bakstenen muur en tegels?
zondag 2 augustus 2009 om 12:41
Wij hebben in onze gang zo'n bakstenen muur (als het zo heet), niet gestucd dus. Persoonlijk vind ik dit niet heel erg mooi, maar we hebben besloten het in eerste instantie maar zo te laten.
Wel gaan we nieuwe tegels op de vloer leggen. (er liggen nu van die hele ouderwetse bruinige tegels). Ik heb alleen geen flauw idee wat er bij de muur past. De stenen zijn al niet zo'n mooie bruinige kleur en er zitten hele brede grijze voegen tussen.. Verder zit er ook nog een (open) trap in eiken kleur.
Wie heeft een idee wat ik hierbij kan combineren, zodat onze gang (die vrij klein is) toch nog een beetje mooi wordt?
Wel gaan we nieuwe tegels op de vloer leggen. (er liggen nu van die hele ouderwetse bruinige tegels). Ik heb alleen geen flauw idee wat er bij de muur past. De stenen zijn al niet zo'n mooie bruinige kleur en er zitten hele brede grijze voegen tussen.. Verder zit er ook nog een (open) trap in eiken kleur.
Wie heeft een idee wat ik hierbij kan combineren, zodat onze gang (die vrij klein is) toch nog een beetje mooi wordt?
zondag 2 augustus 2009 om 13:06
Je kan ook je trap nog opknappen
http://www.rtl.nl/(/huistuinkeuken/eige ... s_trap.xml
Misschien is dit ook wat , kun je kijken wat het kost als je iemand je steenstrips laat dichtplamuren oid
http://www.werkspot.nl/advert_detail.php?advert_id=6856
http://www.rtl.nl/(/huistuinkeuken/eige ... s_trap.xml
Misschien is dit ook wat , kun je kijken wat het kost als je iemand je steenstrips laat dichtplamuren oid
http://www.werkspot.nl/advert_detail.php?advert_id=6856
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 2 augustus 2009 om 13:12
haha, nee ook niet.. maar dat moet toch al een stuk makkelijker zijn.. ik vind donkere tegels wel heel mooi, maar weet idd nog steeds niet of dat past bij de trap en of dat de gang niet nog kleiner maakt..?
maar het is dus eigelijk ook nog wel zelf te doen om de muur te schilderen? de andere vertrekken hebben we ook allemaal geverfd, maar die waren glad..
Punt is alleen nog wel dat de muur vanuit de gang ook doorloopt naar de overloop boven en dan nog weer tot op de zolder.. dus het wordt dan wel een heel eind schilderen.. hopen dat mijn vriend dat wil.. (dus mochten er nog ideeen zijn voor tegels bij de muur..)
maar het is dus eigelijk ook nog wel zelf te doen om de muur te schilderen? de andere vertrekken hebben we ook allemaal geverfd, maar die waren glad..
Punt is alleen nog wel dat de muur vanuit de gang ook doorloopt naar de overloop boven en dan nog weer tot op de zolder.. dus het wordt dan wel een heel eind schilderen.. hopen dat mijn vriend dat wil.. (dus mochten er nog ideeen zijn voor tegels bij de muur..)
zondag 2 augustus 2009 om 13:29
quote:stitch schreef op 02 augustus 2009 @ 13:12:
Punt is alleen nog wel dat de muur vanuit de gang ook doorloopt naar de overloop boven en dan nog weer tot op de zolder.. dus het wordt dan wel een heel eind schilderen.. hopen dat mijn vriend dat wil.. (dus mochten er nog ideeen zijn voor tegels bij de muur..)Kan je toch zelf ook wel?!
Punt is alleen nog wel dat de muur vanuit de gang ook doorloopt naar de overloop boven en dan nog weer tot op de zolder.. dus het wordt dan wel een heel eind schilderen.. hopen dat mijn vriend dat wil.. (dus mochten er nog ideeen zijn voor tegels bij de muur..)Kan je toch zelf ook wel?!
zondag 2 augustus 2009 om 15:39
Muur goed stofzuigen of afborstelen, dan soppen met st. Marcs (werkt als schoonmaakmiddel én ontvetter), dan voorstrijken met iets voor zuigende ondergronden, 24u wachten en dan 2-3 latexen met een kleur naar keuze. Qua werk is het denk ik niet anders dan een lange woonkamermuur, da's toch ook snel een vlak van 7 bij 2,5 m. Wel is het verven wat meer werk omdat je voegen hebt, maar dit is een klus die je in een dag of 2-3 hebt gedaan, niet eens ful-time
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 2 augustus 2009 om 15:51
zondag 2 augustus 2009 om 18:24
zondag 2 augustus 2009 om 18:27
quote:singalala schreef op 02 augustus 2009 @ 15:39:
Muur goed stofzuigen of afborstelen, dan soppen met st. Marcs (werkt als schoonmaakmiddel én ontvetter), dan voorstrijken met iets voor zuigende ondergronden, 24u wachten en dan 2-3 latexen met een kleur naar keuze. Qua werk is het denk ik niet anders dan een lange woonkamermuur, da's toch ook snel een vlak van 7 bij 2,5 m. Wel is het verven wat meer werk omdat je voegen hebt, maar dit is een klus die je in een dag of 2-3 hebt gedaan, niet eens ful-timewaarmee strijk je de latex op de muur dan? een gewone verfroller raakt alles toch niet?
Muur goed stofzuigen of afborstelen, dan soppen met st. Marcs (werkt als schoonmaakmiddel én ontvetter), dan voorstrijken met iets voor zuigende ondergronden, 24u wachten en dan 2-3 latexen met een kleur naar keuze. Qua werk is het denk ik niet anders dan een lange woonkamermuur, da's toch ook snel een vlak van 7 bij 2,5 m. Wel is het verven wat meer werk omdat je voegen hebt, maar dit is een klus die je in een dag of 2-3 hebt gedaan, niet eens ful-timewaarmee strijk je de latex op de muur dan? een gewone verfroller raakt alles toch niet?
zondag 2 augustus 2009 om 18:30
zondag 2 augustus 2009 om 19:15
quote:Dahlia74 schreef op 02 augustus 2009 @ 15:51:
Zijn het steenstrips?
Ik zal proberen of de stucadoor het kan stucen. Vervolgens kun je het afwerken.
Overschilderen kan prima, maar het zuigt vreselijk weet ik uit , eigen ervaring. En toen waren ze al een keer gelatexed. En dat kun jezelf toch ook, heb je je vriend toch niet voor nodig?Bij zuigende ondergronden is voorstrijk je vriend. Echt geweldig spul.
Zijn het steenstrips?
Ik zal proberen of de stucadoor het kan stucen. Vervolgens kun je het afwerken.
Overschilderen kan prima, maar het zuigt vreselijk weet ik uit , eigen ervaring. En toen waren ze al een keer gelatexed. En dat kun jezelf toch ook, heb je je vriend toch niet voor nodig?Bij zuigende ondergronden is voorstrijk je vriend. Echt geweldig spul.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 2 augustus 2009 om 20:01
zondag 2 augustus 2009 om 20:20
quote:Mevrouwdekees schreef op 02 augustus 2009 @ 19:07:
Met een blokwast Stitch. En de vloer, toilet en keuken is toch niet zoveel? Zal aan mij liggen maar vind het nogal meevallen.nee, vind ik ook hoor... maar ja.. (wel heel veel andere kleine dingen natuurlijk ook nog..) maar zal het nog eens overleggen hier.. een blokkwast dus, zal eens even googlen wat dat is..
Met een blokwast Stitch. En de vloer, toilet en keuken is toch niet zoveel? Zal aan mij liggen maar vind het nogal meevallen.nee, vind ik ook hoor... maar ja.. (wel heel veel andere kleine dingen natuurlijk ook nog..) maar zal het nog eens overleggen hier.. een blokkwast dus, zal eens even googlen wat dat is..
zondag 2 augustus 2009 om 21:24
hier het commentaar van mijn vriend "ik vind het niet nodig, tis wel goed zo.. dan zit je er voor altijd aan vast, en moet je het altijd blijven schilderen (alsof dat wekelijk opnieuw moet..) nu hoef je er niks aan te doen.. zucht.. het moet dan helemaal tot aan zolder.. zucht..
maar als het in twee uurtjes kan kan ik natuurlijk ook een middagje vrij nemen en stiekem de kwast grijpen... haha...
maar als het in twee uurtjes kan kan ik natuurlijk ook een middagje vrij nemen en stiekem de kwast grijpen... haha...
zondag 2 augustus 2009 om 23:23
Je kan het ook met een verfspuit doen, dat gaat nog veel sneller. Ik heb m'n hele huis zo geverfd, is makkelijk, snel en heel mooi resultaat. Alleen wat meer afplak-werk. Laat je dan wel even goed informeren hoe dat werkt (als je al moet googlen wat een blokkwast is ). En inderdaad eerst voorstrijk, tegen de zuiging. Maar ook dat kan met de spuit.
zondag 2 augustus 2009 om 23:44
Hoe groot is de muur? Hoe dan ook, je moet het echt in een weekend kunnen doen, twee keer een paar uurtjes.
maandag 3 augustus 2009 om 20:04
quote:MaryJaney schreef op 02 augustus 2009 @ 23:23:
Laat je dan wel even goed informeren hoe dat werkt (als je al moet googlen wat een blokkwast is )..schaamschaam... (misschien is ieder zijn eigen kwaliteiten hier op zijn plaats?)
de muur is op zich wel groot, omdat hij helemaal doorloopt tot aan de zolder, moeten we ook echt alle drie de verdiepingen meenemen. maar dat vind ik zelf niet zo erg..
hier alleen wel de reactie van mijn vader: het is wel te doen
maar het resultaat denk ik dat heel slecht is
omdat het stenen zijn waar zogenaamd losse stukjes opzitten
wat is jullie reactie daarop?
Laat je dan wel even goed informeren hoe dat werkt (als je al moet googlen wat een blokkwast is )..schaamschaam... (misschien is ieder zijn eigen kwaliteiten hier op zijn plaats?)
de muur is op zich wel groot, omdat hij helemaal doorloopt tot aan de zolder, moeten we ook echt alle drie de verdiepingen meenemen. maar dat vind ik zelf niet zo erg..
hier alleen wel de reactie van mijn vader: het is wel te doen
maar het resultaat denk ik dat heel slecht is
omdat het stenen zijn waar zogenaamd losse stukjes opzitten
wat is jullie reactie daarop?
maandag 3 augustus 2009 om 20:15
zijn gipsplaten een mogelijkheid? kost je een paar centimeters maar dan heb je wel een gladde muur en kun je er dan nog van alles meedoen...
ennuh, mijn vriend is precies hetzelfde, vindt ook (bijna) alles overbodig (vergeelde houtwerk witverven bijvoorbeeld, een muurtje een ander kluurtje voor de variatie, als het 1,5 jaar geleden al eens is gedaan etc.)
ennuh, mijn vriend is precies hetzelfde, vindt ook (bijna) alles overbodig (vergeelde houtwerk witverven bijvoorbeeld, een muurtje een ander kluurtje voor de variatie, als het 1,5 jaar geleden al eens is gedaan etc.)