Vreemdgaan verpest alles
woensdag 16 februari 2022 om 13:31
Ik snap gewoon niet dat mensen het doen. Het is het toch werkelijk nooit écht waard?
Situatie: 10 jaar samen, hij 39 en ik 38. Samen huis gekocht. Geen kinderen.
Vorige maand achter een jarenlange affaire gekomen. Hij heeft het opgebiecht pas nadat ik aanwijzingen had gevonden. Ik had al langer het gevoel dat er iets was maar hij had het - uiteraard - steeds ontkent.
Ik ben zo boos en vind hem minder leuk om wat hij heeft aangedaan. Voel me klein. Maar hou wel van hem. Toch denk ik aan uit elkaar gaan omdat ik vind dat ik beter verdien. Ik weet alleen niet of ik nog iemand kan vinden. De meeste mannen van mijn leeftijd zijn al bezet.
Maar...het voelt een beetje als kiezen tussen 2 verschillende toekomstbeelden want we waren aan het plannen om aan kinderen te beginnen. Als ik alleen verder ga bestaat de kans dat een kindje voor mij er niet meer in zit gezien mijn leeftijd (38,5). Zaaddonor zoeken en alleen opvoeden lijkt me te zwaar voor mij.
Zouden jullie dit laatste sterk mee in overweging nemen als je een beslissing neemt?
Liefs Vicky
Situatie: 10 jaar samen, hij 39 en ik 38. Samen huis gekocht. Geen kinderen.
Vorige maand achter een jarenlange affaire gekomen. Hij heeft het opgebiecht pas nadat ik aanwijzingen had gevonden. Ik had al langer het gevoel dat er iets was maar hij had het - uiteraard - steeds ontkent.
Ik ben zo boos en vind hem minder leuk om wat hij heeft aangedaan. Voel me klein. Maar hou wel van hem. Toch denk ik aan uit elkaar gaan omdat ik vind dat ik beter verdien. Ik weet alleen niet of ik nog iemand kan vinden. De meeste mannen van mijn leeftijd zijn al bezet.
Maar...het voelt een beetje als kiezen tussen 2 verschillende toekomstbeelden want we waren aan het plannen om aan kinderen te beginnen. Als ik alleen verder ga bestaat de kans dat een kindje voor mij er niet meer in zit gezien mijn leeftijd (38,5). Zaaddonor zoeken en alleen opvoeden lijkt me te zwaar voor mij.
Zouden jullie dit laatste sterk mee in overweging nemen als je een beslissing neemt?
Liefs Vicky
zaterdag 19 februari 2022 om 23:55
Je zegt een zaaddonor zoeken en alleen opvoeden je te zwaar lijkt. In iedere relatie kun je alleen komen te staan als iemand overlijd of de relatie uit gaat. Dat weet je niet van te voren
Ik vind het heel naar dat de man die je vertrouwd hebt voor zo lang en een huis mee hebt gekocht een dubbel leven heeft geleid en zo lang vreemd ging terwijl jullie een kindje wilde samen.
Ik weet verder niks te zeggen. Geen advies of mening maar vooral sterkte met alles wat je gaat kiezen en ondernemen of juist niet
Ik vind het heel naar dat de man die je vertrouwd hebt voor zo lang en een huis mee hebt gekocht een dubbel leven heeft geleid en zo lang vreemd ging terwijl jullie een kindje wilde samen.
Ik weet verder niks te zeggen. Geen advies of mening maar vooral sterkte met alles wat je gaat kiezen en ondernemen of juist niet
zondag 20 februari 2022 om 00:00
Ja ik begrijp de kinderwens. Dat is ook iets wat diep van binnen zit die wens. Dat staat zeker lis van een partner en gelukkig kan dat ook prima.Esmeralda9 schreef: ↑18-02-2022 11:36Mijn punt is gewoon dat een kinderwens veel sterker kan zijn dan een partnerwens.
Ik kijk in deze topic vooral naar de kinderwens, de meeste reacties gaan over het vreemdgaan.
Alleen na een relatie die al langdurig is zonder kind en de leeftijd van TO is het niet gelukt met de huidige partner. Ben wel benieuwd waarom jullie tot nu toe kinderloos zijn gebleven TO
Ongewend kinderloos blijven word onderschat en is vreselijk.
zondag 20 februari 2022 om 09:52
Klopt... Echter bewust kiezen om een kind te krijgen met een slappe zak van een vent die haar keihard bedrogen heeft, is echt iets anders dan in een fijne relatie kinderen krijgen die onverwacht uit elkaar gaat of zelfs door overlijden.Summeriscomming schreef: ↑19-02-2022 23:55Je zegt een zaaddonor zoeken en alleen opvoeden je te zwaar lijkt. In iedere relatie kun je alleen komen te staan als iemand overlijd of de relatie uit gaat. Dat weet je niet van te voren
Waarom zou je nog een kind willen met iemand die zo je vertrouwen heeft beschadigd? Ze zal nog veel met hem moeten regelen voor dat kind, dan wordt je steeds weer met hem geconfronteerd. Waarom zou je dat willen?
zondag 20 februari 2022 om 09:55
Dat zal zeker zo zijn.Summeriscomming schreef: ↑20-02-2022 00:00
Ongewend kinderloos blijven word onderschat en is vreselijk.
Maar een kind krijgen met iemand die je zo ontzettend voorgelogen heeft, waarbij je weet dat je nu niet in een fijne relatie zit...
Nee dáár wordt je lekker gelukkig van.
En het kind al helemaal niet, je bent op z'n minst verplicht om te zorgen voor een liefdevolle omgeving voor n kind.

dinsdag 1 maart 2022 om 09:22
Het is wel iets anders om uit arren moede dan maar genoegen te nemen met het alleenstaande ouderschap. In je eentje kinderen opvoeden is voor maar weinig mensen (en kinderen) een ideaal. En sowieso is het voor kinderen beter, fijner en gezelliger als hun ouders wél goed met elkaar kunnen omgaan, ook na een scheiding. Dat 25% opgroeit in een eenoudergezin is op zichzelf geen reclame voor het alleenstaand ouderschap, het is eerder een constatering.Esmeralda9 schreef: ↑16-02-2022 16:24Maar ongeveer 25% groeit al op in een eenouder gezin, dus die afweging snap ik niet helemaal. maw je hoeft geen (sterke) relatie te hebben.
dinsdag 1 maart 2022 om 13:01
Ik heb het over de keuze wel of niet moeder worden, en jij zegt dit waarschijnlijk vanuit je eigen situatie ( jij bent waarschijnlijk moeder of vader en je hebt een partner )samarinde schreef: ↑01-03-2022 09:22Het is wel iets anders om uit arren moede dan maar genoegen te nemen met het alleenstaande ouderschap. In je eentje kinderen opvoeden is voor maar weinig mensen (en kinderen) een ideaal. En sowieso is het voor kinderen beter, fijner en gezelliger als hun ouders wél goed met elkaar kunnen omgaan, ook na een scheiding. Dat 25% opgroeit in een eenoudergezin is op zichzelf geen reclame voor het alleenstaand ouderschap, het is eerder een constatering.
Wat hiervoor al gezegd is, ongewenst kinderloos zijn, is ook een groot probleem.
Daarbij, wie zegt dat To de rest haar leven alleenstaand ouder blijft? En dat de mogelijke vader van het mogelijke kind van to geen rol speelt in de opvoeding? En dat ze een slechte omgangsregeling gaan krijgen? Dat is niet bekend.
Dit is allemaal hypothetisch he.
dinsdag 1 maart 2022 om 15:40
Nee sorry, maar een jarenlange affaire vind ik echt iets anders als een "oeps ik was straalbezopen en ik kon me eenmalig niet bedwingen".
Wat ik overigens ook niet oké vind, maar dat zou dan nog ondoordacht en impulsief kunnen zijn. Een affaire is gewoon iets waar je bewust over na denkt en in stand houdt.
Wat ik overigens ook niet oké vind, maar dat zou dan nog ondoordacht en impulsief kunnen zijn. Een affaire is gewoon iets waar je bewust over na denkt en in stand houdt.
woensdag 2 maart 2022 om 00:01
Ik snap dat een kinderwens heel sterk kan zijn en je nu bang bent nooit moeder te worden. Maar hou er rekening mee dat als je besluit voor een kind bij deze man te blijven je ongelukkig en ws ook alleen achter blijft.
Een jarenlange affaire is een bewuste keuze geen per ongelukje. Met zo'n man wil je toch niet samen leven? Laat staan de vader van je kind laten zijn.
Een jarenlange affaire is een bewuste keuze geen per ongelukje. Met zo'n man wil je toch niet samen leven? Laat staan de vader van je kind laten zijn.
woensdag 2 maart 2022 om 07:10
woensdag 2 maart 2022 om 23:57
donderdag 3 maart 2022 om 11:51
Wat ik niet helemaal begrijp is dat je bijna 39 bent, al 10 jaar samen en dat je aan het plannen was om kinderen te krijgen. Dus plannen om kinderen te gaan krijgen vanaf je 40ste?
Als je nu nog een nieuwe partner moet zoeken die kinderen wil krijgen in zo'n korte periode met een enorm hoge onzekerheidsmarge.. good luck.
Er zijn trouwens nog heel veel vrijgezelle mannen van jouw leeftijd hoor. Alleen hebben die wel een verleden en zoeken meestal wat jonger.
Als je nog moeder wil worden kan je het beste nu je best doen met je vreemdganger.
Als je nu nog een nieuwe partner moet zoeken die kinderen wil krijgen in zo'n korte periode met een enorm hoge onzekerheidsmarge.. good luck.
Er zijn trouwens nog heel veel vrijgezelle mannen van jouw leeftijd hoor. Alleen hebben die wel een verleden en zoeken meestal wat jonger.
Als je nog moeder wil worden kan je het beste nu je best doen met je vreemdganger.
zaterdag 5 maart 2022 om 09:51
Omdat je tenminste een kind hebt plus iemand die de rekening betaalt en om het weekend zorgt dat je tijd voor jezelf hebt. Ik zeg het maar even hard want als je zwanger wordt van een donor heb je dat niet.koekie1980 schreef: ↑20-02-2022 09:52Waarom zou je nog een kind willen met iemand die zo je vertrouwen heeft beschadigd? Ze zal nog veel met hem moeten regelen voor dat kind, dan wordt je steeds weer met hem geconfronteerd. Waarom zou je dat willen?