**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Ben benieuwd wat jij er van vind dan Ben het wel met je eens dat je de film in de bioscoop moet zien hoor!

ben van de week ook naar The rebound geweest. Ook wel een leuke film.
Spannend Kwimmie! Hoop het echt voor je. Heel veel succes!

Hier nog iemand die zich nutteloos voelt. Weet ook gewoon niet meer wat nog te doen. Rommel wat in huis, computer een beetje, lezen en daar houdt het ook wel mee op. Jullie zijn echte filmkijkers? Weet niet of ik het wel leuk vind om een film in mijn eentje te kijken.

En mijn borsten? Ze zijn nog niet echt mega, maar ben wel bang voor straks. Hoop dat het nog een beetje mee gaat vallen.
Ik ben vandaag juist voor het eerst weer een beetje nuttig. Heb net het toilet schoongemaakt en er draait een wasje. Dit is mijn eerste dag alleen met Miniemeisje en tot nu toe gaat het wonderlijk goed. Ik poets wat, ik ruim wat op, zometeen ga ik haar weer verschonen en voeden en daarna gaan we allebei een dutje doen. Ze ligt nu ook te slapen, nog in coma van de voeding van kwart voor 11.

Wel fijn dat we een rustig kindje hebben (hopelijk verandert dat niet!), nu kan ik ook nog eens ergens anders gaan zitten en mijn meisje boven laten slapen.

Kwimmie, spannend!! Hou ons op de hoogte, ik ben zo benieuwd!
Oh trouwens, hier een beetje striae op mijn borsten en een ware streepjescode op mijn buik. Zat net naar buikfoto's te kijken, met 36 weken en met 38 weken hadden we er 1 gemaakt. Mijn buik is in die 2 weken echt megaveel gegroeid, en dus ook een hele berg striae erbij. Maar als ik dan in dat kleine bedje kijk, kan het me geen donder schelen al had ik van mijn knieën tot mijn oksels onder de striae gezeten.
Minie... wat klink je toch heerlijk verliefd. En heeeeeeeeeeeel fijn dat je zo'n rustig kindjes hebt. Kan je zelf ook lekker opknappen.

Vind je het niet eng die eerste dag alleen??? Best een overgang he?! Ik vond het met de eerste best lastig, met de tweede was dat al bijna niet meer. En ik denk dat ik deze keer blij ben als ik weer lekker met mijn eigen gezinnetje ben.
Jammer, dat het weinig zinvol is om nu al voor het najaar te shoppen, omdat we nog niet weten in welke confectiemaat we dan kunnen, maar anders hadden we een gezamenlijke shopdag kunnen organiseren tegen de verveling

Hoeven we ons ook niet te verontschuldigen dat we van w.c. naar w.c. gaan, omdat we daar allemaal last van hebben!

Lijkt me wel heerlijk om zometeen weer normale kleren te kunnen kopen. Nu nog hopen op een normale maat!

Ik wil deze keer ook wel een rustig kindje, wat zou dat heerlijk zijn. Onze zoon is erg "ondernemend". Zo noemen we het maar, maar eigenlijk is hij gewoon erg actief en ondeugend. Hoewel ik dat ook wel weer leuk vind.

Spannend hè, de eerste dag alleen, Minie. Mijn man was de vorige keer nog vrij, omdat hij 2 weken kerstvakantie had en hij had al 2 kinderen. Dus dat gevoel van "de eerste dag alleen" ken ik niet zo, maar kan me wel indenken dat het spannend en vreemd is. Nu zal ik eerder zoiets hebben: de eerste dag alleen met twéé kinderen. Of misschien ook helemaal niet. Zit me wel af te vragen hoe ik het ga doen met het wegbrengen naar het KDV zolang alleen de oudste daarheen moet. Zal je zien dat de kleine uk dan net ligt te pitten!
Wat lijkt me dat toch heerlijk om ook zo te kunnen praten als jouw Minie. Ik gun het je van harte hoor, maar stiekem ook wel een beetje jaloers Wat fijn voor je dat je eerst dag alleen zo goed gaat. Heeft je man nog vakantie gehad?

O Sax dat lijkt mij ook zo heerlijk. Gewone kleding kunnen shoppen en alles weer te eten wat ik wil. Haha was vast wel heel gezellig geweest zo'n met zijn allen samen shopdag. Ben ook wel benieuwd waar ik straks in pas.

Ga zo even koffie drinken bij een vriendin en morgen met een andere vriendin naar de Action. Ach ben ik er weer even uit.
Mijn "uitje" morgen is naar de Makro Zometeen even een uurtje werken en dan kunnen we weer een dag wegstrepen.....
ow kwimmie wat spannend!! zou het dan toch?

saxmania ja ik zag het op het nieuws gisteravond....pfff 12 pond...onmogelijk!! ik zou meteen meegaan met winkelen als ik mijn maat zou weten!!

minie wat heerlijk klinkt het als je zo over de kids praat....en dat je je alweer prettiger voelt...

heb heerlijk geslapen net...nu nog even de aardappelen schillen en dan doe ik helemaal niets meer vandaag!

behalve kijken hier dan natuurlijk...

x
Hey Leedies,

Choca: Gefeliciteerd en Tom....wat een vreselijk stoere naam! Echt heel gaaf. Nu lekker genieten van je kraambed en je heerlijk in de watten laten leggen.

Kwimmie: zet hem op! Hop snel te kunnen lezen dat ook jullie ukkie geboren is.

En voor de andere dames: dat vervelen...........heul herkenbaar. Kon de laatste twee weken echt helemaal niets meer. Zit nu van narigheid maar op de hoge stoelen, want de bank wil mij niet meer in mijn oude vertrouwede zitkuil hebben haha. Zonder dollen, lezen, slapen, eten het leven van een verveelde zwangere. Positieve is dat het nu allemaal tegen het einde loopt en jullie allemaal mogen aftellen. En Sax, echt een waanzinnig idee, shoppen voor zwangeren, ga snel een centrum hier bouwen met enorm veel toiletten haha.

Oh en een goede tip voor (of eigenlijk tegen) striaie en herstellen van je huid, de cacaoboter van palmers (in een handig pompje,bij Etos) echt fantastisch spul en ruikt ook lekker.

Hier gaat alles eigenlijk wel lekker. Ben alweer een paar keer buiten geweest en heb net heerlijk met Wessel in de tuin gespeeld in het zonnetje. Sander heeft het ook erg naar zijn zin. Slaapt 3-5 uur tussen de voedingen dus ik zeg Hoera!!!!! Met lief afgesproken dat hij de eerste nachtfles doet zo tussen 00:30 - 02:45 (tje meneer slaapt soms errug lang door) en ik de vroege, tussen 04:00 en 06:00 en op die manier hebben we beide dan wel een redelijke nachtrust.

Verder is zoon echt fantastisch gek op zijn broertje. Wil hem alleen maar kusjes geven en bij het verschonen van zijn luiers geeft hij de doekjes aan, zoooooo schattig.

Alleen die stuwing. Kolere, wat een pamela's krijg je daar van zeg. Gelukkig is het nu voorbij, want de zwaartekracht ging echt parten spelen zeg mar. Bij vooroverbuigen was het omvalrisico errug groot haha. Maar gelukkig nu weer redelijk in normale proporties en geen pijn meer. Ook de beurse onderkant gaat per dag beter. Kan alweer normaal zitten. Hechtingen waren woensdag lekker verwijderd dus 10000xhoera.

Had nog even wikipedia nagelezen en het blijkt dat het vatengedoe wat Sander en ik hadden op 1:2500 zwangerschappen voorkomt en de wijze waarop ze bij ons lagen maar 1:6000 zwangerschappen. Dusssssss mocht er iemand benauwd zijn, geen zorgen hoor. (was voor ons alleen wel even confronterend dat we kennelijk beide zo dichtbij de dood waren (sorry om dit op zo'n vrolijk forum te melden, maar het was ook gewoon zo heftig)

Niet te lang bij nadenken maar.

Wel bijzonder was dat de gyn de placenta naar de medisch fotograaf heeft gebracht om als studiemateriaal vast te laten leggen. Joh, gaan we toch nog de geschiedenisboeken in haha.

Nou, ga nu weer verder tutten met mijn jongens, zooooooo lekker enne ik doe nog ff gauw een weeëndans voor jullie allemaal!

Knuffel van een zeer verliefde mama!
Een beroemde placenta dus, Bieteltje Fijn te lezen dat het verder allemaal zo goed gaat. O ja, die stuwing, ik moet er nog ff niet aan denken!

Ik had een vermoeden vanmiddag dat het dan eindelijk begon. Vanaf een uur of 13.00 tot 18.00 om de paar minuten een langdurige harde buik. Niet echt pijnlijk, maar wel erg vaak. Helaas nu niks meer. Ik kruip dus denk ik niet voor.

Ik denk dat het bij Kwimmie wel heeft doorgezet.....
Kwam even kijken of er al nieuws was van Kwimmie. Hopelijk heb je nu je kleine jongen in je armen.

Hier alles weer rustig. Redelijke nacht gehad.
Niks van Kwimmie dus???

Hier ook alles harstikke rustig. Net bij de VK geweest en alles was goed. Niks spannends.

Heerlijk geslapen vannacht. Geloof er voorlopig nog niet in

Bieteletje: fijn dat alles zo goed gaat. Kan me de stuwing niet meer zo goed herinneren. Weet nog wel dat ik inderdaad net Pamela Anderson was, maar de pijn ben ik een beetje kwijt.
hier ook niets....wel erg last van mijn gewrichten in mijn vingers vanmorgen...heb ik al wel wat langer last van en dan trekt het in de loop van de dag wel wat weg...maar nu doet het echt pijn...herkenbaar??
Hier op zich goeie nacht gehad maar zoals elke keer vaak eruit om te plassen en heb de hele nacht lichte krampjes en een megaharde buik. Denk elke keer als ik probeer op te staan dat mn vliezen wel moeten knappen zoveel druk staat erop.

Maar helaas...

Nou Bieteltje, heb je jezelf mooi vast vereeuwigd voor het nageslacht! (denk dat ik voor iets minder ernstigs ga).

Ik heb geloof ik geen striae, zie niets in elk geval. Nou hoorde ik ook dat het boven de 30 bijna niet meer voorkomt (omdat je dan al een oud en gerimpeld velletje hebt haha)

Linda heb ook echt last van mn vingers, heeft schijnbaar toch niet veel met de warmte te maken maar met zenuwen die bekneld raken (carpaal tunnel syndroom volgens de vk).

Ja! Shoppen!!! Mis het enorm en ga me als ik weer een beetje mezelf ben enorm uitleven. Durf nu ook geen schoenen te kopen omdat de maat van je voeten ook kan veranderen (zelfs 2 maten groter hoorde ik laatst!).

En ik vind dat elke winkel verplicht een toilet moet hebben voor zwangere vrouwen, mocht laatst niet eens bij een (baby!)winkel naar de wc, die hadden ze niet zeiden ze (wat niet bleek te kloppen en toen ben ik heel boos teruggegaan). Had met 'de veiligheid' te maken...

Sneu he? Bang voor een bejaarde, waggelende teletubbie...
pfff wat een saaie dag....ik was al vroeg wakker en heb gister het hele huis gepoetst...dus vandaag heb ik gewoon niets te doen...hang vanaf 9 uur al op de bank met tv aan en laptop op schoot....heb me nog niet zo verveeld de afgelopen 4 weken...

vanavond lekker uiteten....en morgen naar de vk...toch weer iets te doen...elk uitje is er een..

x
Ik ben net terug van de VK... je staat echt binnen 5 minuten weer buiten hahahahahah...

Heel herkenbaar hoor Visje... Ik had dat gisteren zo erg. Ben nu aan werk (duh!!!.... en aan het forummen). Ga om een uur of 1 weer naar huis en dan is heeeeeeeeeeel het huis weer schoon, heerlijk.

Soshiva: ik heb ook iedere keer het gevoel dat ik op knappen sta . Bij die andere twee zijn mijn vliezen na 5 cm gebroken. Dus ik denk niet dat mijn vliezen uit zichzelf zullen knappen.. Maar ik hoop er steeds wel op hahahahah

Zit ook konstant te zoeken naar de slijmprop.. Heb ik ook niet eerder gehad. ZOek van alles om maar te denken: jahaaaaaaaaaaaaa.. het gaat beginnen.

Maar.... Mjin achternaam is een dier...... Nu bedacht ik me net:

zal echt wat voor mij zijn... Ik ga natuurlijk bevallen op dierendag.. Kan niet missen
Nou dat hoop ik niet voor je hoor Lieselotje. Dat je helemaal tot dierendag moet wachten. Al hoewel ik daar ook bang voor ben of erger. Mijn nicht was namelijk vier jaar geleden net als mij op 24 september uitgerekend, geloof het of niet maar haar dochter kwam pas 10 Oktober!!! AARRGGHH dan word ik gek!

Ik verveel me de laatste tijd ook echt heel erg. Niet eerder gehad. Ga straks maar even boodschappen halen, ben ik er weer even uit. Morgen naar de gyn.

O ja, Lieselotje ik ben ook elke keer op zoek naar die slijmprop. Terwijl ik weet dat het helemaal niets wil zeggen wanneer je die verliest. Dan kan de bevalling nog steeds twee weken op zich laten wachten. Zo stom

Soshiva: Echt schandalig he die winkels! mensen hebben echt totaal geen medeleven meer tegenwordig! Zo maak ik geregeld mee dat mensen me gewoon omver lopen, omdat ze vinden dat ik in de weg loop of niet snel genoeg. Maar het ergste vond ik nog in de metro de laatste twee keren. Mijn vriend moest de auto hebben de twee laatste keren dat ik naar de gyn moest, dus besloot ik met de metro naar het ziekenhuis te gaan. Dat is een rit van een half uur. De eerste keer was het echt snikheet die dag, helaas konden de ramen ook niet open en was het op de terugweg ook nog eens spitsuur. Ik moest dus blijven staan. Echt waar ik dacht dat ik van mijn stokkie zou gaan. Ik werd helemaal onwel van de hitte, het zweet stroomde letterlijk van mijn voorhoofd en volgens mij was mijn gezicht zo rood als een tomaat. En niemand die voor je opstaat he! Ze kijken gewoon de andere kant uit. Was toch echt niet moeilijk te zien dat ik hoogzwanger was. Dat soort gedrag verwacht je dan nog van jongeren, maar er waren voornamelijk volwassenen in de metro, echt dieptriest. Uiteindelijk zei iemand dan wel tegen me dat er iemand zo zou uitstappen en dat ik dan die stoel kon nemen.

Verleden week weer precies hetzelfde liedje, behalve dat toen halverwege een ouder iemand opstond voor me en haar excuses aanbod dat ze niet eerder was opgestaan. Toen voelde ik me wel weer een beetje bezwaard om haar plaats in te nemen, maar ze stond erop. Gelukkig stapten toen net weer een aantal mensen uit de metro en kon zij ook zitten.

Vind het gewoon zo asociaal dat vitale jonge mensen en volwassenen te beroerd zijn om rekening met andere te houden. We leven echt in een imens egoistische samenleving.

Mijn vriend zegt dat hjet komt omdat het tegenwoordig niet meer loont om sociaal te zijn. Ik weet het niet, ik zou me toch echt enorm beschaamd voelen als ik op die stoel bleef zitten of een hoogzwangere weg zou duwen.

Zo sorry voor deze tirade, ik moest het even kwijt.

Verder heb ik echt weer een bagger nacht gehad, maar wel nadat mijn vriend naar zijn werk was gegaan nog even lekker twee uurtjes geslapen. Voel me dan ook niet echt gesloopt of zo.

Bieteltje wat fijn dat alles zo goed loopt bij jouw! Je klinkt echt gelukkig. Behalve die stuwing dan. O ik zie daar echt zo erg tegenop! Heb zoveel horror verhalen daarover gehoord.

Nou ik ga mijn boodschappen halen!

Tot later!
O ja, mijn moeder had ook zo'n leuk verhaal voor me laatst. Ze vertelde dat ze bij mijn broer 17 november was uitgerekend en hij is dus pas 4 december geboren!!! Dit was dan wel 30 jaar geleden, gelukkig laten ze het tegenwoordig niet meer zo ver lopen. Was echt gevaarlijk als je erover nadenkt. Me moeder vertelde dat ze maar een half kopje vruchtwater had en dat was ook nog eens helemaal groen. Mijn broer zag eruit als een gerimpeld oud mannetje. Echt erg!
Oh nog niets van Kwimmie, nou die ligt dan vast enorm te bevallen. Zet hem op Kwimmie!!

Visje: Die stuwing duurt maar even hoor. Een lekker gevoel is anders, maar super pijn dat valt ook wel weer mee. Verkoeling is het tovermiddel. Gewoon zorgen dat je voorgevel koel blijft en dan valt het heus echt helemaal mee.

En dat Metro verhaal, daar word ik nu ook echt woest om. Wat een asocialiteit zeg. Krijg je toch bijna de neiging om heel hard te gaan puffen, klein klotsje water laten vallen (dus wel flesje water meenemen) en zeggen: Nee hoor mensen, blijf rustig zitten het kan nog wel 24 uur duren nadat de vliezen zijn gebroken, wedden dat ze allemaal voor je opstaan

Voor alle dames die zich vervelen de weeëndans op herhaling. Het weer is toch snert. dus kunnen jullie net zo goed allemaal tegelijk gaan bevallen (en dan een massale boost voor de economie als we allemaal gaan shoppen)

Hier net de dame van het consternatieburo op bezoek gehad. Alles ok, 5 oktober 1e controle en 2 nov. prikjes (jazzes!)

Echt zo suf, krijg ik een lijstje met vragen of we buitensporig alcohol en drugs gebruiken en/of psychische problemen hebben. Alsof mensen serieus en eerlijk gaan invullen dat ze een probleem hebben waardoor ze zichzelf (nog meer) problemen op de hals halen.......... Laat wel duidelijk zijn dat dit hier niet van toepassing is, maar vond het zulke zotte vragen.

Nou, ga ons maar eens door het regenachtige weer werpen op jacht naar voedsel voor het gezin
Hey Bieteltje, die vragenlijst hebben wij ook gehad! Wij zaten ook zo te kijken idd, van wie vult dat nou eerlijk in?

Ik voel me een beetje aangesproken door jullie verhaal over de jeugd en niet opstaan, ik sta altijd netjes op hoor! Behalve een paar weken geleden, toen vond ik dat ik als hoogzwangere wel recht had op een zitplekje. En ik denk dat als ik nu met het OV zou gaan dat ik ook nog even zou blijven zitten, want als ik lang sta doet het pijn in mijn vooronder. Maar dat is tijdelijk natuurlijk. Maar ik weet eigenlijk niet of ik met mijn 23 jaar nog wel als jeugd tel.

Ik ga even bij mijn meisje kijken, hoor haar pruttelen door de babyfoon en de vogeltjes hebben hun uurtje uit de kooi gehad.
Hoihoi! Even een snel kort berichtje vanuit het mooie Breda!

Moet eigenlijk nu slapen van man en kraamhulp maar was te benieuwd naar hoe het hier met iedereen gaat dus nu stiekem aan 't tikken op m'n iPhone

Zie dat 't spannend is bij Kwimmie: hopelijk ligt ze al helemaal gelukkig met de kleine in haar armen...

En dat ongeduldige gevoel bij jullie herken ik nu weer zo van de laatste dagen voor de bevalling! Wilde ook al alleen naar HP gaan in de bioscoop maar vond dat eigenlijk ook wel gek maar als ik nog langer had moeten wachten dan was het wel zover gekomen waarschijnlijk!

Maar....het is het wachten en ongeduldig zijn meer dan waard geweest!!! Wat een lief manneke hebben we, hij is zo mooi!!!

Drinken gaat ook goed en dat mag ook wel met een moeder die alweer Pamela-vormen begint aan te nemen Ik weet gelukkig nog van vorige keer dat het wel weer goedkomt...

Tom is echt een tevreden manneke: alleen de nachten zijn nog een beetje zwaar want z'n dag/nacht-ritme is nog niet zoals het onze maar dat komt vanzelf goed, het is ook pas z'n 3e nacht uit de buik! Dochter slaapt gelukkig overal doorheen, ze is ook zó lief voor hem: steeds kusjes geven en aaien...en dan kijkt ze zo heel vertederend 'wat doe ik dat lief hè?'. Ze is ook helemaal niet jaloers met borstvoeden en omdat ze alle kadootjes mag openmaken en zelf ook veel krijgt is ze ook niet vervelend als er visite is! Wel blij mee want goede vriendin van me had wat minder geluk, haar dochter is een weekje ouder en veeeel minder lief-zelfs al gemeen tegen haar zusje!

Verder is alles hier wel lekker prima zo: nog niet teveel visite, manlief thuis, hele fijne kraamhulp (tot zaterdag), lekker vertroeteld worden, geen last van de paar hechtingen, buik alweer wat dunner, wat wil ik nog meer?!

Zo heerlijk als we dan na t eten met z'n vieren op de bank zitten, Bumba even aan (op dvd): echt zo'n heerlijk gezinnetjesmoment! En als dochter naar bed is lekker kijken naar Tom...wat kan t leven toch mooi zijn!

Ik ga nu ff echt pitten, krijg beetje keelpijn dus moet wel even echt wat rusten om wat weerstand op te bouwen.

Succes allemaal dames & tot vanavond!
Tip voor diegenen die bang zijn voor stuwing (misschien heb ik het al wel eerder geschreven, maar vooruit dan nog maar een keer):

Inlegkruisjes of maandverband (afhankelijk van de omvang van je voorgevel, hahaha) vochtig maken en iets kromgebogen invriezen (met een plastic zakje erom!!!!). Hiermee kun je je borsten koelen en ik kan je zeggen: het helpt! Nu maar hopen dat het dan weer 30 graden is buiten
lieselotje, ja binnen 5 minuten is echt snel...maar het is ook alleen maar controle...stelt nu helemaal niets voor...

ik wil niet wachten tot dierendag hoor!! Dat is echt nog heel lang!

visje wat schadalig dat er dan niemand opstaat. Zou ik wel doen als er een hoogzwangere naast me staat...

choca wat gezellig dat je vanuit bed nog aan ons denkt!! Goed om te horen dat het zo goed gaat.

saxmania: ik ga je tip proberen te onthouden....

x
quote:bieteltje schreef op 15 september 2009 @ 12:16:

En dat Metro verhaal, daar word ik nu ook echt woest om. Wat een asocialiteit zeg. Krijg je toch bijna de neiging om heel hard te gaan puffen, klein klotsje water laten vallen (dus wel flesje water meenemen) en zeggen: Nee hoor mensen, blijf rustig zitten het kan nog wel 24 uur duren nadat de vliezen zijn gebroken, wedden dat ze allemaal voor je opstaan ]

Ja, dat ga ik doen de volgende keer!!! niet vergeten de volgende keer een flesje water mee te nemen.

Saxmania: goede tip, gelijk straks een paar invriezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven