Dat ziet er niet uit.

13-06-2026 14:08 200 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Negatieve opmerkingen over andermans uiterlijk vind ik altijd erg vervelend.
Ik sla bv. meteen aan op: "Die witte benen kunnen niet." of "Met dat figuur/leeftijd kun je dat niet dragen."
Per ongeluk viel ik in mijn jonge jaren in de smaak bij veel mensen, maar vond het heel naar wanneer een man/vrouw daar te veel nadruk op legde.
Op de middelbare school werd ik gepest, omdat ik volgens veel medeleerlingen met de lelijkste jongen van de school verkering had.
Zelfs de de man waar ik mee ben getrouwd viel tegen bij mensen om heen.
Gelukkig heb ik mijn eigen plan getrokken en het ouder worden helpt daar nog meer aan mee.
Hoe wordt jij beïnvloedt door opgelegde schoonheidsidealen? Veroordeel je anderen die daar niet aan voldoen of hou je van alle verschillen?
Wat mij het meest tegen de borst stuit, is het leed dat kan worden veroorzaakt door opmerkingen of negativiteit over iemands uiterlijk.
Vaak ontstaan er littekens die nooit meer helemaal verdwijnen.
De huidige generatie ouderen, zeg 75+, dragen toch ook gewoon spijkerbroeken? Inmiddels ben ik zelf bepaald geen jonge blom meer, maar het enige wat ik niet doe zijn hotpants en crop tops. Aan mijn hoofd zie je nog het best hoe oud ik ben.
Ookal schreef:
14-06-2026 20:25
Wat mij het meest tegen de borst stuit, is het leed dat kan worden veroorzaakt door opmerkingen of negativiteit over iemands uiterlijk.
Zou je tegen een dochter die van plan is tatoeages in haar gezicht te laten zetten niets zeggen?
Ugli schreef:
14-06-2026 12:48
Jaaa you go girl!
Nouja, voor zover ik weet is KamilleT rond de vijftig dus zo bijzonder is het nou ook weer niet dat ze spijkerbroeken of korte jurken draagt. Bij die opmerking van BGB. ('leuk, je oma in zo'n broek') denk ik toch meer dat ze iemand van rond de 80 bedoelt. Dan vind ik nog steeds dat je daar prima in kan lopen hoor, maar de vergelijking gaat niet helemaal op.
Nothing happens for a reason
Ik zou wel in gesprek gaan. (Hoe oud speelt ook nog een rol) Maar botweg afkraken sowieso niet, want dat heeft geen zin en is alleen maar schadelijk.
Quincy2 schreef:
13-06-2026 17:30
Ik dacht deze week nog "wat lelijk" toen ik achter een meisje stond bij het stoplicht dat aan de ene kant gemillimeterd haar had en aan de andere kant halflange krullen.
Ik heb dat ook wel eens met mensen die bepaalde tatoeages hebben: heel onopvallende mannen in onopvallende kleren (beige T-shirt, beige korte broek en doorsnee sneakers) die dan compleet vol geataoeëerde kuiten hebben. Dan ben ik vooral gefascineerd: why??? Ik vind het esthetisch echt niet mooi, maar ik ben vooral benieuwd naar waarom iemand dat doet. Er moet een gedachte achter zitten. Misschien drukt hij op deze manier zijn echte persoonlijkheid uit. Maar waarom dan die kleurloze kleren? Of misschien heeft hij die tatoeages op een dronken avond in Thailand laten zetten, whatever. Maar ik heb er dus wel een mening over. Mijn ogen blijven eraan haken, ik móet ernaar kijken, al wil ik het liever niet zien.

Aan de andere kant heb ik wel bewondering voor dit soort extreme keuzes.
Vergeten om te quoten. Antwoord op Quincy.
Ugli schreef:
13-06-2026 18:19
Ik kan het het beste omschrijven als jolig. Vroeger was ik wel echt apart, toen was ik goth achtig (jezelf gothic noemen is altijd een no-go geweest :P) met zwarte stuka, kettingen, spikes, dat soort dingen. Maar nu gewoon normaal eigenlijk, vind ik dan. Maar dan wat joliger dan sad beige. Het is een conservatieve werkomgeving (denk aan de overheid bijvoorbeeld). Ik heb bijvoorbeeld de hele dag opmerkingen gekregen over mijn roze met rode trui laatst.

Afbeelding
Da's toch geen hele extreme trui? Bij ons zou het waarschijnlijk door de meesten geeneens opgemerkt worden....
KamilleT schreef:
14-06-2026 13:30
Ik snap ook niet zo goed waarom die spijkerbroek niet zou kunnen voor een oudere vrouw.
Ik heb die broek ook! In het blauw en in het wit.
Ookal schreef:
14-06-2026 21:07
Ik zou wel in gesprek gaan. (Hoe oud speelt ook nog een rol) Maar botweg afkraken sowieso niet, want dat heeft geen zin en is alleen maar schadelijk.
Ik heb geen dochter overigens, maar hier in de buurt woont ergens een meisje met tatoeages in haar gezicht. Ik vroeg me de eerste keer wel af of ze niemand in haar omgeving had die haar had kunnen behoeden voor die verminking. En of dat erger zou zijn vooraf dan dat ze achteraf merkt dat ze er reacties op krijgt.
Ookal schreef:
Ik heb geen dochter overigens, maar hier in de buurt woont ergens een meisje met tatoeages in haar gezicht. Ik vroeg me de eerste keer wel af of ze niemand in haar omgeving had die haar had kunnen behoeden voor die verminking. En of dat erger zou zijn vooraf dan dat ze achteraf merkt dat ze er reacties op krijgt.
Volgens mij speelde het in mijn jeugd/tienerjaren niet héél erg, dingen over uiterlijk, mode, hoe je eruit ziet. Wel een beetje, maar volgens mij ging was dat ook vooral onderling iets tussen de meisjes voor wie dat voor henzelf wel belangrijk was of die het leuk vonden met dingen als mode, uiterlijk en make-up bezig te zijn.

Ik was zelf niet zo'n tiener die daar heel gevoelig voor was. Leuk vond ik het natuurlijk ook niet als ze mij lelijk noemen oid, maar 't leek (en lijkt mij nog steeds) vermoeiender om er wel dan om er niet mee bezig te zijn dus ik heb me daarin nooit erg aangepast (wat niks zegt over een sterk karakter verder ofzo, het was niet dat ik er boven stond).

Heb het van huis uit ook niet meegekregen. Ik liep met een scheve pony of te kort geknipt koppie, op te ruime schoenen, dikke bril en vaker in jongens- dan in meisjeskleding rond en heb nog steeds weinig gevoel hoe mij te kleden. :-D
Claire45 schreef:
Ik heb dat ook wel eens met mensen die bepaalde tatoeages hebben: heel onopvallende mannen in onopvallende kleren (beige T-shirt, beige korte broek en doorsnee sneakers) die dan compleet vol geataoeëerde kuiten hebben. Dan ben ik vooral gefascineerd: why??? Ik vind het esthetisch echt niet mooi, maar ik ben vooral benieuwd naar waarom iemand dat doet. Er moet een gedachte achter zitten. Misschien drukt hij op deze manier zijn echte persoonlijkheid uit. Maar waarom dan die kleurloze kleren? Of misschien heeft hij die tatoeages op een dronken avond in Thailand laten zetten, whatever. Maar ik heb er dus wel een mening over. Mijn ogen blijven eraan haken, ik móet ernaar kijken, al wil ik het liever niet zien.

In "mijn" tijd waren tatoeages voorbehouden (iets gechargeerd hoor) aan bepaalde groepen. In de metalscene zag je toen al veel mensen met tatoeages. In het dagelijks leven konden mensen zich echt vergapen aan mijn tattoos. Sowieso aan mij, want ik zag er nogal extreem uit. Maar in mijn metalbubbel keek niemand op van een tattoo meer of minder.

Tegenwoordig zijn tatoeages een modeverschijnsel. Het bijzondere is ervan af. En echt extreem is het niet meer, dat mensen hele lichaamsdelen laten volkleuren.

Mijn tatoeages hebben een grote emotionele waarde voor mij. De eerste heb ik laten zetten in 1996, de laatste een half jaar geleden. Ze horen bij mij.

En over dat meisje met tattoos in haar gezicht. In een andere reactie staat "verminking". Dat is het niet. Het is een keuze die een ander misschien niet begrijpt, en dat hoeft ook helemaal niet. Het is precies waar dit topic over gaat. Vooroordelen over het uiterlijk en de keuzes van anderen.
Delulu
Ugli schreef:
14-06-2026 12:45
Jumpsuit zou prima kunnen als het een goed model is (zou geen Britney Spears Pussy Cat Doll strakke leren variant doen bijvoorbeeld) en die broek goed gestijled kan zeker heel tof zijn! Ik hoop echt dat als ik straks 80 ben oudjes wel gewoon mee mogen gaan met de mode en niet gedoemd zijn tot het dragen van bloemige fladder oma shirtjes met opoe broek en opoe schoenen. Ik doe daar alvast niet aan mee, in elk geval. :')

Je hebt toch tegenwoordig niet echt gescheiden puber / oma winkels meer ? Vroeger was dat wel zo, maar mijn moeder ( 80 plus ) vindt het soms best lastig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een van mijn kinderen heeft van nature donkerblonde krullen. Prachtig en ik zou ze zelf willen hebben. Ze draagt haar haar echter kort, zwart, met ultrakorte pony en opgeschoren zijkanten. Daarbij een ring door haar neus en veel tatoeages, gelukkig niet in haar gezicht. Niet mijn stijl, maar het past wel bij haar. Ze heeft sowieso al een eigen stijl sinds de kleutertijd dus dat vind ik alleen maar leuk. Maar wel zonde van die mooie krullen :)
Ik draag veel kleurige kleding. Het enige zwarte in mijn kledingkast is een vestje en wat sokken. Laatst was ik op een meeting waar ik kennelijk de dresscode had gemist. In mijn knalgroene jurk met bloemen zat ik aan tafel met zeven man/vrouw in het beige. Het was die dag 30 graden en kennelijk kregen ze daar een zomers gevoel bij.
Fantasy schreef:
14-06-2026 22:08
In "mijn" tijd waren tatoeages voorbehouden (iets gechargeerd hoor) aan bepaalde groepen. In de metalscene zag je toen al veel mensen met tatoeages. In het dagelijks leven konden mensen zich echt vergapen aan mijn tattoos. Sowieso aan mij, want ik zag er nogal extreem uit. Maar in mijn metalbubbel keek niemand op van een tattoo meer of minder.

Tegenwoordig zijn tatoeages een modeverschijnsel. Het bijzondere is ervan af. En echt extreem is het niet meer, dat mensen hele lichaamsdelen laten volkleuren.

Mijn tatoeages hebben een grote emotionele waarde voor mij. De eerste heb ik laten zetten in 1996, de laatste een half jaar geleden. Ze horen bij mij.

En over dat meisje met tattoos in haar gezicht. In een andere reactie staat "verminking". Dat is het niet. Het is een keuze die een ander misschien niet begrijpt, en dat hoeft ook helemaal niet. Het is precies waar dit topic over gaat. Vooroordelen over het uiterlijk en de keuzes van anderen.
Mooi verwoord Fantasy.
KamilleT schreef:
14-06-2026 22:44
Ik draag veel kleurige kleding. Het enige zwarte in mijn kledingkast is een vestje en wat sokken. Laatst was ik op een meeting waar ik kennelijk de dresscode had gemist. In mijn knalgroene jurk met bloemen zat ik aan tafel met zeven man/vrouw in het beige. Het was die dag 30 graden en kennelijk kregen ze daar een zomers gevoel bij.
Die knalgroene jurk maakt het in elk geval een stuk zomerser!
Ik ben niet zo veroordelend over uiterlijk. Natuurlijk kan ik iemand wel mooier of minder mooi vinden. Het laatste zal ik nooit tegen iemand zeggen. Maar eigenlijk heeft iedereen wel iets moois. Mooi haar, mooie ogen leuke lach. Maar ik kan iemand die er voor de maatstaven knap uitziet maar dat zelf ook weet en vaak hoort een zich daarnaar gaat gedragen juist minder mooi vinden. Je karakter doet ook een hoop.
.
Ugli schreef:
13-06-2026 18:19
Ik kan het het beste omschrijven als jolig. Vroeger was ik wel echt apart, toen was ik goth achtig (jezelf gothic noemen is altijd een no-go geweest :P) met zwarte stuka, kettingen, spikes, dat soort dingen. Maar nu gewoon normaal eigenlijk, vind ik dan. Maar dan wat joliger dan sad beige. Het is een conservatieve werkomgeving (denk aan de overheid bijvoorbeeld). Ik heb bijvoorbeeld de hele dag opmerkingen gekregen over mijn roze met rode trui laatst.

Afbeelding
Die is heel leuk! Ik ga m gelijk opzoeken. Ik werk op kantoor bij een groot bedrijf maar het zou hier totaal niet opvallen. In iedergeval niet negatief.
.
Ditishet25 schreef:
14-06-2026 23:25
Ik ben niet zo veroordelend over uiterlijk. Natuurlijk kan ik iemand wel mooier of minder mooi vinden. Het laatste zal ik nooit tegen iemand zeggen. Maar eigenlijk heeft iedereen wel iets moois. Mooi haar, mooie ogen leuke lach. Maar ik kan iemand die er voor de maatstaven knap uitziet maar dat zelf ook weet en vaak hoort een zich daarnaar gaat gedragen juist minder mooi vinden. Je karakter doet ook een hoop.
+1
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ookal schreef:
14-06-2026 20:25
Goed gezegd.
The ocean healed my soul
Fantasy schreef:
14-06-2026 22:08

Zoals jij het omschrijft, denk ik dat jouw tatoeages passen bij je stijl en persoonlijkheid, dan is het meteen duidelijk dat je er iets mee wilt uitdrukken en dan ‘klopt’ het totaalplaatje, ook voor buitenstaanders. Maar ik verbaas me soms over ogenschijnlijk keurige huisvaders (gechargeerd) die op zomerse dagen een korte broek aantrekken en dan opeens zwaar getatoeëerde kuiten of onderbenen blijken te hebben. Dat is vast ook een statement of een uitdrukking van wie ze (willen) zijn, wat leuk en origineel is, maar ook verwarrend, omdat ik tatoeages nog associeer met een persoonlijke en uitgesproken stijl, en die blijkt bij dit soort mannen dus verder nergens uit. Ik denk dan vaak dat het een soort stil protest is, zo van: ik zit de hele week achter loket B stempels te zetten in mijn saaie pak, maar in het weekend laat ik aan iedereen zien dat ik eigenlijk heel wild en vrijgevochten ben. Wat ik wel leuk vind, als het zo is. Maar dat weet ik dus niet.
KamilleT schreef:
14-06-2026 20:37
De huidige generatie ouderen, zeg 75+, dragen toch ook gewoon spijkerbroeken? Inmiddels ben ik zelf bepaald geen jonge blom meer, maar het enige wat ik niet doe zijn hotpants en crop tops. Aan mijn hoofd zie je nog het best hoe oud ik ben.
ach natuurlijk, mijn moeder wordt eind dit jaar 80 en die draagt nog steeds gewoon spijkerbroeken. De tijd dat je boven de 50 alleen bloemetjesschorten en degelijke schoenen moest dragen, is echt al 40 jaar voorbij.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Claire45 schreef:

En dat is ook een misvatting. Tatoeages staan vaak voor iets inderdaad. Maar soms is het ook niet meer dan een mooie afbeelding die je bij je wilt dragen om je huid/lijf te versieren. Niet achter elke tatoeage zit een gedachte.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven