Verkiezingen 2025

28-09-2025 10:25 2687 berichten
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.

Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.

Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.

Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland stikt overigens van de weilanden en de koeien, maar kennelijk is de helft van de boeren van idee qua stemmen verandert?
BBB van 7 naar 4 op dit moment?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Flaffy schreef:
29-10-2025 21:16
Ja ik baal wel erg dat een links kabinet nu niet kan. Met ja21 zie ik ook niet zitten.. maar wat is het alternatief
Ja ik zat ook al te denken, de usual suspect ChristenUnie is nu echt te klein. En Volt hebben ze ook niks aan.
Wissewis schreef:
29-10-2025 21:17
Geen idee meer waar.

Maar ik heb gisteren nog tegen man gezegd "dat het alle kanten op kon daar in Nederland".
Want ik had zowel polls van 27 zetels als polls van 47 zetels gezien.

En het werkt nog altijd wat handiger om 27 zetels in de oppositie te (pogen te) zetten dan 47 zetels.
Er zit een enorme marge in de polls nog he. Maar wel spannend een keer. PVV kan nog steeds groter zijn dan dit. VVD kan gewoon zelfs het aantal zetels houden wat ze al hadden en dus niets verliezen. We blijven kijken. Maar centrum rechts lijkt de meest logische en enige keuze op basis van de exit polls die nog niet alles zeggen

Wat gaat Timmermans doen als ze niet de grootste worden? Die wilde alleen nog premier op zijn CV.
Premier Jetten naast Trump in het witte huis. :-D Ik zie het nog niet gebeuren.
Ik twijfelde heel even op Hanneke Groenteman te stemmen. Lijstduwer GL/PvdA. Ergens 56 ofzo in de lijst. Maar toch niet gedaan. Lisa Westerveld it is.
Wissewis schreef:
29-10-2025 21:24
Nederland stikt overigens van de weilanden en de koeien, maar kennelijk is de helft van de boeren van idee qua stemmen verandert?
BBB van 7 naar 4 op dit moment?
BBB is helemaal niet pro-boeren, ze zijn pro-veestapel. Voor kleinere boeren zijn ze helemaal niet gunstig.
Plus, ze zijn enorm verrechts, de focus van de campagne op migratie ipv stikstof heeft ze niet goed gedaan.
PoesMinoes schreef:
29-10-2025 21:25
En we hebben dan zowel een Argentijnse koningin als ‘first gentleman’ dus dat is internationaal ook wel grappig.
PoesMinoes schreef:
Oh inderdaad. Dat kan echt niet. Een homosexuele man in the oval office… Nee echt, dat gaat shit opleveren
BuzzieBee schreef:
29-10-2025 21:28
Oh inderdaad. Dat kan echt niet. Een homosexuele man in the oval office… Nee echt, dat gaat shit opleveren
Nah valt mee hoor, Leo Varadkar van Ierland kwam ook gewoon op bezoek.

Afbeelding
BuzzieBee schreef:
Als Trump nog leeft tegen de tijd dat er een nieuwe kabinet is.
PoesMinoes schreef:
Hoezo niet? Omdat ie homo is?
anoniem_69599f3732ed7 wijzigde dit bericht op 29-10-2025 21:32
5.06% gewijzigd
Verrassend dat VVD nog op 23 zetels komt, had ik niet verwacht. Heel fijn dat PVV niet de grootste is, had GL/PvdA ook groter verwacht.

Benieuwd naar de formatie...
Leuk trouwens Premier Jetten. Daar ben ik wel blij mee.
BuzzieBee schreef:
Die Trump heeft het maar te doen met wie er bij hem binnenwandelt.
Zal echt niet de eerste gay zijn die hij op de koffie krijgt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
AnAppleADay schreef:
En we hebben dan zowel een Argentijnse koningin als ‘first gentleman’ dus dat is internationaal ook wel grappig.
:rofl:
De VVD weer op het ministerie van financiën in het kabinet Jetten-I. Mooi werk, ben tevreden.
Ik snap werkelijk geen moer van die stemmen voor de VVD.
Die partij heeft de afgelopen jaren zoveel stukgemaakt. Totaal geen oog voor de kwetsbaren in onze maatschappij.
Nou ja, we gaan er de komende jaren dus nog meer op achteruit. Schiet mij maar lek.
AnAppleADay schreef:
29-10-2025 21:08
Ik ook!
Verbaas me wel echt heel erg hoe hoog de VVD nog lijkt te eindigen.
Verschrikkelijk. Ik had GL/ PvdA graag die stemmen gegund. We hebben een socialer Nederland nodig.
lila01 schreef:
29-10-2025 21:34
Die partij heeft de afgelopen jaren zoveel stukgemaakt. Totaal geen oog voor de kwetsbaren in onze maatschappij.
Nou ja, we gaan er de komende jaren dus nog meer op achteruit. Schiet mij maar lek.
In kabinetten met o.a. PvdA, D66, Christenunie en CDA.
lila01 schreef:
29-10-2025 21:34
Van de week nog stuk in het Parool. Hele Minerva-buurt stemt standaard op de VVD. En zal voor meerdere steden/buurten gelden.
Vanielje schreef:
29-10-2025 21:36
In kabinetten met o.a. PvdA, D66, Christenunie en CDA.
VVD was altijd de grootste en er is echt VVD beleid gevoerd. Iedereen die met Rutte ging regeren werd afgestraft behalve vvd.
De PVV is dan wel gekrompen, maar dat ja21 zo gegroeid is is toch blegh. Die kerel zit al jaren zowat elke avond aan talkshowtafels, zonder zo'n podium was hij toch al lang exit geweest.
Dubbel
lila01 wijzigde dit bericht op 29-10-2025 21:45
98.81% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
29-10-2025 21:24
Ja ik zat ook al te denken, de usual suspect ChristenUnie is nu echt te klein. En Volt hebben ze ook niks aan.
Precies dat.. maar de punten van D66 en Ja21 liggen wel ver uit elkaar, dus ik vraag me af hoe haalbaar het is.

Dit wordt wederom een moeilijke formatie denk ik.
Ik was blij toen Rutte eindelijk opstapte. Maar Yesilgoz vind ik helemaal verschrikkelijk.

Onze verzorgingsmaatschappij is onder leiding van de VVD steeds meer afgebroken , het basispakket wordt straks bevroren, dure medicatie wordt niet zomaar meer toegelaten, ik houd mijn hart vast.
Straks alleen nog betaalbaar voor mensen met een dikke portemonnee. Belastingvoordeeltjes voor de grootverdieners. Is dat nou wat ons land nodig heeft? De onvrede groeit steeds meer, de asielzoeker is de zondebok. Nee, ik ben niet blij.
lila01 wijzigde dit bericht op 29-10-2025 21:45
6.43% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven