Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Leuke dag in Teigera's kaartenland. Leuk dat je iets krijgt wat je zelf hebt bezocht.

Nog een hurray na 7 dagen uit Italië. Frankrijk mag ook weleens na 43 dagen....
Ik had er nog nooit van gehoord! Lijkt me wel heel erg leuk..

Zet je ook wat op het kaartje?
Welkom Cat! je kan in principe zelf weten of jet wat op het kaartje schrijft. Ik schrijf het meestel helemaal vol.

Je kunt schrijven over jezelf, of over het kaartje of iets anders dat je leuk vindt!

Ik had vandaag een Hurray uit Finland. Maar gewoon géén bedankje, gewoon niets! En ik had nog extra een kaart uitgekozen die aan haar wensen voldeed. Beetje jammer.

@ NannieB, wat ontzettend vervelend voor je dochter dat ze dat heeft moeten doormaken. Fijn dat het nu beter met haar gaat en dat zo dit zo leuk vindt!
Via dit forum kwam ik in aanraking met postcrossen. Wat fantastisch! Ik heb altijd alleen maar nuttige hobbies gehad met een specifiek doel die ergens toe zouden moeten leiden.

Nu heb ik voor het eerst van mijn leven een hobbie die ab-so-luut geen nut heeft, geld kost, maar waar ik zo vrolijk van word.

Bedankt allemaal voor de tip!
NannieB,

Goed dat jullie het nu aan het oplossen zijn! Hoe gaat het nu op haar nieuwe school? Ik ben zelf op de middelbare school twee jaar gepest, waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds erg onzeker door ben. Daarom is het goed dat je dochter er mee om leert gaan en dat ze beseft dat zij niet degene was die verkeerd was.

Cat,

Pas op want het werkt erg verslavend Je mag zelf weten wat voor kaartjes je stuurt en wat je erop schrijft. Persoonlijk klad ik mijn kaartjes altijd helemaal vol, want zo vind ik ze ook het leukst om te ontvangen

Fijne avond, meiden. Ik ga even een boekje lezen.
quote:Cat23 schreef op 12 augustus 2009 @ 19:33:

Ik had er nog nooit van gehoord! Lijkt me wel heel erg leuk..

Zet je ook wat op het kaartje?

Welkom bij DE verslaving en is zeer aanstekelijk maar dan op een prettige manier.

Zoals Gavia zei: gewoon wie je bent of wat er op de kaart staat en daar een uitleg van.
quote:JackintheBox schreef op 12 augustus 2009 @ 19:56:

Via dit forum kwam ik in aanraking met postcrossen. Wat fantastisch! Ik heb altijd alleen maar nuttige hobbies gehad met een specifiek doel die ergens toe zouden moeten leiden.

Nu heb ik voor het eerst van mijn leven een hobbie die ab-so-luut geen nut heeft, geld kost, maar waar ik zo vrolijk van word.

Bedankt allemaal voor de tip!Have fun. Oja, dit heeft wel een doel: Make's a smile on somebudys face everytime you write a postcard or receive on!
Geheel geen kaartjes of hurrays vandaag....

Hopelijk gaat het snel veranderen. Als ik thuis ben heb ik trouwens nog veel werk te doen, al die kaarten die ik ontvangen heb in de afgelopen 6 weken ..... inscannen... hiep hoi ;) hahaha

@Nannie... wat een knappe dochter heb je! Wat vervelend dat ze zo'n K**tijd achter de rug heeft en zij niet alleen... jullie gezin helemaal... bah zeg

@Steph wat een leuke avatar, hoe toepasselijk;)

@ de nieuwe ( namen ff kwijt :P) welkom en pas op ...
Mijn volgende kaartje gaat naar Moskou. Ik sta trouwens nog steeds wel goed op schema (het schema van slechts 15 kaarten per maand sturen vanwege bezuinigingen hier in huis). Heb er nu 8 verstuurd en daarvan zijn er 5 onderweg.
Snjókorn falla, á allt og alla
Mogge!
quote:Linndaatje schreef op 13 augustus 2009 @ 08:21:

Mogge!

Goedemorgen.

Hier staat een tag op de tafel om verstuurd te worden.

Ik kan nog een kaart aanvragen maar dat doe ik of niet of vanmiddag, anders weet ik bijna zeker dat het nu richting China ofzo gaat.

Frankrijk doet er bij mij al zolang over...meer dan 45 dagen
Hahaha, daar was ik al bang voor! (de verslaving)

Ik denk wel dat ik me ga inschrijven, bedankt voor de info!
Niet denken gewoon doen.
Mogge!

Hier weer een paar hurrays binnen en het meest blij was ik met die vanuit Finland na 140 dagen! Verkeerd bezorgd en de buren waren het vergeten. Nou als ik post van mijn buren in mijn bus vind dan loop ik gelijk door naar hun bus (is misschien 10 stappen dus te overzien).

Gisteren had ik 6 kaarten op de mat: China, Duitsland, Rusland, Spanje, Engeland en Finland. Ik was erg blij!

De afgelopen dagen een heleboel nieuwe kaarten verstuurd (nu 20 onderweg van de 26) naar: USA, Finland, Hongarij, Estonia, India, Duitsland, Japan, Belgie, Noorwegen, Ierland, Nederland (Beverwijk), Israel en Romenie.

Nu maar weer eens wachten tot er minimaal 5 weer zijn geregistreerd.

Wauw, wat een kaarten zeg. En veel onderweg ook nog eens.

Als hier iets verkeerd bezorgd word dan gaat dat heel snel naar de juiste bewoners. (behalve een kerstkaart, die na 11 jaar nog steeds op de verkeerde straat staat, als je niet weet waar je vrienden wonen...)

Hier een privateswap binnen.
Oja welkom aan alle niewe postcrossers!

Nog een adres aangevraagd, Nederland aan een man die van maffe kaarten houdt, gelukkig had ik die toevallig (van moeders) gekregen.
quote:Linndaatje schreef op 12 augustus 2009 @ 14:03:

Ik heb tot nu toe 7 kaarten ontvangen, niet heel veel dus. Ik ben nog redelijk 'nieuw'

Vanmorgen een hurray uit Tjechië! Al na 4 dagen Stond er echt een beetje van te kijken. Meteen een nieuw adres aangevraagd, nu mag ik een kaartje sturen naar Wit Rusland... Ook best bijzonder!

Ik wil vanmiddag eigenlijk even de stad in om nieuwe kaartjes te halen, maar het giet hier echt. Dus wacht ik nog maar. Hoop dat het zo ophoudt met regenen.

Volgens mij zijn er echt veel mensen het die niet aan PC doorgeven als ze op vakantie gaan. Dat zie je wel aan wat er hier al besproken is.

Vervelend he dat mensen zo lang weg zijn, zonder hun account op inactief te zetten? Die van mij staat sinds gisteren op inactief, want na het weekend ben ik ook op vakantie. Ben benieuwd hoeveel kaartjes ik vind als ik terug ben, want ik heb er nog 6 tegoed..

Leuke, toepasselijke avatar btw Steph!

Ahhhh wat een verhaal over je dochter NannieB, en ze is nog zo jong! :( Misschien is postcrossing juist voor haar heel goed. Zo weet ze dat mensen moeite voor haar hebben gedaan en haar 'aardig' vinden. Ze doen in ieder geval (meestal ) niet vervelend.. Ik vind het lastig dit te verwoorden, maar je snapt misschien wel wat ik bedoel! Ik hoop dat ze nog veel plezier aan pc beleeft!

Gisteren en vandaag (nog) geen hurray, maar wel 2 kaarten: eentje uit Duitsland en eentje uit Finland (Lapland)!

Welkom Cat23!! Ik schrijf het kaartje altijd helemaal vol en ik schrijf over de kaart of over mezelf..

@JackintheBox: ook welkom!!

@justme80: ik ben gisteren ook de kaarten van afgelopen weken aan het scannen geweest. Het is nog niet helemaal klaar, maar het schiet al wel op. Ik vind ze zo leuk staan op mijn profiel

Was er hier nog iemand die Moomin kaarten had gekocht? Als je wilt, wil ik heeeel graag met je swappen. Ik ben de kaarten sinds kort aan het verzamelen
quote:chrisy1 schreef op 13 augustus 2009 @ 11:23:

Mogge!

Hier weer een paar hurrays binnen en het meest blij was ik met die vanuit Finland na 140 dagen! Verkeerd bezorgd en de buren waren het vergeten. Nou als ik post van mijn buren in mijn bus vind dan loop ik gelijk door naar hun bus (is misschien 10 stappen dus te overzien).

Gisteren had ik 6 kaarten op de mat: China, Duitsland, Rusland, Spanje, Engeland en Finland. Ik was erg blij!

De afgelopen dagen een heleboel nieuwe kaarten verstuurd (nu 20 onderweg van de 26) naar: USA, Finland, Hongarij, Estonia, India, Duitsland, Japan, Belgie, Noorwegen, Ierland, Nederland (Beverwijk), Israel en Romenie.

Nu maar weer eens wachten tot er minimaal 5 weer zijn geregistreerd.

Wat fijn dat je kaartje na 140 dagen toch geregistreerd is! Echt vervelend dat die buren het waren vergeten :(

6 Kaarten op de mat is een goede score! Jij mag al echt veel kaarten tegelijk sturen!

Binnenkort ga ik naar 9 kaarten tegelijk
ik hoop dat mijn bestelde postzegels vandaag binnenkomen. Ze waren ineens op! Gaat echt hard.. maar ik vind het nog steeds ontzettend leuk!
quote:Hondjewoef schreef op 13 augustus 2009 @ 12:39:

ik hoop dat mijn bestelde postzegels vandaag binnenkomen. Ze waren ineens op! Gaat echt hard.. maar ik vind het nog steeds ontzettend leuk!Ik heb nog twee Moonminkaarten! Ruil ik alleen tegen Unescokaarten die ik nog niet heb!
ohhh helaas heb ik geen Unescokaarten! :( Waar kan ik die in Nederland kopen? En in Turkije?
hahhaha ik vond zonet een kaart van jou chrisy ! Zat hier thuis tussen al mijn ontvangen kaarten te neuzen :D Is dus al een behoorlijke oude

Ik zit nu nog op 7 kaarten tegelijk die ik kan versturen:) Ik heb zo'n vermoeden dat ik geen 'top verstuurder' wordt van Nederland

2 kaarten binnen Europa zijn al 16 dagen onderweg.... Ze zijn wel recent nog online geweest. Dus volgende week maar even een berichtje sturen! Hopelijk zijn ze niet kwijt geraakt....
Gisteren nog een hurray met een heeeeeeeeeeeel lief en leuk berichtje. Daar knapt een mens van op.( was er trouwens met 2 dagen!!!! Finland)

Paar uur later weer een adres aangevraagd en ja hoor weer naar Finland ;) Hahaha dacht ik juist te voorkomen.

Grr wil nu het kaartje gaan versturen, maar postcrossing ligt er bij mij uit... Grrrrr
postcrossing ligt er idd uit! wat leuk dat je zo'n lief berichtje hebt gehad!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven