Dat ziet er niet uit.
zaterdag 13 juni 2026 om 14:08
Negatieve opmerkingen over andermans uiterlijk vind ik altijd erg vervelend.
Ik sla bv. meteen aan op: "Die witte benen kunnen niet." of "Met dat figuur/leeftijd kun je dat niet dragen."
Per ongeluk viel ik in mijn jonge jaren in de smaak bij veel mensen, maar vond het heel naar wanneer een man/vrouw daar te veel nadruk op legde.
Op de middelbare school werd ik gepest, omdat ik volgens veel medeleerlingen met de lelijkste jongen van de school verkering had.
Zelfs de de man waar ik mee ben getrouwd viel tegen bij mensen om heen.
Gelukkig heb ik mijn eigen plan getrokken en het ouder worden helpt daar nog meer aan mee.
Hoe wordt jij beïnvloedt door opgelegde schoonheidsidealen? Veroordeel je anderen die daar niet aan voldoen of hou je van alle verschillen?
Ik sla bv. meteen aan op: "Die witte benen kunnen niet." of "Met dat figuur/leeftijd kun je dat niet dragen."
Per ongeluk viel ik in mijn jonge jaren in de smaak bij veel mensen, maar vond het heel naar wanneer een man/vrouw daar te veel nadruk op legde.
Op de middelbare school werd ik gepest, omdat ik volgens veel medeleerlingen met de lelijkste jongen van de school verkering had.
Zelfs de de man waar ik mee ben getrouwd viel tegen bij mensen om heen.
Gelukkig heb ik mijn eigen plan getrokken en het ouder worden helpt daar nog meer aan mee.
Hoe wordt jij beïnvloedt door opgelegde schoonheidsidealen? Veroordeel je anderen die daar niet aan voldoen of hou je van alle verschillen?
maandag 15 juni 2026 om 10:16
Dit is dus precies waar dit topic over gaat: veroordelingen. Waarom is dat nodig? Dat je het niet mooi vindt kan, maar dat je invult dat iemand iemand anders moet behoeden voor verminking vind ik nogal een uitspraak.Quincy2 schreef: ↑14-06-2026 21:29Ik heb geen dochter overigens, maar hier in de buurt woont ergens een meisje met tatoeages in haar gezicht. Ik vroeg me de eerste keer wel af of ze niemand in haar omgeving had die haar had kunnen behoeden voor die verminking. En of dat erger zou zijn vooraf dan dat ze achteraf merkt dat ze er reacties op krijgt.
maandag 15 juni 2026 om 10:52
De titel van de OP is 'dat ziet er niet uit', en ik ga me niet beter voordoen dan ik ben, want ik vind inderdaad dat er dingen zijn die er niet uitzien. Ik zal er niets over zeggen tegen iemand, want het is iemands eigen keuze. Maar dat het iemands eigen keuze is, maakt het niet automatisch positief in de ogen van anderen.
maandag 15 juni 2026 om 10:55
Ik heb vaak wel andersom dat ik iemand er zo goed uit vind zien. Niet eens zozeer knap, aantrekkelijk ofzo maar dat ik mij soort van verwonder hoe het in iemands' systeem kan zitten om er voor te zorgen dat haar en make up goed zit, schoenen netjes, kleding geen vlekken en gaten, jas mist geen knopen en dan kijk ik naar mijzelf en dat is dan zo'n beetje het tegenovergestelde daarvan. En dan denk ik wel eens: oh ja zo kunnen mensen het ook aanpakken. Want die stappen waarschijnlijk ook met piekhaar uit bed.
Vind dat wel interessant hoe mensen daarin hele andere systemen of misschien voorkeuren hebben.
Vind dat wel interessant hoe mensen daarin hele andere systemen of misschien voorkeuren hebben.
maandag 15 juni 2026 om 11:22
maandag 15 juni 2026 om 11:37
Dat klopt. Maar draagt jouw moeder skinny jeans of boyfriend jeans, lage heupbroeken of welk model er ook maar “ in “ is op dat moment ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 15 juni 2026 om 11:42
Mijn moeder is bijna 80 en draagt zeker ook het model uit jouw voorbeeldplaatje, ze heeft er zelfs nog kekke sneakers bij. Skinnies draagt ze ook wel eens. Een lage heupbroek dan niet, maar zijn die überhaupt nog ergens te krijgen? Dat was toch een ding in de nineties? Mijn vader draagt trouwens air max schoenen.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-06-2026 11:37Dat klopt. Maar draagt jouw moeder skinny jeans of boyfriend jeans, lage heupbroeken of welk model er ook maar “ in “ is op dat moment ?
Waarom is dit zo vreemd?
Where is my mind?
maandag 15 juni 2026 om 11:45
Lage heupbroeken met een string er boven zou ik dan wel weer kunnen waarderen bij een 80-jarigeblijfgewoonbianca schreef: ↑15-06-2026 11:37Dat klopt. Maar draagt jouw moeder skinny jeans of boyfriend jeans, lage heupbroeken of welk model er ook maar “ in “ is op dat moment ?
maandag 15 juni 2026 om 11:50
blijfgewoonbianca schreef: ↑15-06-2026 11:37Dat klopt. Maar draagt jouw moeder skinny jeans of boyfriend jeans, lage heupbroeken of welk model er ook maar “ in “ is op dat moment ?
Al zou ze dat doen, wat dan nog? Er zit een heel nare veroordelende ondertoon in jouw posts. Mijn motto is "als het je niet bevalt wat ik aanheb, kijk je maar lekker de andere kant op. Niet mijn probleem."
Delulu
maandag 15 juni 2026 om 11:50
Omdat ik het niet om me heen zie.
Wel sneakers , maar dan bijvoorbeeld van Gabor . Wel jeans, maar dan met een elastische taille. Omdat - vaak - hun figuur verandert , of omdat ze bijvoorbeeld artrose hebben en dan een rits en zo’n knoop niet heel fijn zit.
maandag 15 juni 2026 om 11:52
Leuk juist!SurferRosa schreef: ↑15-06-2026 11:42Mijn moeder is bijna 80 en draagt zeker ook het model uit jouw voorbeeldplaatje, ze heeft er zelfs nog kekke sneakers bij. Skinnies draagt ze ook wel eens. Een lage heupbroek dan niet, maar zijn die überhaupt nog ergens te krijgen? Dat was toch een ding in de nineties? Mijn vader draagt trouwens air max schoenen.
Waarom is dit zo vreemd?
The ocean healed my soul
maandag 15 juni 2026 om 11:53
Fantasy schreef: ↑15-06-2026 11:50Al zou ze dat doen, wat dan nog?
Dan niks. Dikke prima. Maar ik zie gewoon weinig ( eigenlijk geen ) hoog bejaarden in een Levis winkel.En dat zal vast niet zijn omdat er een verbod geldt voor ze.
Er zit een heel nare veroordelende ondertoon in jouw posts. Mijn motto is "als het je niet bevalt wat ik aanheb, kijk je maar lekker de andere kant op. Niet mijn probleem."
maandag 15 juni 2026 om 11:54
ah het gaat erom dat iemand van 80 zich wel of niet aan de mode houdt? Ja, mijn moedewr draagt skinny jeans.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-06-2026 11:37Dat klopt. Maar draagt jouw moeder skinny jeans of boyfriend jeans, lage heupbroeken of welk model er ook maar “ in “ is op dat moment ?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 15 juni 2026 om 11:56
nee, geen jeans met elastische taille hoor en ook geen sneakers van Gabor. Niet iedere 80-jarige is vergelijkbaar met jouw cliënten.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-06-2026 11:50Omdat ik het niet om me heen zie.
Wel sneakers , maar dan bijvoorbeeld van Gabor . Wel jeans, maar dan met een elastische taille. Omdat - vaak - hun figuur verandert , of omdat ze bijvoorbeeld artrose hebben en dan een rits en zo’n knoop niet heel fijn zit.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 15 juni 2026 om 11:57
Toen mijn moeder slecht ter been werd, gingen we vaak een middagje shoppen op internet. Genoeg leuke dingen gekocht die ook in fysieke winkels hangen.
Delulu
maandag 15 juni 2026 om 12:05
Nou, nee. Niet zozeer.
Wat ik eigenlijk bedoelde was of iemand iets koopt omdat het nou eenmaal mode is en ze het echt leuk vinden of omdat het niet zo makkelijk is om iets te vinden wat beter aansluit op je wensen omdat er tegenwoordig niet echt meer een scheidslijn is voor welke leeftijd je in welke winkel “ moet “ zijn. In een periode dat alle shirtjes ineens strakker en/ of korter worden is het voor mensen met een buikje ( wie niet na de overgang ? ) toch ineens flink zoeken als je niet wilt dat je kleding trekt en tekent.
Vroeger had je nou eenmaal veel meer oude dames zaken, heb ik het idee. Tegenwoordig koopt iedereen overal , maar is de pasvorm niet voor iedereen even passend.
maandag 15 juni 2026 om 12:06
Mijn cliënten zijn zeker geen 80 plus.
Ik heb het over mijn (schoon) ouders, ouders van vrienden en zo.
maandag 15 juni 2026 om 12:10
Ja, ik kwam net ook een speciale site tegen voor ouderen .
maandag 15 juni 2026 om 12:38
blijfgewoonbianca schreef: ↑15-06-2026 12:10Ja, ik kwam net ook een speciale site tegen voor ouderen .
Zalando, Bonprix, Wehkamp etc. Waarom zou je alleen op sites shoppen die voor ouderen zijn?
Delulu
maandag 15 juni 2026 om 13:02
Worden die laatste twee niet met name door ouderen gebruikt? Mijn vader gaat voornamelijk af op de muziek die er uit zo'n kledingzaak komt bij het bepalen of zo'n kledingzaak voor hem geschikt is. Volgens mij bijna altijd naar dezelfde (heren)zaak.
maandag 15 juni 2026 om 13:03
Geen idee, kan best. Ik bestel veel op Bonprix en ik draag niet bepaald "ouwemensenkleding".
Delulu
maandag 15 juni 2026 om 13:09
Volgens mij hebben ze er van alles. Van jong tot oud. Ik bestel zelf het meest via Zalando en kan dat volgens mij best wel eens blijven doen de komende veertig jaar (mocht ik het halen) en ik merk wel dat mijn smaak/stijl wat verschuift. Zie ik ook aan de modellen die de rokken of vesten dragen, daar kan ik mooi bij vanuit gaan of ik het een beetje leeftijdsadequaat vind. Hoewel het niet zoveel zou moeten uitmaken hoor. Denk wel dat de gemiddelde veertiger zich wel jeugdiger kleedt dan de voorkeuren die ik heb.
maandag 15 juni 2026 om 13:17
Wanneer iemand dichtbij mij dit zou willen. Vaak heb ik zo van dat is aan de ander, hier zou ik in dit soort gevallen wel mijn bedenkingen uiten. Veel keuzes kun je (makkelijk) veranderen. Dit toch iets moeilijker. Als een goede vriend(in) of je kind zoiets wil. Denk ik dat wel meer mensen de bedenkingen uitspreken.
Als iemand het al heeft zou ik niet hardop uitspreken , tenzij diegene specifiek om mijn mening zou vragen.
Dan zou ik zeggen dat het mijn ding niet zou zijn, als diegene er blij mee is.
Karakter is wat je bent in het donker.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in