Wanneer ben je van middelbare leeftijd?

21-07-2026 20:49 253 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste wat in je opkomt.

Iemand noemde mij een vrouw van middelbare leeftijd. :|
Nu ben ik echt geen 30 meer, en dat zie je natuurlijk aan mij, maar middelbare leeftijd? Ik ben 46.
Ben je dan al middelbaar?
Ik zat meer te denken aan 50- 55.

Wat vinden jullie middelbaar?
Xantileppe schreef:
21-07-2026 21:33
Ik zou zeggen vanaf 60....maar ik ben zelf 52 en het voelt nog niet middelbaar. Maar goed, ik ben een slecht voorbeeld. Ik ben al 23 jaar getrouwd en het voelt nog steeds om mijn man mijn man te noemen. Ik vind het zo volwassen staan.
Met 52 hoor je ondertussen wel bij de grote mensen hoor.

Zijn jullie allemaal in de war met het woord 'oud' als je middelbaar hoort?
Jiske schreef:
21-07-2026 21:19
Wat ben je dan met 58? Een oudere vrouw?
Ja dat vraag ik me ook af....
Bejaard? Je moet doorgaans nog zo'n 10 jaar werken op die leeftijd...
ldp schreef:
21-07-2026 21:35

Ik zou zeggen: middelbaar 60-70
Bejaard 70-80
Hoogbejaard 80+
Molshoop schreef:
Ja dat vraag ik me ook af....
Bejaard? Je moet doorgaans nog zo'n 10 jaar werken op die leeftijd...
Wat zou je graag willen horen?
Jonge Blom? Meisje?
MILF? Chicky? Grietje?
Juffrouw?
Molshoop schreef:
21-07-2026 21:37
Ik zou zeggen: middelbaar 60-70
Bejaard 70-80
Hoogbejaard 80+
In een wereld waar de mensen gemiddeld 110-150 worden zou dat wel zo'n beetje kloppen denk ik?
ldp schreef:
21-07-2026 21:38
Wat zou je graag willen horen?
Jonge Blom? Meisje?
MILF? Chicky? Grietje?
Juffrouw?
Gewoon 'volwassen vrouw'ofzo?
Meisje is natuurlijk weer het andere uiterste (en wilde ik op mijn 10e/15e/25e ook al niet horen)
ldp schreef:
21-07-2026 21:39
In een wereld waar de mensen gemiddeld 110-150 worden zou dat wel zo'n beetje kloppen denk ik?
110 daar ga ik wel vanuit dat ik dat red ja :lol: minstens
Molshoop schreef:
21-07-2026 21:39
Gewoon 'volwassen vrouw'ofzo?
Meisje is natuurlijk weer het andere uiterste (en wilde ik op mijn 10e/15e/25e ook al niet horen)
Ja natuurlijk ben je een volwassen vrouw.
Net als vrouwen van 19 of 23.

Toch zit er een verschil tussen iemand van 19 en van 59.
Molshoop schreef:
21-07-2026 21:40
110 daar ga ik wel vanuit dat ik dat red ja :lol: minstens
Nou dan heb je gelijk :-D

Ik moet daar zelf niet aan denken overigens.
Ik vind het echt niet erg om tweede helft veertig al wel zo'n beetje op de helft te zitten. Hoe leuk ik het ook heb.
ldp wijzigde dit bericht op 21-07-2026 21:42
33.74% gewijzigd
Ik vind sowieso middelbare leeftijd een negatieve klank hebben.
TO: wie noemde jouw een vrouw van middelbare leeftijd?
Tegen mij is dat echt nooit nooit gezegd. Ik behoor nu tot de groep senioren, dat heeft ook zijn voordelen met sommige kortingen. Verder maak ik mij er niet druk om, als je gezond en er goed uitziet wat maakt het je uit hoe ze je noemen.
raccoon schreef:
21-07-2026 21:41
Ik vind sowieso middelbare leeftijd een negatieve klank hebben.
TO: wie noemde jouw een vrouw van middelbare leeftijd?
Tegen mij is dat echt nooit nooit gezegd. Ik behoor nu tot de groep senioren, dat heeft ook zijn voordelen met sommige kortingen. Verder maak ik mij er niet druk om, als je gezond en er goed uitziet wat maakt het je uit hoe ze je noemen.

Iemand van 24 noemde mij dat. :-D
ldp schreef:
21-07-2026 21:41
Ja natuurlijk ben je een volwassen vrouw.
Net als vrouwen van 19 of 23.

Toch zit er een verschil tussen iemand van 19 en van 59.

Als je 19 bent, ben je inderdaad een vrouw, maar ik noem dat echt nog meisje hoor. En jongen.
Jiske schreef:
21-07-2026 21:48
Iemand van 24 jaar ziet een vrouw van 46 veel anders dan iemand die van diezelfde leeftijd is.
Ik vond mensen van boven de 30 ook stok oud toen ik bv 19 jaar was.
ldp schreef:

Ik denk dat het woord voor veel mensen een negatieve connotatie heeft. Dat het synoniem is voor oud. Maar het is gewoon een woord met een heel letterlijke en neutrale betekenis: grofweg op de helft/goed en wel op weg met de tweede helft.
Mensen hangen er heel veel gevoel aan op.
itsnojoke wijzigde dit bericht op 21-07-2026 21:57
0.23% gewijzigd
Lungo schreef:
21-07-2026 21:24
Ja je gaat je laatste fase in 😎

:-D
Jiske schreef:
21-07-2026 21:48
Dat is niet zo gek hoor. Halverwege de veertig is een hele generatie ouder dan de 24-jarige. Dat zien zij heus wel, dat jij/jouw leeftijdgenoten van de leeftijd van hun moeder zijn.
Maar dat maakt toch niet uit?
Ik vind/vond dat zelf zodra ik boven de veertig was, zeven jaar nu. En dan tot een jaar of 56 denk ik zo.
cognac wijzigde dit bericht op 21-07-2026 22:05
1.92% gewijzigd
Ik denk dat als je jong bent je een veel grotere groep uit vind. Toen ik 5 was vond ik m’n oppas van 14 echt al oud, mijn moeder van 30 stokoud en oma van 60 hoogbejaard en ik schijn toen aan haar gevraagd te hebben wanneer ze dood zou gaan.
Nu ben ik 50 en vind ik iemand van 30 een broekie, en iemand van 50 nog jong. Hoe ouder je wordt, hoe meer jonge mensen er zijn en als je zelf jong bent, zijn er veel oude mensen.
ldp schreef:

Dit denk ik ook.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
ldp schreef:

Volgens mij maak je ergens in je jeugd een beeld over wat bijv volwassen inhoudt, en middelbaar, en bejaard.
Maar tegen dat je dan zelf die leeftijd hebt klopt dat jeugd-beeld niet bij hoe je je nu voelt.

En dan natuurlijk nog dit: https://www.psychologie.nl/artikel/vers ... rleeftijd/
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
Maar wel grappig, mijn vrouw en ik zijn allebei 47, zij ziet dat als "midden veertig" en ik noem mijzelf "tegen de vijftig".
40-65. Ik heb dat eens opgezocht toen voor mij een ambulance werd gebeld en ik de hulpverlener hoorde zeggen ‘een vrouw van middelbare leeftijd.’ Dat vond ik nog het ergste van de hele situatie, ik was 48.
Ik weet nog wel dat mijn schoonmoeder ooit aan jongbejaardengym deed, dat was voor 55+. Die was destijds wel echt een oudere en volgens mij blijft ‘onze’ generatie toch wat langer ‘jong’. Ik heb van het zwembad een 50+ Fit Pas, maar als je die klasjes ziet, ligt daar vooral 70+. Dat vind ik dan wel weer stoer, hele groepen pensionado’s die minstens drie keer per week baantjes komen zwemmen. Sommige nog aardig snel ook!
KamilleT schreef:
21-07-2026 22:11
40-65. Ik heb dat eens opgezocht toen voor mij een ambulance werd gebeld en ik de hulpverlener hoorde zeggen ‘een vrouw van middelbare leeftijd.’ Dat vond ik nog het ergste van de hele situatie, ik was 48.
Ik weet nog wel dat mijn schoonmoeder ooit aan jongbejaardengym deed, dat was voor 55+. Die was destijds wel echt een oudere en volgens mij blijft ‘onze’ generatie toch wat langer ‘jong’. Ik heb van het zwembad een 50+ Fit Pas, maar als je die klasjes ziet, ligt daar vooral 70+. Dat vind ik dan wel weer stoer, hele groepen pensionado’s die minstens drie keer per week baantjes komen zwemmen. Sommige nog aardig snel ook!

Hahaha, dat is wel heel erg, dat je dat het ergst vindt van alles. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Solomio schreef:
21-07-2026 22:05
Volgens mij maak je ergens in je jeugd een beeld over wat bijv volwassen inhoudt, en middelbaar, en bejaard.
Maar tegen dat je dan zelf die leeftijd hebt klopt dat jeugd-beeld niet bij hoe je je nu voelt.

En dan natuurlijk nog dit: https://www.psychologie.nl/artikel/vers ... rleeftijd/
Wat interessant Solomio, het zegt dus vermoedelijk echt iets over de (staat van onze) hersenen. Hoewel partner ook wel geregeld verzucht: hoe oud ik me vóél? Tachtig.

Maar zij vindt 47 (of tegen de vijftig) gevoelsmatig heel oud klinken. Ik ben vooral zo ongelooflijk blij dat ik het heb gehaald. Al zal dat natuurlijk voor iedereen gelden, ook degenen die eeuwig willen volhouden dat ze 28 zijn.
Jiske schreef:
21-07-2026 22:13
Hahaha, dat is wel heel erg, dat je dat het ergst vindt van alles. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
:-D ik snap dat wel. Ik vrees de dag dat ik word vermist/gezocht en er in het politiebericht een omschrijving (signalement) komt. Ik wil het niet horen! En dat er natuurlijk de meest onflatteuze foto is uitgezocht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven