Het gaat niet zo goed
maandag 2 juni 2025 om 11:25
He allemaal,
Ik heb een relatie van 12 jaar. We hebben afgelopen 2,5 jaar een moeilijke periode mee gemaakt met het zwanger raken van ons tweede kindje. Ik dacht, dat ik een fijne, liefdevolle en goede relatie had. (Met ook zeker flinke ups en downs)
Ik zat gister op de laptop van mijn man en zag mails voorbij komen uit 2023. Of hij nog af wou spreken (met een dame dus). Ik ben naar hem toe gelopen en vroeg, je hebt 1 kans om eerlijk te zijn, en toen zag ik hem wit wegtrekken en zijn hart begon hard te bonken. Toen wist ik, oke dit zit niet goed. Ik ben weg gegaan omdat ik even niet wist wat ik moest doen. Ik dacht hij is vreemd gegaan…. Maar wat hij me gister heeft verteld heb ik geen woorden voor.
Hij heeft contact gekregen met iemand die anti depressiva voor hem kon regelen, ze heb een paar keer afgesproken, omdat hij gewoon met iemand wou praten. Hij wou niet meer leven. Verdere details houd ik liever voor mezelf.
Terwijl ik net zwanger was, speelde dit, en ik had NIKS door. Oke, het was een zware periode maar dit!?
Hij heeft me uiteindelijk verteld dat hij slecht over zichzelf denkt (door dingen die zijn gebeurd in het verleden) waar ik dus ook niks vanaf wist en door de miskramen en het slecht ging in de relatie hij er doorheen zat.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij zich zo heeft gevoeld (hij zegt dat het nu veel beter gaat) maar ik heb het gevoel alsof ik hem helemaal niet ken. Ik voel me voorgelogen, en snap het gewoon niet…
Wat moet ik hier nu mee?
Ik heb een relatie van 12 jaar. We hebben afgelopen 2,5 jaar een moeilijke periode mee gemaakt met het zwanger raken van ons tweede kindje. Ik dacht, dat ik een fijne, liefdevolle en goede relatie had. (Met ook zeker flinke ups en downs)
Ik zat gister op de laptop van mijn man en zag mails voorbij komen uit 2023. Of hij nog af wou spreken (met een dame dus). Ik ben naar hem toe gelopen en vroeg, je hebt 1 kans om eerlijk te zijn, en toen zag ik hem wit wegtrekken en zijn hart begon hard te bonken. Toen wist ik, oke dit zit niet goed. Ik ben weg gegaan omdat ik even niet wist wat ik moest doen. Ik dacht hij is vreemd gegaan…. Maar wat hij me gister heeft verteld heb ik geen woorden voor.
Hij heeft contact gekregen met iemand die anti depressiva voor hem kon regelen, ze heb een paar keer afgesproken, omdat hij gewoon met iemand wou praten. Hij wou niet meer leven. Verdere details houd ik liever voor mezelf.
Terwijl ik net zwanger was, speelde dit, en ik had NIKS door. Oke, het was een zware periode maar dit!?
Hij heeft me uiteindelijk verteld dat hij slecht over zichzelf denkt (door dingen die zijn gebeurd in het verleden) waar ik dus ook niks vanaf wist en door de miskramen en het slecht ging in de relatie hij er doorheen zat.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij zich zo heeft gevoeld (hij zegt dat het nu veel beter gaat) maar ik heb het gevoel alsof ik hem helemaal niet ken. Ik voel me voorgelogen, en snap het gewoon niet…
Wat moet ik hier nu mee?
dinsdag 3 juni 2025 om 12:02
TO: heb je ook antwoord op de vraag
-hoe hij aan die vrouw kwam.
-welke site ? Kan ie dat laten zien?
-evt bewijs van inloggen ergens ? Want ook voor chatten moet je vaak een account hebben
-waar hebben ze afgesproken? Bewijs daarvan door evt pin transacties ?
-inzage in zijn bank/creditcard rond die tijd om uit te sluiten dat ze in een goedkoop hotelletje zaten etc.
-hoe hij aan die vrouw kwam.
-welke site ? Kan ie dat laten zien?
-evt bewijs van inloggen ergens ? Want ook voor chatten moet je vaak een account hebben
-waar hebben ze afgesproken? Bewijs daarvan door evt pin transacties ?
-inzage in zijn bank/creditcard rond die tijd om uit te sluiten dat ze in een goedkoop hotelletje zaten etc.
dinsdag 3 juni 2025 om 12:10
Hij wil inderdaad heel graag dat jij gelooft dat dit het verhaal is.Heyhallo schreef: ↑02-06-2025 19:46Zo voel ik mij inderdaad, maar zou het niet kunnen zijn: hij was radeloos, wou vanwege mijn verdriet (door miskramen) niet mij tot last zijn, wist niet waar hij met zijn verhaal heen moest. Het doet me heel veel pijn en verdriet maar ik weet niet of dit terecht is..
Zodat jij medelijden hebt in plaats van dat je boos bent. Dan heeft hij er een stuk minder last van.
dinsdag 3 juni 2025 om 12:35
Wellicht wil To ook wel heel graag dit zielige verhaal geloven. Want ze heeft 1 of wellicht intussen 2 jonge kinderen. En zit waarschijnlijk niet te wachten op een scheiding en alleenstaand ouder worden. Ik ken er wel die om minder zeer twijfelachtige verhalen door de vingers zien. Of waar zelfs complete opgebiechte affaires gewoon weer "goed" zijn gekomen want ja het huis/de kinderen/ het geld/ wat vinden anderen/niet alleen willen of kunnen zijn etc. Etc.
dinsdag 3 juni 2025 om 14:24
Wat ik niet snap, en wat iemand hiervoor ook al benoemde maar waar TO niet op heeft gereageerd: TO heeft het over mailS. Mails die ze heeft gelezen en die hij nu ineens heeft verwijderd. TO zegt ik had de mails toch al gelezen.
Maar je hebt het enkel over een mailtje van afspreken en dat hij zegt dat dat niet lukt ivm werk. Maar je hebt toch meer mails gelezen dan? Wat stond daar dan in? Daar moet je dan toch wel iets uit op kunnen maken?
Maar je hebt het enkel over een mailtje van afspreken en dat hij zegt dat dat niet lukt ivm werk. Maar je hebt toch meer mails gelezen dan? Wat stond daar dan in? Daar moet je dan toch wel iets uit op kunnen maken?
dinsdag 3 juni 2025 om 15:02
Ergens heb ik het idee dat TS zo cryptisch is omdat ze nog graag in zijn verhaal wil geloven. Mogelijk maken de details het nog vreemder/ongeloofwaardiger en is ze bang voor de reacties.
dinsdag 3 juni 2025 om 15:51
dinsdag 3 juni 2025 om 15:55
Dat denk ik ook.Vivalafete25 schreef: ↑03-06-2025 15:02Ergens heb ik het idee dat TS zo cryptisch is omdat ze nog graag in zijn verhaal wil geloven. Mogelijk maken de details het nog vreemder/ongeloofwaardiger en is ze bang voor de reacties.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
dinsdag 3 juni 2025 om 16:03
canis-felis schreef: ↑03-06-2025 15:51Het is de schuld van een bepaald type mens en website. Lijkt TO te hopen.
En dat meneer naar die site(s) ging is hem niet aan te rekenen, schijnbaar.
dinsdag 3 juni 2025 om 16:16
Nou ben er ook geen voorstander van om het op deze manier aan te pakken maar mijn huisarts is echt enorm streng met het voorschrijven van bepaalde soorten medicijnen.Jemoederheethenk5 schreef: ↑03-06-2025 15:59Hoezo moet je tegenwoordig illegaal antidepressiva regelen. De huisarts schrijft dit tegenwoordig bij elke scheet voor… het is een van de weinige dingen die ze juist wel kunnen doen bij zulke klachten terwijl je wacht op hulp
dinsdag 3 juni 2025 om 17:28
Naar wat ik er van begrijp heeft de man van TO dat niet eens geprobeerd...Vivalafete25 schreef: ↑03-06-2025 16:16Nou ben er ook geen voorstander van om het op deze manier aan te pakken maar mijn huisarts is echt enorm streng met het voorschrijven van bepaalde soorten medicijnen.
dinsdag 3 juni 2025 om 19:06
Tja. Je kunt het ook goedpraten. Bij mij zou hij eruit vliegen.Heyhallo schreef: ↑02-06-2025 14:35Nouja, ik denk dat hij het wel heel zwaar heeft gehad. Het was voor ons een zware tijd. Of ik dit heb gezien, nee, misschien wilde ik het niet zien. Hij heeft met haar afgesproken om zijn verhaal te kunnen doen, omdat hij niet naar een psycholoog wil, en zij blijkbaar aan verschillende pillen kon komen
dinsdag 3 juni 2025 om 19:18
Rode vlag nr twee. Hij hoefde die apps niet te verwijderen als daar niets geheims in stond!Heyhallo schreef: ↑02-06-2025 16:06Ik heb hem alles gevraagd, ik heb gezegd laat me alles zien. Hij heeft de mails gister direct verwijderd. Verder was app contact met een zakelijk nr wat hij nu niet meer heeft zegt hij. Ja wat moet ik met deze info? Gevoel alsof ik met mijn rug tegen de muur sta. Hij blijft zeggen, ik heb geen behoefte aan seks met een ander ik had behoefte om zijn verhaal kwijt te kunnen, hij heeft van alles over onze relatie verteld. En dat hij het dus zo zwaar had dat hij niet meer wist hoe of wat hij verder moest
dinsdag 3 juni 2025 om 19:42
Nee heb alleen die 3 mails gelezen. Ik zakte door de grond en liep naar hem toe.. mijn man is ict’er als hij wil kan hij echt alles verbergen. Blijkbaar deze vergeten te verwijderen!! En uit paniek heb ik geen foto gemaakt van het mail adresTulpje22 schreef: ↑03-06-2025 14:24Wat ik niet snap, en wat iemand hiervoor ook al benoemde maar waar TO niet op heeft gereageerd: TO heeft het over mailS. Mails die ze heeft gelezen en die hij nu ineens heeft verwijderd. TO zegt ik had de mails toch al gelezen.
dinsdag 3 juni 2025 om 19:43
Ik wil bepaalde dingen niet openbaar op internet zetten..
dinsdag 3 juni 2025 om 19:46
Denk dat die meer uit ander oogpunt dit online kopen en verkopen hoor.Vivalafete25 schreef: ↑03-06-2025 09:50Nee verstandig is het natuurlijk allerminst. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen. Uit schaamte, om gedoe te vermijden, zeg het maar.
Er zijn hele Facebookgroepen van mensen die deze middelen kopen en verkopen.
dinsdag 3 juni 2025 om 19:48
Ze schrijven het niet 'makkelijk' voor maar wel als de HA denkt dat iemand depressief is maar veel te lang op de GGZ wachtijsten zal komen te staan. Ter overbrugging. En niet alle AD maar de meest voorkomende medicatie wel.canis-felis schreef: ↑03-06-2025 10:40Precies. Gevoel van eigen regie misschien ook. Een huisarts schrijft het misschien "makkelijk" voor, maar zou ook goed moeten begeleiden/monitoren. Daar heeft waarschijnlijk lang niet iedereen zin in. Maar dan zou je een ander type mails verwachten (al weten we volgens mij nog steeds niet of ze allemaal werden afgesloten met kusjes).
dinsdag 3 juni 2025 om 19:52
Wat stond er precies in die 3 mails dan?
dinsdag 3 juni 2025 om 19:53
dinsdag 3 juni 2025 om 22:35
Dat hoeft ook niet. Maar wat was de toon van die mails dan? Zakelijk of juist heel persoonlijk? En kwamen er ook seksuele toespelingen in voor of grensoverschrijdende zaken? Jij hebt het gelezen dan weet je toch hoe het zit.
dinsdag 3 juni 2025 om 23:01
Waarom een foto maken, je kunt hem toch gewoon vragen om dat mailadres? Ja, hij heeft via deze vrouw pillen geprobeerd te kopen en later heeft hij met haar over zijn depressie gepraat, maar dat zijn voor hem toch geen redenen om haar adres geheim te houden?
dinsdag 3 juni 2025 om 23:27
Er stonden enkele zinnen, heel kort.evelien2010 schreef: ↑03-06-2025 22:35Dat hoeft ook niet. Maar wat was de toon van die mails dan? Zakelijk of juist heel persoonlijk? En kwamen er ook seksuele toespelingen in voor of grensoverschrijdende zaken? Jij hebt het gelezen dan weet je toch hoe het zit.
Wil je nog afspreken, kus.
Waarop hij antwoordde Ik ga het niet redden vanwege werk. That’s it.
En hij heeft die mails dus verwijderd en zegt dat hij het precieze mail adres niet meer weet. Die mails zijn van een paar jaar geleden, 2023 dacht ik
woensdag 4 juni 2025 om 00:58
Bijzonder verhaal. Als er een middel is dat makkelijk te krijgen is via de huisarts dan is het wel AD, daarvoor hoef je echt niet het illegale pad op.
Ik zou vermoeden dat hij inderdaad contact heeft gehad met die vrouw en nu een zielig verhaal bedenkt zodat jij medelijden met hem krijgt ipv dat je boos word. Een veelgebruikte tactiek helaas.
Wat de waarheid precies is weet ik niet, wat ik wel weet is dat suicidale gedachten doorgaans niet als sneeuw voor de zon verdwijnen door een tabletje van twijfelachtige herkomst.
Dus nee, ik zou het niet geloven. Maar dat ben ik. Ik wens je in elk geval veel sterkte!
Ik zou vermoeden dat hij inderdaad contact heeft gehad met die vrouw en nu een zielig verhaal bedenkt zodat jij medelijden met hem krijgt ipv dat je boos word. Een veelgebruikte tactiek helaas.
Wat de waarheid precies is weet ik niet, wat ik wel weet is dat suicidale gedachten doorgaans niet als sneeuw voor de zon verdwijnen door een tabletje van twijfelachtige herkomst.
Dus nee, ik zou het niet geloven. Maar dat ben ik. Ik wens je in elk geval veel sterkte!
woensdag 4 juni 2025 om 09:53
To, voor een ict er zijn dat soort berichten gewoon terug te halen hoor. Hij heeft ook niet alles jaren geleden verwijderd want jij schrijft dat je recent 3 berichten hebt gelezen. Daarnaast is er ook een box "verzonden items". Of heeft hij daar ook alles bewust verwijderd? En de mailadressen zelf worden vaak onthouden door het programma. Verder hij weet toch hoe die vrouw heet? Kan je haar gewoon googelen. Als hij zelfs haar naam vergeten is weet je dat hij niet wil dat jij hier iets mee gaat doen.
De hoofdvraag is eigenlijk: wil jij met hem verder? Dan moet je accepteren dat je nooit alle antwoorden zult krijgen en dit verder accepteren.
De hoofdvraag is eigenlijk: wil jij met hem verder? Dan moet je accepteren dat je nooit alle antwoorden zult krijgen en dit verder accepteren.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in