Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine

24-07-2025 10:24 871 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen,
(ont)matchen, kletsen en sjansen
Dat in ons happy single bestaan
nieuwe liefdes mogen ontstaan

Welkom en klets gezellig mee :cheer2:
Mimali schreef:
03-08-2025 10:11
Maanden daten met een man zonder sex of intimiteit gaat lastig worden denk ik.. valt zoenen daar ook onder bij jou?
Het is toch juist het leren kennen en oo het fysieke ontdekken(en nee dat hoeft niet meteen)wat het plaatje compleet maakt?

Anders kan je net zo goed een beste vriendin hebben om leuke dingen mee te doen.

Maar dat is mijn mening..
Kijk, dit bedoel ik net. Als je een leuke man leert kennen op je nieuwe werk duik je er toch ook op de derde werkdag niet mee het bed in? Je werkt met elkaar, begint iemand wat interessant te vinden, wat te flirten en kijken wat de reactie is en eer iemand over gaat tot uitnodigen om iets te gaan drinken kunnen er weken of maanden voorbij zijn van 5 dagen/week samen werken. Genoeg voorbeelden te vinden hier op Viva hoor, van mensen die een collega leuk beginnen vinden en hier dan komen vragen hoe ze dat kunnen aanpakken...
Bij online daten moet je op 2a4u samen tijd doorbrengen zin hebben om met de ander lichaamssappen uit te wisselen. Compleet tegen-natuurlijk.
Het gebeurt dat je al kort na een ontmoeting zin hebt om iemand aan te raken/kussen, ik heb het ook al ervaren maar het is toch veel natuurlijker (én leuker) om naar elkaar toe te groeien.
attraverso wijzigde dit bericht op 03-08-2025 10:50
15.54% gewijzigd
Troela schreef:
03-08-2025 10:10
Ik denk dat ik hier ook mee ga schrijven, meelezen deed ik al.

Ik ben 3 jaar geleden gescheiden en sinds een paar maanden aan het swipen op Tinder.

Een paar weken geleden had ik een match met een (ik dacht) leuke man. Na een paar dagen het contact verplaatst naar whatsapp en veel geappt. Vorige week hebben we een date gehad, die heel leuk was, dat vond hij ook zei hij. Toen ik thuis was had ik een appje van hem dat hij een hele leuke avond gehad had en dat hij me graag nog eens wilde zien. Dit zou alleen niet op de korte termijn kunnen omdat we allebei een vakantie gepland hebben achter elkaar aan. Afgelopen week nog veel geappt maar vrijdag halverwege een gesprek stopte dat ineens. Hij stelde een vraag, ik antwoordde, stelde hem een vraag over zijn vakantie en toen was het stil. Heel irritant.

Ik laat het hierbij en doe verder niks meer, maar het irriteert me mateloos.

Nu eerst vakantie met mijn kinderen en daarna maar weer rustig verder swipen.

Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen, geeft de burger moed!

Jammer Troela, maar lijkt erop dat er geen interesse meer is. Niet te lang bij stilstaan. Kans dat ie over een paar dagen of weken toch weer iets laat horen (vaak met een lulsmoes), maar zou daar niet in meegaan. Als dat gebeurt dan.

Overigens is Tinder tegenwoordig echt geen geschikte app meer om een relatie te vinden. Of een serieuze date.

Zou dus zeker eens kijken naar andere apps of, nog beter, andere manieren om een leuke man te vinden.

Ik hoor over Tinder niets anders meer dan negativiteit.
Attraverso schreef:
03-08-2025 10:42
Dat klopt helemaal maar hoeveel mensen willen daarvoor de tijd nemen bij online daten? 'Vroeger' ging dat zo of bij mensen die elkaar leren kennen op werk of tijdens sporten.

Absoluut! Vroeger zag je iemand af en toe bij vrienden, tijdens je opleiding, in de kroeg. En het was, vond ik, altijd zo leuk om je erop te verheugen hem dan "MISSCHIEN" weer tegen te komen. Je wist het niet zeker, je hoopte dat hij of zij er zou zijn.
Vroeger ben ik heel lang verliefd geweest op een fitnessbegeleider, maar hij had een nogal flexibel rooster, dus het was altijd een verrassing of ie er wel of niet was.
Of de vriend van een huisgenoot, of hij óók op het feestje zou komen.

Ik vond dat veel leuker, veel spannender, veel natuurlijker ook. Je had toen veel meer kans om iemand heel rustig van een afstandje te observeren en eventueel later te leren kennen.
Attraverso schreef:
03-08-2025 10:47
Kijk, dit bedoel ik net. Als je een leuke man leert kennen op je nieuwe werk duik je er toch ook op de derde werkdag niet mee het bed in? Je werkt met elkaar, begint iemand wat interessant te vinden, wat te flirten en kijken wat de reactie is en eer iemand over gaat tot uitnodigen om iets te gaan drinken kunnen er weken of maanden voorbij zijn van 5 dagen/week samen werken. Genoeg voorbeelden te vinden hier op Viva hoor, van mensen die een collega leuk beginnen vinden en hier dan komen vragen hoe ze dat kunnen aanpakken...
Bij online daten moet je op 2a4u samen tijd doorbrengen zin hebben om met de ander lichaamssappen uit te wisselen. Compleet tegen-natuurlijk.
Het gebeurt dat je al kort na een ontmoeting zin hebt om iemand aan te raken/kussen, ik heb het ook al ervaren maar het is toch veel natuurlijker (én leuker) om naar elkaar toe te groeien.
Waarom trek je het zo in het extreme? Je hoeft niet na 4 uur met elkaar in bed te liggen, maar als je een aantal keer één op één met iemand bent geweest die je leuk vindt, is het voor de meeste mensen juist heel natuurlijk dat er wél behoefte is elkaar aan te raken. Dat is met een collega niet anders. Zodra je besluit met elkaar te gaan daten, lukt het meestal niet 10 keer met de handjes op tafel tegenover elkaar te blijven zitten.

Er moet wel iéts van een "umpf" zijn als je één op één met elkaar bent. Als dat er helemaal niet is, kun je wel met elke vriendelijke voorbijganger een relatie starten.
Attraverso schreef:
03-08-2025 10:47
Nee maar dat vind ik wel anders..
Iemand op werkgebied leren kennen is werk gerelateerd, dat is anders dan daten met iemand want dat doe je met een doel..
Als ik niet op de 2e date gezoend had met mijn date was ik nu niet geweest waar ik nu ben..
Maar werkt voor iedereen anders hé..
apppie schreef:
03-08-2025 11:25
Waarom trek je het zo in het extreme? Je hoeft niet na 4 uur met elkaar in bed te liggen, maar als je een aantal keer één op één met iemand bent geweest die je leuk vindt, is het voor de meeste mensen juist heel natuurlijk dat er wél behoefte is elkaar aan te raken. Dat is met een collega niet anders. Zodra je besluit met elkaar te gaan daten, lukt het meestal niet 10 keer met de handjes op tafel tegenover elkaar te blijven zitten.

Er moet wel iéts van een "umpf" zijn als je één op één met elkaar bent. Als dat er helemaal niet is, kun je wel met elke vriendelijke voorbijganger een relatie starten.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat mensen bij online daten verwachten dat ze na 1 of max 2 dates al gevoelens ontwikkelen voor hun date en zoniet kappen ze het af. Ook al vonden ze de persoon en de dates leuk. Ze geven het geen kans om naar elkaar toe te groeien.
Mimali schreef:
03-08-2025 11:28
Nee maar dat vind ik wel anders..
Iemand op werkgebied leren kennen is werk gerelateerd, dat is anders dan daten met iemand want dat doe je met een doel..
Als ik niet op de 2e date gezoend had met mijn date was ik nu niet geweest waar ik nu ben..
Maar werkt voor iedereen anders hé..
Hadden wij hier niet gezegd je date een 2de kans te geven was je nu niet geweest waar je nu bent. Je had hem na 1 date laten weten dat je hem niet meer terug hoefde te zien. Daar heb ik het over.
Bij online daten willen mensen het vaak al van de eerste en soms bij de 2de date weten dat ze een relatie met je willen terwijl het in het échte leven niet hoeft en mensen gewoon op natuurlijke manier elkaar beginnen leuk vinden.
Marathonloopster schreef:
03-08-2025 10:50
Jammer Troela, maar lijkt erop dat er geen interesse meer is. Niet te lang bij stilstaan. Kans dat ie over een paar dagen of weken toch weer iets laat horen (vaak met een lulsmoes), maar zou daar niet in meegaan. Als dat gebeurt dan.

Overigens is Tinder tegenwoordig echt geen geschikte app meer om een relatie te vinden. Of een serieuze date.

Zou dus zeker eens kijken naar andere apps of, nog beter, andere manieren om een leuke man te vinden.

Ik hoor over Tinder niets anders meer dan negativiteit.
Andere manieren zouden leuk zijn, maar ik kom ze niet tegen. En als ik al een leuke man tegen kom die interesse toont blijkt hij een vrouw thuis te hebben zitten.

Ik heb Bumble inmiddels ook gedownload, swipe iedereen nog naar links, maar wie weet zit daar wat tussen.

Over Tinder hoor ik echt wisselende verhalen. Naar one night stands ben ik sowieso niet op zoek, dat is niks voor mij.
Troela schreef:
03-08-2025 11:46
Andere manieren zouden leuk zijn, maar ik kom ze niet tegen. En als ik al een leuke man tegen kom die interesse toont blijkt hij een vrouw thuis te hebben zitten.

Ik heb Bumble inmiddels ook gedownload, swipe iedereen nog naar links, maar wie weet zit daar wat tussen.

Over Tinder hoor ik echt wisselende verhalen. Naar one night stands ben ik sowieso niet op zoek, dat is niks voor mij.

Ik heb mijn huidige vriend op Breeze ontmoet. Ik vond het een uitkomst dat swipen en chatten niet aan de orde was, maar hupsakee meteen op date! Scheelde zoveel frustratie en de mannen zijn er een stuk serieuzer. De voorgaande mannen die ik heb gedate via Breeze wat ook serieus.

Misschien iets voor jou? Je kunt alleen pas contact hebben zodra de chat 2 uur voor de date opengaat om last minute dingen te bespreken, zoals vertraging op weg naar de date.
Marathonloopster schreef:
03-08-2025 12:02
Ik heb mijn huidige vriend op Breeze ontmoet. Ik vond het een uitkomst dat swipen en chatten niet aan de orde was, maar hupsakee meteen op date! Scheelde zoveel frustratie en de mannen zijn er een stuk serieuzer. De voorgaande mannen die ik heb gedate via Breeze wat ook serieus.

Misschien iets voor jou? Je kunt alleen pas contact hebben zodra de chat 2 uur voor de date opengaat om last minute dingen te bespreken, zoals vertraging op weg naar de date.
Dat klinkt wel leuk! Ik ga er eens naar kijken als ik weer tijd heb om te daten. Nu eerst vakantie met mijn kinderen, dan ga ik toch niet daten.
Geniet van jullie vakantie Troela!
Attraverso schreef:
03-08-2025 12:12
Geniet van jullie vakantie Troela!
Dankjewel!
Attraverso schreef:
03-08-2025 11:38
Hadden wij hier niet gezegd je date een 2de kans te geven was je nu niet geweest waar je nu bent. Je had hem na 1 date laten weten dat je hem niet meer terug hoefde te zien. Daar heb ik het over.
Bij online daten willen mensen het vaak al van de eerste en soms bij de 2de date weten dat ze een relatie met je willen terwijl het in het échte leven niet hoeft en mensen gewoon op natuurlijke manier elkaar beginnen leuk vinden.
Dat klopt.. maar daar had ik het niet over..
Het ging over maanden geen fysiek contact en/of intimiteit tijdens het leren kennen .
Dat zou voor mij niet werken .
Het moet allebei kloppen en bij mij maakte het zoenen ook wat los.
apppie schreef:

Ja precies dit!
apppie schreef:

Kijk, dat zou voor mij ook niet hoeven hoor, als je iemand interessant vindt maanden tegenover elkaar zitten en verder alleen maar wat praten.
Maar ik wil liever langzaam toewerken naar wat meer intimiteit. Tegen elkaar aan zitten, hand in hand lopen, een arm om iemand heen slaan....dat vind ik spannender, liever en opwinderder dan hup, meteen erbovenop.

Nogmaals: iedereen moet dat voor zichzelf beslissen, maar ik kan me niet voorstellen dat je meteen helemaal hot wordt van een date die je nog niet eerder hebt ontmoet.
Toch is het heel normaal om dan meteen te gaan seksen, ik heb zelf ook gedatet en ik weet dat mensen dat gewoon doen.
Voor mij voelde dat onnatuurlijk en onzinnig. Dat mannen dat probeerden begreep ik ook niet....waarom? Ze kenden me helemaal niet.
Mimali schreef:
03-08-2025 12:28
Dat klopt.. maar daar had ik het niet over..
Het ging over maanden geen fysiek contact en/of intimiteit tijdens het leren kennen .
Dat zou voor mij niet werken .
Het moet allebei kloppen en bij mij maakte het zoenen ook wat los.
Als je op het werk of in de gym iemand ontmoet die je wel een beetje ziet zitten ben je er ook op't eind van de eerste werkdag of je 2de trainingssessie niet mee aan't zoenen. Maar bij daten moeten beide partijen bereid zijn binnen 2 of 3 (voor sommigen is zelfs niet zoenen op de eerste date een mislukking) dates te zoenen terwijl een van de 2 mss zover nog niet is en de ander gewoon heel graag beter zou leren kennen én je als je het en beetje tijd geeft toch een heel goede match zou kunnen zijn.

En terwijl neemt motorman voorzichtig weer contact op...
Attraverso schreef:
03-08-2025 13:09
Als je op het werk of in de gym iemand ontmoet die je wel een beetje ziet zitten ben je er ook op't eind van de eerste werkdag of je 2de trainingssessie niet mee aan't zoenen. Maar bij daten moeten beide partijen bereid zijn binnen 2 of 3 (voor sommigen is zelfs niet zoenen op de eerste date een mislukking) dates te zoenen terwijl een van de 2 mss zover nog niet is en de ander gewoon heel graag beter zou leren kennen én je als je het en beetje tijd geeft toch een heel goede match zou kunnen zijn.

Helemaal mee eens.
Ik ben benieuwd wat motorman in petto heeft....
Attraverso schreef:

Nee maar dat is ook een hele andere setting.. dan moet eerst nog blijken of dat leuk vinden wederzijds is en je wellicht met elkaar op date gaat..
Als je via een app iemand tegenkomt dan ga je op date om uit te zoeken of het iets kan worden, dat is het hele doel van daten toch..
En ja de één wil snel fysiek contact en ze ander niet, en dat hoeft ook niet meteen sex te zijn..

Heeft motorman ook te snel de deur dicht gedaan wellicht?😉
Geen idee... Hij wist dat ik gisteren iets heel leuk op de planning had en informeert ernaar... We zien wel. Mijn deur staat op een kier, hij is welkom 😅
Attraverso schreef:

Maar wél als je met die persoon gaat daten. Als je met die collega drie keer samen iets onderneemt met de intentie elkaar relatiepotentiëel te onderzoeken, is dat nogal anders dan dat je elkaar drie keer in een vergadering meemaakt.

Als er na drie echte dates nog geen behoefte is om te zoenen, hoeft het voor mij niet meer hoor. Enkeltje friendzone.
Lieneke schreef:
03-08-2025 13:07
Kijk, dat zou voor mij ook niet hoeven hoor, als je iemand interessant vindt maanden tegenover elkaar zitten en verder alleen maar wat praten.
Maar ik wil liever langzaam toewerken naar wat meer intimiteit. Tegen elkaar aan zitten, hand in hand lopen, een arm om iemand heen slaan....dat vind ik spannender, liever en opwinderder dan hup, meteen erbovenop.

Nogmaals: iedereen moet dat voor zichzelf beslissen, maar ik kan me niet voorstellen dat je meteen helemaal hot wordt van een date die je nog niet eerder hebt ontmoet.
Toch is het heel normaal om dan meteen te gaan seksen, ik heb zelf ook gedatet en ik weet dat mensen dat gewoon doen.
Voor mij voelde dat onnatuurlijk en onzinnig. Dat mannen dat probeerden begreep ik ook niet....waarom? Ze kenden me helemaal niet.
Niet meteen, maar na een aantal dates met iemand die je heel leuk vindt, is het echt vrij normaal om behoefte te hebben aan meer dan een goed gesprek. Ik denk dat jij hierin echt een heel grote uitzondering bent.
Ik heb ook wel echt het intieme nodig om een klik met iemand te krijgen, anders voelt het op een gegeven moment te vriendschappelijk. Overigens heb ik bij deze man bij de eerste date niets gedaan, alleen een knuffel. Bij de tweede date wel, maar dat was pas na een date van al 10 uur. Ik denk dat het voor iedereen anders is in tot hoeverre je daardoor gehecht raakt of niet.

Overigens is hij gisteren niet op komen dagen om zijn spullen te halen...
apppie schreef:
03-08-2025 15:08
Niet meteen, maar na een aantal dates met iemand die je heel leuk vindt, is het echt vrij normaal om behoefte te hebben aan meer dan een goed gesprek. Ik denk dat jij hierin echt een heel grote uitzondering bent.

Ik denk haast dat dat een feit is, ik voel me daar ook best uitzonderlijk in. Ik heb écht geen zin in seks na een paar dates. Misschien wel om eens een keer tegen iemand aan te zitten, of hand in hand te lopen.
Lieneke schreef:
03-08-2025 15:11
Ik denk haast dat dat een feit is, ik voel me daar ook best uitzonderlijk in. Ik heb écht geen zin in seks na een paar dates. Misschien wel om eens een keer tegen iemand aan te zitten, of hand in hand te lopen.
Dat is écht helemaal niet uitzonderlijk hoor. Gelukkig maar.
Attraverso schreef:
03-08-2025 15:23
Dat is écht helemaal niet uitzonderlijk hoor. Gelukkig maar.
Natuurlijk wel. Fijn dat jij het herkent, maar over het algemeen willen mensen na een paar dates met een aantrekkelijk persoon meer dan alleen hand in hand lopen. Dat is gewoon biologisch zo bepaald. Dan heb ik het niet eens over neuken, maar zoenen en elkaars lichaam aftasten toch zeker wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven