Datingsites: hoe is dat nu bij vrouwen?

22-09-2009 18:27 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik (man) wil eens iets aan jullie vragen over julie ervaringen met datingsites, in het bijzonder Relatieplanet.

Ik hoor van vrouwen om me heen die op die site zitten dat als een vrouw zich inschrijft en ze zet er een beetje leuke foto bij, ze meteen honderden mailtjes van allerlei mannen krijgt. Ik ben nu zo benieuwd hoe een vrouw reageert op die overvloed. Lees je al die mailtjes, of gooi er je er ook veel ongelezen weg? En ga je daarna zelf dan nog wel eens de profielen van mannen doorstruinen, of heb je al genoeg aan alle leuke mannen die overblijven, nadat je alle ransapen er af hebt gegooid?

Ik schrijf dus zelf ook vrouwen aan, maar krijg nooit een reactie terug. Met de wetenschap in het achterhoofd dat een leuke vrouw overspoelt wordt met reacties zou dit wel begrijpelijk zijn. Of misschien ligt het toch aan mijn foto...
Mwah als je met die stomme glimlachsmileys werkt dan zegt dat me al genoeg.

Ik hou van cynici.
Like I said, ieder z'n voorkeur. Het is trouwens 'domme' en niet 'stomme'. Glimlachsmileys praten namelijk niet, dus dat maakt het een pleonasme.

En nee, ik hou niet van pleonasmes.

Ik hou niet van argumenten die geen argumenten zijn en zeikventen.

(x) ongeschikt
Nou, ik sta sinds kort ook op een datingsite (RP inderdaad) maar word helemaal niet overspoeld door reacties. Wrs riekt mijn tekst teveel naar "onafhankelijk" ofzo. Iets anders kan ik niet bedenken... want ik ben een verdomd lekker wijf ;-p

Maar de reacties die ik wel krijg, daar blijkt uit dat 80% gewoon niet leest. Reacties uit Groningen of Limburg, terwijl ik aangegeven heb het een beetje in de omgeving (Utrecht) wil zoeken. En/of dat er dan (ook) nog bij staat dat ze niet van huisdieren houden, terwijl er in mijn profiel staat dat ik een hond heb, niet echt dieren waar je omheen kan, ivm minimaal 3x per dag uitlaten... pfff.

Maar zelfs die mannen krijgen nog een (afwijzende) reactie terug. Ik ben te goed voor deze wereld
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Spelfouten zijn trouwens wel een no-go (hoop dat mijn vorige bericht goed is gegaan....) en inconsistentie in profiel en reactie ook; kreeg gisteren een bericht van iemand die zei dat hij mix Indo/NL was, en in profiel staat dat een van ouders heel ergens anders vandaan komt. Ook geen foto, want "belangrijke" functie. En in profiel bij dierenliefhebber "nee", en in mail heeft ie ineens ook een hond.... whahahahaa
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
quote:Demoiselle schreef op 23 september 2009 @ 00:40:

Nou, ik sta sinds kort ook op een datingsiteOw dear... heb je de verkering uit?
Oh, nog even on topic, ja, ik reageer zelf ook op mannen, slechts afwachten lijkt me in mijn geval geen zoden aan de dijk zetten...

Maar mss ligt het idd aan je foto. Maar inmiddels ben ik er ook wel achter dat een foto heel leuk kan zijn, en de mailtjes wellicht ook, maar dat je dan irl helemaal geen klik hoeft te hebben.

Andersom heb ik nog niet meegemaakt, want ik ben ook zo oppervlakkig dat foto me wel moet aanspreken. Overigens, als tekst me dan verder niet aanspreekt dan wordt dat ook niks, hoe leuk de foto ook is.
quote:loomii schreef op 23 september 2009 @ 00:47:

[...]

Ow dear... heb je de verkering uit?Hi! Ja, al tijdje. Werk(en vrienden) relatie nog steeds intact
Misschien heeft het met de leeftijdscategorie te maken? Dat vooral de wat jongere dames een overvloed aan berichten krijgen van mannen die op zoek zijn naar een spannende afspraak en die dan 'toch maar een hengeltje uitgooien'?

Verder goed opletten inderdaad! Je zou bijna gaan denken dat het voorbeeld wat je gaf een één of andere grap is ofzo. Wat verwacht zo'n vent dan anders? 1+1 is en blijft twee. Human stupidity is limitless toch? Haha!
Oké, ik sta dan wel op een 'ander soort' datingsite maar dat doet er denk ik even niet toe.

In het begin stuurde ik iedereen een antwoord terug. Soms ook nog wel uitgebreid. Daarna heb ik wel auto-reply ingesteld met dat het teveel werd en ik soms wel en soms niet persoonlijk reageer.

Dee, je weet dat ik LL ook gedownload heb terwijl het een lossere site is. Aan de andere kant staan Lexa, RP etc. bekend als site voor mensen die relatiemateriaal zoeken en daar zit volgens horen zeggen ook veel ONS materiaal.

Niks laten horen vind ik not done. Maar eerlijk is eerlijk, bij een heel suffe of grove reactie kan ik ook erg scherp terugmailen en dan zijn ze nog verbaasd of beledigd ook.

In mijn pro staat zowel info over mij als persoon + wat ik juist wel + wat ik juist niet zoek. En soms is begrijpend lezen idd moeilijk. Een bepaalde 'eis' (doet er even niet toe wat) en dan krijg je reacties..... dat heb/doe ik niet maar ik vind het niet erg dat jij het wel hebt/doet. Eh....

Maar het ligt voor mannen denk ik idd een stuk lastiger want de verhouding in aantallen is vrij scheef.

Een voordeel vind ik een site waar je ook gewoon gezellig kunt chatten. Dan screen je ook best snel of iets klikt zonder dat je gelijk op msn hoeft te gaan.

En mbt foto. Mwoah... tuurlijk let ik er wel een beetje op maar eerlijk is eerlijk. Heb zelf een aantal foto's op mijn pro, maar zeker niet full face. No way!

En een 2e eerlijk is eerlijk: mijn LL is qua uiterlijk waarschijnlijk niet het type waar ik in de kroeg/op straat mee in contact zou zijn gekomen maar hij is wel 1 van de beste mannen/dingen die ik tegen ben gekomen in m'n leven. En misschien wordt uiterlijk betrekkelijker op een bepaald moment/bepaalde leeftijd.
Oh ja, zelfde aanvulling als Dee, ik reageerde zelf ook actief op pro's van mannen die me leuk leken. Of met berichtje of met wink of zo. Waarom zou iemand/een vrouw alleen afwachtend zijn.
Dat eerste zou kunnen Bram, ik weet bijvoorbeeld van een vage -getrouwde- kennis, dat hij ook op RP staat, "gewoon voor de fun".... Hij zal wrs niet reageren op vrouwen uit zijn leeftijdscategorie (45). Denk ik, maar ik wil het verder eigenlijk ook niet weten.

Haha, human stupidity is limitless.

Heb overigens op die man met tegengestelde berichten nog gereageerd, onnodig te zeggen dat ik geen reactie meer terug gekregen heb.
quote:Bram1982 schreef op 23 september 2009 @ 00:53:

Misschien heeft het met de leeftijdscategorie te maken? Dat vooral de wat jongere dames een overvloed aan berichten krijgen van mannen die op zoek zijn naar een spannende afspraak en die dan 'toch maar een hengeltje uitgooien'?

Verder goed opletten inderdaad! Je zou bijna gaan denken dat het voorbeeld wat je gaf een één of andere grap is ofzo. Wat verwacht zo'n vent dan anders? 1+1 is en blijft twee. Human stupidity is limitless toch? Haha!

Bram, ik denk zelf dat het niet zozeer met leeftijd heeft te maken, of ik moet in een gunstige leeftijdsfase (midden 40) zitten.

Ik kreeg/krijg berichtjes van 20+ tot eind 50. Best veel berichten van stuk jongere mannen. Denk dat die groep denkt (mbt leuke tijd en niet per se vaste relatie), de dame weet over het algemeen wat ze wil, geen rammelende eierstokken om het maar even bij de naam te noemen etc. Dan een deel leeftijdsgenoten en een deel ouder die op jonger valt.

Ik viel/val zelf op jonger maar kwam er 1 tegen van 1,5 jaar ouder en tja, ineens 'de' klik.
quote:Demoiselle schreef op 23 september 2009 @ 00:50:

Hi! Ja, al tijdje. Werk(en vrienden) relatie nog steeds intact

Da's dan wel weer prettig, dat je nog wel gewoon door één deur kunt

De mensen die ik van dichtbij heb meegemaakt die aan het online daten zijn op sites als RP en Lexia zijn er ontzettend veel tijd mee kwijt en ik merk ook dat er na een paar maanden veel teleurstellingen, slechte ervaringen en/of frustraties zijn. Ik ben wel eens benieuwd naar de successtories, eigenlijk.
Hee Thee, ja, dat downloaden van LL heb je goed gedaan

Over dat die aantallen scheef liggen, dat vraag ik me af hoor, maar ja, ik kijk natuurlijk niet (kan niet eens geloof ik), bij de vrouwenkant.

Ben het met je eens dat uiterlijk niet alles zegt of doorslaggevend hoeft te zijn, ex was ook niet iemand voor wie ik mijn hoofd om zou draaien op straat. Maar ja, als je iemand dan leert kennen...

Maar waarom sta jij niet "volledig" met foto op een site? Ook vanwege werk oid?

Ja, niet reageren vind ik ook not done, heb het weleens overwogen, maar zelf bij reacties van een 20 jarige die schreef "jij bent de zon van mijn leven" heb ik nog iets laten horen, haha! (wel adviserend natuurlijk, dat dat wrs niet de reacties zijn waar een 40-jarige op zit te wachten... nooit te beroerd om een adviesje te geven ;-p)
quote:loomii schreef op 23 september 2009 @ 01:01:

[...]

Da's dan wel weer prettig, dat je nog wel gewoon door één deur kunt

Heel handig, workwise enzo

Maar successtories, ik laat het je weten als het zover is.

Gefrustreerd ben ik nog niet, maar wel een stuk(je) minder spontaan, nadat ik bijna een soort van stalker aan de haak had die ik bij nader inzien toch niet zo leuk vond. Leuke dates gehad, maar niet leuker dan "gewoon een vriend". Daar dacht hij anders over. Geen hele rare dingen hoor, maar wel situatie waar ik het spaans benauwd van kreeg. Gelukkig is ie inmiddels afgedropen.

Ik ga slapen, heb m'n beauty slaapje nodig voor vlgd date

Trusten!
Ik kan, als betalend lid, op de site waar ik sta alles zien.

Geen full face was idd om werk maar wil het sowieso niet.

En met LL ligt het ook wel gecompliceerder hoor, maar dat is niet forumgeschikt.

En nu ga ik slapen. Val om van moeheid.

Truste allemaal.

En Hans, als je hier ook/nog leest. Sorry dat mijn antwoordmail er even bij ingeschoten was. Had ineens met wat dingen te dealen die even voorrang hadden, maar zal je zeker nog mailen.

En precies, voor een adviesje zijn we nooit te beroerd. Al werd me dat onlangs bij een nogal erg oneerbaar voorstel niet in dank afgenomen
beauty-sleep-ze Dee
Sowieso denk ik dat het vrij veilig is om te stellen dat mannen voornamelijk reageren en vrouwen voornamelijk reacties filteren. Puur vanwege de overweldigende hoeveelheid mail die mannelijk datend Nederland naar vrouwelijk datend Nederland stuurt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

In die zin denk ik ook dat het niet veel met leeftijd te maken heeft. Iedere vrouw krijgt gewoon veel mail! Maar waarschijnlijk krijgt een knappe 25 jarige meid meer van die taart.

Maargoed, ik lees her en der vrijwel dezelfde negatieve ervaringen van mannen. Het grappige is dan wel weer dat dit grootendeels veroorzaakt wordt door (andere) mannen door allerlei idiote dingen uit te halen. Voorbeelden genoeg!

Vind 't best jammer dat het vooral 'zien' en 'gezien' worden is (of vleeskeuren) en dat 't (daardoor) erg oppervlakkig is. Kreeg zowaar een keer een enthousiast mailtje van een dame (geen rare spelfouten, gewoon netjes e.d), maar na twee mailtjes heen en weer was 't vogeltje alweer naar een ander boompje gevlogen.
quote:Digitalis schreef op 23 september 2009 @ 00:13:

Ik heb de lelijkste foto geplaatst die ik van mezelf kon vinden.En? Hielp dat? Of was je nog steeds knap voor die kerels? Als je namelijk twee fotomodellen neemt en je kiest de lelijkste eruit, kan het nog steeds zo zijn, dat dat model nog steeds bloedmooi is. Het zeg nog niks.
World of Warcraft: Legion
quote:Demoiselle schreef op 23 september 2009 @ 00:45:

En in profiel bij dierenliefhebber "nee", en in mail heeft ie ineens ook een hond.... whahahahaaHet kan best zijn dat hij zich bedenkt en toch een hond koopt. Maar dan moet hij dat wel veranderen in zijn profiel.
quote:thee schreef op 23 september 2009 @ 01:17:

En Hans, als je hier ook/nog leest. Sorry dat mijn antwoordmail er even bij ingeschoten was. Had ineens met wat dingen te dealen die even voorrang hadden, maar zal je zeker nog mailen. Geen probleem.
@ Bram en Martin: Als jullie echt willen weten wat er mis is aan je profiel dan moet je je nickname bekend maken (kan ook via PM). Er zijn blijkbaar genoeg vrouwen die advies willen geven.

Ik vond mezelf trouwens heel oppervlakkig worden door RP. Kon mannen "afkeuren" om de meest simpele redenen. Niet lang genoeg, gelovig, opleiding, nooit sporten, alleen maar hobbies die je alleen doet. Terwijl daar best een hele leuke man achter schuil kan gaan (een vriend van mij voldoet bijna aan alle bovenstaande criteria waarop ik iemand zou "afkeuren" bij RP). Maar ja, als je kunt selecteren dan doe je dat ook.
quote:hans66 schreef op 23 september 2009 @ 07:17:

[...]

Het kan best zijn dat hij zich bedenkt en toch een hond koopt. Maar dan moet hij dat wel veranderen in zijn profiel.Hahaha, dat kan ja. Maar niet van dieren houden en dan ineens toch een hond hebben, het lijkt me stug
Dat selecteren dat merk ik zelf ook ja, maar wat je zegt, als je die keuze hebt... En in de kroeg selecteer je toch ook, als je niet op blond valt dan vallen die mannen in eerste instantie ook vaak af.

Ik hoorde trouwens van iemand dat zij mannen afwijst als ze niet skien, tsss. Dat ene (of als je geluk hebt 2) weekje per jaar...lekker belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven