Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Ik vond 't ook nogal herkenbaar, laat de foto's er ook niet te lang op staan.

Wat een leuk truitje zeg! Ziet er heel mooi uit. Wat voor stof heb je gebruikt? Een soort jersey? Heb je daar een speciale instelling voor gebruikt?
quote:Ann Liv schreef op 06 augustus 2009 @ 20:15:

Ik vond 't ook nogal herkenbaar, laat de foto's er ook niet te lang op staan.

Wat een leuk truitje zeg! Ziet er heel mooi uit. Wat voor stof heb je gebruikt? Een soort jersey? Heb je daar een speciale instelling voor gebruikt?

Ik heb een lapje tricot gebruikt, had ik nog over en dacht, eens even proberen!

Hoe bedoel je speciale instelling? Ik verander de persvoetdruk, zodat die lager word en ik heb een tweelingnaald gebruikt voor de randen (dat dubbele stiksel) en verder zo'n semi-lock steek.

Is dat wat je bedoelt?
quote:Jannemaan schreef op 06 augustus 2009 @ 20:16:

[...]

Ik heb een lapje tricot gebruikt, had ik nog over en dacht, eens even proberen!

Hoe bedoel je speciale instelling? Ik verander de persvoetdruk, zodat die lager word en ik heb een tweelingnaald gebruikt voor de randen (dat dubbele stiksel) en verder zo'n semi-lock steek.

Is dat wat je bedoelt?Met stoffen die een beetje stretch in zich hebben, lukt het naaien me niet. Een andere persvoetdruk zou een oplossing kunnen zijn? Zal dat eens uit gaan zoeken, geen idee waar je het over hebt.
Ik heb een wieltje op mijn naaimachine waarmee ik de druk waarmee het voetje op de stof drukt hoger of later gezet kan worden. Ik had nl ook eerst vreselijke problemen met stretchstoffen.

Wat ook helpt, is om een grotere steek te nemen!

Het kan ook aan de stof liggen hoor, ik heb een jurkje in elkaar gezet en dat was echt een drama! Is ook echt niet mooi geworden, prima voor de vakantie, maar verder niet! De onderste laag schoof steeds verder als de bovenste laag (snappie? ) heel vervelend!

Edit:

(Haha, nu staat het er net alsof ik echt enorm veel van naaien enzo afweet, is niet zo hoor, ik naai pas sinds januari, haha!
Misschien heb ik ook wel zo'n wieltje, maar ben te lui geweest om het uit te zoeken. Erg hè? Langere steek werkt in ieder geval niet genoeg.

Dank voor de wijsheid o oppernaaister!
quote:Ann Liv schreef op 06 augustus 2009 @ 21:20:

Misschien heb ik ook wel zo'n wieltje, maar ben te lui geweest om het uit te zoeken. Erg hè? Langere steek werkt in ieder geval niet genoeg.

Dank voor de wijsheid o oppernaaister! Hahahahhhaa! Ik ben benieuwd!
quote:Ann Liv schreef op 06 augustus 2009 @ 19:58:

Jannemaan, ik heb geen patroon gebruikt: heb een goedkoop jurkje van H&M gekocht en dat model nagemaakt. Op de gok. Morgen zie ik mijn vriendin en haar dochter, duimen jullie mee dat 'ie past?

Keeprunning, ik heb nog nooit geprobeerd om iets van een patroon te maken, dat lijkt mij dan weer ingewikkeld. Heb je al een idee wat je gaat maken? Ik ben begonnen met kussenhoesjes, dat is leuk joh, en heel simpel. Daarna ben ik begonnen met naamslingers van textiel, zoals:

He Ann Liv, nee weet het nog niet. Het liefst zou ik gelijk een geweldig zomerjurkje maken Ik ben niet zo van het langzaam leren, wil het gelijk goed kunnen. 18 augustus begint de cursus en kon ik alvast een patroon en patroonpapier meenemen, maar ik kon ook samen met 'de juf' een patroon uitzoeken. Ook krijg ik dan te horen waar ik op moet letten bij het kopen van de stof. Ben erg benieuwd!

Lijkt het jou niet leuk om ook met patronen te gaan werken? Al lijkt het me ook super als je zo met het blote oog iets kan maken. Oh! Paste heb jurkje bij het kindje van je vriendin? Ben benieuwd!
Ik maak vaak in opdracht voor mensen en ik wilde mijn laatste opdracht laten zien.. Maar ik weet niet hoe ik mijn foto erop moet zetten!
quote:Cat23 schreef op 09 augustus 2009 @ 12:03:

Ik maak vaak in opdracht voor mensen en ik wilde mijn laatste opdracht laten zien.. Maar ik weet niet hoe ik mijn foto erop moet zetten!Je moet hem ergens op internet hebben staan, en dan kun je met de rechtermuisklik op eigenschappen klikken en dan die link die je ziet staan kopieren en dan als volgt plaatsen: [img]Link[/img]

Ik ben heel benieuwd!
Ooh oke

nou dan zie je m zo wel
Voorkant:

http://www.mijnalbum.nl/i ... id=144833710&key=CNEWJWPM[/img]

Achterkant:

http://www.mijnalbum.nl/i ... id=144833690&key=RSFQVABN
Naja, klik er maar gewoon op
Wauw wat mooi! Hoelang ben je daar mee bezig geweest? Het ziet er echt heel erg goed uit!!
Ooh dank je wel!

Uhm, niet zo heel erg lang hoor! Alleen moest ze 'm een keer komen passen en toen was ze drie weken op vakantie grrr... maar hij zat haar uiteindelijk als gegoten!

Moet er nu weer een maken, net iets anders wordt ie!

Wat maak jij allemaal?
Ik maak eigenlijk net waar ik zin in heb. Ik heb net weer mijn stapel bladen doorgebladerd voor nieuwe patronen. Ik heb een leuk jurkje gevonden wat ik graag van voor de winter wil gaan maken dus ik denk dat ik daar na de vakantie mee ga beginnen!
Heej meiden,

Wil graag een naaicursus gaan volgen, en wil dan wel meteen oefenen op mijn eigen naaimachine, die moet alleen nog even gekocht worden ;)

Hebben jullie tips? Waar kopen en wat voor een? Ben een beginner...

Als ik jullie berichtjes lees krijg ik er helemaal zin in!
Ik heb ook een naaimachine gekocht maar ik ben nog steeds niet goed in naaien.

Ik ben trouwens als de dood dat ik mijn vingers vastnaai als ik iets in elkaar ga zetten .
Viva naar de knoppen.
quote:PinkR schreef op 09 augustus 2009 @ 17:56:

Heej meiden,

Wil graag een naaicursus gaan volgen, en wil dan wel meteen oefenen op mijn eigen naaimachine, die moet alleen nog even gekocht worden ;)

Hebben jullie tips? Waar kopen en wat voor een? Ben een beginner...

Als ik jullie berichtjes lees krijg ik er helemaal zin in!Mijn tip: Koop een machine bij een dealer. Dan kun je teruggaan als je iets niet snapt en heb je garantie
Oh leuk!

Ik heb ook nog heel erg veel wat ik wil maken voor mezelf! Maar opdrachten gaan voor

Naai je al lang? Als je vragen hebt kan ik je wel proberen te helpen!

(toch handig zo'n crea hoekje)
quote:Arthemis schreef op 09 augustus 2009 @ 17:59:

Ik heb ook een naaimachine gekocht maar ik ben nog steeds niet goed in naaien.

Ik ben trouwens als de dood dat ik mijn vingers vastnaai als ik iets in elkaar ga zetten .Hahaha Nou, dat gebeurt niet zo snel hoor!
quote:Cat23 schreef op 09 augustus 2009 @ 17:22:

Voorkant:

http://www.mijnalbum.nl/i ... id=144833710&key=CNEWJWPM[/img]

Achterkant:

http://www.mijnalbum.nl/i ... id=144833690&key=RSFQVABNPráchtig. Heel mooi.
Ik ben trouwens 23 en ik naai sinds driekwart jaar ongeveer!

(ik las net pas oudere berichten )
quote:Cat23 schreef op 09 augustus 2009 @ 23:01:

Ik ben trouwens 23 en ik naai sinds driekwart jaar ongeveer!

(ik las net pas oudere berichten )Dat meeeeen je niet! Heb je die jurk helemaal zelfstandig gemaakt?
Ja, ben er dan ook errug trots op hoor!
Het is hier wel een beetje stil he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven