Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 2376 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
VGM1980 schreef:
09-08-2025 15:59
doet mij ook een beetje denken aan die programma's zoals ' extreme coupon'
Dat mensen 50 potten mosterd of shampoo inslaan, want het is gratis of maar 1 cent. En dan thuis stallen ze het uit in hun kelder waar ook nog 300 flessen staan. Ook vol trots op hun bomvolle kelder met spullen die ze nooit van hun leven op gaan maken maar ze worden er dolgelukkig van.
Ik moet nu ineens denken aan Kourtney Kardashian die in hun serie ook die coupons ging sparen. Dit was zo vreemd omdat zij ten eerste heel rijk is en volgens mij niet bepaald bezig met boodschappen doen. Sorry, offtopic.
Afwasborstels die verdwijnen in de koffieruimte. Afwasmiddel idem.
Een afwasborstel van 50 cent mee naar huis nemen?? Omdat het kan?
Everything you see I owe to spaghetti!
IronButterfly schreef:
30-06-2025 11:44
Misschien is het al voorbij gekomen, maar ik ken iemand die actief lege blikjes en flesjes verzamelt. Op zich niets mis mee behalve dat hij het brood uit de monden van de daklozen stoot. Maar dat is mijn mening.

Echter presteert hij het ook om lulverhalen op te hangen aan mensen om zo aan meer blikjes te komen. Dat hij voor een neefje blikjes inzamelt voor een actie op school bijvoorbeeld. En dat gaat mij dan weer net even te ver.
Serieus? Als wij een leeg blikje langs het fietspad zien liggen, nemen wij hem mee. 15 cent. En afval weg. Zo zien wij dat. Ik heb dan niet het gevoel dat ik van een dakloze steel. En ik denk ook niet dat het blikje anders door een dakloze wordt gepakt, weet het wel zeker.
Als jij een suikerzakje bij je koffie vindt in de horeca en je gebruikt m niet, moet ie in de vuilnisbak. Kun je m beter zelf mee naar huis nemen voor visite.
Kletskous11 schreef:
16-08-2025 12:44
Serieus? Als wij een leeg blikje langs het fietspad zien liggen, nemen wij hem mee. 15 cent. En afval weg. Zo zien wij dat. Ik heb dan niet het gevoel dat ik van een dakloze steel. En ik denk ook niet dat het blikje anders door een dakloze wordt gepakt, weet het wel zeker.
Doen wij ook hoor. Daarnaast ook gewoon afval rapen. Maar zeggen dat het voor een actie van een neefje is, gaat wel te ver.
Mijn kind haalt wel een statiegeldflessen op in de buurt voor een goed doel dat zij kiest. Dat geld wordt netjes naar dat doel overgemaakt trouwens.
Taskmaster schreef:
16-08-2025 23:35
Als jij een suikerzakje bij je koffie vindt in de horeca en je gebruikt m niet, moet ie in de vuilnisbak. Kun je m beter zelf mee naar huis nemen voor visite.
Welnee joh, als dat nog schoon en ongebruikt is niet hoor.
Wat eten we vanavond?
Suikerzakjes en hotel mini s gaan hier ook mee naar huis hoor, idd voor praktische reden. Die enkele keer dat visite suiker wil heb ik een zakje en mini s zijn handig mee naar t sporten.
Vlaginvaas schreef:
17-08-2025 08:00
Suikerzakjes en hotel mini s gaan hier ook mee naar huis hoor, idd voor praktische reden. Die enkele keer dat visite suiker wil heb ik een zakje en mini s zijn handig mee naar t sporten.
En met die suikerzakjes bespaar je toch mooi 1,29 euro (voor 50 zakjes).
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
17-08-2025 08:08
En met die suikerzakjes bespaar je toch mooi 1,29 euro (voor 50 zakjes).
En een kilo losse suiker kost zelfs nog minder en blijft ook eeuwig goed.
Gaat niet om besparen , gewoon handig. En ik heb d bestelling toch netjes betaalde/ ik jat ze niet mee van t werk of wat dan ook
Zakjes suiker voor het sporten? Ik neem echt nooit suiker mee naar de sportschool :D
Vlaginvaas schreef:
17-08-2025 08:19
Gaat niet om besparen , gewoon handig. En ik heb d bestelling toch netjes betaalde/ ik jat ze niet mee van t werk of wat dan ook
En waarom neem je ze niet mee van het werk?
Dat is toch hetzelfde?
Merel90 schreef:
17-08-2025 08:53
Zakjes suiker voor het sporten? Ik neem echt nooit suiker mee naar de sportschool :D

En dat staat er dan ook helemaal niet.
Lila-Linda schreef:
17-08-2025 09:45
En waarom neem je ze niet mee van het werk?
Dat is toch hetzelfde?
Eigenlijk wel. Want collega’s die wél suiker in de koffie doen op het werk krijgen die suiker ook gratis. Dus jij dan ook!
Wat eten we vanavond?
Vlaginvaas schreef:
17-08-2025 08:19
Papieren servetjes als ze nog ongebruikt zijn kun je ook meenemen. Of het zakje mosterd bij het broodje kroket, ook handig om in de kast te hebben.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
17-08-2025 10:23
Papieren servetjes als ze nog ongebruikt zijn kun je ook meenemen. Of het zakje mosterd bij het broodje kroket, ook handig om in de kast te hebben.
Nou ja, dan ga ook maar meteen voor het bestek en het bord.
Kletskous11 schreef:
16-08-2025 12:44
Mijn dochter (10) doet dit ook. Aanvulling op haar zakgeld en goed voor de natuur. Maakt niet uit waar we wandelen; aan het einde van de wandeling heeft ze weer een euro bij elkaar.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Taskmaster schreef:
16-08-2025 23:35
nee hoor. het is geen garnering op een bord. een suiker/melkzakje dat ongebruikt en schoon retour komt wordt gewoon hergebruikt
En doooooor!
makreel schreef:
17-08-2025 10:20
Eigenlijk wel. Want collega’s die wél suiker in de koffie doen op het werk krijgen die suiker ook gratis. Dus jij dan ook!
Ik weet niet zeker of dit, plus de reactie van Lila-linda bedoeld is als sarcasme of niet, dat is op papier soms moeilijk te onderscheiden.
Ik hoop maar gewoon dat het sarcasme is.
broadway schreef:
18-08-2025 13:57
nee hoor. het is geen garnering op een bord. een suiker/melkzakje dat ongebruikt en schoon retour komt wordt gewoon hergebruikt
Zal ook afhangen van horeca-zaak tot horeca-zaak.

Ik ken er toch écht die alles wegsmijten / waar het personeel alles moet wegsmijten omdat ze geen zicht hebben gehad op wat er mee is gebeurd.
Wie er bijvoorbeeld met zijn vuile vingers of kinderplakhanden aangezeten heeft.

Net zoals ze geen open koekje meer serveren dat 2 uur op een bordje naast een kop thee op een tafel heeft gelegen.
Dan geven ze liever een vers koekje om klachten tegen te gaan.

Of ik hoor ook dat er soms onderscheid is:
Bij een tafel met kinderen gaat alles weg.
Bij een tafel met 2 vrij clean uitziende bejaarden wordt er soms iets gered van de vuilbak.
wissewis wijzigde dit bericht op 18-08-2025 16:23
11.99% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
18-08-2025 16:21
Zal ook afhangen van horeca-zaak tot horeca-zaak.

Ik ken er toch écht die alles wegsmijten / waar het personeel alles moet wegsmijten omdat ze geen zicht hebben gehad op wat er mee is gebeurd.
Wie er bijvoorbeeld met zijn vuile vingers of kinderplakhanden aangezeten heeft.

Net zoals ze geen open koekje meer serveren dat 2 uur op een bordje naast een kop thee op een tafel heeft gelegen.
Dan geven ze liever een vers koekje om klachten tegen te gaan.
een koekje is onverpakt, dat is een wereld van verschil
Itsnojoke schreef:
18-08-2025 16:14
Ik weet niet zeker of dit, plus de reactie van Lila-linda bedoeld is als sarcasme of niet, dat is op papier soms moeilijk te onderscheiden.
Ik hoop maar gewoon dat het sarcasme is.
het is geen aanmoediging om te stelen van de werkgever
het laat slechts de posters dubbele moraal zien
Lila-Linda schreef:
18-08-2025 16:24
het is geen aanmoediging om te stelen van de werkgever
het laat slechts de posters dubbele moraal zien
Idem.
Wat eten we vanavond?
Bij een ijssalon zojuist, tweede ijsje was de helft van de prijs. Staan opa, oma en twee kleinkinderen voor ons in de rij. Oma vraagt of die actie klopt, ieder tweede ijsje de helft van de prijs. Bediening zegt: ‘per bestelling mevrouw, als u vier dezelfde ijsjes neemt dan is de vierde gratis of anders het goedkoopste ijsje gratis’. Oma bestelt voor de kinderen twee ijsjes met elk één bolletje en dirigeert opa naar achteraan in de rij om dan opzichtig nog eens twee grote ijsjes voor henzelf te bestellen.
Want met vier halen drie betalen zou mevrouw zich maar 1,50 uitsparen en op deze manier wel twee hele euro’s op de bestelling met twee ‘dure’ ijsjes.

En dan zonder schaamte daar blijven staan. Ik heb er ergens wel bewondering voor dat je zo overtuigd kunt zijn van jezelf. Ik zou mij dood schamen.
LemoosGaatDoor schreef:
18-08-2025 21:08
Bij een ijssalon zojuist, tweede ijsje was de helft van de prijs. Staan opa, oma en twee kleinkinderen voor ons in de rij. Oma vraagt of die actie klopt, ieder tweede ijsje de helft van de prijs. Bediening zegt: ‘per bestelling mevrouw, als u vier dezelfde ijsjes neemt dan is de vierde gratis of anders het goedkoopste ijsje gratis’. Oma bestelt voor de kinderen twee ijsjes met elk één bolletje en dirigeert opa naar achteraan in de rij om dan opzichtig nog eens twee grote ijsjes voor henzelf te bestellen.
Want met vier halen drie betalen zou mevrouw zich maar 1,50 uitsparen en op deze manier wel twee hele euro’s op de bestelling met twee ‘dure’ ijsjes.

En dan zonder schaamte daar blijven staan. Ik heb er ergens wel bewondering voor dat je zo overtuigd kunt zijn van jezelf. Ik zou mij dood schamen.
Ik zou dit ook niet doen, maar ergens een vreemde actie. Tweede ijsje gratis, dan verwacht je dat ieder tweede ijsje gratis is. Dus bij vier ijsjes, de twee goedkoopsten gratis.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven