Welke stedentrip viel het meest tegen?
maandag 6 oktober 2025 om 11:16
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.
Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
maandag 6 oktober 2025 om 12:16
Genua. Al was het meer omdat mijn vriendin en ik in de ‘leuke’ straatjes van de oude stad en zijn overvallen door wen verslaafde en meermaals zijn achtervolgd. Voelde me er enorm onprettig en een mooie stad was het ook niet. Veel prostitutie en dames die in de deuropening staan. Maar dat hoort wel van oudsher bij een havenstad
buzziebee wijzigde dit bericht op 06-10-2025 12:19
18.78% gewijzigd
maandag 6 oktober 2025 om 12:17
Nou... Charleroi is ook geen aanrader.juliet64 schreef: ↑06-10-2025 12:04Luik. De VVV-mijnheer viel bijna flauw van verbazing en blijdschap toen we zeiden dat we 2 nachten bleven - op zondag begrepen we waarom![]()
De Marché de la Batte werd aangeprezen als de grootste en oudste markt van België vol met curiosa en antiek, maar was in werkelijkheid een aaneenschakeling van kraampjes met 5- euro-made -in-China-meuk (kleding, sieraden, speelgoed) en vette braadworsten.
Echt, bijna elke andere stad in België is leuker.
maandag 6 oktober 2025 om 12:30
Helemaal mee eens. Vooral als het donker wordt voel ik me er helemaal niet op mijn gemak.MrsDuck schreef: ↑06-10-2025 11:49Amsterdam... sorry, maar ik vind het een vieze stad en ik voelde me er onveilig en niet welkom. Je kunt je niet eens in de taal van het land, verstaanbaar maken in de horeca en winkels omdat het personeel geen woord Nederlands spreekt. Echt, nee. Amsterdam viel zwaar tegen.
maandag 6 oktober 2025 om 12:33
Die staat op nummer 2 van de 'niet leuk' bij mij. Ik vind het ook troosteloos en vies. Daarbij heb ik niks met de Engelsen. Vind het niet zo'n leuk volk gewoon. Ben er ook twee keer geweest. Edinburgh vond ik weer wel heel leuk, maar dat is Schotland.
maandag 6 oktober 2025 om 12:39
Mee eens. Ik was er begin van de zomer. Er is gewoon niet veel te zien. Ik had mooi weer dus daardoor was het nog ok. Maar in de winter is echt niks denk ik.ollie-ollie schreef: ↑06-10-2025 11:44Riga. Het centrum was extreem/ordinair toeristisch toen ik er was in de zomervakantie. En we hebben er ook niks noemenswaardigs gezien of gedaan, maar dat kan ook aan degene die de trip organiseerde hebben gelegen.
maandag 6 oktober 2025 om 12:43
Ik hou van Parijs en kom er bijna elk jaar. Maar vorig jaar had ik ook een tegenvallende trip. Vies inderdaad en pislucht. Oplichters overal. De liefde is bekoeld.
Ik was pas in Wenen en mooie musea bezocht maar de stad zelf vond ik niet gezellig. Ook veel rokers, op elk terras rook. Misschien is het meer iets voor de winter met kerstmarkten en zo.
Ik was pas in Wenen en mooie musea bezocht maar de stad zelf vond ik niet gezellig. Ook veel rokers, op elk terras rook. Misschien is het meer iets voor de winter met kerstmarkten en zo.
maandag 6 oktober 2025 om 13:03
Venetië - druk, stinkt en als je 400 meter loopt heb je 5x een riem of een tas omhangen van een straatverkoper die heel dwingend zijn
Brussel - arrogantie ten top toen ik op het station de weg wilde vragen bij een loket en de vlaams sprekende vrouw voor mij in het vlaams geholpen werd en toen ik aan de beurt was de dame ineens alleen nog frans kon en dit dan het hele weekend dat we daar waren bij elk restaurant en elke winkel. kun je alleen frans dan is dat prima, maar zo was het niet. dat maakte het hele weekend ruk.
Amsterdam - te vies, te druk en voelt erg onveilig
Luik - onoverzichtelijk en smerig
Ibiza stad - heel erg zien en gezien worden, totaal niet relaxed.
gelukkig daar tegenover heel veel plekken die wél leuk zijn!
Brussel - arrogantie ten top toen ik op het station de weg wilde vragen bij een loket en de vlaams sprekende vrouw voor mij in het vlaams geholpen werd en toen ik aan de beurt was de dame ineens alleen nog frans kon en dit dan het hele weekend dat we daar waren bij elk restaurant en elke winkel. kun je alleen frans dan is dat prima, maar zo was het niet. dat maakte het hele weekend ruk.
Amsterdam - te vies, te druk en voelt erg onveilig
Luik - onoverzichtelijk en smerig
Ibiza stad - heel erg zien en gezien worden, totaal niet relaxed.
gelukkig daar tegenover heel veel plekken die wél leuk zijn!
En doooooor!
maandag 6 oktober 2025 om 13:06
Heuy, een medestander. Had je ook de ervaring van 'dit centrumpje is best leuk! Oh, deze 3 straten zijn het en tot zover de bezienswaardigheden'?Mighty_Macaw schreef: ↑06-10-2025 12:57Bratislava. Grimmig en viezig. Voelde 's avonds ook niet veilig.
maandag 6 oktober 2025 om 13:12
Qua Wenen; yep, hier wordt gerookt, en niet te zuinig. De kerstmarkten in het centrum zijn overrated. En Wenen is oergezellig, als je iets verder kijkt dan het centrum. Maar smaken verschillen natuurlijk, als het je ding niet is, dan is het je ding niet.xiongmao schreef: ↑06-10-2025 12:43Ik hou van Parijs en kom er bijna elk jaar. Maar vorig jaar had ik ook een tegenvallende trip. Vies inderdaad en pislucht. Oplichters overal. De liefde is bekoeld.
Zelf slechte ervaring met Parijs, wat viel dat tegen zeg. Ex en ik waren nogal "culinair" ingesteld, dus dachten qua eten in een soort paradijs terecht te komen. Hoe naïef, we zijn keihard in de tourist traps gestapt. Wel mooie dingen gezien.
En Berlijn vond ik koud en kil, hoewel de muur en het Holocaustmonument absoluut de moeite waard waren.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
maandag 6 oktober 2025 om 13:15
Amsterdam vind ik ook niks meer aan. Ik ga er alleen nog heen met een specifiek doel (museum, concert, restaurant). Vind het er smerig en armoedig.
Praag idem. Was er 10 jaar terug met een vriendin, toen was het leuk. Maar toen ik er vorig jaar met mijn gezin was vond ik met name het centrum ook erg afgegleden.
München kon me ook niet echt bekoren, niet echt armoedig ofzo maar ook niet dat ik dacht, wat leuk hier. Basel vond ik ook weinig leuks aan. Net als Leipzig.
En grappig dat je juist Berlijn en Londen noemt. Berlijn is jaren mijn favoriete stad geweest maar ben er nu te vaak geweest en ben er op uitgekeken. Mijn nieuwe favoriet is Londen.
Praag idem. Was er 10 jaar terug met een vriendin, toen was het leuk. Maar toen ik er vorig jaar met mijn gezin was vond ik met name het centrum ook erg afgegleden.
München kon me ook niet echt bekoren, niet echt armoedig ofzo maar ook niet dat ik dacht, wat leuk hier. Basel vond ik ook weinig leuks aan. Net als Leipzig.
En grappig dat je juist Berlijn en Londen noemt. Berlijn is jaren mijn favoriete stad geweest maar ben er nu te vaak geweest en ben er op uitgekeken. Mijn nieuwe favoriet is Londen.
maandag 6 oktober 2025 om 13:15
Haha en we postten nog vrijwel tegelijk ook.Koffiehagedis schreef: ↑06-10-2025 13:06Heuy, een medestander. Had je ook de ervaring van 'dit centrumpje is best leuk! Oh, deze 3 straten zijn het en tot zover de bezienswaardigheden'?
Ik was er met 5 vriendinnen, één van onze jaarlijkse tripjes. En ja, we vermaakten ons best hoor als groep, maar ik zou er nooit in mijn eentje willen rondlopen, het voelde echt niet goed daar. Geen gezellig uitgaansleven (behalve dat héle kleine centrumpje), rare mannen, prostitutie, gewoon geen goed gevoel.
maandag 6 oktober 2025 om 13:28
Dat heb ik met Leeuwarden. En Delft is ook overrated als je het mij vraagt.Lila-Linda schreef: ↑06-10-2025 13:21en in Nederland; Den Bosch
Alles gedaan wat je er zou moeten doen, maar ik vind het een sfeerloze, saaie stad
maandag 6 oktober 2025 om 13:53
maandag 6 oktober 2025 om 13:56
Florence was mijn voorstelling te groot van, denk ik. Kon echt alleen maar tegenvallen... en dat deed het ;(Citterio schreef: ↑06-10-2025 13:53haha, oke ik woon in Amsterdam, ben dol op Londen, en Parijs en Lille vind ik ook erg leuk.
Ik vond Boedapest vrij verschrikkelijk, idd Genua, Dusseldorf erg stom. Grootste tegenvaller vond ik Florence, ook omdat ik er veel van verwachtte. Wat een toeristen overal! En ook niet goed gegeten daar.
maandag 6 oktober 2025 om 14:10
Parijs ik heb ik een love and not so love relatie mee, vind het vooral overated,
als ik het zie denk ik van ja leuk maar als ik er ben wil ik het liefst weer weg.
Wenen vond ik avonds heel saai, alles ging vroeg dicht weinig leuke cafe's
Brussel... saai vond Antwerpen leuker en idd de Vlaams vs Frans in mijn ervaring als je langer bleef aandringen spraken ze opeens wel Vlaams.
Luxemburg-stad was er ooit een weekendje en heb me dood verveeld..
Caen saaie stad, alles was ook opengebroken dus veel omleidingen.
als ik het zie denk ik van ja leuk maar als ik er ben wil ik het liefst weer weg.
Wenen vond ik avonds heel saai, alles ging vroeg dicht weinig leuke cafe's
Brussel... saai vond Antwerpen leuker en idd de Vlaams vs Frans in mijn ervaring als je langer bleef aandringen spraken ze opeens wel Vlaams.
Luxemburg-stad was er ooit een weekendje en heb me dood verveeld..
Caen saaie stad, alles was ook opengebroken dus veel omleidingen.
rouge__ wijzigde dit bericht op 08-10-2025 09:48
0.38% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in