Minnaar deel 44
zaterdag 15 augustus 2026 om 13:38
Al 43 delen schrijven we over ons minnaar wel-en -wee. De leuke kanten, geile kanten, spannende kanten. Maar ook over kopgeworstel, schuldgevoelens en onzekerheden.
Dit topic is bedoeld om hierover uit te wisselen, ook als je (nog) geen minnaar(s) hebt maar wel behoefte hebt aan een wake up call of als je minnaartijd achter je ligt en zaken toe wil voegen.
Probeer zo min mogelijk te quoten.
Linkje van deel 43: https://forum.viva.nl/seks/minnaar-deel ... ges/478008
In de openingspost van deel 43 staan de linkjes naar voorgaande topics.
Dit topic is bedoeld om hierover uit te wisselen, ook als je (nog) geen minnaar(s) hebt maar wel behoefte hebt aan een wake up call of als je minnaartijd achter je ligt en zaken toe wil voegen.
Probeer zo min mogelijk te quoten.
Linkje van deel 43: https://forum.viva.nl/seks/minnaar-deel ... ges/478008
In de openingspost van deel 43 staan de linkjes naar voorgaande topics.
sebedeüs wijzigde dit bericht op 16-08-2026 14:56
18.04% gewijzigd
zaterdag 12 september 2026 om 07:28
Snap ik, want heb ik ook, je plezier weegt dan (gaandeweg) niet (meer) op tegen haar pijn. Dan weet je nu dat je afscheid van je vreemdganger kunt nemen, door met een single scharrel en/of open relatie man kunt gaan. Er zijn heus meer lekkere dingen dan deze ene.
Doordaten dus. Heb ik afgelopen jaar ook gedaan. Reken er maar op dat je veel kerels tegen komt waar je niks bij voelt tot je er weer eens eentje treft waar je het warm van krijgt. Dat is ook een risico van het vak. Heb ik opgelost door heel veel korte dates te hebben. Drankje, indruk krijgen, mijn 'temperatuur' voelen, binnen een kwartier wist ik wel of het (n)iets was. En door.
zaterdag 12 september 2026 om 11:58
zaterdag 12 september 2026 om 12:24
Eh, prima dat je direct bent, maar ik snap het geloof ik niet helemaal. Die streep probeer ik nu te zetten, gaat me alleen moeilijker af dan ik dacht. Sinds ik dat hoorde hebben we nog 1 keer app contact gehad en verder heb ik de boot afgehouden. Welke betwijfeling zie jij die ik nog niet zie?
zaterdag 12 september 2026 om 12:27
@Lalaloepsie, ik denk dat ik inderdaad maar gewoon verder ga met daten. Het is me voorheen tegengevallen omdat ik iedereen vergeleek met hem, maar ik ga er vanuit dat dat met de tijd wel zal slijten. Er zijn ongetwijfeld meer leukerds die wèl single of in een open relatie zijn, maar dat moet ik nog ontdekken.
zaterdag 12 september 2026 om 15:07
maandag 14 september 2026 om 08:46
Ik meld me weer even, het ergert me dat ik er nog steeds mee zit na maanden. Wanneer vergeet ik hem nou eindelijk?
Ik merk dat ik er ook wel boos boos over ben. Hij bungelt eerst de perfecte man (voor mij) voor mijn neus, geduldig, zorgzaam, niets van mij was te veel. De liefste woorden, tijd voor me maken, alsof ik zijn hele wereld was. Het voelde echt alsof ik eindelijk die echte liefde gevonden had, waar ik me compleet aan over gaf.
En van het ene op het andere moment bestaat hij niet meer, gewoon poef weg, een heel ander persoon ineens.
Ik begrijp dat je je in het begin vast beter voordoet voor de ander, maar dit maanden volhouden? En zo anders? Dat snap ik niet. En waar moet ik al die gevoelens voor die niet bestaande man laten? Dat boeit hem niet. Hij is nu zo, en daar had ik het maar mee moeten doen.
En daar word ik boos van. Het heeft mijn beeld van verliefd zijn en liefde ook wel aangepast, verpest. Want als dat geen liefde was, hoe wij met elkaar omgingen en hoe het voelde, wat dan wel? Hoe kun je zó snel zo anders zijn?
Ik denk dat het sinds dit weekend ook met sportman afgelopen is, hij wilt meer van me en trekt steeds meer aan me, maar dat kan ik hem niet geven..
Het voelt nu alsof er iets in me 'kapot' is gegaan door dit alles en ik dit niet meer kan repareren.
Sorry ik ben een beetje emotioneel vandaag.
Ik merk dat ik er ook wel boos boos over ben. Hij bungelt eerst de perfecte man (voor mij) voor mijn neus, geduldig, zorgzaam, niets van mij was te veel. De liefste woorden, tijd voor me maken, alsof ik zijn hele wereld was. Het voelde echt alsof ik eindelijk die echte liefde gevonden had, waar ik me compleet aan over gaf.
En van het ene op het andere moment bestaat hij niet meer, gewoon poef weg, een heel ander persoon ineens.
Ik begrijp dat je je in het begin vast beter voordoet voor de ander, maar dit maanden volhouden? En zo anders? Dat snap ik niet. En waar moet ik al die gevoelens voor die niet bestaande man laten? Dat boeit hem niet. Hij is nu zo, en daar had ik het maar mee moeten doen.
En daar word ik boos van. Het heeft mijn beeld van verliefd zijn en liefde ook wel aangepast, verpest. Want als dat geen liefde was, hoe wij met elkaar omgingen en hoe het voelde, wat dan wel? Hoe kun je zó snel zo anders zijn?
Ik denk dat het sinds dit weekend ook met sportman afgelopen is, hij wilt meer van me en trekt steeds meer aan me, maar dat kan ik hem niet geven..
Het voelt nu alsof er iets in me 'kapot' is gegaan door dit alles en ik dit niet meer kan repareren.
Sorry ik ben een beetje emotioneel vandaag.
maandag 14 september 2026 om 10:56
Ach Elegantic
Zooooo herkenbaar, ik weet ook niet wat ik erop kan zeggen, iets wat jou kan helpen. Vooral ja, de verwarring: hoe kan het zo veelomvattend voelen, en dan toch niet echt zijn? Of alleen echt op dat moment? Hoe kan iemand zo met je omgaan? Wat betekende ik dan? Trap ik overal in? Nou ja, zoveel vragen en verwarring nog steeds.
Zooooo herkenbaar, ik weet ook niet wat ik erop kan zeggen, iets wat jou kan helpen. Vooral ja, de verwarring: hoe kan het zo veelomvattend voelen, en dan toch niet echt zijn? Of alleen echt op dat moment? Hoe kan iemand zo met je omgaan? Wat betekende ik dan? Trap ik overal in? Nou ja, zoveel vragen en verwarring nog steeds.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 14 september 2026 om 11:05
@elegantic. Ik ken je verhaal niet maar een affaire is van beide kanten in de kern gebaseerd op gebakken lucht. Je hebt de ander en ontstaande dynamiek vooral nodig als zuurstof voor jezelf ( zuurstof voor het ego en zelfbeeld) Het is heel verslavend om een ideaal beeld/mens voor jezelf en die ander te scheppen. De ander die jou helemaal ziet, hoort, naar je verlangt en continu bevestigd ( vaak een onvervulde behoefte uit de kindertijd!)
De verliefdheid en smacht ontstaat vooral door fantasie en wederzijdse projectie en is niet getoetst aan de werkelijkheid ( daarom zul je ook niet duurzaam bevestigd of bevredigd worden)
Het voelt juist zo compleet maar een affaire met alle mooie intenties en woorden is geen liefde.
De verliefdheid en smacht ontstaat vooral door fantasie en wederzijdse projectie en is niet getoetst aan de werkelijkheid ( daarom zul je ook niet duurzaam bevestigd of bevredigd worden)
Het voelt juist zo compleet maar een affaire met alle mooie intenties en woorden is geen liefde.
maandag 14 september 2026 om 11:30
Waarom zou een affaire geen liefde kunnen zijn?
Volgens mij kent liefde geen vastomlijnde vormen en maten.
Elegantic, ik weet niet wanneer je hem vergeet, waarschijnlijk nooit maar ik hoop dat hij een comfortabele plek in je geschiedenis krijgt.
Voor nu representeert hij nog steeds de ideale man voor jou, de man waar niemand aan tipt.
Wees maar boos, dat helpt.
Volgens mij kent liefde geen vastomlijnde vormen en maten.
Elegantic, ik weet niet wanneer je hem vergeet, waarschijnlijk nooit maar ik hoop dat hij een comfortabele plek in je geschiedenis krijgt.
Voor nu representeert hij nog steeds de ideale man voor jou, de man waar niemand aan tipt.
Wees maar boos, dat helpt.
maandag 14 september 2026 om 12:23
Ik zie het meer als een verslaving. Een fantasie wat je vooral voor jezelf nodig hebt. Liefde is voor mij getoetst aan de werkelijkheid. Ik denk dat liefde ook kan bevredigen en een affaire niet.
maandag 14 september 2026 om 15:58
Hou dat vast.Anderlicht schreef: ↑14-09-2026 12:23Ik zie het meer als een verslaving. Een fantasie wat je vooral voor jezelf nodig hebt. Liefde is voor mij getoetst aan de werkelijkheid. Ik denk dat liefde ook kan bevredigen en een affaire niet.
Zet het alleen niet weg als absolute waarheid.
maandag 14 september 2026 om 17:24
Ik lees hier vaak mee en put ook uit eigen ervaring maar ik vind het juist de grootse misvatting dat het om liefde gaat. Dit ideaalbeeld maakt dat je het zo moeilijk is om los te laten, zelfs als het destructief is.
Soms is het nodig om het te herlabelen en te doorzien wat het patroon is om verder te kunnen.
Soms is het nodig om het te herlabelen en te doorzien wat het patroon is om verder te kunnen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in