Long Distance Relationship (LDR) nr.12

05-08-2009 23:34 3089 berichten

.

.

Voor een terugblik op nr. 11 -klik-

.

.

Alle reacties Link kopieren

Yes, eindelijk de goedkeuring van mijn scriptie binnen!!!!!!

Dat betekent dat ik in 9 jaar en 11 maanden het gered heb om af te studeren! Knap, hé? Maar het betekend ook dat ik de 10 jaar niet heb volgemaakt en dat ik dus geen studieschuld heb. Nu kan ik verder met een schone lei (en nog een tweede studie die ik af wil maken).

Gelukkig hoef ik niet te werken morgen. Ik heb nog Sekt koud staan, die ga ik in mijn eentje opdrinken en met vriend, broertje en diens vrienden een feestje bouwen.
Wat goed, gefeliciteerd!!

Wanneer is de verdediging? (of telt alleen de scriptie?)

Manmanman, de douche die niet warm wordt is al heel irritant, maar de huisbaas die er zo goed als niks aan doet nog veel irritanter. Tjezus! Gisteren zeggen ze dat er tussen 12 en 13 iemand komt, ik zeg m'n date met vriendin af en blijf thuis zitten wachten tot die sukkel komt. Nou bel ik net waar ie blijft en zegt zo'n muts dat het pas in de namiddag is maar dat ze zo even terugbelt hoe laat 't wordt.

Alsof afwassen met warm water uit de waterkoker relaxed is. En 'douchen' door 2 pannen water op te warmen en met 'n tupperwarebakje over me heen te gieten, dat is pas hééél relaxed. Not.
Het lijkt wel alsof het heerst, warmwaterproblemen. Bij mijn collega doet de douche het ook niet meer. Hij gaat nu iedere ochtend in bad.

Nee, geen verdediging. Ik ben klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!
Sorry, dames, maar gisteren laat thuisgekomen en vandaag weer meteen aan het werk, alwaar gekkenhuis...

Dus even kort: Parijs was super, veel gezien, veel gelopen, lekker gepicknickt met baguette, kaasjes, hammen, wijn bij de Eiffeltoren en bovenal gewoon supergezellig met z'n viertjes.

En nu 3,5 week tot Cyprus!!!

Es, gefeliciteerd!

Isiss, werklui....ik wens je veel geduld toe...

Nu weer snel aan het werk.
Jooles: jolie, Paris!

Staat óók nog op ons lijstje. Ben er 2 keer 1 dagje geweest, maar wil op niet al te lange termijn met R., die heeft daar 'n enorm romantisch beeld van, heel schattig.

De technieker (ja, zo heet dat in Bels) is net gekomen, hij kan 't niet repareren want de bestelde onderdelen zijn er nog niet dus nu gaat ie iets provisorisch doen. Ik heb 't idee dat ie al 6x (echt!) iets provisorisch heeft gedaan. Ben er nu in ieder geval helemaal klaar mee.

Voordeel van zo'n dag verplicht wachten is dat ik m'n vakantiefoto's allemaal al heb uitgezocht en nu ga beginnen aan 'n boek maken. Jammer alleen dat 't daar veel te lekker weer voor is, maar we kunnen niet alles hebben.

Oh, 't mannetje (dat is het, soort kabouterachtig kereltje van zo'n 1.60m met grote haakneus, dikke wrat op z'n wang en blauwe overal aan) is klaar, volgens hem werkt 't weer.
Sjeses, je geeft ze een roseetje, en een keer geén bedtijd of toezicht mee, en hoop dat de volle maan niet teveel invloed heeft, maar wat gebeurt er:

Het worden gemenetirollerterritoritalekutwijven!

Kom maar heur Lovers1980, laat ze maar lullen.

Ies, Werkt het volgens jou ook weer?

Of heb je het niet uitgeprobeerd vóórdat de trol vertrok?

En dan natuurlijk:

voor Es!

Ik moet natuurlijk hier ook nog even zeggen:

Ben je nog steeds aan het stuiteren? Wanneer kan hij naar de ambassade?
gemenetirollerterritoritalekutwijven??? Je hebt gelijk.

Es, Top zeg eindelijk klaar. En nu? Dat lerares is dat alleen 'n hersenspinsel of wil je dat ook echt?

Jooles, klinkt goed Parijs en nu aftellen.

Spees, gek idee dat je ouders vlakbij J zitten. Wanneer ga jij weer?
Ies, alweer warm water?

Had ik al verteld dat Ine een heerlijk wijf is? Vandaag heeft ze haar dingen gedaan en heb ik opgepast en daarna zijn we naar het zwembad gegaan. Kindjes weer helemaal blij. Morgen winkelen en heb net oudste moeten beloven dat we daarna dan nog wel even zouden gaan zwemmen als er nog tijd was.

Het is hier zoooo heerlijk. Het weer zit helemaal mee en we hebben prachtig weer. Vandaag in de schaduw 26 graden dus dat zit wel goed. Kom ik misschien ook nog wel 'n bietje gekleurd terug.
Pop, naam!
quote:kjong schreef op 06 augustus 2009 @ 22:38:

Pop, naam!
Vermaak je je nog 'n beetje? Zorg je dat de BBQ alvast klaar staat als ik terug kom? Ik ben nu volleerd BBQ-ster Kan ik 'm alvast inwerken voor Kman en kan hij daarna ons verwennen.

Laat je het wel even weten als je 'n datum hoort? In ieder geval wanneer hij zich mot melden?

Nu ff roken. Buiten, met het uitzicht op mooie bergtoppen en ggggrrrrr VOLLE MAAN!
quote:Cadi schreef op 06 augustus 2009 @ 23:06:

Zorg je dat de BBQ alvast klaar staat als ik terug kom? Ik ben nu volleerd BBQ-ster

Aha! Dat is ook nóg 'n idee voor 'n meeting (voor als Belgique te ver weg blijkt ofzo).

Fieje: waar ben je? Alles oké? Lang niet gezien!

Kjong: hoe gaat 't met de stuiterballen?

Het stuiteren is momenteel van ergernis.

Het geld heeft de IND binnen en vanmorgenvroeg is de betaalbevestiging naar de ambassade gestuurd.

Maar

1, Kman heeft van de week al gebeld naar ambassade en kreeg te horen: wij sturen u een brief als wij een bevestiging binnen hebben. (Dat kan een afhoudertje zijn. Maar als dat echt zo is, gaat het op z'n minst nog 2 weken duren vanwege ptt. ALS we al die brief binnen krijgen. Want bijv de kerstkaart van afgelopen dec, kwam weer terug... in maart... en had écht geen verkeerd adres of te weinig postzegels)

2, De ambassade heeft slechts zo'n 3 uur per week telefonisch spreekuur. Wat nergens op de site staat.

En als je al wat wilt weten over de ambassade dan zoek je je de tandjes op de site (behalve als je wat wilt weten over Shell-borrels en nieuw geopende golfbanen), en word je onder het kopje visumaanvraag alleen maar naar IND doorgelinkt. Alsof ze zelf geen aandeel leveren.

3, Een afspraak maken met de ambassade gaat via een 'afsprakenbureau' die je eerst moet betalen (zo'n 15 euro, plus per bankopdracht die je natuurlijk met spoed gedaan wilt hebben, waar je dan ook voor kan dokken), om daarna een nummer te krijgen en dat nummer geeft je dan recht op een afspraak, maar ook zij hebben speciale tijdstippen (ALS ze al opnemen, wat we hadden bij toeristenvisa), en je weet nooit of je een afspraak krijgt over 2 uur of 3 weken of 4 maanden.

Eer dat ik erachter was hoe hun site werkte, was ik écht 1,5 uur verder. (Het werkt niét, want alle als link ge-high-lighte woorden, waren niet actief. En de informatie die je nodig hebt staat achter het printer-icoontje verstopt...! Waarna er weer in-actieve links kwamen. Etc),

4, En dan zit er nog een geldklopperij-addertje onder het gras, en dat is dat er een kans bestaat dat Kman nog even apart moet betalen voor een toeristenvisum (¤60), want of een mvv-aanvrager bij de Dvisum-uitgifte ook recht heeft op een Cvisum (toerist) zijn de INDregels te vaag voor, dus is het willekeur van de ambassade.

En dat er natuurlijk een kans bestaat dat er ineens andere kosten worden gerekend (voor administratie, postverzending, etc)

Dus, het gaat nog meer tijd, nog meer geld, en nog meer geduld kosten.

Ik hoorde laatst dat je naast een hartstilstand van schrik/stress (plotselinge hoge dosis adrenaline), ook een hartstilstand van plotselinge rust kan krijgen.
Wat ongelooflijk irritant!

(Zo'n vergelijkende vage brief-actie hebben wij ook gehad toen, R. mocht alleen met de originele brief die naar zijn thuisadres was gestuurd het visum ophalen, terwijl er al lang een officiële bevestigingsmail was gestuurd. En áls dan na 2 weken bleek dat hij de brief niet thuis had ontvangen, mocht hij de maand daaropvolgend (dus niet meteen diezelfde maand) met de bevestigingsmail z'n visum ophalen. Nou ja zeg!! Die brief is tot nu 2 jaar later nooit op zijn thuisadres gearriveerd, ik heb via 't Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken gemaild over de vage procedure, en toen mocht de bevestigingsmail ineens wel meegenomen worden naar 't consulaat. Bah, walgelijk.

Net als bij het NL consulaat in Marokko waar de telefoon gewoon niet werd opgenomen met 'n Marokkaans nr, terwijl als ik met m'n NL-mobiele in Marokko belde, à 2,50 per minuut, er gewoon werd opgenomen. Bah bah bah.

En heel onbelangrijk nu na jouw verhaal trouwens, sorry.)

Kan jij niet de afspraak voor Kman maken, vanuit NL bellend?

En de bevestiging die jij hebt gekregen daarheen mailen? En, en, en... ik weet 't ook niet. Dit is gewoon zo zenuwslopend. Bah.

Ik kreeg hier trouwens 2 jaar geleden wel een goed advies (vond ik trouwens pas achteraf een goed advies, op het moment zelf was 't een kutadvies) om de termijn wat ruimer te houden voor mezelf en er niet de hele dag mee bezig te zijn op 't laatste moment. Niet dat ik dat advies heb opgevolgd, maar het klinkt op zich wel goed.

Doe nog maar 'n sterk(te)achtig iets.

quote:kjong schreef op 07 augustus 2009 @ 13:12:

Ik hoorde laatst dat je naast een hartstilstand van schrik/stress (plotselinge hoge dosis adrenaline), ook een hartstilstand van plotselinge rust kan krijgen.

Sorry. Eigenlijk is het natuurlijk niet leuk en heel frustrerend. Ik herinner me nog goed toen mijn vriend op het visum wachtte ik daar 24/7 mee bezig was. Ik deed aan allerlei 'afdwingerijtjes' (dat kan met katholieken en het heeft zijn vruchten afgeworpen ), etc.

Maar goedbeschouwd................

Het positieve advies is binnen dus het moet wel heeeeeeel gek lopen dat de ambassade het nu niet zou afgeven. En ja, het is klote dat het nóg meer geld kostte dan je verwachtte, en ook dat het langzamer en bureaucratischer loopt dan je eigenlijk nog aankan, maar Hij Komt. Vanuit hier is het makkelijk praten, maar of dat nou over 3 weken is of over 6...... doet er na al die tijd toch niet zo héél veel meer toe?

Ik herken het gevoel hoor, mijn vriend kwam toen in een heel drukke periode, mijn ouders hadden nog voorgesteld dat hij een maandje later zou komen en toen werd ik echt gek, hoe kom je op zo'n idioot idee!!! Maar misschien helpt het wel om er ook af en toe rationeel tegenaan te kijken.

Es: gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!! wooeeeee!!! Het voelt zeker gooeoeoeoeoeoeoed!!!!!!!!!!!

Ik vind trouwens het plaatje newyork-amsterdam met die hartjes heel mooi, maar ik ben de enige geloof ik.
Mag ik Cadi houden??? Please??? Aaaaaaaaah toe????

Ze is zo lief, ze kookt, ze helpt me mee.. ik wil haar graag houden. Onze kindjes spelen zo lief met elkaar. Het is helemaal meer dan primadeprima.

Kan iemand van jullie haar spullen opsturen naar hier?

Dank je wel :D!
Ik stuur ze wel op

Aaaah, ik lees dit net pas. Met hele kleine oogjes van de rose en slaaptekort. Morgen de rest strijken. Leuk man, Zit ik achter zo'n supersonische strijkmasjien en mag dan de dekbedden strijken en de thee en handdoeken. Maar wèl op Ine haar manier. Ik hou me er braaf aan en hoop dat ze de kreukels niet ziet

Jezus dit is echt super. Ik ben ten eerste helemaal flabbergasted door het feit dat we elkaar echt leuk en aardig vinden en ten tweede door de omgeving. Het is hier zoooo mooi. Marg en Ies jullie missen echt wel wat hoor! Kjong, get your ass overhere het is maar 9 uurtjes rijden, Chip achterin de auto flikkeren en Kjongen is toch bij de vadervan dus hoppa, je mag bij mij in bed dus komt goed

De eerste forum meeting langer dan 2 uur is 'n feit en goed uitgepakt *wist zweet van voorhoofd* Ik ga vaker komen en morgen gaan we aan de sop, ga ik bij Ine in haar appt slapen ivm wisselen van appt, nieuwe mensen etc etc en ga ik de rest afstrijken.

Tussendoor doen we uiteraard leuke dingen om de kindjes te vermaken maar het werk moet ook gedaan worden maar ik vind het tot op heden 'n supervakantie.
Helemaal leuk dat jullie het zo leuk hebben! (ik wist het wel!)
Cadi & Ine, superleuk om te lezen!!

En echt, ik zou zo graag willen dat ik kon komen! Na jullie verhalen, en de volgende bijkomstigheid heb ik nu nml. nóg minder zin in de logé's (die vanavond heel laat komen).

Kreeg gister echt 'n hartverzakking. Of verlamming, iig zoiets. Stonden in de supermarkt en ik zag daar dat er volgende week zaterdag 'n feestdag is. *Pling!* R, dan hoef je dus die nacht ervoor niet te werken? Kunnen we mooi vrijdag iedereen naar Frankrijk brengen, zaterdagochtend vroeg terugrijden en voorbereiden voor koken zondag. (uitleg: zus & nicht worden vanavond naar ons gebracht door man van nicht, die waarschijnlijk morgen of overmorgen weer vertrekt om even naar Marokko te rijden. Er is verder niemand die hen weer terug naar FR kan brengen, behalve wij, en trein is geen optie i.v.m. hele lange reistijd & duur).

Volgend weekend mega-kookopdracht, en R. werkt 6 nachten, 't leek mij ideaal om ze vrijdag weg te brengen. Bijna 'n week logeren vind ik echt méér dan genoeg.

De hartverzakking dus. Nou, zegt R., ik denk dat vrijdag terug te vroeg is, nicht & man hebben maar 1 huissleutel, man is naar Marokko dus ze kan nog niet naar huis. (in m'n hoofd begon: één (ÉÉN) huissleutel?!?! Wat?! Wordt ze overdag opgesloten als hij gaat werken dan?? Huh??!) R. ging verder dat z'n andere zus in FR pas zondagavond thuiskomt, dus we brengen ze dan gewoon 't weekend erna weg. Hij zag mijn verschrikte blik (2-twéé-TWÉÉ WEKEN geen privacy!) en reageerde meteen met "WIL JE NIET DAT MIJN ZUS HIERHEEN KOMT??!"

Ik dacht 'hmm, tja, iets eerlijks zeggen of eromheen lullen?'.

Dus ik zei: nee, dat is het niet, maar die tweede week moet ik gewoon weer werken, jij ook 6 nachten, dan wordt het even op-en-neer rijden naar FR nogal heftig, blablabla. Het komt gewoon zo goed uit als je die nacht voor zaterdag niet hoeft te werken en we meer op ons gemak kunnen doen.

We zien wel. Zegt R. (dat ken ik, denk ik)

(oh, tjiezus! Echt, ik vind twee weken echt heftig veel. Iedere vriendin is met alle liefde altijd & lang welkom, ik heb zelf ook gelogeerd na relatie-break-up, want ik weet dat zij haar eigen ding doet en totaal niet van mij afhankelijk is. Maar nu, met R's Familie, R's zus, die in Marokko niet eens alleen de deur uitgaat, plus hier in huis geen kamer over waar ik me effe kan terugtrekken want R. slaapt daar, krijg ik het echt spaans benauwd.

Ik zie mezelf echt niet m'n dagelijkse SATC kijken met twee vrouwen in de kamer die hysterisch de tv uitrammen als er op hun tv iets van intimiteit te zien is (en dat hoeft alleen maar neiging tot zoenen te zijn hoor). Kan je nagaan als Samantha los gaat (en het is zo'n mooi stuk nu, Samantha borstkanker, Smith lief, Carrie met Rus bijna naar Parijs, Charlotte die niet zwanger kan raken (en Harry is zo leuk) en (shit, hoe heet ze ook alweer!) net met Steve getrouwd en verhuisd naar Brooklyn).

Ai, ik draaf wel wat door geloof ik. Echt wereldleed is het niet te noemen (ben me er van bewust hoor). Maar zin heb ik er dus niet in. Ik hoop dat het zo werkt dat hoe erger ik 't me allemaal voorstel, hoe leuker het wordt.

Pfff.)
Dus Kjong, als je nog die kant op rijdt, 't is maar 'n half uurtje om vanaf Eindhoven, ik betaal mee aan de benzine, praat helemaal niet zo veel als ik schrijf, maar alsjeblieft: neem me mee!
Dames, hier weer eens een berichtje van mij....Sorry dat ik er zo lang niet was.

Het internet bleef steeds een probleem en viel er te pas en te onpas weer uit, maar het lijkt erop (durf het bijna niet te zeggen) dat het nu goed gaat..

Verder heb ik de afgelopen 2 weken een vriendin met haar vriend hier in huis gehad, dus dat was erg druk (maar gezellig!). Dus als er internet was, kwam het er ook niet echt van om hier te schrijven (heb er nl. ook een hekel aan hier te schrijven als er pottekijkers om me heen staan, haha).

Ok, nieuwe poging (nr.??zoveel) om vanaf nu weer regelmatig mee te schrijven.
Hoi LaMoon!

Ies, kind, neem mijn advies:

MOVE!!!

Ik heb net twee weken zonder pirvacy gezeten, en dan was er nog niet eens de gêne over tvprogramma's/tijdschriften/tamponsopdewc.

Dus koop een kaartje naar AT.

Of:

Maak ze in twee weken geemancipeerd.

Koop een playboy voor op de wc. Geef ze een huissleutel en een strippenkaart (of wat ze in B ook gebruiken) met een routebeschrijving naar de Ardennerwijnproeverij. Of nog beter, geef ze gewoon een treinkaartje terug na een week naar fokkingFrance

Als - ik - er-gens- NIET - te-gen -kan zijn het opmerkingen als 'trein is geen optie i.v.m. hele lange reistijd & duur'. Of het feit dat zij géén huissleutel heeft van haar eigen huis en mijn man dat heel normaal zou vinden.

Eks kjoez mie...!

Jammer dat aanpassen altijd van jouw kant moet komen. In hun huis. En nu ook in jouw huis.

Ik vind het gelijk geweld dat mensen zo hun waarden kunnen opdringen door te doen helemaal niets te kunnen of te 'mogen'. Luiewijverig prinsessegedrag onder het misbruikte oog van een almachtige.

Maar goed, genoeg gestook...

Ik vat 't niet op als gestook, je slaat de spijker (bijna helemaal) op z'n kop.

Ik zit te bedenken waar bij mij het probleem exact zit. Het is een combinatie tussen R. en z'n familie.

R. doet nu alsof de Koningin op bezoek komt. Grapjes daarover gaan gegarandeerd tot ruzie leiden, dus die heb ik in m'n eigen hoofd gedaan, zeker niet hardop. Die trein-zin was 'n quote van R, ik zei nml. exact 'tzelfde: laat ze lekker bij wijze van girls-out-trip samen in de trein naar Frankrijk reizen. Nou, hoe ik dat alleen al had kunnen zeggen! Echt belachelijk!

Prinsessengedrag zullen ze niet gaan vertonen, was niet m'n bedoeling om die indruk te wekken. Ze zijn alleen totaal niet gewend om op eigen initiatief vanalles te gaan ondernemen. Als we daar bv. zijn, maakt niet uit in Fr of Marokko, we zitten de hele dag binnen als het aan hun ligt. En dan de hele dag zitten eten eten eten. R. en ik vertrekken vaak samen effe naar 't centrum om wat te gaan drinken of 'n rondje te gaan lopen, ik word knettergek anders (en hij ook).

En hier, ik vermoed dat ze standaard iedere dag 't hele huis van voor tot achter zullen poetsen (omdat ze dat zelf thuis ook doen). Ja, fijn als dat een keer goed gebeurt (ik kan er even 'n heel klein voordeeltje in zien), maar zo kom ik normaal gesproken m'n dagen niet door. Nu in m'n vakantie kom ik m'n dagen echt extreem lui door, heb nog nooit zo'n luie vakantie gehad geloof ik en ik vind 't heerlijk. Vind 't ook heerlijk dat R. 'n groot deel van de dag slaapt en ik ongegeneerd de hele dag met m'n laptop op schoot kan zitten of met 'n boek op de bank hangen. Poetsen bestaat niet in de vakantie, het is niet voor niks vakantie. Vandaar dus.

R. is op zich de ideale echtgenoot, lief, leuk, mooi, grappig, zorgzaam, spontaan, actief, lekker, enz. enz. enz.

Maar dit enorme cultuurverschil, dit Familie-verafgoden, dit vind ik wel erg heftig moet ik zeggen. Vooral ook omdat er geen enkel normaal gesprek over gevoerd kan worden, als ik al iets zeg wat minder positief opgevat kan worden, "wil ik zijn familie niet zien of wil ik niet dat ze bij ons komen". Het draait meteen uit op ruzie, niet eens een discussie waar je samen uit kunt komen. Daar baal ik echt enorm van, want verder kunnen we juist goed discussiëren.

Ik heb nog 'n uur of anderhalf om me mentaal voor te bereiden.
Voor de positiviteit: willen jullie 'n paar vakantiefoto's zien waar ik wel blij mee ben?

Oké (ik ga uit van 'ja'), komen ze:

Uitzicht op zee, vlak bij appartement:

Wasje gedraaid tussendoor:

Dorpsplein:

Antiek treinstationnetje:

Met ouderwetse trein de bergen in (klinkt suf, was wel erg leuk):

Mooi leeg strandje aan Egeïsche zee:

Altijd leuk, als cynicus kerkelijke dingen fotograferen (R. wil hier 'n T-shirt van!):

anoniem_35750 wijzigde dit bericht op 08-08-2009 22:44
Reden: Ging iets mis
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven