Inventarisatietopic fotografie challenges Viva forum
zaterdag 18 december 2021 om 11:08
THEMA 14 Van 1 oktober t/m 15 okt: Patronen
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.
Hall of Fame
Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.

Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
maleficent wijzigde dit bericht op 04-10-2022 21:55
84.09% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 26 januari 2022 om 15:01
Vuurenvlam62 schreef: ↑26-01-2022 13:36Oh, dank je! En dat voor een foto die ik blijkbaar van iemand heb afgekeken![]()
![]()
![]()
Jaaaaa nou weet ik het wel

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 26 januari 2022 om 15:30
Stem ik niet op jou, lekker puh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 26 januari 2022 om 15:48
haha nou ik vond het wel meevallen met die opmerkingen over dit topic hoor. Dat moet je ook niet groter maken dan het is natuurlijk, lijkt me nogal logisch dat de meeste van onze foto's niet voldoen aan wat een professional zou moeten kunnen.
Ik zat zelf en beetje in dubio of ik iets in moest zenden en welke foto dan, vind ze allemaal net niet goed gelukt helaas. Van een andere foto vond ik het idee leuker, maar de kleuren toch te flets, dus ik ga voor deze:
https://ibb.co/jMNSDcv
(ps: de koekjes smaakten lekkerder dan dat ze eruit zagen
)
Ik zat zelf en beetje in dubio of ik iets in moest zenden en welke foto dan, vind ze allemaal net niet goed gelukt helaas. Van een andere foto vond ik het idee leuker, maar de kleuren toch te flets, dus ik ga voor deze:
(ps: de koekjes smaakten lekkerder dan dat ze eruit zagen

woensdag 26 januari 2022 om 15:52
Ik plak ‘m even voor jePolarvide schreef: ↑26-01-2022 15:48haha nou ik vond het wel meevallen met die opmerkingen over dit topic hoor. Dat moet je ook niet groter maken dan het is natuurlijk, lijkt me nogal logisch dat de meeste van onze foto's niet voldoen aan wat een professional zou moeten kunnen.
(ps: de koekjes smaakten lekkerder dan dat ze eruit zagen)

woensdag 26 januari 2022 om 15:57
JÚÚÚÚÚHHUF! Een kliekje! (Hmmmm, mooi onderwerp voor een volgende keer!Maleficent schreef: ↑26-01-2022 15:43jeej weer een stem voor mij![]()
tenminste, dat verwacht ik wel want wij hebben nooit ruzie![]()
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 26 januari 2022 om 15:59
NOOIT!Maleficent schreef: ↑26-01-2022 15:43jeej weer een stem voor mij![]()
tenminste, dat verwacht ik wel want wij hebben nooit ruzie![]()
woensdag 26 januari 2022 om 15:59

woensdag 26 januari 2022 om 16:02
woensdag 26 januari 2022 om 19:37
woensdag 26 januari 2022 om 22:18
Ik heb eigenlijk nog niks gevonden waar we op grotere schaal kunnen stemmen
misschien moeten we dan een topic maken met alle foto's en namen en dat je als je stemt je de naamlijst kopieert en dan een kruisje erachter bij zetten wie je kiest
dat het zoiets wordt:
vuurenvlam XXX
IBI XXXXX
Brokkel X
misschien moeten we dan een topic maken met alle foto's en namen en dat je als je stemt je de naamlijst kopieert en dan een kruisje erachter bij zetten wie je kiest
dat het zoiets wordt:
vuurenvlam XXX
IBI XXXXX
Brokkel X
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 26 januari 2022 om 22:39
Dat is wel een idee, alleen dan opletten dat bijvoorbeeld ik en Soleil dit lijstje van jou kopiëren, allebei een kruisje achter een andere naam zetten en dan tegelijk posten. De volgende die wil stemmen ziet een van de posts over het hoofd, kopieert de ander en een stem gaat verloren. Dus misschien ook even erbij zetten van wie je het lijstje kopieert om dat te voorkomen?Maleficent schreef: ↑26-01-2022 22:18Ik heb eigenlijk nog niks gevonden waar we op grotere schaal kunnen stemmen
dat het zoiets wordt:
vuurenvlam XXX
IBI XXXXX
Brokkel X
Snappen jullie mijn halfslachtige uitleg?
woensdag 26 januari 2022 om 22:52
Die van die fiets is top !Vuurenvlam62 schreef: ↑24-01-2022 16:58Hebben jullie trouwens ook een bubs foto's die kanshebber waren om ingestuurd te worden maar die het toch niet zijn geworden? Misschien ook leuk om die te laten zien? Ben wel benieuwd![]()
Dit zijn de mijne:
[url=https://postimg.cc/F1YT66hW]
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 27 januari 2022 om 09:53
Ik haalde het daar aan als voorbeeld, ik 'ging helemaal niet in een ander topic vertellen'.
En als je het niet had willen lezen, dan moet je diegene die wat ik DAAR schreef en het nodig vond om dat vervolgens hier te komen vertellen, erop aanspreken.
En iets lulligs zeggen (Amby)? Wat een teerzielig gedoe zeg. Niet creatief wil niet perse zeggen niet mooi he?!
Die foto van Soleil bijvoorbeeld: gaaf!
Honey, you should see me in a crown
donderdag 27 januari 2022 om 10:38
Dankjewel!
Ik las het in het andere topic. Maar daar ging het over professioneel fotograferen. Hier zitten wat hobbyisten, waarbij plezier en het zichzelf ontwikkelen belangrijker zijn dan het per se fantastische of creatieve foto's maken.
Daarnaast was ik het niet met degene die over creativiteit begon eens. Creativiteit kun je wel degelijk ontwikkelen en juist dit soort topics (en workshops en cursussen en wat niet meer) dragen daaraan bij. En zelfs het niet origineel zijn en dan bij een ander iets zien en denken: O ja, zo kan het ook! Net even anders kijken, net even een ander standpunt, net even anders inzoomen, dat zijn dingen die je kunt leren door ervaring op te doen en te leren van anderen. Niet alles door foto's maken, maar ook door foto's kijken.
Ik las het in het andere topic. Maar daar ging het over professioneel fotograferen. Hier zitten wat hobbyisten, waarbij plezier en het zichzelf ontwikkelen belangrijker zijn dan het per se fantastische of creatieve foto's maken.
Daarnaast was ik het niet met degene die over creativiteit begon eens. Creativiteit kun je wel degelijk ontwikkelen en juist dit soort topics (en workshops en cursussen en wat niet meer) dragen daaraan bij. En zelfs het niet origineel zijn en dan bij een ander iets zien en denken: O ja, zo kan het ook! Net even anders kijken, net even een ander standpunt, net even anders inzoomen, dat zijn dingen die je kunt leren door ervaring op te doen en te leren van anderen. Niet alles door foto's maken, maar ook door foto's kijken.
s0leil wijzigde dit bericht op 27-01-2022 10:43
2.46% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in