Zijn er ook vakantiegangers die niet vliegen?
woensdag 8 juni 2022 om 10:15
woensdag 8 juni 2022 om 10:16

woensdag 8 juni 2022 om 10:27
Neen, vliegen probeer ik nu toch echt te vermijden. Iets met milieu en vliegschaamte en een schone wereld achterlaten voor mijn kinderen.
In het voorjaar met de trein naar Spanje geweest, is me heel goed bevallen. Binnenkort naar Frankrijk met de auto. Lekker relaxed, geen toestanden op Schiphol, geen uren in de rij staan en de reis naar mijn bestemming is al mijn vakantie.
Wellicht volgend jaar wel een langere reis waarbij vliegen niet valt te vermijden, maar dan toch met enig schuldgevoel over mijn CO2-voetafdruk.
In het voorjaar met de trein naar Spanje geweest, is me heel goed bevallen. Binnenkort naar Frankrijk met de auto. Lekker relaxed, geen toestanden op Schiphol, geen uren in de rij staan en de reis naar mijn bestemming is al mijn vakantie.
Wellicht volgend jaar wel een langere reis waarbij vliegen niet valt te vermijden, maar dan toch met enig schuldgevoel over mijn CO2-voetafdruk.
woensdag 8 juni 2022 om 10:29
Vliegen wil ik nog maar heel weinig doen en alleen naar andere werelddelen of eilanden waar je anders niet komt. Ik ben van plan dat 1 x 5 jaar te gaan doen.
Nu ga ik vooral met de auto en heb ik wat treinreizen gepland staan.
Nu ga ik vooral met de auto en heb ik wat treinreizen gepland staan.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
woensdag 8 juni 2022 om 10:31
Wij gaan met name op vakantie binnen Europa met de auto.
Eens in de zoveel jaar vliegen wij naar een bestemming waar je met de auto niet komt of maken wij een combinatie auto/boot (bv naar Denemarken).
Ik haat de hectiek en het gedoe van vliegen, geeft mij enorm veel stress naast het vliegen zelf waar ik echt geen fan van ben.
Eens in de zoveel jaar vliegen wij naar een bestemming waar je met de auto niet komt of maken wij een combinatie auto/boot (bv naar Denemarken).
Ik haat de hectiek en het gedoe van vliegen, geeft mij enorm veel stress naast het vliegen zelf waar ik echt geen fan van ben.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 8 juni 2022 om 10:33
Meestal is het 50/50 auto en vliegen, maar dit jaar vlieg ik vier keer. Er zit toevallig steeds zee tussen NL en mijn vakantiebestemming en voor een paar dagen wil ik niet uren in de auto zitten en met een dure ferry.
Normaal ga ik geen vier keer per jaar op vakantie, maar drie keer betrof het familiebezoek.
Normaal ga ik geen vier keer per jaar op vakantie, maar drie keer betrof het familiebezoek.

woensdag 8 juni 2022 om 10:39
Meestal vliegen, want de auto kost te veel tijd als je wat verder wil dan pak 'm beet 1000 km. Als je weinig tijd hebt, kom je niet verder dan Noord Frankrijk of een deel van Duitsland.
En als je meer tijd hebt, ben je kapitalen kwijt aan benzine (ik reis meestal alleen) en ferry's (de oceaan kom je natuurlijk al helemaal niet over).
En als je meer tijd hebt, ben je kapitalen kwijt aan benzine (ik reis meestal alleen) en ferry's (de oceaan kom je natuurlijk al helemaal niet over).
impala wijzigde dit bericht op 08-06-2022 10:48
56.18% gewijzigd
.
woensdag 8 juni 2022 om 10:42
Eigenlijk elke zomervakantie met de auto en meestal om het jaar in de meivakantie vliegen. Nu staat er voor volgende zomer wel een verre vliegreis op de planning, maar daarna wordt het weer gewoon met de auto in Europa. Ik vond het vliegen afgelopen meivakantie heel vervelend, druk en chaotisch, best stressvol.
woensdag 8 juni 2022 om 10:43
woensdag 8 juni 2022 om 10:45
Meestal met de auto. Vliegen met 8 kinderen is wat te duur
.
We gaan dan ook meestal niet ver met de kinderen. Ik vind vliegen heel leuk maar gebruik het alleen voor verre reizen.
We gaan dan ook meestal niet ver met de kinderen. Ik vind vliegen heel leuk maar gebruik het alleen voor verre reizen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 8 juni 2022 om 10:53
Vliegen of ov, ligt aan de bestemming. Daarentegen hebben wij geen auto, dus daarmee vergoelijk ik die ene vliegreis per jaar
(en naar Ierland kan je nou eenmaal niet echt anders; ja, trein/bus/boot, maar 1; alsof die boten niets verbruiken (waarschijnlijk nog meer dan het vliegtuig), 2; je bent 2 dagen onderweg, en 3; het kost echt een godsvermogen (zelfs zonder auto).)

(en naar Ierland kan je nou eenmaal niet echt anders; ja, trein/bus/boot, maar 1; alsof die boten niets verbruiken (waarschijnlijk nog meer dan het vliegtuig), 2; je bent 2 dagen onderweg, en 3; het kost echt een godsvermogen (zelfs zonder auto).)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in