Grote kampeertopic

09-08-2025 18:42 191 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan er zo geen topic over vinden maar er zijn vast genoeg kampeerders op het forum.

Hoe kampeer je? Wat was je laatste bestemming? Camping tips en tops. Beste aankopen voor het kamperen etc.

Brand maar los :-).
You can only succeed when there is room to fail.
Dolfijn911 schreef:
13-08-2025 13:33
Wat is dan precies je weerstand? De geur? Want dat herken ik maar verhelp ik door hem 1/3 te vullen met sop en water. Ik ben de enige die erop plast, en idd net als jou in de nacht of vroeg in de ochtend. Als ik hem leeggooi ruik ik echt alleen sop.
De aanwezigheid van een toilet in de ruimte waar ik ook eet en slaap. Met daarbij het risico dat ik er tegenaan stoot en de tent vol pis ligt. Of dat een van de kinderen net wat te enthousiast naar binnen dendert en alles om gaat.

Emmertje met die inlay zakken is wel een goed overweging trouwens.
Wat is er mis met een porta potti?
Die stoot je echt niet zomaar om hoor!
La_Galette schreef:
16-08-2025 20:58
De aanwezigheid van een toilet in de ruimte waar ik ook eet en slaap. Met daarbij het risico dat ik er tegenaan stoot en de tent vol pis ligt. Of dat een van de kinderen net wat te enthousiast naar binnen dendert en alles om gaat.

Emmertje met die inlay zakken is wel een goed overweging trouwens.
Je kinderen rennen toch ‘s nachts niet heen en weer neem ik aan?
Maar als je het niet wil ook oké toch?
Moiren schreef:
16-08-2025 21:30
Je kinderen rennen toch ‘s nachts niet heen en weer neem ik aan?
Maar als je het niet wil ook oké toch?
Nee maar in de vroege ochtend wel. Ik moet vroeg plassen en wil dan nog verder slapen.

Ik zoek gewoon nog even door naar een alternatief :-)
Gewoon een porta potti?
Kuil naast de tent.
Ik zie steeds vaker op campings dat mensen een apart tentje naast hun caravan/tent hebben staan voor de porta potti: https://www.baxrecreatieshop.nl/bo-cam ... -tent.html
Procne schreef:
17-08-2025 07:47
Ik zie steeds vaker op campings dat mensen een apart tentje naast hun caravan/tent hebben staan voor de porta potti: https://www.baxrecreatieshop.nl/bo-cam ... -tent.html
Hahaha dat is echt iets van vroeger. Kan je vintage piesen.

Lijkt me niets, moet je alsnog je tent uit. Maar ik ga dan ook 3-4x per nacht.
We hebben vandaag een vouwwagen gekocht :yes:. Dus nu ben ik het topic maar even opnieuw aan het lezen voor tips:-).

De inboedel moeten we nog kopen.
Mangogogo schreef:
28-03-2026 21:42
We hebben vandaag een vouwwagen gekocht :yes:. Dus nu ben ik het topic maar even opnieuw aan het lezen voor tips:-).

De inboedel moeten we nog kopen.
Wij hebben ook net een vouwwagen gekocht, hiervoor hadden we een camper. Ik ben erg benieuwd hoe het ons gaat bevallen.
Leuk, een vouwwagen!
Wij hebben dit jaar onze vouwwagen verkocht en een tent gekocht.
Meteen even wat inboedel vraagjes:
Wat voor koelbox gebruiken jullie?
Opvouwbare kastjes. Ja of overbodig?
Wat is fijn formaat campingtafel? (4 personen)
+ Wat betreft kastjes, dat ligt eraan met hoeveel mensen je reist en wat je mee wilt nemen. Wij waren maar met z'n tweeën, dus kleding ed legden wij op het tweede bed. Wij hadden 1 kast mee waar we dan wat boodschappen in bewaarden en de spelletjes/boeken.
+ Koelbox weet ik zo niet welke wij hebben. Wel een tip: wij leggen onderin van die verfroosters (waar je je kwast langs haalt bij het schilderen), zodat het vocht daardoor heen kan zakken en niet al je spullen in de koelbox nat zijn van onderen.
+ Maat van de tafel is denk ik persoonlijk, wij hebben nu een ovale vouwtafel, makkelijk mee te nemen, maar zitten dus in het midden aan de zijkanten haakjes waarmee je hem vast zet. Hier blijf je snel aan hangen met je kleding, bij een nieuwe tafel zou ik dus op letten dat de buitenste rand zo glas mogelijk is.
Wij hebben een keuken in de vouwwagen, driepitsgasstel, kraan, gootsteen en een compressor koelkastje.
Voor wat betreft een tafel, wij zijn bij een grote camping zaak gaan passen en meten, slepen met stoelen naar een tafel, en zo hebben wij een tafel uit gekozen. In de camper hadden we een hele lichte kleine tafel, nu hebben we een grotere maar wel lichte gekocht.
We hebben 1 lichtgewicht opvouwbaar kastje gekocht, eerst maar eens kijken of dat nodig of genoeg is. Ons eerste weekje weg gaan we in de buurt van Winterswijk plannen, dan kunnen we eventueel makkelijk er iets bij kopen.
Wij hadden een tafel met een net eronder, superhandig! Pakjes kaarten, boeken, zakdoekjes, pongpongbatjes, alles kan erin!
smorre schreef:
29-03-2026 19:18
Wij hadden een tafel met een net eronder, superhandig! Pakjes kaarten, boeken, zakdoekjes, pongpongbatjes, alles kan erin!
Daar ga ik sowieso naar kijken :-). En anders desnoods los net voor onder een tafel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven