Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
donderdag 9 juli 2026 om 09:28
Lemon_Pledge schreef: ↑08-07-2026 23:05Maar als hete as even op zo'n verzendzak ligt smelt het natuurlijk ook. Op facebook kwam laatst ook een foto voorbij van een verzendzak waarop een peuk uitgedrukt leek te zijn.
Meestal gebruiken mensen die zo'n vuilniszak gebruiken ook een complete rol tape om het dicht te plakken ..
Dat is allemaal hypothetisch en hier dus niet gebeurd.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 9 juli 2026 om 15:35
LizzyLee schreef: ↑06-07-2026 16:37Vraagje: ik heb drie items verstuurd, heb van alledrie stickertjes als verzendbewijs. Alleen van 1 item krijg ik geen updates, het staat nog op zending aangemaakt ipv dat het verzonden is. Hoe kan dat? Heb gewoon de aangemaakte QR laten zien en de pakketshop heeft de VintedGo stickers erop geplakt en gescand, voor zover ik weet.
De trackingcodes van de artikelen corresponderen ook totaal niet met wat ik in de app zie aan codes voor tracking van alle artikelen, dus ik kan zo ook niet zeggen welk van die drie stickers van het genoemde 'niet verzonden' artikel is. Iemand ervaring met het ontcijferen hiervan?
Ik wacht het allemaal wel af, maar het is nogal raar dat de andere artikelen gewoon in de app verschenen als verzonden, behalve eentje.
Iemand hier nog ervaring mee? Want mn ongetrackte pakketje is nu geannuleerd met negatieve review, omdat ik het niet verstuurd zou hebben. Krijg dus ook geen geld en mn item is wel ingeleverd bij het punt, maar totaal spoorlos. Koper gevraagd of ze het heeft ontvangen, maar dat lijkt me sterk aangezien er niets getrackt is en ik geen meldingen in de app heb gehad. Het enige wat ik heb is meerdere verzendstickers van VintedGo, maar weet niet welke bij dit pakketje hoorde. Of waar dat nu überhaupt is gebleven, aangezien het niet goed gescand lijkt te zijn bij het inleveren. Geen idee hoe dat kan, want er is duidelijk een sticker op geplakt, maar hoe krijg ik het nu terug? Twas niet duur gelukkig, maar wie kan wat met die verzendbewijzen?
donderdag 9 juli 2026 om 16:56
Nee, dat weet ik ook niet helaasLizzyLee schreef: ↑09-07-2026 15:35Iemand hier nog ervaring mee? Want mn ongetrackte pakketje is nu geannuleerd met negatieve review, omdat ik het niet verstuurd zou hebben. Krijg dus ook geen geld en mn item is wel ingeleverd bij het punt, maar totaal spoorlos. Koper gevraagd of ze het heeft ontvangen, maar dat lijkt me sterk aangezien er niets getrackt is en ik geen meldingen in de app heb gehad. Het enige wat ik heb is meerdere verzendstickers van VintedGo, maar weet niet welke bij dit pakketje hoorde. Of waar dat nu überhaupt is gebleven, aangezien het niet goed gescand lijkt te zijn bij het inleveren. Geen idee hoe dat kan, want er is duidelijk een sticker op geplakt, maar hoe krijg ik het nu terug? Twas niet duur gelukkig, maar wie kan wat met die verzendbewijzen?
Ik heb alleen een keer gehad dat ik van 1 pakketje geen tracking kreeg en toen ben ik na een half uur teruggegaan naar het pakketpunt en hebben ze het weer uit de zak gevist voor me en opnieuw gescand / gekoppeld.
Maar ik heb ook al wel eens gehad dat die tracking pas 24u later bijgewerkt werd, dus bij die keer hierboven heb ik echt geluk gehad dat ze het pakketje nog hadden liggen en dat ik niet 'gewoon' die 48u afgewacht heb toen. (weet eigenlijk niet meer precies waarom ik toen terugging)
donderdag 9 juli 2026 om 17:05
Thnx, dat is geluk hebben ja. Zat ook te denken aan teruggaan naar t punt om te kijken of ze iets met die verzendbewijzen konden. Kan ze naar vinted sturen, maar gezien de klachten over de klantenservice verwacht ik daar niet veel van. Het pakketje is al n week geleden ingeleverd dus zal er niet meer zijn. Al weet ik niet waar het dan wel heen is als het niet goed gescand/gekoppeld is, want ik en de koper hebben ds nul berichten gehad over verzenden/ontvangen. Nou ja, weer n goede les voor een volgende x om daar op te letten.happyapple schreef: ↑09-07-2026 16:56Nee, dat weet ik ook niet helaas![]()
Ik heb alleen een keer gehad dat ik van 1 pakketje geen tracking kreeg en toen ben ik na een half uur teruggegaan naar het pakketpunt en hebben ze het weer uit de zak gevist voor me en opnieuw gescand / gekoppeld.
Maar ik heb ook al wel eens gehad dat die tracking pas 24u later bijgewerkt werd, dus bij die keer hierboven heb ik echt geluk gehad dat ze het pakketje nog hadden liggen en dat ik niet 'gewoon' die 48u afgewacht heb toen. (weet eigenlijk niet meer precies waarom ik toen terugging)
donderdag 9 juli 2026 om 19:56
donderdag 9 juli 2026 om 23:45
Ik heb de afgelopen maanden behoorlijk veel verkocht op Vinted, maar als ik zie wat ik nog aan spullen heb, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat ik in het verleden gewoon veel te veel gekocht heb!
Misschien komt het door de leeftijd, ik weet het niet, maar ik kan tegenwoordig met veel minder toe. Ik heb niet meer zo’n behoefte om steeds nieuwe spullen te kopen (zoals kleding en schoenen). Ik besteed mijn geld tegenwoordig liever aan leuke dingen doen met m’n partner.
Daar kan ik dan mooi het geld van de Vinted verkopen aan besteden.
Misschien komt het door de leeftijd, ik weet het niet, maar ik kan tegenwoordig met veel minder toe. Ik heb niet meer zo’n behoefte om steeds nieuwe spullen te kopen (zoals kleding en schoenen). Ik besteed mijn geld tegenwoordig liever aan leuke dingen doen met m’n partner.
Daar kan ik dan mooi het geld van de Vinted verkopen aan besteden.
vrijdag 10 juli 2026 om 08:07
Je krijgt allerlei meldingen van Vinted met nog x tijd voor het verzenden van het item. Op een gegeven moment komt daar een knop 'ik heb het item verzonden'. Heb je die optie niet gehad? Ik heb die wel eens gebruikt en later kwam pakket wel in de app met tracking.LizzyLee schreef: ↑09-07-2026 15:35Iemand hier nog ervaring mee? Want mn ongetrackte pakketje is nu geannuleerd met negatieve review, omdat ik het niet verstuurd zou hebben. Krijg dus ook geen geld en mn item is wel ingeleverd bij het punt, maar totaal spoorlos. Koper gevraagd of ze het heeft ontvangen, maar dat lijkt me sterk aangezien er niets getrackt is en ik geen meldingen in de app heb gehad. Het enige wat ik heb is meerdere verzendstickers van VintedGo, maar weet niet welke bij dit pakketje hoorde. Of waar dat nu überhaupt is gebleven, aangezien het niet goed gescand lijkt te zijn bij het inleveren. Geen idee hoe dat kan, want er is duidelijk een sticker op geplakt, maar hoe krijg ik het nu terug? Twas niet duur gelukkig, maar wie kan wat met die verzendbewijzen?
Ik zou toch contact opbemen met Vinted. Niet geschoten is altijd mis.
vrijdag 10 juli 2026 om 10:56
Ja klopt, die optie heb ik gehad en heb daar ook op gedrukt. Maar daarna is er niets meer gebeurd en is het uiteindelijk afgesloten omdat ik het niet verzonden zou hebben. Ik kan alleen niet meer zien wanneer ik dat gedaan heb, dat staat niet in de historie.Mugske schreef: ↑10-07-2026 08:07Je krijgt allerlei meldingen van Vinted met nog x tijd voor het verzenden van het item. Op een gegeven moment komt daar een knop 'ik heb het item verzonden'. Heb je die optie niet gehad? Ik heb die wel eens gebruikt en later kwam pakket wel in de app met tracking.
Ik zou toch contact opbemen met Vinted. Niet geschoten is altijd mis.
Ik heb ook een verzendbewijs, maar de trackingcode geeft een foutmelding op vintedgo.com/tracking. Dus het pakje is volledig spoorloos, de code lijkt niet goed gekoppeld/gescand te zijn. Heb idd support gevraagd, maar daar moet ik, naast het verzendbewijs, ook een foto van het pakketje uploaden. Die heb ik niet, blijkbaar moet ik dat voortaan ook maar doen
vrijdag 10 juli 2026 om 11:02
Oh ik had blijkbaar binnen 4 werkdagen moeten laten onderzoeken dat de tracking niet werkte, omdat de bestelling anders geannuleerd wordt. Had ik geen idee van, dus benieuwd of hier nog wat van komt...
Foto met pakket met verzendlabel heb ik niet, want het label is er bij het pakketpunt pas op geplakt omdat ik met een VintedGo QR code kwam. Dat zou bij het pakketpunt mss nog te checken kunnen zijn?
Foto met pakket met verzendlabel heb ik niet, want het label is er bij het pakketpunt pas op geplakt omdat ik met een VintedGo QR code kwam. Dat zou bij het pakketpunt mss nog te checken kunnen zijn?
vrijdag 10 juli 2026 om 11:12
vrijdag 10 juli 2026 om 16:53
Heb je wel een foto van het pakketje zonder het label?
En zo niet: ik zou alles wat je wel hebt gewoon aanleveren.
& ik maak inderdaad foto's van pakketjes die ik verzend, van zowel de binnen- als de buitenkant en soms film ik het dichtplakken. Bij elke geslaagde verkoop verwijder ik al die foto's weer.
vrijdag 10 juli 2026 om 16:58
Ja dat vind ik eerlijk gezegd wat teveel werk. Dus dat doe ik alleen bij de wat duurdere pakketjesframboise-t schreef: ↑10-07-2026 16:53Heb je wel een foto van het pakketje zonder het label?
& ik maak inderdaad foto's van pakketjes die ik verzend, van zowel de binnen- als de buitenkant en soms film ik het dichtplakken. Bij elke geslaagde verkoop verwijder ik al die foto's weer.
vrijdag 10 juli 2026 om 21:39
Ik doe dit ook. Ik maak de foto's direct in de aankoopchat zodat het zowel voor mij als koper duidelijk is wat gekocht is en hoe verpakt. Heeft mij al meermaals gered als pakket niet aankwam en ik de fotos kon aanleveren en kopie van verzendbewiizen.framboise-t schreef: ↑10-07-2026 16:53Heb je wel een foto van het pakketje zonder het label?
zaterdag 11 juli 2026 om 09:21
Ja veel werk is het ook. Ik doe het vooral om m'n goede rating als verkoper te beschermen, vandaar bij alles.happyapple schreef: ↑10-07-2026 16:58Ja dat vind ik eerlijk gezegd wat teveel werk. Dus dat doe ik alleen bij de wat duurdere pakketjes![]()
zaterdag 11 juli 2026 om 19:19
Ik heb vandaag weer wat leuke aankopen gedaan voor mijn kinderen, dus hopelijk komt dat allemaal snel aan, haha 
En ik had vorige week iets voor mijn eigen verzameling gekocht op marktplaats dat in een totaalbundel zat en wat de verkoper niet los wilde verkopen. En nu heb ik de dubbele dingen uit die bundel, die ik zelf dus al had, vandaag al doorverkocht via vinted, waardoor ik per saldo nog maar 5 euro betaalde voor wat ik zelf zocht. Dus ik ben eigenlijk wel tevreden.
Alleen is er nog steeds geen melding mogelijk voor mijn zoekgeraakte pakketje, terwijl het bij het pakketpunt wel aangegeven is als niet aanwezig. Dus daarvoor laat vinted me de volledige 25 werkdagen wachten. Tja het is blijkbaar niet anders.
En een door mij verzonden pakketje hangt ook al een week ergens op een aflevercentrum van dpd, en het is een vreemde status, want er staat eerst dat er gegevens ontbreken en 2u later dat het op een aflevercentrum ipv een punt of locker is bezorgd. En de status blijft ook staan op onderweg. (En als ik de plaatsnamen google, zit er 1.5u tussen dat aflevercentrum en de woonplaats van de koper)
Toen ik zelf iets soortgelijks had bij een inkomend pakketje, heb ik de klantenservice gebeld en hebben die het pakketje weer goed gekoppeld, maar mijn Frans is niet goed genoeg om daarvoor te gaan bellen en ik heb ook geen adresgegevens van de ontvanger paraat, want het was een digitale code, dus er valt ook weinig te bellen. En blijkbaar wacht de koper ook gewoon af, daar heb ik ook nog niks van gehoord...
En ik had vorige week iets voor mijn eigen verzameling gekocht op marktplaats dat in een totaalbundel zat en wat de verkoper niet los wilde verkopen. En nu heb ik de dubbele dingen uit die bundel, die ik zelf dus al had, vandaag al doorverkocht via vinted, waardoor ik per saldo nog maar 5 euro betaalde voor wat ik zelf zocht. Dus ik ben eigenlijk wel tevreden.
Alleen is er nog steeds geen melding mogelijk voor mijn zoekgeraakte pakketje, terwijl het bij het pakketpunt wel aangegeven is als niet aanwezig. Dus daarvoor laat vinted me de volledige 25 werkdagen wachten. Tja het is blijkbaar niet anders.
En een door mij verzonden pakketje hangt ook al een week ergens op een aflevercentrum van dpd, en het is een vreemde status, want er staat eerst dat er gegevens ontbreken en 2u later dat het op een aflevercentrum ipv een punt of locker is bezorgd. En de status blijft ook staan op onderweg. (En als ik de plaatsnamen google, zit er 1.5u tussen dat aflevercentrum en de woonplaats van de koper)
Toen ik zelf iets soortgelijks had bij een inkomend pakketje, heb ik de klantenservice gebeld en hebben die het pakketje weer goed gekoppeld, maar mijn Frans is niet goed genoeg om daarvoor te gaan bellen en ik heb ook geen adresgegevens van de ontvanger paraat, want het was een digitale code, dus er valt ook weinig te bellen. En blijkbaar wacht de koper ook gewoon af, daar heb ik ook nog niks van gehoord...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in