Forumvriendinnen

25-09-2009 10:01 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar (8). Ooit had ik er meer.

Maar aangezien ik me heel erg vergiste in 1 van die vriendinnen, raakte ik anderen kwijt en daar baal ik van.

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
quote:qwertu schreef op 25 september 2009 @ 18:18:

Charlotte, hoe weet je zo zeker dat de andere vriendin wel integer was?Ockhams razor.
quote:sibelle schreef op 25 september 2009 @ 18:37:

[...]

Bij deze wil ik graag officieel een verklaring afleggen dat charlotte integer is. (aan de andere kant; schreef ik net niet iets over mijn mensenkennis...?! )

En waarom zou ik jou geloven?

En waarom zou ik C geloven?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 september 2009 @ 18:40:

[...]

En waarom zou ik C geloven?Waarom zou je niet geloven dat waar rook is, misschien toch ook wel vuur is, ook al betreft het een vriendin?
quote:sibelle schreef op 25 september 2009 @ 18:43:

[...]

Waarom zou je niet geloven dat waar rook is, misschien toch ook wel vuur is, ook al betreft het een vriendin?Waarom ga je offtopic?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 september 2009 @ 18:44:

[...]

Waarom ga je offtopic?Oh pardon, ik schreef al, ik ben niet zo'n fanatieke forummer..
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 september 2009 @ 18:40:

[...]

En waarom zou ik C geloven?

Je hoeft ons niet te geloven, Pippie, dat vraag ik niet van je.

Wees jij nou maar gewoon haar vriendin, ik kan het niet meer opbrengen.
quote:Charlotte69 schreef op 25 september 2009 @ 18:45:

[...]

Je hoeft ons niet te geloven, Pippie, dat vraag ik niet van je.

Wees jij nou maar gewoon haar vriendin, ik kan het niet meer opbrengen.Dit was een kutopmerking van me, heb ik maar weggehaald.
Okee, ik ga ook een straaltje bij pissen.

Ik vind het heel erg moeilijk om hier de juiste woorden te vinden zonder wie dan ook over me heen te krijgen. Liefst zou ik de dingen gewoon bij de naam noemen om allerlei vaagheden en insinuaties te voorkomen, maar ik weet dat dat niet wordt gewaardeerd door de forumredactie en ik heb er geen ban voor over.

Ik vond al eerder de post van Korenwolf mooi omdat die laat zien hoe groot de blinde vlekken kunnen zijn die je met name hier op internet tegenover mensen kunt hebben. Ik schreef ook al dat ik als meelezer bepaalde mensen met een speciaal oog las omdat ze me positief opvielen. Later leerde ik ze kennen en de een viel tegen, de ander niet. Wel ontdekte ik dat mijn normaal vrij goed ontwikkelde intuïtie me hier op internet meer in de steek liet dan ik wilde.

Ik zeg niet dat ik hier mensen tegen ben gekomen die helemaal fout of verdorven zijn. Maar ik heb wel geleerd dat ik van niemand meer 'fan' hoef te wezen omdat niemand helemaal geweldig is, als andere uiterste. Ik vind het heel erg jammer dat in bepaalde situaties zo ontzettend gekleurd gekeken wordt naar slechts één kant van het verhaal terwijl tegelijkertijd zo over objectiviteit wordt gepredikt.

Nee, ik kon eerst ook niet geloven wat ik, wat wij ontdekten. En ja, ik heb daar ook nog regelmatig last van, het heeft iets met mijn basisvertrouwen gedaan. En ik zou zo graag willen dat ik er meer over kon schrijven, omdat ik zo graag wil weten hoe het zit en zo graag wil dat mensen ook de ándere kant zien!

Het doet me oprecht pijn als ik zie hoe er nu bijvoorbeeld op Charlotte wordt gereageerd. Dan, HPL, je hebt geen idee! En nee, ik misschien ook niet, maar laten we het dáár dan in godsnaam gewoon bij houden.
Pipi, hoor en wederhoor.
Over wie hebben we het nou eigenlijk, dat om de brei heen draaien is ook irritant.

Laat maar, dat mag vast niet, maar open dan ook niet zo een onzinnig topic.
quote:sibelle schreef op 25 september 2009 @ 18:45:

[...]

Oh pardon, ik schreef al, ik ben niet zo'n fanatieke forummer..Dus? Ik stel jou een vraag, als je geen antwoord wilt geven, prima. Zo'n tegenvraag slaat natuurlijk nergens op.
quote:qwertu schreef op 25 september 2009 @ 18:18:

Charlotte, hoe weet je zo zeker dat de andere vriendin wel integer was? Dat je de één meer gelooft, maakt dat dat zij "de waarheid" vertelt? Waarom zou zijn geen verborgen agenda hebben?Omdat zij geen reden had om te liegen en uiteindelijk zei mijn intuïtie ook dat zij niet degene was die gelogen had (en volgens Dubio is dat de beste graadmeter).
Koor, dat doe ik toch als ik vraag of C zelf wel zo integer is? Daar geeft ze verder geen antwoord op, dan ben ik wle klaar hoor.
.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 september 2009 @ 18:47:

[...]

Ik geloof dat iedereen met wie jij geen vriendin (meer) wil zijn daar God voor op haar blote knietjes mag danken.Wat weet jij nou van mij?
quote:Charlotte69 schreef op 25 september 2009 @ 18:51:

[...]

Wat weet jij nou van mij?Alweer veel meer dan ik zou willen.
quote:zusenzo schreef op 25 september 2009 @ 18:48:

Over wie hebben we het nou eigenlijk, dat om de brei heen draaien is ook irritant.

Laat maar, dat mag vast niet, maar open dan ook niet zo een onzinnig topic.

Er lopen hier een paar conflicten door elkaar. Eentje is door Sanne opgerakeld, over een forummer met schulden. De andere heeft zich afgespeeld bij de Havettes. En dan is er nog eentje die daarvoor speelde, ik denk in het Hol van Nijn, maar dat kan ik mis hebben.

Ik ben zelf alleen bij die van de Havettes betrokken geweest en dat is ook de enige waar ik een mening over heb. (Ik zeg dus niets over die schulden, HPL, want daar weet ik niets van.)
quote:qwertu schreef op 25 september 2009 @ 18:50:

[...]

Maakt de andere partij integer als blijkt dat de ene het niet is?Tot zover hoor en wederhoor :D
Sibelle, ik denk dat internet zeker zijn beperkingen heeft wat vertrouwen op je intuïtie betreft. Daar moet je rekening mee houden als je besluit hoeveel van jezelf blootgeeft. Ik denk niet dat het feit dat je elkaar via internet kent een reden hoeft te zijn om per definitie op je hoede te zijn, maar dat je gewoon de grenzen van wat je deelt anders moet leggen.

Ook via internet kun je, zeker over langere tijd, wel enigszins inschatten hoe iemand is. Ik heb hier op het forum ook vriendschappen opgedaan die me heel waardevol zijn. Als ik mezelf niet had durven openstellen omdat het internet was, had ik die vriendinnen niet gehad.

Vertrouwen is altijd risico nemen. Het gaat er ook om dat je dat risico durft te nemen en je verlies neemt als het vertrouwen beschaamd wordt.
Ga in therapie!
Koor, ik weet van dat hele Havettes verhaal niks.

Noppes.

Nada.
Ik ben klaar met dit topic, er zijn kennelijk dingen die nog uitgevochten moeten worden. Gaat dus totaal niet over wat er in de OP staat. Of eigenlijk weer wel. Maar ben ik dus offtopic. Succes met uitvechten allen.
* Etosha schudt met hoofd: tjonge jonge jonge...

Iets met een karretje en iemand ervoor spannen. Mijn bek valt weer eens open.
Echt weer van die wijven dingen, sorry dat ik het zeg hoor, als wijf zijnde.
Dushi, ik heb zo het idee dat dit hele topic hier wél over gaat.
quote:Etosha schreef op 25 september 2009 @ 18:53:

* Etosha schudt met hoofd: tjonge jonge jonge...

Iets met een karretje en iemand ervoor spannen. Mijn bek valt weer eens open.Hohoho, ik laat me voor niemand karretje spannen als je mij bedoelt. Dat heb ik 1 keer gedaan, met FV. Nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven