BOOS: aantijgingen tvoh
zaterdag 15 januari 2022 om 12:26
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
zaterdag 22 januari 2022 om 16:14
zakdoek schreef: ↑22-01-2022 15:44Je pakt de clou nog niet helemaal.
Complimenten geven: prima! Doe het vaak en veel!
Daarnaast: als vrouwelijke collega kun je eventueel een compliment over een mooie lippenstift geven, als mannelijke collega doe je dat niet.
Een mannelijke collega kan wel een compliment geven over de leuke filmtip die je gaf of de korte samenvatting zonder overbodige tekst die je schreef of de handige tip-voor-in-het-buitenland die je gaf.
Zo zie je: complimenten maken kan altijd maar beter geef je geen compliment over het uiterlijk aan iemand van het andere geslacht.
Dat is eigenlijk van alle tijden, niks nieuws aan.
Gelukkig ben ik mijn volwassen leven zowel privé als op werk echt veel meer mannen dan die paar horken tegengekomen die uitstekend in staat zijn om op een heel leuke, beschaafde manier een complimentje te geven over van alles en nog wat, zo óók over mijn uiterlijk.
In dit geval zit emancipatie en civilisatie zit niet in het niet maken van complimenten over het uiterlijk, maar over het (leren) nagaan/aanvoelen van wat wanneer bij wie wel en niet kan.
zaterdag 22 januari 2022 om 16:17
Wij zijn allemaal onderdeel van het probleem Grumpy. Dat is het trieste. Niet alleen maar een JdM. Ik heb in een ander topic donderdag een samenvatting gegeven vd mening en reactie van mijn vader en oom (die geen enkel probleem zagen om jonge meiden van 15 jaar op hun kont te slaan). Die runnen geen imperium, maar zijn wél schoolvoorbeelden voor hoe er wordt gedacht door mannen over vrouwen en over wat grappig is, wat in hun optiek geldt als een compliment of als de gebrekkige autonomie van een vrouw tav de lol van een man. Ik haal daar ook de reactie bij van zijn zussen (die zwijgen of lachen vriendelijk). Wij zijn ALLEMAAL onderdeel van het probleem.Grumpywoman schreef: ↑21-01-2022 20:03Seksueel overschrijdend gedrag. Dickpicks. Aanranding, verkrachting. Godverdomme in wat voor wereld leven wij.
En dan zo'n De Mol, die zijn eigen straatje schoon zit te lullen. Hij is onderdeel van het probleem. Het wereldwijde probleem. Wij vrouwen zijn vogelvrij. En hoeveel mannen (en vrouwen) zijn er wel niet die vinden dat je er als slachtoffer zelf schuld aan hebt.
Het is om te kotsen zo walgelijk.
I.m.o. is er geen probleem ter wereld groter dan het onderdrukken, discrimineren, uitbuiten en misbruiken van vrouwen.
zaterdag 22 januari 2022 om 16:24
Turtlerain schreef: ↑22-01-2022 14:45Niet mee eens. De meeste “normale” mensen voelen aan of het hun taak is om die ander die ervaring van een complimentje te gunnen, of niet. Ben je close met iemand, dan is het gepast. Ben je een vage mannelijke kennis of een leidinggevende, dan moet je dat overlaten aan anderen. Mensen moeten vooral niet denken dat zij de enige zijn die de ander een compliment/prettige ervaring kunnen bezorgen.
Daar moet ik met die kapper wel aandenken. Leuk, dat het iemand opvalt dat mijn haar is geknipt.
Maar ik kan de dag na een kappersbezoek mijn agenda wel leegvegen. Omdat iedereen even moet komen vragen/opmerking/complimenteren naar mijn haar.
En dan de volgende dag de mensen die ik de dag daarvoor niet heb gezien.
En dag drie ben ik op een andere vestiging, en daar moet ook iedereen er even iets van zeggen.
Pfff.....
En dan zeg je, van ja, mijn haar is geknipt, ja heel leuk, okay zullen we het over werk hebben?
'Hoef je niet zo te doen. Ik geef je alleen maar een complimentje'.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
zaterdag 22 januari 2022 om 16:31
Helaas is uiterlijk nogal een gevoelig ding, omdat complimenten over iemands uiterlijk ook vaak gebruikt wordt in een seksuele context (flirten). Op het moment dat je dus tussen cis mannen en vrouwen elkaar onderling complimenten over het uiterlijk geeft, moet je dat écht alleen maar doen als je weet dat je op een goede manier kan complimenteren en pertinent geen seksuele lading bij hebt. Dan en dan alleen kan een compliment door beide partijen in een neutrale setting als veilig worden opgevat. Maar liever neem je daarin dus weinig risico. Een man complimenteren over nieuwe schoenen of sokken zal vaak veilig voelen. Een man complimenteren over een nieuwe bril ook. Een man complimenteren over zijn 1dags baardje begint al vraagtekens op te roepen. Net als een compliment over spieren (je bent breder geworden?), lengte, ogen, etc.isa_isa_ schreef: ↑22-01-2022 16:14Gelukkig ben ik mijn volwassen leven zowel privé als op werk echt veel meer mannen dan die paar horken tegengekomen die uitstekend in staat zijn om op een heel leuke, beschaafde manier een complimentje te geven over van alles en nog wat, zo óók over mijn uiterlijk.
In dit geval zit emancipatie en civilisatie zit niet in het niet maken van complimenten over het uiterlijk, maar over het (leren) nagaan/aanvoelen van wat wanneer bij wie wel en niet kan.
Een vrouw een compliment geven over een nieuwe tas kan, een nieuwe jas kan objectief gezien ook. Schoenen hangt er vanaf wat voor soort schoenen dat zijn. Een nieuwe bril kan. Maar lippenstift, make up, rok, blouse of dat ze er goed uitziet doordat ze is afgevallen (?) wordt dubieus. Net als een opmerking die tweeledig opgevat kan worden "je ziet er goed uit'. Ik heb het idee dat je weer wat lekkerder in je vel zit. Slaap je weer beter nu de pijn over is? (geef context hoe je iets bedoelt). Of "je ziet er goed uit" Ik vind deze kleding je figuur veel meer recht doen. = niet ok. Niet door een cis man tegen een cis vrouw in een prof. context. Maar echt, een gluiperd weet zelfs van zgn dit is ok momenten een vies gevoel te geven. Door hoe er wordt gekeken en gedaan. En dan kunnen de woorden nóg zo neutraal zijn, als iemand er half likkebaardend bij zit en je intens aankijkt, dan kun je prullenbak zeggen en iemand het gevoel geven dat ze wordt aangerand. Dus pfffff, viespeuken zullen ondanks alle 'regeltjes' viespeuken blijven vrees ik. Daarom moeten we vooral proberen te achterhalen hoe het komt dat er zoveel viespeuken zijn en dat bij de wortels aanpakken.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:14
Ik heb me als man regelmatig geërgerd aan seksistische opmerkingen door collega's. Het grootste gedeelte van die opmerkingen wordt door mannen gedaan.
Zelf heb ik nooit maar dan ook nooit dergelijke opmerkingen geplaatst. Ook vond ik het "verplichte" kussen met verjaardagen niet echt fijn, daar heb ik nooit met meegedaan.
Ik zal ook bijna nooit tegen een vrouwelijke collega iets zeggen over haar uiterlijk. Ik zeg bijna, want er is een vrouwelijke collega die erg ziek is geweest en haar heb ik wel eens gezegd dat ze er goed uitzag, maar dan in de zin van opgeknapt. En dat werd ook zo begrepen en geapprecieerd.
Natuurlijk zijn er ook heel veel mannen die niks vervelends bedoelen met sommige opmerkingen, maar dan nog kan dat verkeerd overkomen.
Typisch is dat ik de rottigste opmerkingen heb gehoord door vrouwen over andere vrouwen. Tenminste in het bedrijf waar ik werk.
In sommige settings wordt meer geaccepteerd, dus als je normaal in die situatie bent en dan ineens ergens anders kan dat ook verwarrend zijn. Door mijn werk kom ik in allerlei verschillende culturen, van Brazilië tot moslim landen. Ik probeer ervoor e zorgen dat ik niemand beledig/onzeker maak of wat dan ook. Dat is niet altijd even eenvoudig.
Ik had een oudere collega die ontzettend vrouwonvriendelijk was, ik kon me daar heel erg over opwinden, ook meermaals flinke ruzie over gehad. Op een gegeven moment heb ik zelfs geweigerd om met die persoon te werken/reizen, dat werd me door meerdere personen niet in dank afgenomen.
Zelf heb ik nooit maar dan ook nooit dergelijke opmerkingen geplaatst. Ook vond ik het "verplichte" kussen met verjaardagen niet echt fijn, daar heb ik nooit met meegedaan.
Ik zal ook bijna nooit tegen een vrouwelijke collega iets zeggen over haar uiterlijk. Ik zeg bijna, want er is een vrouwelijke collega die erg ziek is geweest en haar heb ik wel eens gezegd dat ze er goed uitzag, maar dan in de zin van opgeknapt. En dat werd ook zo begrepen en geapprecieerd.
Natuurlijk zijn er ook heel veel mannen die niks vervelends bedoelen met sommige opmerkingen, maar dan nog kan dat verkeerd overkomen.
Typisch is dat ik de rottigste opmerkingen heb gehoord door vrouwen over andere vrouwen. Tenminste in het bedrijf waar ik werk.
In sommige settings wordt meer geaccepteerd, dus als je normaal in die situatie bent en dan ineens ergens anders kan dat ook verwarrend zijn. Door mijn werk kom ik in allerlei verschillende culturen, van Brazilië tot moslim landen. Ik probeer ervoor e zorgen dat ik niemand beledig/onzeker maak of wat dan ook. Dat is niet altijd even eenvoudig.
Ik had een oudere collega die ontzettend vrouwonvriendelijk was, ik kon me daar heel erg over opwinden, ook meermaals flinke ruzie over gehad. Op een gegeven moment heb ik zelfs geweigerd om met die persoon te werken/reizen, dat werd me door meerdere personen niet in dank afgenomen.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:18
Wat een vervelend reactie. Het was onder andere naar aanleiding van mijn vraag (denk ik). Ik werk in een organisatie waar we allemaal met respect met elkaar omgaan, mannen en vrouwen. Waarom zou zo'n complimentje niet mogen van een mannelijke collega en wel van een vrouwelijke? Dan ga je toch juist weer onderscheid maken tussen man en vrouw? Dat lijkt me niet wenselijk.
Ik ben het eens met Siri, isa_isa_ en Singlejingle.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:28
Wat goed dat je dat kussen noemt, ik heb daar ook zo’n hekel aan! Wat dat betreft zijn de coronamaatregelen voor vrouwen een zegen…F1823 schreef: ↑22-01-2022 17:14Ik heb me als man regelmatig geërgerd aan seksistische opmerkingen door collega's. Het grootste gedeelte van die opmerkingen wordt door mannen gedaan.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:30
Beetje jammer dat je de reacties van mensen die iets zeggen over het prettig vinden om complimenten te geven/ontvangen wegzet als gezuig en gedram, terwijl dat dan natuurlijk ook voor de mensen geldt die daar (nogal rottig) op reageerden. Die zuigen en drammen dan toch net zo goed?
Je zet nu mensen met (waarschijnlijk?) een andere mening dan jezelf weg als zuigers en drammers. Terwijl het gewoon een zijpaadje in het gesprek was, waar er al zo veel van zijn geweest in dit topic.
anoniem_66f1068fbefb8 wijzigde dit bericht op 22-01-2022 17:31
0.07% gewijzigd
zaterdag 22 januari 2022 om 17:31
Nou inderdaad die semantische discussie mag wel ophouden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:32
Wij vertellen dat er wel bij, maar ik leg de focus meer op bewustwording van eigen grenzen op dat specifieke gebied. En handvatten wat te doen als dit gebeurt. Gezien hun leeftijd vind ik dat op dit moment belangrijk.rosanna08 schreef: ↑22-01-2022 13:39maar even de andere kant he, ik lees hier dat aan kinderen wordt uitgelegd dat hun lichaam van hen is, dat ze altijd mogen vertellen als er iets gebeurd is wat ze niet fijn vonden en dat is echt goed. Maar vertellen jullie ook aan jullie kinderen dat ze de grenzen van de ander moeten accepteren? Dat ook het maken van dit soort opmerkingen niet ok is?
Echter verbaasd het me wel al jaren dat de school van mijn kinderen geen voorlichting geeft over seksuele intimidatie, dat zal in groep 8 misschien worden besproken tijdens seksuele voorlichting maar dat vind ik erg laat.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:33
Op mijn vorige werk, 20 jaar geleden:
De hoogste baas die de stagiare mee vroeg naar een hotel. Uitjes met voornamelijk mannen werden meestal afgesloten over in dubieuze bars.
Zakenmannen onder elkaar, haantjesgedrag. Ik werkte met 4 mannen en soms riep ik hallo, ik zit hier ook en ik ben vrouw.
Als ik zakenlunches regelde en ook regelmatig meeging waren er altijd mannen die wat probeerden. Ik was toen 30 en weerbaarder. Opmerkingen, uitnodigingen, te lang aankijken, mij bellen als ze ook direct de manager konden bellen. Opmerkingen zoals, staat je goed, dat strakke truitje. Die broek zit goed bij je of lang naar mijn borsten staren. Of zeggen je weet waar mijn hotel is. Uiteraard waren dat niet alle mannen maar in een groepje van 10 zaten er altijd wel 3 of 4 die zo waren.
In de zakenwereld en dan vooral onder managers met hogere functies verbaasde ik mij altijd over dat gedrag. Leuke knappe vrouw thuis, jonge kinderen en dan op het werk de macho uithangen.
Eigenlijk zag je direct al bij een nieuwe groep wie de haantjes waren. We zaten vaak in een u vorm in de vergaderzaal. En ik moest af en toe opstaan om wat papieren te halen en telefoontjes te plegen. Als ik dan opstond voelde ik de ogen in mijn rug prikken. Ik droeg altijd een lange broek met colbertje, daaronder een strak truitje. Met mijn 1.75, donkerblond lang haar en lange benen was het voor sommigen teveel afleiding. En ik kon daar niks aan doen. De marketingwereld was sowieso mijn ding niet en ben snel weg gegaan daar. Mede door de cultuur en de haantjes.
De hoogste baas die de stagiare mee vroeg naar een hotel. Uitjes met voornamelijk mannen werden meestal afgesloten over in dubieuze bars.
Zakenmannen onder elkaar, haantjesgedrag. Ik werkte met 4 mannen en soms riep ik hallo, ik zit hier ook en ik ben vrouw.
Als ik zakenlunches regelde en ook regelmatig meeging waren er altijd mannen die wat probeerden. Ik was toen 30 en weerbaarder. Opmerkingen, uitnodigingen, te lang aankijken, mij bellen als ze ook direct de manager konden bellen. Opmerkingen zoals, staat je goed, dat strakke truitje. Die broek zit goed bij je of lang naar mijn borsten staren. Of zeggen je weet waar mijn hotel is. Uiteraard waren dat niet alle mannen maar in een groepje van 10 zaten er altijd wel 3 of 4 die zo waren.
In de zakenwereld en dan vooral onder managers met hogere functies verbaasde ik mij altijd over dat gedrag. Leuke knappe vrouw thuis, jonge kinderen en dan op het werk de macho uithangen.
Eigenlijk zag je direct al bij een nieuwe groep wie de haantjes waren. We zaten vaak in een u vorm in de vergaderzaal. En ik moest af en toe opstaan om wat papieren te halen en telefoontjes te plegen. Als ik dan opstond voelde ik de ogen in mijn rug prikken. Ik droeg altijd een lange broek met colbertje, daaronder een strak truitje. Met mijn 1.75, donkerblond lang haar en lange benen was het voor sommigen teveel afleiding. En ik kon daar niks aan doen. De marketingwereld was sowieso mijn ding niet en ben snel weg gegaan daar. Mede door de cultuur en de haantjes.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:33
zaterdag 22 januari 2022 om 17:36
Allereerst, begrijp me niet verkeerd. Ik vind absoluut niet dat de schuld bij het slachtoffer ligt.
Ik vraag me wel iets af, en misschien is het al aan de orde geweest maar ik heb niet alle 100 pagina's gelezen.
Ik heb begrepen dat een vrouw uit zelfbescherming vaak niets doet en zelfs kan meewerken tijdens een aanranding/verkrachting. Je hersens denken "gevaar!" etc.
Maar hoe moet een man dan in de gaten hebben dat zijn gedrag niet op prijs wordt gesteld? Ik heb zelf een zoon, nog maar een kind, maar zou het toch vreselijk vinden als hij later, in zijn beleving, onterecht beschuldigd wordt als 20 jarige. Dat hij simpelweg het gedrag van zijn vriendin verkeerd heeft geïnterpreteerd.
Wat mijn vraag eigenlijk is, hoe moet ik mijn zoon tzt voorlichten over dit soort zaken? Ik ben wel voor "educate your sons".
Volgens mij is het in sommige landen nu zo dat beide partijen expliciet toestemming moeten geven voor een vrijpartij, maar misschien heb ik het mis. Dat is niet echt heel romantisch maar lijkt me toch een goede stap. Alhoewel het nog zinloos kan zijn als iemand intimiderend overkomt...
Ik vraag me wel iets af, en misschien is het al aan de orde geweest maar ik heb niet alle 100 pagina's gelezen.
Ik heb begrepen dat een vrouw uit zelfbescherming vaak niets doet en zelfs kan meewerken tijdens een aanranding/verkrachting. Je hersens denken "gevaar!" etc.
Maar hoe moet een man dan in de gaten hebben dat zijn gedrag niet op prijs wordt gesteld? Ik heb zelf een zoon, nog maar een kind, maar zou het toch vreselijk vinden als hij later, in zijn beleving, onterecht beschuldigd wordt als 20 jarige. Dat hij simpelweg het gedrag van zijn vriendin verkeerd heeft geïnterpreteerd.
Wat mijn vraag eigenlijk is, hoe moet ik mijn zoon tzt voorlichten over dit soort zaken? Ik ben wel voor "educate your sons".
Volgens mij is het in sommige landen nu zo dat beide partijen expliciet toestemming moeten geven voor een vrijpartij, maar misschien heb ik het mis. Dat is niet echt heel romantisch maar lijkt me toch een goede stap. Alhoewel het nog zinloos kan zijn als iemand intimiderend overkomt...
zaterdag 22 januari 2022 om 17:36
Goed dat je je aangesproken voelt, want jij bent precies degene die ik bedoel.katkaatje schreef: ↑22-01-2022 17:30Beetje jammer dat je de reacties van mensen die iets zeggen over het prettig vinden om complimenten te geven/ontvangen wegzet als gezuig en gedram, terwijl dat dan natuurlijk ook voor de mensen geldt die daar (nogal rottig) op reageerden. Die zuigen en drammen dan toch net zo goed?
Je zet nu mensen met (waarschijnlijk?) een andere mening dan jezelf weg als zuigers en drammers. Terwijl het gewoon een zijpaadje in het gesprek was, waar er al zo veel van zijn geweest in dit topic.
Dagenlang zie ik jou al zuigen en drammen in de topics over dit onderwerp.
Het nieuws was vers van de pers en van jou moest het onmiddelijk ook over 'het grijze gebied' gaan. Het is dus allesbehalve een zijpaadje.
Het is een stokpaardje van iemand die het niet uit kan staan dat ze geen complimenten over haar nieuwe kapsel krijgt. Doe wat aan je onzekerheid als je daar zo'n last van heb, maar draai het niet zo om steeds.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:42
Wat een goede vraag!Beschuitmetjam schreef: ↑22-01-2022 17:36Allereerst, begrijp me niet verkeerd. Ik vind absoluut niet dat de schuld bij het slachtoffer ligt.
Ik denk eigenlijk dat als het normaal zou zijn dat je expliciete consent moet geven, vrouwen minder snel zouden freezen, omdat ze weten dat hun nee gerespecteerd zal worden… je bevriest immers uit angst.
Dus ik zou nu denken bij gebrek aan enthousiaste reacties, aanmoediging en geluiden van de andere zijde toch maar even stoppen (hoe plastisch dit ook klinkt). En als de vrouw in kwestie dat toch een beetje jammer vindt kan zij natuurlijk ook weer initiatief nemen.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:48
Ik heb mijn zoon dit verteld:Beschuitmetjam schreef: ↑22-01-2022 17:36
een vrouw die seks wil:
- begint over anticonceptie
- zoent jou actief
- lacht tegen je< wil je aankijken, heeft een zachte blik
- voelt ontspannen aan, voelt iemand gespannen dan kunnen het ook zenuwen zijn: check het!
- probeert op een soepele manier jouw lichaamsbewegingen te volgen, je komt samen in een flow, als je denkt dat je met een plank vrijt, vraag dan of ze pijn heeft of ze dat ze wil stoppen
- ze raakt je actief aan, ze doet actief mee
- ze is spontaan, duwt je op de bank bijv. , schud met haar hoofd, wil je aan kijken, leidt je arm of je hand of je piemel naar plekken waar ze die wil voelen
- praat, humt, hijgt op een instemmende manier, klinkt het koud of geforceerd: check het !
- tempo kan verschillend zijn, vraag toestemming om verder te gaan,
feniks02 wijzigde dit bericht op 22-01-2022 17:52
0.46% gewijzigd
zaterdag 22 januari 2022 om 17:50
De band speelt als een dweil als jij niet.....wat snap je daar niet aan ?Beschuitmetjam schreef: ↑22-01-2022 17:36Allereerst, begrijp me niet verkeerd. Ik vind absoluut niet dat de schuld bij het slachtoffer ligt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:53
+1meisje22 schreef: ↑22-01-2022 17:36Goed dat je je aangesproken voelt, want jij bent precies degene die ik bedoel.
Dagenlang zie ik jou al zuigen en drammen in de topics over dit onderwerp.
Het nieuws was vers van de pers en van jou moest het onmiddelijk ook over 'het grijze gebied' gaan. Het is dus allesbehalve een zijpaadje.
Het is een stokpaardje van iemand die het niet uit kan staan dat ze geen complimenten over haar nieuwe kapsel krijgt. Doe wat aan je onzekerheid als je daar zo'n last van heb, maar draai het niet zo om steeds.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
zaterdag 22 januari 2022 om 17:53
Ik moet nu aan iets anders denken wat ik trouwens heel problematisch vind. Een vriendin van me vertelde me ooit dat ze regelmatig fakete dat ze sex fijn vond als haar vriend weer eens “van bil wou”. Meiden! Dit schiet natuurlijk niet op! Hoe moeten mannen het dan leren? Geen haar op mijn hoofd. Niet faken! En als de man dan toch zijn zin doordrijft, nu ja daar is dus een naam voor.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:54
Een beetje een inkijkje hoe het werkte en hoe men ermee weg kwam. En zelfs nu: dat onderzoeksbureau gaat ook weer niet op een goede en veilige manier om met meldingen.
https://www.ad.nl/show/voice-deelneemst ... ~aabfc0da/
….
Ondanks wat nu gesuggereerd wordt, konden de bandleider en regisseur bepalen of je de volgende dag nog meedeed of niet. Iedereen voelde dat je er ieder moment uit kon liggen, waardoor een sfeer ontstond waarbij je wel moest meewerken als je verder wilde komen. Want zij konden je maken of breken.”
….
Vertrouwenspersoon?
Ze deed afgelopen maandag melding bij het onderzoeksbureau van The Voice, maar kreeg te horen dat haar verhaal eerst beoordeeld moet worden, voordat een onderzoeker besluit of er iets mee gedaan wordt. Daar snapt ze niks van. ,,Het gaat toch om mijn gevoel hierbij? Waarom krijg ik dan niet meteen te horen dat er sowieso iemand met mij wil praten?”
Ook tijdens het programma had ze het gevoel dat er niemand was aangesteld om mee te praten in moeilijke tijden. ,,Er is nooit gezegd dat je naar iemand toe kan stappen als je je niet prettig voelde. Er is hooguit iemand aangewezen die je de wc kan wijzen. Dat is toch geen vertrouwenspersoon?”
https://www.ad.nl/show/voice-deelneemst ... ~aabfc0da/
….
Ondanks wat nu gesuggereerd wordt, konden de bandleider en regisseur bepalen of je de volgende dag nog meedeed of niet. Iedereen voelde dat je er ieder moment uit kon liggen, waardoor een sfeer ontstond waarbij je wel moest meewerken als je verder wilde komen. Want zij konden je maken of breken.”
….
Vertrouwenspersoon?
Ze deed afgelopen maandag melding bij het onderzoeksbureau van The Voice, maar kreeg te horen dat haar verhaal eerst beoordeeld moet worden, voordat een onderzoeker besluit of er iets mee gedaan wordt. Daar snapt ze niks van. ,,Het gaat toch om mijn gevoel hierbij? Waarom krijg ik dan niet meteen te horen dat er sowieso iemand met mij wil praten?”
Ook tijdens het programma had ze het gevoel dat er niemand was aangesteld om mee te praten in moeilijke tijden. ,,Er is nooit gezegd dat je naar iemand toe kan stappen als je je niet prettig voelde. Er is hooguit iemand aangewezen die je de wc kan wijzen. Dat is toch geen vertrouwenspersoon?”
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
Dat is op wekelijks tot maandelijkse ontmoetingen met dit soort groepen op week of maandbasis een 30-40 % binnen werktijd die jou als mens tot een seksueel object maakten.Louise70 schreef: ↑22-01-2022 17:33Op mijn vorige werk, 20 jaar geleden:
Hoeveel % zal een gemiddelde man scoren op jaarbasis dat hij wekelijks tot maandelijks door een vrouw/groep vrouwen op zijn werk tot seksueel object werd gemaakt?
Ja dat is echt van een andere orde natuurlijk.viva-amber schreef: ↑22-01-2022 17:50De band speelt als een dweil als jij niet.....wat snap je daar niet aan ?
zaterdag 22 januari 2022 om 17:55
Ja, haal het nog verder uit zijn verband.deadpoetssociety schreef: ↑22-01-2022 17:53Ik moet nu aan iets anders denken wat ik trouwens heel problematisch vind. Een vriendin van me vertelde me ooit dat ze regelmatig fakete dat ze sex fijn vond als haar vriend weer eens “van bil wou”. Meiden! Dit schiet natuurlijk niet op! Hoe moeten mannen het dan leren? Geen haar op mijn hoofd. Niet faken! En als de man dan toch zijn zin doordrijft, nu ja daar is dus een naam voor.
zaterdag 22 januari 2022 om 17:55
Communicatie benadrukken. Leren benoemen van wat je voelt en wilt, ernaar vragen bij de ander.Beschuitmetjam schreef: ↑22-01-2022 17:36Allereerst, begrijp me niet verkeerd. Ik vind absoluut niet dat de schuld bij het slachtoffer ligt.
Een meisje dat zich veilig voelt zal zich ook vrijer voelen aan te geven wat ze wil. Laat haar (en hem natuurlijk ook) dus ervaren dat nee meteen en ondubbelzinnig wordt gerespecteerd. Vraag het bij twijfel. Heb er een gesprek over op een moment dat je niet op het punt staat elkaar te bespringen, waarin je bespreekt hoe je je het liefst uit en waar de ander op kan letten. Bespreek hoe je het tussen jullie wilt doen: nee tenzij expliciete toestemming? Of uitgaan van ja tot je expliciet nee hoort? Met elke partner moet je elkaars voorkeur en stijl leten kennen. Maak het normaal om daarover te praten.
En maak vrouwelijke seksualiteit niet belachelijk.
Aandacht hebben voor mimiek en lichaamstaal. Als je iemand aanraakt, is er een groot verschil tussen wegduiken of verstijven, en enthousiast meedoen. Denk aan je eigen partner(s), waaraan merk je dat zij het fijn vinden? Hoe ziet genot eruit, wat zijn tekenen dat je opnieuw moet checken of iedereen het nog leuk heeft?
Consent wordt vaak een beetje in het belachelijke getrokken met 'overal mondeling toestemming voor vragen' of 'formulieren in drievoud'. Dat is echt alleen van toepassen op mannen die niet weten hoe enthousiaste toestemming eruit ziet (hebben ze misschien nooit meegemaakt...).
'Mag ik je zoenen' kan knullig klinken, maar ook heel sexy zijn. Dat hangt heel erg af van de context dus dat is moeilijk in regels te vatten.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in