Werk & Studie alle pijlers

Dilemma, minder werken

03-02-2026 23:20 134 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk al 1,5 jaar meer dan mijn contract wekelijks. Nu kreeg ik vandaag te horen, dat dit niet meer mag. Mijn eerste reactie was… dit mag niet ik werk dit aantal uren al meer dan 13 weken aan een gesloten.

Ze gingen dit voorleggen en komen er nog op terug, weet dus nog niet precies wat de uitkomst zal zijn, maar nu het dilemma: ik moet over 3 maanden een nieuw contract krijgen[ als ik op mijn strepen ga staan, zouden ze dit zomaar niet kunnen geven. Ga er nu vanuit dat het gewoon verlengd wordt.

Wat zouden jullie doen?
Such a beautiful place to be with Friends.
nerdopviva schreef:
07-02-2026 10:23
Ja, echt balen dat ze zich aan de wet en de CAO houden. Wat een vreselijke werkgever.
Dit is gewoon niet waar. Van wet en CAO mag het gewoon.
Ze willen niet.
Ben-ik-weer schreef:
07-02-2026 18:43
Ze willen niet.

Er staat toch vrij duidelijk in de CAO dat in overleg meer uren kunnen worden afgesproken, maar met een maximum van gemiddeld 40 uur per week. Ik ben benieuwd hoe jij eraan komt dat het wel mag?
I'm finally old enough to don't give a fuck
Ben-ik-weer schreef:
07-02-2026 18:43
Ze willen niet.
Ik zou als werkgever ook niet graag iemand ateuctureel 45 uur per week laten draaien.
Risico dat je dan een keer.uirvalt door overbelasting is veel.groter.
Catsruletheworld schreef:
08-02-2026 17:02
Ik zou als werkgever ook niet graag iemand ateuctureel 45 uur per week laten draaien.
Risico dat je dan een keer.uirvalt door overbelasting is veel.groter.
De laatste 1,5 jaar niet 1x uitgevallen, dus dat valt wel mee.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
08-02-2026 17:31
De laatste 1,5 jaar niet 1x uitgevallen, dus dat valt wel mee.
Wat niet is kan nog komen he, met het stijgen der leeftijd.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
08-02-2026 17:32
Wat niet is kan nog komen he, met het stijgen der leeftijd.
Dit dus.
.
anoniem_698dba86d290f wijzigde dit bericht op 11-02-2026 23:03
99.16% gewijzigd
MrsSmit12 schreef:
11-02-2026 20:19
Heeft dit ook gevolgen voor een eventuele compensatieregeling voor verminderde toekomstige pensioenopbouw in het nieuwe stelsel? Ik begreep dat als je in 2026 minder gaat werken dit gevolgen kan hebben voor de hoogte van de compensatie.
Ze bouwde sowieso geen pensioen op over haar overuren.
Dus dat blijft 36 uur.
-Dushi- schreef:
06-02-2026 09:12
In de cao kinderopvang staat niets over overuren en welke rechten dan opgebouwd worden. Dus van je terug op de arbeidstijdenwet: Wil uw werknemer meer of minder werken?
Wil uw werknemer meer of minder uren gaan werken dan u heeft afgesproken? Dan moet u dit altijd goedkeuren. U mag alleen weigeren als u kunt laten zien dat uw bedrijf eronder zal lijden. Uw werknemer mag een half jaar nadat hij in dienst is om een aanpassing vragen. En daarna 1 keer per jaar. Verandert de persoonlijke situatie van de werknemer onverwacht? Dan mag hij een 2e verzoek doen. De aanpassing mag tijdelijk zijn.
Ja, maar dat betekent niet dat een werknemer kan verlangen om boven 'fulltime' te werken en betaald te krijgen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven