1x per week ofzo seks hebt, of minder, is de kans natuurlijk wel klein dat je zwanger raakt. Hij vindt het doodnormaal dat we het dus soms tegen onze zin in doen en hij denkt dat alle stellen dat doen als ze een actieve kinderwens hebben. Nu hamert vraagt hij vrijwel elke dag (als ik niet ongesteld ben) naar mijn ovulatie. Ik heb ovulatietesten van een paar jaar geleden nog in huis en hij vindt dat ik die moet gebruiken en wil seks wanneer we het meeste kans hebben.
Als ik er niet in mee ga, vindt hij dat ik hem aan het lijntje hou. Wat ik ook wel begrijp aangezien hij al heeel lange tijd kinderen wil en ik schommel tussen wel/niet. Ik weet het gewoon niet meer.
Even een korte intro... Ik ben 27 jaar en al bijna 12 jaar samen met mijn vriend. Hij is 1 jaar ouder. We hadden altijd een heel goede relatie. Wel is het zo dat we natuurlijk heel jong waren toen we bij elkaar kwamen. Daardoor is hij de eerste en enige persoon met wie ik seks heb gehad. Toen ik ging studeren ben ik op dat vlak ook altijd 'netjes' gebleven, omdat ik natuurlijk een relatie had. En met hem zag ik een toekomst voor me, we wilden graag kinderen etc etc.
Nu zijn we een aantal jaar verder en wonen we een aantal jaar samen. Mijn vriend wil niets liever dan een kind. Eigenlijk wil hij het al jarenlang, maar nu is het goede moment qua huisvesting, inkomen, etc. We hebben het twee jaar geleden ook geprobeerd, maar ik ben niet zwanger geworden. Het ging vervolgens wat slechter met onze relatie waardoor ik weer aan de pil ben gegaan omdat ik aan het twijfelen sloeg.
Mijn vriend wil nog altijd kinderen, en na heel goed en lang nadenken (en toen onze relatie weer op de rit was) ben ik weer gestopt met de pil afgelopen einde zomer. Toch begonnen de twijfels weer toe te slaan, toen ik stopte. Ik wil namelijk veel meer ontdekken op seks gebied omdat ik die interesse wel heb. Ik wil eens weten hoe het met andere mannen is. Ik heb dat toen eerlijk gezegd tegen mijn vriend (omdat het mij best logisch gevoel lijkt) maar hij zou het absoluut niet accepteren als ik met een andere man naar bed zou gaan. Hij is bang dat ik dan ontdek dat ik het misschien met die ander fijner vindt waardoor onze relatie stukloopt. Dat begrijp ik dus heb ik gerespecteerd. Ik heb een parenclub voorgesteld maar dat wil hij niet, omdat hij hem -kortgezegd- niet omhoog kan houden 'onder druk', dus met andere vrouwen en in zo'n setting. Hetzelfde geldt voor een trio. Eigenlijk alles met andere personen erbij ziet hij niet zitten.
Dan kom ik gelijk op het volgende punt. Mijn vriend heeft moeite om hem stijf te houden. Daar baal ik regelmatig van maar dat kan en wil ik niet laten blijken, omdat hij zich alleen maar rotter voelt. Hij vindt het zelf al vervelend genoeg. Omdat ik een paar maanden geleden ben gestopt met de pil en hij zo dolgraag een kind wil, heeft hij blijkbaar erectiepillen gekocht voor tijdens mijn vruchtbare dagen.
De seks vind ik nu nog rotter geworden. Afgelopen week zat ik -vermoedelijk- in mijn vruchtbare periode. Mijn vriend zei ineens dat hij een pilletje had genomen en ik voelde me plots 'gedwongen' tot seks. Ik heb het gedaan, maar ik huilde tijdens de daad (hij had het niet door, deed het onopvallend). Ik vond het vreselijk: dit wilde ik niet. Op deze manier een kind, hoeft van mij niet. Ik wil nog genieten van een fijn seksleven en geen 'verplichte' seks. En ja, ik had ingestemd met de seks. Hij verplichte mij niet echt natuurlijk. Maar zo voelde ik het.
Na de seks probeerde ik, zonder dat hij het merkte, snel alle zaad uit mij te persen. Niet dat dat nou echt zou werken ofzo, maar ik wilde niet op deze manier zwanger worden. Vervolgens merkte hij aan mij dat er iets aan de hand was. Ik vertelde hem hoe ik mij voelde, en daar schrok hij van. Want hij wil niet dat ik seks met hem heb tegen mijn zin in en dat ik het wel tegen hem had mogen zeggen dat ik niet wilde.
Daarnaast zei hij ook, dat als ik kinderen met hem wil, dat ik ook af en toe iets moet doen waar ik geen zin in heb. Seks dus. Want als je maar 1x per week ofzo seks hebt, of minder, is de kans natuurlijk wel klein dat je zwanger raakt. Hij vindt het doodnormaal dat we het dus soms tegen onze zin in doen en hij denkt dat alle stellen dat doen als ze een actieve kinderwens hebben. Nu hamert vraagt hij vrijwel elke dag (als ik niet ongesteld ben) naar mijn ovulatie. Ik heb ovulatietesten van een paar jaar geleden nog in huis en hij vindt dat ik die moet gebruiken en wil seks wanneer we het meeste kans hebben.
Als ik er niet in mee ga, vindt hij dat ik hem aan het lijntje hou. Wat ik ook wel begrijp aangezien hij al heeel lange tijd kinderen wil en ik schommel tussen wel/niet. Ik weet het gewoon niet meer.
woensdag 24 november 2021 om 22:38
Ik was als puber altijd bang de “ware” te vroeg tegen te komen. Ik wilde dat absoluut niet!Charlotte717 schreef: ↑24-11-2021 22:08Ik vind het altijd zo sneu als mensen vanaf hun puberteit een relatie hebben (ja, velen hebben dat en zijn gelukkig, is persoonlijk). Ik ben ongeveer even oud als jij en ik ken niemand van onze leeftijd die nog met hun tienerliefde is.
Het is doodnormaal om op vlak van seks en relaties te willen experimenteren, laat staan om niet aan eenzelfde persoon te willen “vasthangen” ja, zo zie ik het).
Alsjeblief, luister naar wat je diep vanbinnen echt wil. Iets stabiels opgeven is eng, maar dat hoort bij het leven. Ontdek, val en sta weer op. Jouw eigen geluk is prioritair.
Sterkte, meis!
woensdag 24 november 2021 om 22:43
Tja, ik heb begon niet met termen als “diep triest” en “kots”.
Oh wee als iemand het eens niet met je eens is.
woensdag 24 november 2021 om 22:43
Eens hoor. Als ik het er met vriendinnen over had indertijd, dan deden ze het allemaal zo. Zo groot is de kans niet dat je zwanger raakt als je maar wat in het wilde weg neukt en het van je romantische gevoelens af laat hangen.
Maar TO wil niet zwanger worden. Dan is het een heel ander verhaal natuurlijk. Dan kan zo'n praktische, doelgerichte insteek vast heel bedreigend over komen. Ze wordt door die aanpak voor het blok gezet terwijl als ze het een beetje op zijn beloop zouden laten, dan kan ze het nog vermijden en een beetje halfbakken meedoen en zo nog even lekker doortwijfelen.
Hij zegt: we gaan ervoor en ik wil geen halbakken gedoe. Dat is natuurlijk niet fijn voor TO, dan moet ze kiezen.
woensdag 24 november 2021 om 22:49
Klopt hoor. Ze willen gewoon allebei iets heel anders. Maar TO lijkt te blijven twijfelen en durft niet te kiezen. En dat is nooit fijn voor de andere partner. En zeker als ze dit gedrag van partner, op hem afknapt, lijkt het me nu helemaal, dat ze beter gewoon weg kan gaan.Parella schreef: ↑24-11-2021 22:43Eens hoor. Als ik het er met vriendinnen over had indertijd, dan deden ze het allemaal zo. Zo groot is de kans niet dat je zwanger raakt als je maar wat in het wilde weg neukt en het van je romantische gevoelens af laat hangen.
Maar TO wil niet zwanger worden. Dan is het een heel ander verhaal natuurlijk. Dan kan zo'n praktische, doelgerichte insteek vast heel bedreigend over komen. Ze wordt door die aanpak voor het blok gezet terwijl als ze het een beetje op zijn beloop zouden laten, dan kan ze het nog vermijden en een beetje halfbakken meedoen en zo nog even lekker doortwijfelen.
Hij zegt: we gaan ervoor en ik wil geen halbakken gedoe das natuurlijk niet fijn voor TO. Moet ze kiezen.
Als ze nu zou blijven, houdt ze iedereen aan het lijntje. Zonde van je kostbare jaren als je nog lekker op avontuur wil.
woensdag 24 november 2021 om 22:52
Ja, of ze doet haar ding en komt erachter dat ze met geen van allen kinderen wil, maar wel met deze man. En dan heeft hij misschien zijn lang gewenste gezin al lang met een andere vrouw.
woensdag 24 november 2021 om 22:52
Ik zie helemaal geen rooie vlaggen.
Ik lees alleen :
1 twijfel kinderwens DOOR
2 verlangen sex met anderen
3 Man is in der veronderstelling dat alles verder goed gaat.
Kunnen we nu gewoon zeggen dat de TO het probleem heeft. De man weet helemaal niks van deze post, Als zij twijfelt en ze maakt hier een topic over dan kan ze echt wel verwachten dat er veel zullen zeggen : ga weg
Haar partner voelt dat natuurlijk ook. Voor TO . Kinderwens is wat anders dan ervaring opdoen met andere mannen,
Kortom. Laten ze het zelf uitzoeken
Ik lees alleen :
Kunnen we nu gewoon zeggen dat de TO het probleem heeft. De man weet helemaal niks van deze post, Als zij twijfelt en ze maakt hier een topic over dan kan ze echt wel verwachten dat er veel zullen zeggen : ga weg
Haar partner voelt dat natuurlijk ook. Voor TO . Kinderwens is wat anders dan ervaring opdoen met andere mannen,
woensdag 24 november 2021 om 23:11
Ik ken echt niet een persoon die spijt heeft dat hii of zij het uitgemaakt heeft met haar jeugdliefde en er na de breuk achter komt dat ze alleen met hem kinderen had gewild. Echt helemaal niemand.
Het is helemaal niet raar om op er op deze leeftijd achter te komen dat die jeugdliefde het misschien juist niet is. Het kan wel heel moeilijk zijn om de knoop door te hakken, want je bent immers al je hele volwassen leven samen. Maar je volwassen leven duurt nog heel erg lang, en ik denk dat TO voelt dat ze niet de rest van haar leven met deze man wil zijn.
TO, stop in ieder geval nu met proberen zwanger te worden. Alles in je schreeuwt dat je dat niet wil. Ik zou echt luisteren naar dat gevoel, want dat zit je heel diep. En maak dit ook duidelijk aan je vriend. En je hoeft ook geen argumenten te hebben voor je beslissing behalve 'ik wil dit nu niet'. Dat is reden genoeg.
woensdag 24 november 2021 om 23:26
TO, zoals ik het lees is alles prima tussen jullie wanneer je aan de pil bent en beginnen je twijfels wanneer je niet aan de pil bent.
Weet je dat je "smaak" in mannen anders wordt door de pil? Hier staat het mooi uitgelegd: https://www.nu.nl/vrouw/2639569/pil-van ... keuze.html
Ik herken jouw verhaal heel goed, was net zo oud als jij, ook bij eerste liefde, ook met kinderwens, ook twijfels na stoppen met de pil.
Ik ben uiteindelijk weg gegaan en heb er nooit spijt van gehad. Hij was al snel gelukkig met iemand die veel beter bij hem past, en ik heb de ware nu ook eindelijk gevonden.
Weet je dat je "smaak" in mannen anders wordt door de pil? Hier staat het mooi uitgelegd: https://www.nu.nl/vrouw/2639569/pil-van ... keuze.html
Ik herken jouw verhaal heel goed, was net zo oud als jij, ook bij eerste liefde, ook met kinderwens, ook twijfels na stoppen met de pil.
Ik ben uiteindelijk weg gegaan en heb er nooit spijt van gehad. Hij was al snel gelukkig met iemand die veel beter bij hem past, en ik heb de ware nu ook eindelijk gevonden.
donderdag 25 november 2021 om 08:56
Ik ben niet voor kamp A of B. Ik ben voor beide kampen. Maak geen kind als je er niet klaar voor bent. Maarre....ik zie ook dat jouw gedrag maakt dat je je vriend wél aan het lijntje houdt. Niet opzettelijk, maar het gebeurt wel. Hij weet nl. duidelijk wat hij wil uit het leven (jou en een gezin) en wil dat al jaren en wacht al jaren op jou.Tesss_ schreef: ↑24-11-2021 20:46Nee, ik zie het verder ook niet als weggooien want het zijn heel fijne jaren geweest. Ik zie ons nog steeds met een gezin in de toekomst, maar het voelt alsof ik er nu nog niet klaar voor ben. Dat ik eerst 'vrij' wil zijn. Mijn vriend vraagt zich af wanneer ik het dan wel wil, en als ik het nu niet wil dan volgend jaar vast ook niet, enz.
Terwijl jij eigenlijk gewoon de bloemetjes wil buitenzetten. Die twee behoeftes gaan niet samen en door jouw getwijfel blijft hij maar op je wachten.
Ik zou je vriend verlaten, want je bent nu niet eerlijk naar jezelf EN hem. Jij wil iets (nog) niet, maar bent ook niet (meer) tevreden met hem, want je bent bezig met seks met anderen en wil dingen ontdekken. Dat kan, maar hij wil dat niet. Hij wil alleen een relatie met jou. Stap er dan uit. Nu doe je alleen maar dingen omdat je het gevoel hebt dat je moet en dat heb je lang voor je uit kunnen schuiven. Maar nu de druk steeds verder toeneemt en je in het nauw gedreven voelt, merk je eigenlijk dat waar je je kop voor in het zand kon steken, niet meer lukt.
Gun jezelf en je vriend eerlijkheid en een kans het leven te leiden wat je wil. Want ja, nu hou je hem wel aan het lijntje.
donderdag 25 november 2021 om 09:12
Dit dus. Maak een keuze. Tijd om volwassen te worden. Het is tijd om een keus te maken. Links of rechts. Jullie hebben na 12 jaar genoeg tijd gehad om voor jezelf en met elkaar af te wegen wat jullie willen. Je vriend is daarin duidelijk en jij eigenlijk ook, alleen wil je dat nog niet aankijken. Je vriend verdient jouw langdurige getwijfeld niet. Tuurlijk is het eng om de sprong in het diepe te maken. Maar eigenlijk wil je hem achter de hand houden, voor het geval jouw geexperimenteer/zoektocht je niet oplevert wat je wil. Zo werkt het niet meid.Saivash schreef: ↑24-11-2021 22:14Ik vind hem geen lul en jou geen trut of wat dan ook. Ik vind wel dat het vanuit jou nu eerlijk en verstandig zou zijn om een duidelijke keus te maken en, ook als je dat niet doet, afstand neemt. Ik ben van mening dat hij het niet verdient om zo lang in twijfel te moeten zitten over iets dat jullie heel eigenlijk al jaren geleden samen hebben besloten. Als je echt van hem houdt, laat je hem dus nu los.
donderdag 25 november 2021 om 09:47
Bij twijfel niet proberen om zwanger te worden. In ieder geval niet nu.
Als hij echt van je houdt, heeft hij maar geduld. Je bent 27, geen 45.
En dat het niet gelijk lukt om na een aantal maanden zwanger te raken, kan net zo goed komen doordat hij bijvoorbeeld een slechte kwaliteit zaad heeft. Heeft hij dat al laten onderzoeken? Of dwingt hij jou alleen om alles uit de kast te halen? Hij twijfelt vast niet aan zichzelf.
Ja het is doodeng om een relatie uit te maken na zo veel jaar samen. Je weet niet wat je ervoor terugkrijgt. Het klinkt niet alsof jullie elkaar gelukkig maken. Wil je de rest van je leven bij iemand blijven die zo met jou omgaat?
En dat het niet gelijk lukt om na een aantal maanden zwanger te raken, kan net zo goed komen doordat hij bijvoorbeeld een slechte kwaliteit zaad heeft. Heeft hij dat al laten onderzoeken? Of dwingt hij jou alleen om alles uit de kast te halen? Hij twijfelt vast niet aan zichzelf.
Ja het is doodeng om een relatie uit te maken na zo veel jaar samen. Je weet niet wat je ervoor terugkrijgt. Het klinkt niet alsof jullie elkaar gelukkig maken. Wil je de rest van je leven bij iemand blijven die zo met jou omgaat?
donderdag 25 november 2021 om 10:21
Ik denk dat de weerzin om zwanger worden er vooral in zit dat je deze man deep down zat bent.
Natuurlijk kan iemand ook oprecht nog niet aan kinderen toe zijn en daar moet ruimte voor zijn, maar dat is niet wat ik in de OP proef. Vriend voelt ook aan dat het mis is met de relatie, en pusht nog harder voor een kind. Hij klampt zich vast.
Natuurlijk kan iemand ook oprecht nog niet aan kinderen toe zijn en daar moet ruimte voor zijn, maar dat is niet wat ik in de OP proef. Vriend voelt ook aan dat het mis is met de relatie, en pusht nog harder voor een kind. Hij klampt zich vast.
donderdag 25 november 2021 om 10:28
Hoe weet jij dat in hemelsnaam?huisduif schreef: ↑25-11-2021 09:47Bij twijfel niet proberen om zwanger te worden. In ieder geval niet nu.
En onderzoeken betreffende vruchtbaarheid, dus ook zaadkwaliteit, worden in de regel pas na een jaar gedaan. Dus wat is je punt?
donderdag 25 november 2021 om 10:42
Ik weet niet of to haar vriend zat is. Maar ik denk wel dat ze stiekem niet (meer?) zo gek op hem is en vooral bang voor het onbekende is, dat maakt dat ze maar bij hem blijft. Ooit wil ze misschien wel kinderen, maar niet nu en eigenlijk ook niet met hem. En ik denk ook dat haar vriend zich vastklampt. Hij voelt haar getwijfel en dat voelt voor hem ook beangstigend. Ik denk dat ze hen beiden een plezier doet door eerlijk naar zichzelf te zijn.novaviva schreef: ↑25-11-2021 10:21Ik denk dat de weerzin om zwanger worden er vooral in zit dat je deze man deep down zat bent.
donderdag 25 november 2021 om 14:22
Ga even bij jezelf na wat je wilt en laat je vriend niet in het ongewisse. Hij heeft recht op jouw eerlijkheid. Wil je wel samen met hem door, bezoek dan een seksuoloog. Jij hebt tussen de oren zitten dat je leven pas compleet is nadat je met meer dan één man seks hebt gehad. Hij heeft erectieproblemen. Wil je vrij zijn, zet dan een punt achter je relatie. Alleen dan ben je vrij en hij ook.
donderdag 25 november 2021 om 14:44
In het verleden was ik overtijd en had ik angst om zwanger te zijn van een ex vriendje. Ik was echt zó bang. Die relatie zat dus echt niet goed en we zijn ook uit elkaar gegaan. Ik ben nu zwanger van mijn huidige vriend en kan er niet gelukkiger mee zijn. Zoiets voel je echt wel aan.
Ook ik ben heel los gegaan in mijn twintiger jaren en ik had er niets van terug willen nemen. Kies aub voor jezelf als dat is wat je wil. Op deze manier ga je niet gelukkig worden.
Ook ik ben heel los gegaan in mijn twintiger jaren en ik had er niets van terug willen nemen. Kies aub voor jezelf als dat is wat je wil. Op deze manier ga je niet gelukkig worden.
donderdag 25 november 2021 om 19:29
Je bent 27, het gemiddelde van de eerste zit op 29 en met 32 kan het ook nog. Ik ging gewoon weer aan de pil. Je vriend kan wel van alles willen, maar hij moet wél beseffen dat JIJ degene bent die overal voor opdraait: zwangerschap, bevalling, en dadelijk de borst geven. En dan moet jij natuurlijk minder werken want zijn baan is belangrijker of hij verdient meer, en jij moet alles veel meer inleveren want zo gaat dat 9 van de 10 x in de praktijk.
donderdag 25 november 2021 om 22:03
Ik denk dat die erectieproblemen ook niet helpen. Vooral niet op die leeftijd, ze zijn wel erg jong._mig_ schreef: ↑24-11-2021 22:52Ik zie helemaal geen rooie vlaggen.
Ik lees alleen :
Hakuna Matata
vrijdag 26 november 2021 om 06:57
Hangt misschien van je omgeving af. In mijn omgeving stopte je met de pil en dan zag je wel. De meeste vriendinnen waren eerder zwanger dan ze eigenlijk verwacht hadden, mezelf inclusief.Nog vroeger kreeg iedereen kinderen zonder ovulatietest en klusdagen.
Ik kan me voorstellen als je seksleven al een issue is, dat je niet geforceerd zwanger moet willen raken. Dan wordt de hele beleving nog negatiever.
Al denk ik dat al die twijfels en negatieve gevoelens een signaal zijn dat dit het niet is voor TO. En dat mag. Beetje onzin om over 'aan het lijntje houden' te praten, maar ergens moet iemand er wel een punt achter zetten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....