Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Zag trouwens laatst in de volkskrant dat ze jongerenwerkers zochten op Saba. Weet nu dat het een klein eiland is en een leuk jongentje natuurlijk Tot zover nutteloze informatie

Oh nee hoor nu liedje van Ruby (2006/2007) op de radio, toen was ik hoogzwanger van Nesta, voel dan gewoon weer hoe ik mij toen voelde. Tot zover nutteloze informatie 2

O jee INad, echt waar. Dan mag ik snel weer aan de kolf. Zaterdag gaan we met Nesta naar Woezel en Pip. Cesar bij zus dus meteen maar weer oefenen. Diereman wil zaterdagnacht ook voeden zodat ik wat extra uurtjes kan maken dus hopen dat het gewoon goed blijft gaan.

Cesar slaapt sinds vannacht in zijn eigen kamer, even wennen maar toch fijn. Was toch wel erg vaak aan het luisteren en aangezien Cesar alles behalve een stille slaper is, schoot dat niet altijd op
Aapje: dat is echt super nieuws zeg. Pfhoehee dat moest een opluchting zijn dat hij lekker aan het slokken was.

Dier:

Slaap je vast beter door met Cesar op zijn eigen kamer. Vanochtend lag Saba ook lekker om zich heen te kijken en te brabbelen maar daar wordt je toch wakker van als hij naast je ligt.

Wat grappig van dat in de krant.Over Aruba hoor je best veel maar Saba is zo een klein eilandje. Er is ook maar één weg. Kan je wel heel makkelijk je rijbewijs halen

Woezel en Pip de show?
Aapje, fijn dat het goed gaat met MM. Nu maar lekker uitrusten met zijn 2-tjes. En weer gaan genieten.

Nala , hoop echt dat het wat wordt met een van de kijkers.

Nou Rebbel, ik zou de verloskamer alvast reserveren voor je derde .

Vis, nog even doorbijten en dan lekker geen commentaar meer op hoe jij Mima verzorgt. Je hoort het vaak dat schoonmoeders veranderen als er kinderen zijn. Hier gelukkig nog geen commentaar gehoord.

Prinsje wil gelukig wel uit fles drinken. heb het even uitgeprobeerd, want morgenavond stal ik hem bij mams en paps en ga lekker avondje weg. Voor het eerst een paar uur zonder mijn mannetje...

met Prinsje zijn darmkrampen lijkt het beter. Hij heeft ze nog wel maar niet meer zolang achter elkaar lijkt het. Hij is wel heel onrustig geworden. overdag heel veel wakker en hele korte slaapjes. Een uur is al lang. (op een of andere manier slaapt hij 's nachts wel lang en begint zijn nacht de laatste dagen tussen 10 en half 1 ipv tussen half 1 en 2 uur). Maar omdat hij zo onrustig was eergisteren met inbakeren begonnen (althans niet echt inbakeren , maar puckababy, alternatief voor inbakeren) Armpjes zijn nog wel vrij. Ik had er goede verhalen over gehoord van mensen in omgeving. De eerste dag toen ik het deed was hij heel boos en wilde niet slapen. Gisteren heeft hij zowaar twee uur achter elkaar geslapen in puckababy (en toen heb ik hem zelf wakker gemaakt omdat we wegmoesten en hij ook nog moest eten). Dus nu weer ingelegd en nu maar kijken of hij gaat slapen. Doet iemand dat hier ook inbakeren of puckababy. In mijn omgeving heel veel mensen gehoord die het doen of hebben gedaan en er enthousisast over zijn.
Hoera voor MM....operatie geslaagd en nu weer lekker thuis bij papa en mama flesjes drinken!

Pipi; lekker je eerste avondje uit zonder Prinsje, of zie je er tegenop? Wij bakeren niet in, ook niet met een puckababy ofzo, maar ik hoor er ook veel goede dingen over.

Rebbel; wat een korte controle bij gyn zeg...

Ik ben zonet op controle geweest, bij mij was het incl inwendig onderzoek of baarmoeder oke was en alles goed genezen was. Gelijk recept voor Mirena meegekregen, die word binnenkort geplaatst, maar moet daar eerst weer voor de eerste (en hopelijk voorlopig laatste) keer ongesteld voor worden. Dan na 10 weken echo of hij goed zit en gelijk uitstrijkje maken, want ik nader heel hard de 30 grens nu. Ook nog even over een eventuele derde zw gehad, ik zal dan zeker weer bloedverdunners moeten gaan spuiten. En het goede nieuws was wel dat mijn steunkous af mag over 3 maanden...jippie! Dan heb ik dat kreng 2 jaar non-stop aan gehad tot m'n lies, en ben er wel klaar mee eerlijk gezegd, dus volgende zomer ga ik weer voor 2 bruine benen ipv 1 .

Inad en Aruba, vreemd eigenlijk dat je je zo moe voelt als je juist een 'goede' nacht gehad hebt. Ik herken het wel. Ben soms na een baggernacht fitter als na een uur of 6 slapen, waarschijnlijk merk je dan pas wat je tekort komt ofzo en wil je lichaam dat in gaan halen.

Zit een beetje in dubio over de medicatie van Elfje. Gisteren waren de medicijnen op en moest ik nieuwe bestellen bij de apotheek, niet wetende dat ze een dag extra nodig hebben om het klaar te maken. Maar nu doet ze het eigenlijk best aardig zonder medicijnen, ze slikt wel geregeld voeding terug, dat hoor je, maar het gekrijs en gekronkel heeft zich vanaf gisterenavond toen ze eigenlijk weer med moest beperkt tot zo'n 30 min en ook vanochtend houd ze zich erg rustig, dus ik twijfel of ik dan wel weer moet gaan beginnen met die medicatie, of gewoon wachten tot ze last krijgt....
Oh ja...weet iemand hier het eea over flesvoeding en hoeveelheden? Elfje wil steeds vroeger eten en valt dan echt de fles aan, dus honger. Heb op het pak gekeken en van 5 tot 6 kg mogen ze 200cc flesvoeding x5, en ze weegt 5100 gram, maar volgens de info van het cb mag ze bij haar leeftijd + gewicht maar 170cc, maar ja dan heeft ze dus sneller honger, dus ik heb de neiging om op te gaan voeren naar 200cc.
Vond het ook toevallig Aruba, vooral dat ze jongerenwerker vragen. Sint Maarten is al klein dus als Saba nog kleiner is, hoeveel jongeren hebben ze dan ?

Yes de WOezel en Pip show. Ik had kaartjes voor juni maar Dinand wilde toch nog een extra touch (pfff) geven aan de show dus uitgesteld tot zaterdag. Ben benieuwd, denk dat Nesta het te gek vindt.

Pipi fijn dat het beter gaat zeg met de krampjes. Ik heb geen ervaring met inbakeren maar het zou niet mijn eerste keus zijn. Als het voor jullie werkt is het prima lijkt mij. Uiteindelijk is het volgens mij het belangrijkst dat Prinsje en jullie goed kunnen slapen. Ik ken het ook niet de Puckababy, zal eens googlen ben wel nieuwsgierig. Gaat het met jou verder ook goed?

Lala gefeliciteerd dat kous er af mag en straks 2 bruine benen :-) Is je ene been ook iets dunner dan de andere door steunkouzen, 2 jaar is een heel eind!

Oh trouwen leuks Pip avondje weg!

Geen idee over flesvoeding Lala misschien de hongerige baby variant probren?

Hier een gek dagje. Nesta ligt voor pampus in bed. Waarschijnlijk iets onder de leden want wilde niet naar buiten (Nesta is buitenkind) en tranen met tuiten toen ik beetje aandrong. Nu dus in bed en wil alleen maar liggen, zo zlieg. Ik zelf ook maar wat aan de hang met Cesar...
Goed nieuws!!! Ons huis is verkocht!!!!!!!!!!!!!! Tuurlijk wel onder financieel voorbehoud, maar we zijn overeen gekomen met de prijs.

Die kijkers van afgelopen vrijdag hadden gister een bod gedaan. (echt heel scherp al, maar toch nog geprobeerd er meer uit te halen)

Helaas bleven ze op hun eerste bod, maar dat vonden wij niet erg. Want het is al meer dan wij ooit nog dachten voor het huis te krijgen!

(tuurlijk we zijn al wel 20 duizend gezakt, maar ze zaten vlakbij onze vraagprijs van nu)

1 December willen ze de sleuteloverdracht. Nou, prima!

Zijn dus helemaal happy.

Vanmorgen de nieuwe kinderstoel gehaald. Zal straks wel ff een foto maken.

Vanaaf nog ff bakkie doen bij mijn ouders, paps is jarig.

Aapje, super dat de operatie is geslaagd en dat jullie alweer thuis zijn!

Nou, ik ga ff koken. Lees later weer ff bij.
Gefeliciteerd Nala!
Owja Lala over flesvoeding. Ik zou Elfje niet elke voeding 200 gaan geven. Bij fv krijgen de meeste kinderen ook nog regeldagen en dan kan je ze straks niets meer geven aangezien ze niet meer dan een liter mag.

Af en toe een keertje iets meer kán maar ja dan heb je kans dat ze eraan gaat wennen natuurlijk. Of af en toe de extra/forte versie van de flesvoeding. Heb je het idee dat ze altijd hongeriger is of alleen bepaalde voedingen? En laat ze soms ook wat staan? Wat ze laat staan mag je altijd compenseren bij een andere voeding volgens mij. Doen wij hier wel.
Aapje- Wat fijn dat jullie weer thuis zijn. Wat een gehannes aan zo'n klein lijfje heh... Kan me voorstellen dat je er geemotioneerd door bent. Fijn dat hij al weer zo snel goed at!

Rebbel- Ik had me nooit gerealiseerd dat er zo veel vooroordelen over werkende moeders zijn totdat ik zelf zwanger werd. Dacht dat de wereld inmiddels een beetje minder ouderwets was wat dat betreft. Ik wordt nu we getrouwd zijn ook veel aangeschreven met de achternaam van mijn man (zelfs door mijn eigen broer ). Vind dat best shockerend, aangezien het inmiddels toch vrij normaal is dat vrouwen hun eigen naam houden en ik op het geboortekaartje natuurlijk ook mijn eigen naam heb gebruikt... (Snap overigens wel als iemand er voor kiest wel de naam van haar man te gebruiken hoor, vind het alleen raar als mensen daar zondermeer van uitgaan).

He Inad, wat jammer dat je juist een slechte nacht hebt gehad terwijl je eigenlijk meer slaaptijd had.

Haha, Dier, koningin der nutteloze informatie Vind het wel gezellig hoor, wat geklets tussendoor. Klinkt wel als een lekkere baan, jongerenwerker op Saba. Denk alleen dat ik me al snel zou vervelen op zo'n klein eiland.

Geniet van je avondje uit Pipi! Man gaat dit weekend ook met het flesje oefenen. Ze hadden me verteld dat dat pas vanaf 6 weken kon (maar voordat ze 8 weken was moest), maar jullie zijn kennelijk ook al eerder begonnen. Mima drinkt vanaf het begin al prima aan de borst, dus durf het ook wel aan met vijf en halve week. Man ziet er erg naar uit om haar ook eens te kunnen voeden.

Lala - fijn zeg, van die steunkous! Lijkt me idd vervelend worden op den duur. Heb je nu 1 heel wit been, of valt dat wel mee?

Nala!! gefeliciteerd!! Het gaat vast wel goed komen met die financiering. Fijn zeg! kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Is de overdracht al snel?

Hier gaat het inmiddels wat beter. Gisteren was het prachtig weer en hebben we een flink eind gelopen langs de zee en koffiegedronken in dezelfde koffiebar waar ik Inad heb ontmoet . Dat was een stuk beter dan thuis zijn. Daarna ben ik lekker met Mima in bed gekropen totdat Man weer thuis kwam. Vandaag hadden ze wel een bankdag, maar kennelijk heeft schoonm zich er bij neergelegd dat ik alles anders doe. Mima had een hangdag, sliep alleen in draagzak en nu naast me in bed. Ze heeft deze week iedere avond een huiluurtje (van een minuut of 20 Terwijl ze dat anders maar een hele enkele keer heeft. Vanmiddag had ze het ook weer... Misschien wel 2 vandaag dus. Heb het gevoel dat het toch aan het bezoek ligt. Toen er 2 weken geleden vrienden met 3 kinderen bij ons op bezoek waren is ze ook de hele avond overstuur geweest. Hebben jullie babies dat ook? Ik denk dat ze of meer moet wennen aan mensen, of dat ze net zo introvert is als haar vader. Die kan ook niet goed tegen te lang te veel mensen om zich heen. Misschien heeft ze over een paar jaar ook zo af en toe een flinke bergwandeling nodig om nieuwe energie te vergaren
Vis; fijn dat je weer wat beter in je vel zit! Het kan best wel te maken hebben met drukte (dat huilen) Alissa had dat ook, moet eigenlijk zeggen heeft dat ook. In drukke situaties is ze huilerig en niet haarzelf, ze doet dan teveel indrukken tegelijk op en vind het moeilijk die te verwerken, en voor Mima is de wereld natuurlijk nog helemaal nieuw..

Nala; wat heerlijk! Wat een opluchting zal dat zijn en fijn dat jullie een goede prijs hebben gekregen. Dat is vanavond wel een borreltje waard denk ik zo?!

Mijn been is trouwens niet dunner waar de steunkous zit, had ik ook verwacht, maar is niet, eerder wat dikker, geen idee waarom. Dat been ziet wel witjes ja, al 2 jaar geen zon gezien daar, niet dat ik verder bruin ben, want ik blijf meestal in de schaduw, maar je ziet wel verschil. Net weer wezen zwemmen, 16 baantjes...heerlijk, voel me zo lekker daarna, merk wel dat de spieren tussen mijn schouderbladen vastzitten, toch wat beter opletten bij het geven van de fles dat ik goed ga zitten.

Fles opvoeren; das een goede tip Aruba, toevallig is het vandaag zo gelopen dat ik idd 2 flessen groter heb gemaakt en 3 flessen gewoon de normale hoeveelheid. Ik wist trouwens niet dat Fleskinderen ook regeldagen hebben..misschien heeft ze die vandaag en gisteren dan wel?
Nala wat een goed nieuws, komt hopelijk goed! 1 december is al mooi snel.

Vis fijn zeg zo'n dag. Het is af en toe ook gewoon zoeken, wennen etc aan nieuw mensje he? Ik heb ook wel gehoord dat baby's met 6 weken hun huiluren ook opvoeren dus dat kan het ook zijn al vind ik je verhaal heel logisch klinken. Ik let er ook altijd op. Familielid heeft ook baby van 3 maanden en huilt altijd avonds en overdag slaapt ze niet. Ze sleuren haar overal mee naar toe en ik denk toch stiekem dat het daar mee te maken heeft. Iets te druk/overprikkeld. Maar goed dat is mijn mening en geen idee of het ook daadwerkelijk zo is.

Achternaam herkenbaar. Zelfs van pensioen gaan ze er klakkeloos van uit dat je naam man aanneemt. Vind het ook zo raar! Heb heel wat irritante telefoontjes moeten doen na ons trouwen.

Haha slap ouwehoeren kan ik wel

Zou je inderdaad denken met been idd maar niet dus. Heerlijk hoor dat je straks weer zonder mag.

Het is vanavond weer me-time joehoe. Heb zelfs pepernoten in huis, moest wat snoepen
Pipi, fijn dat het wat beter lijkt te gaan met krampjes.

Hier geen ervaring met inbakeren, want bv-baby.

Lala, twee jaar non-stop tot je lies?!?!? Pffffff, ik gun jou ontzettend bruine benen aanstaande zomer

Heftige nacontrole met inwendig onderzoek enzo, ik krijg niet eens een nacontrole. Mag wel als ik zou willen, maar niet noodzakelijk.

Geen verstand van FV, maar ik zou gewoon geven waar ze behoefte aan heeft, zolang je maar niet boven de liter per dag komt.

Dier, hoest met Nesta nu? Zielig zo'n verdrietig ventje.

Nala, gefeliciteerd! Dat is toch best nog snel gegaan.
Mag inbakeren niet bij bv baby?

Nesta heeft tot 20.00 uur op de bank gelegen en Bob de Bouwer gekeken met waterige oogjes. Daarna naar bed en in diepe slaap. Hij was ook zo zlieg en verdrietig, kanik zo meesjanken. Verder niet echt verhoging en hij zei dat hij nergens pijn had dus echt lamlendig.
huh, daar heb ik ook nog niet van gehoord, dat het niet zou mogen bij BV baby?

Hai trouwens
Hmmmm, als ie maar niet ziek gaat worden, zit je niet echt op te wachten. Hopelijk slaapt ie lekker vannacht. 1 wakkere baby is wel genoeg

Inbakeren bij bv liever niet ivm hongersignalen die ze niet af kunnen geven vanwege armen niet vrij.
Uit mijn bijbel van Don Kleintjes

Daarnaast is het belangrijk om alert te zijn op 'hongersignalen' die door het inbakeren onderdrukt kunnen worden, waardoor de baby minder vaak om de borst zal vragen. Inbakeren kan hetzelfde effect hebben als een fopspeen: de baby zal minder om de borst vragen en daardoor zal de melkproductie afnemen en de borstvoeding eerder stoppen.
quote:Star schreef op 15 oktober 2009 @ 21:39:

Lala, twee jaar non-stop tot je lies?!?!? Pffffff, ik gun jou ontzettend bruine benen aanstaande zomer

Hihi..ik mezelf ook . Ben niet voor niets zo hard aan het sporten...wil in bikini deze zomer...wat dat ziet er dus ook niet uit met een steunkous .
Misschien zet je wel een trend, bikini en 1 bekoust been
ah, dan heb ik er nog wel een voor Stefan

Andere uiterste is dat baby door zijn onrust zo oververmoeid raakt, dat het uiteindelijk in diepe slaap raakt en minder om de borst vraagt hahaha.

Ach, als het alleen die reden is, dan ga ik me daar niet druk om maken. Hier al drie keer een jaar bv gegeven, dus komt nu vast ook goed
Ik vind er wel wat inzitten, dus doe het niet want ook niet nodig

Heb Eetje sinds gisteren in slaapzak want draak lag al aantal keer met hoofd onder haar dekentje.

Ze is vrij actief

Vandaag op het CB moest ze op haar buik liggen. Vond ze niet leuk, dus ze werpt zichzelf zo op haar zij. Vond arts niet grappig
Haha..sexie...dan nog liever in burkini
Star jullie ook al aan de slaapzak, ik heb m vandaag ook voor het eerst aan gedaan, zo'n 70 cm slaapzak, dacht dat die veel te groot zou zijn, maar hij zit al als gegoten...boehoe..mijn meisje gaat zo snel de lengte (en breedte) in.
Is het ergens in nl noodweer ofzo? Het tvsignaal valt hier steeds weg.....
Aha dat is de reden...handig zo'n bijbel Komt inderdaad dan vast wel goed Ely en ook hai .

Goed zeg dat sporten Lala!

Dat meen je, Eetje wordt een turnster. Leuk artsje pesten, ze lijkt wel op haar moeder

Ik hoop het ook niet, dit is al de tweede keer sinds Cesar dat hij lamlendig is. Normaal niet zo vaak ziek misschien toch ook wat last van de verandering of gewoon de R in de maand dat kan ook natuurlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven