Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
.
Ik ben bezig met een jas voor de winter. Ik wil tussen de jas en de voering wattine aanbrengen. Iemand enig idee hoe ik dat het beste kan doen?
Ohja zuurtje, je kan ook met kleermakerskrijt langs een liniaal allemaal streepjes zetten en die volgen met je voetje.
.
Nou, dat heb je op zich wel maar dat is meer tussenvoering. En met wattine word het wel warmer..

Misschien voer ik m alleen met voeringsstof en houd ik hem gewoon als tussen jas
Maar wat is er niet mooi aan de binnenkant dan?
Ik begin over een paar weken met een naaicursus, ben erg benieuwd hoe het zal zijn. Hopelijk pak ik het snel op en kan ik over een tijdje ook zelf wat kleren maken. Een gewatteerde winterjas is nog wel heel ver weg voor mij
.
.
quote:Zuurtje33 schreef op 02 augustus 2009 @ 16:37:

@Janneman: ben jij op zoek naar tips/inspiratie of ben je nog een beginneling (zoals ik)?

Ik ben een ernstige beginneling! Ik naai nu sinds januari en begin het een beetje door te krijgen!

Wat leuk, wat leven in de brouwerij! Ik heb afgelopen zaterdag een schattig babytruitje gemaakt, gewoon om te proberen (heb geeneens een baby )

Kennen jullie trouwens het zoommaatje? Dit ding heeft mij al uuuren tijd bespaard!:

Houd je gewoon langs je stof en je knipt er langs.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik heb altijd het idee het het enorm achterlijk is dat ik naai, ben trouwens 21
Wat suf, maar ik zou géén idee hebben hoe dat zoommaatje werkt.

Ik heb afgelopen week een jurkje voor de dochter van een vriendin gemaakt. Hij is zo leuk ik hoop dat 'ie ook past. Heb hem nagemaakt van een goedkoop en simpel h&m-jurkje. Mijn vriend vond hem veulste druk (moet dat echt, al die kleurtjes? Terwijl het maar drie stofjes zijn in totaal in kleuren die bij elkaar passen, valt toch wel mee?) maar ik denk dat mijn vriendin hem wel heel mooi vindt.

Ik ben 26 trouwens. Ben wel een tikkeltje achterlijk. In de goeie zin van het woord.
Same for me! 26 en misschien ook een beetje achterlijk . Ann Liv, doe jij al langer aan naaien? Het klinkt wel erg leuk zo'n kleurig jurkje!
.

mijn laatste naaimachine kunstjes. Ze zijn niet perfect, maar de ratsels zijn er superblij mee.
quote:Zuurtje33 schreef op 05 augustus 2009 @ 11:07:

Zoommaatje: handig lijkt me wel maar hoe werkt ie?

Jurkjes maken is voor mij nog niet mogelijk..... Nog even oefenen.Nou, de kant waar bijvoorbeeld 4 cm bij staat, is 4 cm Als je dus een naad moet hebben van 4 cm, leg je de zijkant tegen de stof en kun je dus langs de 4cm knippen. Snap je wat ik bedoel?
quote:keeprunning schreef op 05 augustus 2009 @ 09:22:

Same for me! 26 en misschien ook een beetje achterlijk . Ann Liv, doe jij al langer aan naaien? Het klinkt wel erg leuk zo'n kleurig jurkje!

Leuk Keeprunning! Wat heb jij allemaal al gemaakt?

Ik heb even getwijfeld ivm herkenning maar hoop dat jullie itt vriend de stofjes wel bij elkaar vinden passen ben te trots om jullie het jurkje niet te laten zien.

*foto verwijderd*

Jannemaan, als ik via patronen zou werken denk ik dat het zoommaatje i-de-aal zou zijn. Maar dat is een beetje te ingewikkeld voor me, doe zomen nu op het oog. Vrees dat ik ook een tikkeltje te ongeduldig ben daarvoor.

Kaatje, dat is ook gaaf! Ik heb voor mijn katten een mandje gemaakt, maar daar kan ik nog geen foto van maken. Zit namelijk ónder de kattenharen en dat ziet er niet uit op de foto.
anoniem_6698 wijzigde dit bericht op 15-08-2009 14:23
Reden: verwijderd ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Héél leuk jurkje.

Nee, hier geen kunsten op de naaimachine, maar dit wil ik toch even zeggen.

*gaat weer gauw weg*
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 05 augustus 2009 @ 20:52:

Héél leuk jurkje.

Nee, hier geen kunsten op de naaimachine, maar dit wil ik toch even zeggen.

*gaat weer gauw weg*Echt? Wat lief van je EV dat je dat even komt melden!
Zoommaatje is ideaal! Zou niet meer zonder kunnen/willen, want ben slecht in gelijkmatige zoom aanknippen zonder richt-/hulplijn.

AnnLiv, idd een heel leuk jurkje!!!

Heb door omstandigheden zowel in ruimte als tijd even zelf niks kunnen maken/naaien. Hoop dat daar snel verandering in komt. Heerlijk om te doen (en heb nog zoveel lappen liggen...)

Zijn jullie wel eens geweest op stoffenbeurs en/of stoffenspektakel of de lapjesmarkt in Utrecht???
quote:Ann Liv schreef op 05 augustus 2009 @ 20:45:

[...]

Leuk Keeprunning! Wat heb jij allemaal al gemaakt?

Ik heb even getwijfeld ivm herkenning maar hoop dat jullie itt vriend de stofjes wel bij elkaar vinden passen ben te trots om jullie het jurkje niet te laten zien.

[afbeelding]

Wat leuk en wat knap! Ziet er echt heel leuk uit! Uit welk blad komt dat patroon??

Ik ben een keertje op de lapjesmarkt geweest en heb toen vooral gekeken naar gordijnstoffen, maar dat viel tegen (duur)
quote:Ann Liv schreef op 05 augustus 2009 @ 20:45:

[...]

Kaatje, dat is ook gaaf! Ik heb voor mijn katten een mandje gemaakt, maar daar kan ik nog geen foto van maken. Zit namelijk ónder de kattenharen en dat ziet er niet uit op de foto. Thanks! Heb alles gemaakt zonder patronen, dus gewoon uit de losse hand. Heb nog veel meer kleuren en verschillende stofjes aan hangmatten maar de meeste zijn kapot...mijn slopertjes.....
Ann Liv: Wat een schattig jurkje! Vind het echt heel mooi. Hopelijk kan ik zoiets over een tijdje ook maken. Zit echt nog in de beginfase, heb nog niks gemaakt Maar jij werkt dus zonder patroon? Lijkt me een stuk moeilijker dan met!
Jannemaan, ik heb geen patroon gebruikt: heb een goedkoop jurkje van H&M gekocht en dat model nagemaakt. Op de gok. Morgen zie ik mijn vriendin en haar dochter, duimen jullie mee dat 'ie past?

Keeprunning, ik heb nog nooit geprobeerd om iets van een patroon te maken, dat lijkt mij dan weer ingewikkeld. Heb je al een idee wat je gaat maken? Ik ben begonnen met kussenhoesjes, dat is leuk joh, en heel simpel. Daarna ben ik begonnen met naamslingers van textiel, zoals:

*foto verwijderd*

Dat ziet er misschien ingewikkeld uit, maar als je een beetje precies bent is dat prima te doen hoor.

Kaatje, ze houden je in elk geval aan het werk. Dit is mijn kat in haar door mij gemaakte mand:

*foto verwijderd*

(In die box daaronder zit een deel van m'n stofjes. Ik moet niet per ongeluk die deksel open laten staan, want m'n katten liggen natuurlijk het líefst middenin al die lappen.)

En Thee, ik ben nog nooit op een stoffenspektakelbeurs of lapjesmarkt geweest. Is dat wel een aanrader? Ze zijn hier in de buurt regelmatig. Tot nu toe heb ik vooral stofjes op de gewone markt gekocht of op een rommelmarkt/kringloop.
anoniem_6698 wijzigde dit bericht op 15-08-2009 14:25
Reden: verwijderd ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Hé, op foto 1 zie je ook mijn kussenhoes!
Die slinger is erg leuk zeg!

deze heb ik pas gemaakt:

*weg*

Liever niet quoten, ik haal hem weer een keertje weg!

Was een probeerseltje, nog nooit eerder gedaan en best leuk gelukt vind ik zelf! Ben niet helemaal tevreden maar was ook de eerste keer! Op de spelt moet een drukkertje komen, maar dat doe ik nog even niet omdat ik niet weet wat ik er mee ga doen, vind ik zo zonde van mijn drukkertjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven