Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Ja klopt! Ik ben momenteel even niets aan het maken omdat 1) ik even geen naailes heb ivm vakantie 2) ik al een paar weken niet naar de markt ben geweest om leuke stofjes te scoren! Dus zelfs al zou ik willen, het kan niet eens! Haha!

Deze stofjes heb ik nog liggen:

weet alleen niet wat ik ervan ga maken. Waren trouwens ¤1 per meter!

en dit:

is mijn garenklosjesrek

en dit:

mijn patroonpapierhouder!~

Graag niet quoten!

*fotos weg*
Wat handig die patroon papier houder! Ik ga mijn vriend maar even lief aankijken...

Mooie stofjes trouwens! Die bruine is erg leuk en die geruite ook! En een fijne prijs zeg.

Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Ik moet ook weer eens naar de lapjesmarkt.

Ik heb weer opdrachten dus kom nog steeds niet toe aan iets voor mezelf. Ik heb hele mooie wollen stof liggen en wiebertjes voering! Daar wil ik een cape jas van maken..

Nog even geduld dus! Maar ik plaats wel even een foto als ie af is.

Wat vind je nog moeilijk aan het naaien?
quote:SunnySanny schreef op 30 januari 2009 @ 22:36:

Je moeder heeft wel gelijk, begin met een kussensloop oid.. en steeds wat moeilijkers. ik heb op les gezeten bij

http://www.gekniptvooru.nl/Daar heb ik ook op les gezeten Erg naar mijn zin gehad, gestopt omdat ik ben verhuisd.
Dat garenklosjesrek! Heb je die zelfgemaakt? En hoe? *wil ook*

En hoe zit die patroonpapierhouder vast?
Hoi allemaal, wat zijn jullie allemaal enthousiast bezig.

Ik wil ook graag naailes gaan volgen. Ik heb hier al een naaimachine staan, maar als ik gewoon wekelijks les krijg gaat het waarschijnlijk beter en kan ik het ook langer volhouden.

Ik zie hier een aantal tips voor Amsterdam, maar weet iemand ook een goede 'school' in Apeldoorn? Ik heb er meerdere via internet gevonden, maar hoe kom ik er nu achter welke de beste is?
Je kan het toch ook gewoon zelf leren?

Ik heb nooit op naailes gezeten. Gewoon beginnen en van je fouten leer je
Leuk topic dit!

Ik heb ook nooit op naailes gezeten. Ik naai al vanaf mijn 15e. De basis heb ik van mijn moeder geleerd, de rest door het gewoon te doen. Ik heb toen mijn kinderen klein waren ook heel wat kinderkleren genaaid, zelfs winterjassen. En ook altijd veel complimenten gekregen. Helaas heb ik de laatste jaren niet veel tijd meer,gehad voor deze leuke hobby, maar ik ben nu begonnen aan een tuniekje van chiffon. Zag net toevallig op de site van Esprit een soortgelijk tuniekje en de stof lijkt er ook veel op, alleen in andere kleuren.

Iemand vroeg hoe je het beste tussenvoering kunt verwerken, je kunt dan het beste de tussenvoering en voering even op elkaar rijgen en dit als een geheel zien.

Welke patroonbladen gebruiken jullie?
quote:crissie schreef op 15 augustus 2009 @ 11:15:

Ik zie hier een aantal tips voor Amsterdam, maar weet iemand ook een goede 'school' in Apeldoorn? Ik heb er meerdere via internet gevonden, maar hoe kom ik er nu achter welke de beste is?

Ik zit zelf bij een mevrouw in Apeldoorn aan de anklaarseweg. Het voordeel vind ik dat ze ook maandagmiddag lesgeeft, en dat is mijn vrije dag!

Wat ik heb gedaan toen ik opzoek was, gewoon bellen en vragen stellen. Merk je vanzelf of je er een beetje een goed gevoel bij hebt! Trouwens, de prijs kan ook erg verschillen dus de moeite waard om naar te vragen! Ik heb wel een lijstje liggen met allemaal modevakscholen, kan ik je wel toesturen als je wilt?

quote:Jody schreef op 15 augustus 2009 @ 10:58:

Dat garenklosjesrek! Heb je die zelfgemaakt? En hoe? *wil ook*

En hoe zit die patroonpapierhouder vast?Man heeft dat gemaakt :-) Gewoon houten plank en daar schuine gaatjes in boren en die stokjes erin vastzetten! Heb je een beetje een aardige vriend/man/vader/opa/kennis?
Kleine update: gisteren mijn eerste naailes gehad. Al heb ik nog niet echt genaaid, het beviel wel goed Ik heb samen een jurkje uitgezocht, patroon overgenomen en geknipt, wat tips gekregen voor de stof die ik deze week ga kopen. En oh ja: ik heb papierenoefeningen gedaan op de naaimachine... netjes op de lijnen naaien zonder draad, ja ja...

Volgende week echt aan de slag!

Jullie nog met nieuwe dingen bezig?
Ik wilde eigenlijk dit weekend weer nieuwe hangmatjes maken voor mijn ratjes. Ze worden wat oud en ze moeten zacht kunnen liggen....en alle andere hangmatjes zijn eigenlijk rijp voor de stortkoker, zo erg zijn ze vernield.
Ik heb op de markt weer wat leuke stoffen gescoord!

dit jurkje wil ik van deze stof maken:

en deze:

Dat streepje is om een beetje te oefenen met babytruitjes enzo..

dat witte is voeringstof, niet van dat gladde maar gewoon lekker katoen.

In totaal 10 meter stof gekocht, voor ¤12!!!!

gaarne niet quoten
Hey!

Wat een leuke stofjes! Leuk jurkje ook. Kan je ook wel in de winter aan!

Ik heb ook weer stofjes gescoord, zal later vandaag wel even foto's plaatsen
leuk! Ik ben benieuwd naar je stofjes!

ik ben van plan om het jurkje voor de winter te maken inderdaad!
Hi,

Ik heb ze nog niet geplaatst sorry! Batterijen zijn leeg van mijn camera grr... Morgen!
Ik heb vandaag een nieuwe naaimachine gekregen van Lief!

Een Husqvarna emerald 116. Echt helemaal geweldig!
quote:crissie schreef op 15 augustus 2009 @ 11:15:

Hoi allemaal, wat zijn jullie allemaal enthousiast bezig.

Ik wil ook graag naailes gaan volgen. Ik heb hier al een naaimachine staan, maar als ik gewoon wekelijks les krijg gaat het waarschijnlijk beter en kan ik het ook langer volhouden.

in twello zit ook een leuke gezellige "school"

heb er 12 jaar les gehad.

altijd erug gezellig!
quote:Cat23 schreef op 21 augustus 2009 @ 19:50:

Een Husqvarna emerald 116. Echt helemaal geweldig!Wauw, wat een mooi cadeau zeg!
quote:Cat23 schreef op 21 augustus 2009 @ 19:50:

Een Husqvarna emerald 116. Echt helemaal geweldig!Wauw, wat gaaf! Is dat er zo eentje met licht groen? Mooi zeg!
Ja, rechtsboven! Ik ben er echt super blij mee.

Ik heb gister tot half elf nog genaaid

Vandaag alweer een nieuwe opdracht gekregen dus ik ga maar eens aan de slag.

Er komen nog foto's
Ha, volgens mij zit ik op dit topic goed met mijn vraag. Toen ik in Stockholm was, zag ik daar een ge-wel-dige jas hangen! Maar omdat hij 350 euro was, wil ik hem graag zelf proberen te maken. Iemand toevallig enig idee hoe ik dit aan moet pakken?

Dit is 'm:

http://i234.photobucket.c ... ribble_album/IMG_4125.jpg

http://i234.photobucket.c ... ribble_album/IMG_4124.jpg

http://i234.photobucket.c ... ribble_album/IMG_4126.jpg

groetjes
quote:lasagnaverde schreef op 22 augustus 2009 @ 16:43:

Ha, volgens mij zit ik op dit topic goed met mijn vraag. Toen ik in Stockholm was, zag ik daar een ge-wel-dige jas hangen! Maar omdat hij 350 euro was, wil ik hem graag zelf proberen te maken. Iemand toevallig enig idee hoe ik dit aan moet pakken?

Dit is 'm:

http://i234.photobucket.c ... ribble_album/IMG_4125.jpg

http://i234.photobucket.c ... ribble_album/IMG_4124.jpg

http://i234.photobucket.c ... ribble_album/IMG_4126.jpg

groetjes Heb je weleens eerder genaaid?
Wat een gave jas zeg! Hopelijk zal ik ook zoiets kunnen maken, maar goed, ik begin 5 sept met mijn eerste naailes, ik zal de lat maar niet te hoog leggen en beginnen met kleren voor de kinderen.
Ik zou een patroon zoeken die er erg op lijkt en dan zelf naar smaak/ foto aanpassen.

Als je geen ervaring hebt wil ik m ook wel voor je naaien
Jannemaan: Hoe zette jij die foto's er zo op?

Bij mij werkt het alleen met linkjes naar mijn album..
Als je je link tussen [img] en [/img] zet. Dus zo: [img]Link[/img]

dan komt je foto er te staan..

Rare vraag, maar is het eigenlijk duur om in opdracht iets te laten naaien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven