Een droge woestijn

13-12-2024 07:59 393 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrok best toen ik vorige week weer eens inlogde.
Het lijkt wel of er niet meer gesekst wordt.
De sekspraat, doorgeefvraag, zelfs het minnaarstopic en het parenclubtopic liggen als een vis op het droge naar adem te happen.
Het lijkt wel of er een klimaatverandering gaande is in seksland.

Dus, hoe zit dat?
Of is het met de kerst voor de deur te druk?
Ligt het aan de deprimerende winteravonden?
Of wordt er juist zoveel gesekst dat er geen tijd meer is om hier rond te hangen?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Hier zelden droog, gelukkig. Van t weekend vriend zn huis leeggehaald want hij komt hier intrekken. Kwamen hoop speeltjes uit de slaapkamer dus voorlopig weer leuke dingen om te (her) ontdekken.
Ik las normaal alleen mee in deze droge woestijn, maar opeens was het hier wat minder droog!

Ging een dagje sauna doen, liep buiten een rondje af te koelen, en kreeg oogcontact met een man in het bubbelbad. In die paar seconden gebeurde er iets… Ik liep nonchalant verder en keek stiekem nog even, en hij ook. Ik dacht, waar gaat dit heen…

Ik ging even lezen, even zwemmen, zag hem zijn eigen weg volgen en verder niet meer kijken. Echt zo’n macho afgetrainde kerel met veel spieren en een strak kapsel, totáál niet mijn type en past helemaal niet bij mij, maar hij zag er wel echt lekker uit.

Duik ik een sauna in die verder leeg was, komt hij even later binnen. Nee, dat kon geen toeval zijn! Die heeft me in de gaten gehouden! De temperatuur steeg met de minuut, en ik liet het starten van een gesprek aan hem over. Dat deed hij, en pratend was hij nog lekkerder. We deden samen nog een rondje sauna, afkoelen en zwembad, en het was al snel duidelijk dat er wel meer in zat. Hij zat in een hotel vlakbij, en nodigde me uit even mee te gaan. Ik heb geen seconde getwijfeld, zo’n kans ging ik niet overslaan!

Volgens eigen zeggen deed hij zoiets normaal nooit, geen idee of ik dat moet geloven. Voor mij was dit ook geen normale gang van zaken, maar het was zeker voor herhaling vatbaar.
monsieurf schreef:
25-03-2026 22:06
Meeste vrouwen komen bij ons om te "ontdekken" . Best grappig, en goed voor je ego.
Maar als man heb je dan je handen er vol aan, en verwaarloos ik mn eigen vrouw. Dus eigelijk heb je voor niemand 100% aandacht. Terwijl met een extra vrouw met echt bi ervaring, en wederzijdse klik met zn drieën dat hellemaal niet zo is.
Ik ben zo’n vrouw die nieuwsgierig maar onervaren is, maar wat maakt dan dat je als man je handen vol hebt? Het is toch niet dat die extra vrouw niks kan of niks doet, lijkt me? Of zijn ze te passief in jullie ervaring?

Ook al is het nieuw, dan hoop ik niet dat de man een hoop werk aan me heeft maar er ook gewoon plezier aan heeft.
Haha wat leuk Frederieke! Het klinkt als een verhaal uit een vrouwenblad, zo lekker cliché en smeuïg en iets waarvan ik denk dat ik het zelf nooit mee zou maken, maar stiekem wel zou willen! Lucky you!
Daarna geen nummers uitgewisseld?

Ik ben zo’n vrouw die nieuwsgierig maar onervaren is, maar wat maakt dan dat je als man je handen vol hebt? Het is toch niet dat die extra vrouw niks kan of niks doet, lijkt me? Of zijn ze te passief in jullie ervaring?

Ook al is het nieuw, dan hoop ik niet dat de man een hoop werk aan me heeft maar er ook gewoon plezier aan heeft.
Ik snap wel een beetje wat Monsieurf bedoelt. Ik denk namelijk dat die onervarenheid ook kan omslaan naar onzekerheid en passief blijven.
De vrouwen die ik spreek op Feeld en die bi-curious zijn, zijn bijna allemaal bang om met een vrouw alleen af te spreken. Ze willen dan het liefste een trio met hun eigen man of een ervaren stel. Ik vind het persoonlijk aantrekkelijk als een vrouw zich zeker voelt in haar aantrekkingskracht naar vrouwen en zich kan overgeven aan het moment. Als dat niet zo is dan brengt het misschien extra werk of inspanning met zich mee (ook van de kant van de vrouw).
Jazeker hebben we nummer uitgewisseld! Hij woont ver weg, maar heeft al laten vallen het leuk te vinden weer een keer langs te komen…

En het is wel echt een vrouwenbladverhaal ja, en dan heb ik nog een aantal leuke details weggelaten om het niet te lang te maken, haha. Toen we in de lift stonden naar zijn kamer dacht ik echt, gebeurt dit nu echt?!

En je hebt denk ik wel een punt… Ik heb mijn focus totaal niet op alleen met en vrouw daten, is niet eens bij me opgekomen. Maar wel met een stel omdat het met een man erbij makkelijker is ofzo. Maar die onervarenheid doet wel wat in de dynamiek. Ik neem het mee, en ik zal zien wat ik nog eens ga ervaren!
Frederieke schreef:
24-04-2026 15:06

En je hebt denk ik wel een punt… Ik heb mijn focus totaal niet op alleen met en vrouw daten, is niet eens bij me opgekomen. Maar wel met een stel omdat het met een man erbij makkelijker is ofzo. Maar die onervarenheid doet wel wat in de dynamiek. Ik neem het mee, en ik zal zien wat ik nog eens ga ervaren!

Wat interessant om te lezen! Toen ik begon met het ontdekken van mijn biseksualiteit wilde ik juist het liefste met een andere vrouw alleen daten. Het leek me fijn om een vrouw te vinden die net zo onervaren was, dan konden we samen, helemaal gelijkwaardig, gaan onderzoeken wat we lekker en spannend zouden vinden samen.
Mijn eerste date met een vrouw was met een vrouw die net als ik nog nooit iets met een andere vrouw had gedaan. In de praktijk bleek er niet genoeg aantrekking en mijn volgende date was met een vrouw die biseksueel was, maar juist uit een lange relatie met een vrouw kwam. Zij nam min of meer de leiding in bed en dat vond ik ook wel heel prettig.

Ik zag het toen ook niet zitten om "aan te schuiven" bij een (onbekend) stel, maar ik wist ook dat een vrouw vinden voor een trio met mijn man en mij heel erg moeilijk zou gaan worden.
Uiteindelijk hebben we wel een paar keer een trio gedaan, maar dat was met een vrouw met wie ik al vaker alleen had gedate. Zij voelde zich ook al een beetje bekend met mijn man en er bleek veel aantrekkingskracht te zijn. Deze vorm was ook voor ons alledrie de eerste keer dus het voelde ook heel gelijkwaardig.

Weet je wat ook het fijne is aan solo daten met een vrouw? Je hebt dus geen meekijkende man (kan wel spannend zijn natuurlijk), het is echt tijd voor elkaar, geen jaloezie of beperkingen (bij een trio heeft het stel wel vaak afspraken onderling), het is vaak heel intiem en gezellig tegelijkertijd, je hebt veel onderlinge overeenkomsten en seks met een vrouw kan echt uren en uren duren ;-)
Wow, wat een verhaal Frederieke :biggrin:

Hier in het vakantiehuisje is het tot nu toe 1 keer tot seks gekomen, maar het moet allemaal heel stillletjes want het is hier erg gehorig en die wetenschap werkt nogal libido-verstorend :facepalm:

Verder heb ik deze vakantie nog wel wat contact met onze huisvriend en die vertelde dus gister dat hij een extra vriendinnetje erbij heeft nu, waar hij het dus ook onveilig mee doet. Dat is hem natuurlijk goed recht, maar voor mij voelt het hierdoor niet meer zo veilig om het ook onveilig met hem te doen en dat moet ik na de vakantie maar eens gaan bespreken met hem.
Even een vraag aan de actieve forumleden, zoals Frouwke:

Hoe gaan jullie om met verschillen in behoefte of tempo binnen het swingen?

Wij zijn halverwege de 30, inmiddels 15 jaar samen en hebben het eigenlijk heel goed samen. We zitten op dezelfde lijn qua leven, hebben weinig ruzie en vormen een sterk team.
We swingen nu ongeveer 3 jaar. We hebben zo’n 10 à 12 dates per jaar en gaan geregeld naar een club, al is er daar meestal weinig interactie met anderen.
We hebben veel seks samen.

Ons leven is behoorlijk intens: kleine kinderen, een druk eigen bedrijf, veel verantwoordelijkheden, tegenslagen, visite/logees en veel reizen die vaak meer verplichting dan ontspanning zijn.

Nu loop ik als man tegen het volgende aan:
ik merk dat ik graag eens verder zou willen kijken, bijvoorbeeld richting een solo date met een vrouw (bekend of onbekend). Niet omdat ik per se iets stiekem of alleen wil doen — integendeel. Ik zou het zelfs prima vinden als mijn vrouw erbij is of toekijkt.

Het punt is meer dat mijn vrouw meestal het tempo bepaalt, terwijl ik merk dat mijn behoefte anders ligt.
Bijvoorbeeld: tijdens een date met een koppel heeft zij vaak binnen een uur haar volledige ervaring gehad en is ze meerdere keren klaargekomen. Voor haar voelt de avond dan compleet. Terwijl ik dan eigenlijk pas echt “erin” zit en nog behoefte heb aan meer tijd of een tweede ronde.

Bij de laatste trio’s met vrouwen had ik bijvoorbeeld graag nog verder gespeeld na een korte pauze. De andere vrouw stond daar ook voor open, maar mijn vrouw had daar geen behoefte meer aan. Daardoor stopt het voor iedereen.

Mijn vrouw stelde zelf voor om dit eens hier neer te leggen om ervaringen van anderen te horen 😉.

Dus mijn vraag:
is het verkeerd of egoïstisch om in deze situatie een solo date te verlangen?
En hoe gaan jullie om met verschillen in seksuele behoefte of tempo binnen jullie relatie/swingleven?
even heel kort: verlangen klinkt als eisen of iets wat die richting op gaat. en dat is altijd verkeerd ( in dit wereldje)
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
monsieurf schreef:
25-05-2026 15:43

Dus mijn vraag:
1) is het verkeerd of egoïstisch om in deze situatie een solo date te verlangen?
2) En hoe gaan jullie om met verschillen in seksuele behoefte of tempo binnen jullie relatie/swingleven?
1) Je vraagstelling is niet goed, waarom moet er een verkeerd of egoïstisch aan gehangen worden?
Bij dit soort verlangens is het heel simpel, je mag ze hebben en je partner mag daar "nee" op zeggen. Maar het lijkt me dat je dit zelf ook al wel had bedacht?
Veel interessanter is de vraag: "Wat ga je doen als je partner "nee" zegt?" Kun je nog terugkeren naar tevredenheid of blijft het een lastig verhaal met eventuele mokkerij van jouw kant als het onderwerp die kant weer eens op dreigt te gaan?

2) In onze relatie ben ik de minst-willende. Mijn lief is niet erg kieskeurig en zou waarschijnlijk meer en vaker spannende zaken aan willen gaan dan waar mijn behoefte ligt. Ik vind af en toe een uitstapje leuk maar het haalt het niet bij onze samen-seks.
Ik ben blij dat hij zich daar naadloos in voegt. Ik vind eigenlijk ook dat hij bijzonder weinig te klagen heeft, we hebben het echt goed, ook op dat gebied. Gemekker erover zou mij het idee geven dat het nooit genoeg is en steeds gekker moet. En ik ga slecht op gemekker.
Volgende week donderdag ga ik met een vriendin naar de Ladies Night bij Fun4two. Onze bi-kant verder ontdekken. Vinden het wel erg spannend

Andere dames hier die ook gaan of wel eens zijn geweest?
Sebedeüs schreef:
27-05-2026 17:18
1) Je vraagstelling is niet goed, waarom moet er een verkeerd of egoïstisch aan gehangen worden?
Bij dit soort verlangens is het heel simpel, je mag ze hebben en je partner mag daar "nee" op zeggen. Maar het lijkt me dat je dit zelf ook al wel had bedacht?
Veel interessanter is de vraag: "Wat ga je doen als je partner "nee" zegt?" Kun je nog terugkeren naar tevredenheid of blijft het een lastig verhaal met eventuele mokkerij van jouw kant als het onderwerp die kant weer eens op dreigt te gaan?

2) In onze relatie ben ik de minst-willende. Mijn lief is niet erg kieskeurig en zou waarschijnlijk meer en vaker spannende zaken aan willen gaan dan waar mijn behoefte ligt. Ik vind af en toe een uitstapje leuk maar het haalt het niet bij onze samen-seks.
Ik ben blij dat hij zich daar naadloos in voegt. Ik vind eigenlijk ook dat hij bijzonder weinig te klagen heeft, we hebben het echt goed, ook op dat gebied. Gemekker erover zou mij het idee geven dat het nooit genoeg is en steeds gekker moet. En ik ga slecht op gemekker.
precies. het is bij ons, denk ik, hetzelfde als bij jullie. er valt over van alles te praten en te fabtaseren en dus is er een mogelijkheid dat we het uitvoeren. Maar een simplele nee is ook nee. geen discussie, geen argumenten, met het gevaar van overhalen en later spijt hebben. er over praten mag, maar nee is nee.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Saldana schreef:
28-05-2026 15:59
Volgende week donderdag ga ik met een vriendin naar de Ladies Night bij Fun4two. Onze bi-kant verder ontdekken. Vinden het wel erg spannend

Toevallig een maand of twee geleden in het andere topic besproken. Ik wilde er ook wel heen, maar zocht een partner in crime.
Die leek ik gevonden te hebben, maar helaas is het op niets uitgelopen. Ondertussen is er ook iets tussen gekomen waardoor ik op die datum niet kan.

Ik ben wel heel benieuwd naar hoe het gaat zijn, Saldana! Volgens mij organiseren ze het 2 x per jaar?

Zou het zelf trouwens ook héél spannend vinden hoor, ondanks dat ik redelijk veel ervaring heb met vrouwen en een paar keer een vrouwelijke friends with benefits heb gehad.
Saldana schreef:

Ik ben ook van plan om te gaan, nooit eerder geweest (wel in de Fun, maar alleen samen met mijn man). Vind het ook heel erg spannend maar gezien mijn eerdere positieve avonturen met een vrouw, lijkt het me ook erg leuk en geil..☺️.. Wie weet komen we elkaar daar tegen Saldana!
@femme45 Dat zou leuk zijn :)

Ik heb geen date met een vrouw gehad, maar wel avonturen beleefd met swingen of in de parenclub. Enkele malen zelfs prachtige jonge vrouwen die mij echt benaderden, was ik zo verbaasd over. Maar ik merk dat ik rondborstige types aantrekkelijker vind, zo heerlijk een zacht lijf om mee te kroelen :heart:
Saldana schreef:

Het was het plan om hier een keer heen te gaan maar het kwam er niet van. Mijn vriendin boog het plan om naar een vrouwenfeestje bij haar thuis en nu vieren wij al jarenlang met 4 vriendinnen thuisfeestjes. Dit najaar gaan we zelfs een weekend weg met zn vieren. Superfijn.
Sebedeüs schreef:
29-05-2026 12:41
Het was het plan om hier een keer heen te gaan maar het kwam er niet van. Mijn vriendin boog het plan om naar een vrouwenfeestje bij haar thuis en nu vieren wij al jarenlang met 4 vriendinnen thuisfeestjes. Dit najaar gaan we zelfs een weekend weg met zn vieren. Superfijn.

Oehhh dat klinkt echt heel erg leuk!
Ik kan nog niet eens één date vinden, laat staan dat een weekend weg met meerdere vrouwen!
choco-fan wijzigde dit bericht op 29-05-2026 16:18
0.31% gewijzigd
Saldana schreef:
29-05-2026 09:47
@femme45 Dat zou leuk zijn :)

Ik heb geen date met een vrouw gehad, maar wel avonturen beleefd met swingen of in de parenclub. Enkele malen zelfs prachtige jonge vrouwen die mij echt benaderden, was ik zo verbaasd over. Maar ik merk dat ik rondborstige types aantrekkelijker vind, zo heerlijk een zacht lijf om mee te kroelen :heart:
Zelfde hier hoor, avonturen in de parenclub beleefd, geen 1-op-1 dates. Veel vrouwenlichamen zijn inderdaad zo fijn zacht .. Ik ben erg benieuwd naar de sfeer en belevenissen volgende week ☺️

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven