Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Primark niet. Waar moet ik het mee vergelijken? H&M, Zeeman, Esprit??
Djaysus. Recessie, zegt u?

Weet je wat ons bedrijf nu aan het installeren is? Een vingerafdrukregistratiedinges bij de ingang, dus vanaf binnenkort moeten we via onze vingerafdrukken gaan in en uit gaan klokken enzo. Wat moet dat geintje wel niet kosten??

THIS PROCEDURE MUST BE ADHERED TO BY ALL OFFICE EMPLOYEES;

 On entering the building clock in at reception.

 When taking lunch break clock out.

 When finished lunch break clock back in.

 When leaving work you must clock out.

Fuckaduck - big brother is watching you
quote:Rubis schreef op 03 september 2009 @ 16:13:

Ik ken Primark niet. Waar moet ik het mee vergelijken? H&M, Zeeman, Esprit??Soort van V&D misschien. Maar dan heeeeeeeeel goedkoop

en superslechte kwaliteit
Zeeman, Rubis, Zeeman.

Ik weet ze nog Biebel, de satijnen mantelpakjes. Enne, ik blijf met liefde daar weg. Dus van mij heb je geen last in de kassarij en voor de pashokjes, koop maar leeg die handel!

Ben ik een keer assertief, ben ik meteen een trut. Ja, jij daar, Ainne. Nee, echt, dat met die vingerafdrukken? Wat naar zeg. Dan wordt het echt Amerikaans eng.

Snjokorn, blozen is niet nodig hoor. Het heeft mij maanden geduurd voordat ik een plaatje kon plaatsen, en mijn smileys doen het ook niet. Ik moet ze met de hand kopieren. Maar soms kan je zo'n tip wel gebruiken. Zie je wel dames, ik was alleen maar behulpzaam.
quote:Ainne schreef op 03 september 2009 @ 16:02 Als ze dan in haar broek gescheten had, kon ie zo de vuilnisbak in.
quote:Ainne schreef op 03 september 2009 @ 16:11:

Meow! Biebeltje

Whahaha....

Ja, kleding en schoenen zijn kwalitatief niet zo bijzonder (maar goed, H&M kleding is echt niet persé van betere kwaliteit hoor!)

Maar het is zo lekker goedkoop!

En ik ga meer voor kwantiteit dan kwaliteit (heb graag vaak andere kleren aan/afwisseling)

Ainne, lekker dan zo'n scan systeem. Toen ik in de Zoo werkte wilden ze zelfs dat we uitklokten om naar de WC te gaan. Nou, dat dacht ik dus even niet hoor!!! (Op Schiphol hadden ze irisscans hangen voor het personeel...)
@ Ainne: Dat van die vingerdrukken, dat hebben wij hier ook. Ha! Toch nog iets waarmee we voorop lopen naast de plastische chirurgie

Dat van die haaruitval, dat heb ik al twee jaar continue.... dus ik geloof niet meer in periodes. Ik dacht eerst dat het door die ziekte kwam, maar nee, toen bleek tijdens de onderzoeken nav de tumor dat mijn schildklier ook heel snel werkt, maar volgens de endocrinoloog niet snel genoeg voor medicatie of haaruitval. Vervolgens heeft de kapper hier mij een smeersel aangesmeerd, dat hielp in eerste instantie goed (volgens mij door de vele ciliconen die erin zitten) maar nu weer.... Stom haar heb ik. Dus ik wil de namen van die kuren die jullie nemen!!!!

En trouwens, doe mij ook een Primark!!! En vandaag nog als het kan!!!

quote:caramella2 schreef op 03 september 2009 @ 16:25:

[Ainne schreef op 03 september 2009 @ 16:02 Als ze dan in haar broek gescheten had, kon ie zo de vuilnisbak in. ]

Kreeg ik trouwens op de Babypijlert voor op mijn kop, "wegwerpmaatschappij" of zoiets. Toen heb ik uitgelegd dat een onderbroek van Primark goedkoper is dan een pampers-luier.
Ziet er prachtig uit op je plaatje, Keranet, maar in het echt valt het me altijd zo tegen.

Hmmm tja ik heb twee keer heel erge haaruitval gehad nadat ik bevallen was en nu anderhalf jaar later dus weer opnieuw.

Misschien dat er wel een topic te vinden/te openen is op de Beauty-pijler?
Cara: ik wist het wel (en kan het ook wel hoor) maar ik zat te forummen tijdens het eten en er kwam ook nog visite waar ik beleefd tegen moest doen. Dan schiet het deleten er een beetje bij in (neemt tijd in beslag).

Ainne: Nou durf ik het niet meer, jou postings volledig te quoten, heb ik gisteren mijn ziel bloot gelegd, wordt ik vandaag afgekraakt. Ik weet niet beter sinds dat ik hier (in IJsland) werk dat ik moet klokken als ik kom en als ik weg ga (en die klokken zijn zo stom dat ze langzalzeleven spelen op je verjaardag bij binnenkomst).
Snjókorn falla, á allt og alla
ja, daar zijn wel topics over te vinden maarrrrrrrr, de oorzaken die ze daar noemen zijn:

- ijzer/ferritine/B12 tekort en dat heb ik dus niet

- Enge hoofdschimmels - heb ik ook niet

En de middeltjes/shampoos enzo die ze daar noemen die kan ik hier niet krijgen. Boehoeee.

Moet snel maar weer eens naar Nederland, om allerlei haarremedies in te slaan en grootinkopen te gaan doen bij de h&m en de Primark
quote:snjokorn schreef op 03 september 2009 @ 16:38:

. Ik weet niet beter sinds dat ik hier (in IJsland) werk dat ik moet klokken als ik kom en als ik weg ga (en die klokken zijn zo stom dat ze langzalzeleven spelen op je verjaardag bij binnenkomst).
Keranet, die haarkuur die ik heb:

Noviderm - Totéphan plantaardige eiwitten

Voedingssupplement voor breekbare nagels en verzwakt haar. Bevordert de nagel- en haargroei. Verbetert hun kwaliteit.

WAARSCHUWING: Het smaakt echt vreselijk!!!
De nieuwe forummer van de maand kan weer worden gekozen. Volgens mij was het Lapin die voorstelde laatst om elke maand iemand van ons topic te nomineren. Ainne en Sfo zijn hierdoor al bij de eerste 3 gekomen. Tijd om de volgende van ons topic te nomineren.

Willen jullie mij een mailtje sturen met een persoonlijke voorkeur daarin? Als de reacties binnen zijn gekomen, zal ik doorgeven wie de meeste stemmen heeft zodat we weer massaal kunnen stemmen.

Ik denk eerlijk gezegd dat we het niet makkelijk redden omdat we niet genoeg schrijvers/stemmers hebben daarvoor op het (r)emigratie topic maar proberen kan geen kwaad en bij de eerste 3 is ook niet verkeerd.

Tevens stel ik het volgende voor (jaja, ik ben erg creatief vandaag ;-):

- elke maand roepen we een van de forummers van dit topic uit tot

(r)emigratieforummer van de maand

En dan?

- de winnaar vult een de vragen van het interview in en plaatst dat

hier

- de prijs is de grote eer die hem/haar toekomt namens ons

allemaal

Hierbij stel ik voor dat we degene die we nomineren zowel voordragen als forummer van de maand voor het Viva forum, als voor ons eigen topic.

Gezien het feit dat ik het interview met SFO en AINNE niet wil missen en jullie misschien wel die mening delen, vraag ik beide kanjers het alsnog in te vullen en hier te plaatsen.

INTERVIEW (R)EMIGRATIE-forummer van de maand:

1. Hoelang schrijf je al onder dit topic?

2. Wat vind je leuk aan dit topic oftewel, waarom schrijf- en lees

je hier?

3. Waar woon je momenteel, land en locatie dorp/stad en

hoelang?

4. Wat was precies de aanleiding waardoor je daar bent gaan

wonen?

5. Wat doe jij het liefst op momenten dat je niet werkt?

6. Wat zijn de pluspunten en de minpunten van het land waar je

woont?

7. Wat mis je uit Nederland?

(bestemd voor de emigranten)

of

Wat mis je uit het vorige land waar je woonde?

(bestemd voor (r)emigranten).

8. Ben je getrouwd, samenwonend, alleenstaand en zo ja,

sinds hoelang?

9. Omschrijf je (eventuele) partner of als je nog vrijgezel bent de

partner die je graag zou willen in de toekomst met minimaal

3 positieve eigenschappen.

10. Als je ooit gedwongen zou worden om het land waar je nu

woont te verlaten, naar welk land zou je dan het liefste

verhuizen?

11. Als je een week zou mogen verblijven bij 3 van onze

forummers en verblijfs- en reiskosten zouden voor je worden

betaald, bij wie ga je dan logeren en waarom?

Kort samengevat:

a) Ainne en SFO, willen jullie deze vragen beantwoorden en hier

plaatsen?

b) Wil iedereen die hier schrijft mij op onderstaand e-mailadres

doorgeven wie van het (r)emigratie topic genomineerd moet

worden in de maand september en waarom?

Alvast bedankt, ik ben erg benieuwd naar zowel de nieuwe nominatie als de antwoorden op de vragen van het interview.

emigratieforummer@gmail.com

Anais xx
Ga ik zometeen doen Anais. Eerst even iets makkelijks aantrekken en eten koken. Ik rammel van de honger.

Ainne, die foto van die kat Die kan zo uit Stephen King's 'Pet Semetary' komen.
quote:Keranet schreef op 03 september 2009 @ 16:40:

[...]

Ik zorg dan ook op m'n verjaardag dat ik óf heel vroeg ben en niemand anders dan ik het hoor, of ik "vergeet" mezelf in te stempelen... (verder heb ik geen complexen hoor)
Snjókorn falla, á allt og alla
bij deze nomineer ik dan gewoon anais :d

hahaha

so.. heb dan 4 blz bijgelezen en weet niet meer wat ik wilde reageren. rammel ook van de honger en 'moet' nog een franse film kijken, of nee, een film in het frans, met johny depp, chocolat, owh wat een straf.

heb zn beetje mn hele reis en al mn buitenland avonturen in het frans vertelt. echt grappig om weer zo bezig te zijn met taal en merkte halverwege dat sommige dingen echt vanzelf gingen..
quote:Discovery schreef op 03 september 2009 @ 18:56:

bij deze nomineer ik dan gewoon anais :d

hahaha

Nee gek wijf, dat is niet leuk. Maar wel even mailen hoor, ik heb de eerste reactie al binnen en vermoed al wie het wordt deze maand:-)
Haaaai,... kom ik ook effe voorbij waaien vanuit Ohio....

Had SFO al een leverworst gegeven als troost prijs......

kiddo's zijn weer full time naar school..nou full time de oudste mini dutchie zit in 1st grade en gaat 6 uur perdag naar school minidutchie zitin kindergarten en gaat voor 3 uur ... daarna natuurlijk naschoolse opvang vorodat deze full time werkende moeder terug naar huis raced
Oh jee, Dutchie, een leverworst? Dat is een echte troostprijs gezien zijn liefde voor Dobbe kroketten.
Heeee Dutchie , lang geleden.

Lekker....leverworst. Die wil ik ook wel.

Disco, ik wist niet dat jij zo goed frans sprak. Waarschijnlijk beter dan ik.
Keranet, even snel.. ben je aan de pil? Dan zou je de Diane35 pil kunnen gaan slikken. Die werkt goed tegen acné maar ook bij overbeharing op rare plekken. Maar je hoofdhaar gaat er juist door groeien.

Sinds ik die pil niet meer slik heb ik veel last van haaruitval.

Moet koken, doei!
Oja, nog iets:

Caramella: Vent ziet die bui al lang groeien hoor, die is toch niet achterlijk? Het komt waarschijnlijk niet als een verrassing.
He Anais: wil je weleens ophouden met neongekleurde sneakers af te zeiken, dat is hardstikke hip hoor, het liefst zelf ontworpen... Want Cara mag dan wel psych zijn ik ben heul toevallig afgestudeerd op het onderwerp the Urban subculture (zoals in Rdam de jongeren 1 grote meltingpot zijn) dus ik kan het weten ja! ZO!

Caramella: Er zijn echt hele leuke winkels in Rdam, je weet gewoon niet waar! Ondankbaar zeg ...woon je daar, ist nog niet goed! ZO!

alle PRIMARKhaters: Primark is way cool, vorige week nog geweest, grijze gympies 4 e, roze gehaakt mutsje voor de winter 2e, setje oorringen 1.50, 2 paar handschoenen 1e.

Ik wacht tot TKMAXX. komt... im loving it. Oh en Pull and bear en Stradivarius en Blanco (maar die zijn spaans, maar ja als ze dat allemaal hier ook hebben ist ook niet meer zo leuk, zoals de H&M worldwide the same, ook niet meer leuk)

OKAY als ergens woont waar er veel van zijn, snap ik dat je niet heel blij bent, maar wij hebben er maar 1! ZO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven