Vriend bozig op mij

21-04-2023 08:52 214 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.

Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.

Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"

Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..

Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
betsieboe88 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 08:56
6.91% gewijzigd
Star⁴ schreef:
21-04-2023 09:18
Eens. Als ik verwacht dat iemand belt en ik ga niet naar bed omdat ik een telefoontje verwacht, dan zou ik dan ook vervelend vinden.
Maar goed, duidelijker communiceren dus de volgende keer.
To heeft de dag ervoor aangegeven dat ze al niet wist of ze kon bellen. Hoezo verwacht je dat dan wel?
En hoezo moet zij dan nog duidelijker communiceren?
Jaja.
Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.

Dat is toch geen harde afspraak tot bellen?

Vind sowieso dramagedoe als zoiets gebeurt en TO ook gewoon eind van de avond nog apt, maar als ze dit zegt en hij dan zo gaan doen.. dan helemaal. Juk.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 09:27
34.36% gewijzigd
Jaja.
Overigens heb ik je even geloept.

Een militair die vreemd is gegaan. Hij weet dus hoe dom eenvoudig er gelegenheid is voor domme dingen.

Grote kans dat hij zelf behoorlijk onzeker (wantrouwend?) is omdat hij zelf een scheve schaats heeft gereden.
valkia-the-bloody wijzigde dit bericht op 21-04-2023 09:29
0.61% gewijzigd
Suniva schreef:
21-04-2023 09:18
Jemig. Ze hadden geen afspraak op het stadhuis om te trouwen hè. Het gaat over een simpel appje. Hij wist al waar ze was en waarom, ze was druk en ze heeft even geen appje gestuurd. Als je daar al boos om wordt, dan ben je wel erg weinig gewend.

Soms loopt het nu eenmaal even zo.
Dan zou ik zo'n afspraak niet maken. Ik denk dat het hem niet om het appje te doen was maar om een afspraak die niet wordt nagekomen en dat snap ik wel. Als je weet dat je elkaar niet spreekt ga je gewoon je eigen ding doen, nu zit je toch te wachten.
Daarnaast is de vriend van TO op oefening en heeft hij er blijkbaar rekening mee kunnen houden.
Ik vind het van beide kanten stom en flauw.

Van jou natuurlijk dikke onzin dat je niet 30 seconden de tijd hebt genomen/gemaakt om even te appen dat je niet gaat bellen. Want dat had natuurlijk prima gekund.

Van hem dat hij er zo'n punt van maakt.

Sowieso de afspraak om iedere avond dat je elkaar niet ziet te bellen zou mij jeuken maar als je die afspraak samen hebt ben jij als eerste niet zo fijn bezig. Daarna kleutert hij er nog wat achteraan.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Noekie-Noek schreef:
21-04-2023 09:27
Dan zou ik zo'n afspraak niet maken. Ik denk dat het hem niet om het appje te doen was maar om een afspraak die niet wordt nagekomen en dat snap ik wel. Als je weet dat je elkaar niet spreekt ga je gewoon je eigen ding doen, nu zit je toch te wachten.
Daarnaast is de vriend van TO op oefening en heeft hij er blijkbaar rekening mee kunnen houden.
Ze heeft de afspraak ook niet gemaakt.
Jaja.
Hoe groot of klein of debiel de afspraak ook was is niet relevant. Een afspraak kom je na en anders communiceer je daarover, is een kwestie van respect hebben voor een ander.

De afspraak om te laten weten dat er een avondprogramma was dus. Niet dat je per se moet bellen.

Het komt arrogant over als je het simpelweg niet nakomt en dan achteraf zegt: jij moet snappen dat ik te druk was.

Je was vooral druk met jezelf, en dat geeft niet, kan gebeuren. Maar hij voelt zich hierdoor alsof hij onderaan jouw prioriteitenlijst bungelt.

Zeg gewoon sorry daarvoor.
vage wijzigde dit bericht op 21-04-2023 09:29
9.64% gewijzigd
Valkia-the-Bloody schreef:
21-04-2023 09:26
Overigens heb je even geloept.

Een militair die vreemd is gegaan. Hij weet dus hoe dom eenvoudig er gelegenheid is voor domme dingen.

Grote kans dat hij zelf behoorlijk onzeker (wantrouwend?) is omdat hij zelf een scheve schaats heeft gereden.
Nou inderdaad, wat een rare afspraak ook.
Jaja.
Hij heeft nu waarschijnlijk de hele avond gewacht om iets te horen van je. Of het wel of niet zou lukken.
Voor de volgende keer: geen afspraken maken en bel gewoon wanneer het uitkomt. Ik ga ook echt niet elke avond m'n man bellen als ik weg ben. Andersom ook niet.
LuciFee2023 schreef:
21-04-2023 09:25
To heeft de dag ervoor aangegeven dat ze al niet wist of ze kon bellen. Hoezo verwacht je dat dan wel?
En hoezo moet zij dan nog duidelijker communiceren?
Ik vind dit niet duidelijk:

Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.

Ze heeft het niet laten weten. Dus dan zou ik verwachten dat onze afspraak gewoon staat. Dus wacht ik.
Ik ben inderdaad niet iemand die zo strak in “afspraak is afspraak” zit voor zulke onbenullige dingen.
Ik denk dat hij in eerste instantie teleurgesteld was en daarna (na het horen van de smoesjes en het gebrek aan excuus) pas boos is geworden ?

Ik zou zelf niet zo'n app/belafspraken maken, maar ik ben wel van de lijn: doe wat je zegt en zeg wat je doet. Een klein excuus als "Ja dat had ik wel even moeten doen, sorry" was passender geweest dan allerlei smoesjes als "ik moest niet naar de wc".
En voortaan dan niet beloven wat je niet kan waarmaken.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
LuciFee2023 schreef:
21-04-2023 09:25

Dat is toch geen harde afspraak tot bellen?

Vind sowieso dramagedo
e als zoiets gebeurt en TO ook gewoon eind van de avond nog apt, maar als ze dit zegt en hij dan zo gaan doen.. dan helemaal. Juk.
O ik ook. Van allebei eigenlijk wel. Topic nummer 2 over deze relatie trouwens.
Star⁴ schreef:
21-04-2023 09:29
Ik vind dit niet duidelijk:

Ze heeft het niet laten weten. Dus dan zou ik verwachten dat onze afspraak gewoon staat. Dus wacht ik.
Ik zou juist tegenovergestelde doen, ik hoor niets, ze gaf al aan dat er misschien niet gebeld kon worden. Dus ze heeft het druk, ik ga gewoon lekker door met mijn avond en hoor het morgen wel.
Ik zou en niets verwachten en ik zou er al helemaal niet als een kleuter over gaan bitchen de dag erna. Zeker niet als TO ook nog apt om 12 uur.

Mijn type partner is het niet zullen we maar zeggen.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 09:32
2.22% gewijzigd
Jaja.
Dahlia74 schreef:
21-04-2023 09:21

Openingspost nog even gelezen, er staat niet dat ze een concrete afspraak,

Betsieboe88 schreef:
21-04-2023 08:52
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien.
PoesmetLaarzen schreef:
21-04-2023 09:32

En daarna: Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.

Er als je dan echt op de letter wil zijn... er staat niet wanneer ze dat zou laten weten. ;-)

Ze heeft geapt, dat niet gelukt was. En hem van te voren al gewaarschuwd.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 09:33
23.89% gewijzigd
Jaja.
Vage schreef:
21-04-2023 09:28
Hoe groot of klein of debiel de afspraak ook was is niet relevant. Een afspraak kom je na en anders communiceer je daarover, is een kwestie van respect hebben voor een ander.

Het komt arrogant over als je het simpelweg niet nakomt en dan achteraf zegt: jij moet snappen dat ik te druk was.

Je was vooral druk met jezelf, en dat geeft niet, kan gebeuren. Maar hij voelt zich hierdoor alsof hij onderaan jouw prioriteitenlijst bungelt.

Zeg gewoon sorry daarvoor.
Zielig doen over onderaan de priolijst bungelen, omdat je 1 avond even niet het middelpunt van het universum bent. Dat vind ik pas arrogant.
Suniva schreef:
21-04-2023 09:33
Zielig doen over onderaan de priolijst bungelen, omdat je 1 avond even niet het middelpunt van het universum bent. Dat vind ik pas arrogant.
:worship:
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
21-04-2023 09:32
En daarna: Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.

Er als je dan echt op de letter wil zijn... er staat niet wanneer ze dat zou laten weten. ;-)

Ze heeft geapt, dat niet gelukt was. En hem van te voren al gewaarschuwd.

Ja. ik kan lezen. Ik denk er alleen net iets anders over dan jij.
Maak gewoon nooit van dit soort afspraken of halve toezeggingen. Geen 'misschien', gewoon 'nee hoor als ik weg ben zit ik met mijn hoofd ook daar, ik ga absoluut niet appen'.

Whatsapp is een communicatiemiddel, geen navelstreng.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
PoesmetLaarzen schreef:
21-04-2023 09:34
Ja. ik kan lezen. Ik denk er alleen net iets anders over dan jij.
Selectief plakken is dan wel beetje raar. ;-)
Jaja.
KooktMetKnoflook schreef:
21-04-2023 09:36
Maak gewoon nooit van dit soort afspraken of halve toezeggingen. Geen 'misschien', gewoon 'nee hoor als ik weg ben zit ik met mijn hoofd ook daar, ik ga absoluut niet appen'.

Bellen ook niet.

TO, je bent aan het werk ( maar ook bij andere uitjes voor jezelf) zeg dan voortaan als je graag bij deze controlerende schuinmacheerder wil blijven, dat je dus niet kan bellen dan.

Scheelt drama, altijd fijn.
Jaja.
Hij stelt zich aan.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
KooktMetKnoflook schreef:
21-04-2023 09:36

En dit ook :)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
LuciFee2023 schreef:
21-04-2023 09:27
Ze heeft de afspraak ook niet gemaakt.
Nee niet tot bellen idd, ze heeft wel de afspraak gemaakt te laten weten of het lukt te bellen omdat ze nog niet wist wat er voor avondprogramma er zit zijn. Als je wel kan appen om 18.00 om een foto van het uitzicht te sturen kun je ook even doorgeven; ik weet inmiddels wat het avondprogramma is, bellen gaat vanavond helaas niet lukken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven