Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Was net zo lekker enthousiast bezig met die badcape, doet me naaimachine raar! Ongelijke, losse steken en aan de onderkant werd de zoom één grote knup.... Mss de spanning niet goed ingesteld? Of mijn machine houdt gewoon niet van badstof...

Straks maar weer proberen.
Hey Mejet,

Je zou kunnen proberen om je machine opnieuw in te rijgen. Is het de onder of de bovendraad die raar doet?
ohja, dat heb ik ook weleens. Begrijp dan eigenlijk niet waarom het gebeurt, maar opnieuw inrijgen helpt inderdaad wel.

Cat23, heb je misschien al wat foto's van je laatste projectjes?
Ik denk dat het aan de onderdraad ligt, gezien de zoom aan de onderkant van de stof in de knup raakt. Heb zowel de boven als de onderdraad opnieuw ingeregen, maar helaas niet het gewenste effect.... Gelukkig komt me moeder morgen lags en die heeft al toegezegd er wel even naar te willen kijken, de skat
Mejet, ik heb soms hetzelfde probleem als jij hebt. Ik probeer dan meestal opnieuw in te rijgen, maar dit werkt niet altijd. Meestal stop ik even met naaien en ga later verder & dan heb ik er geen last meer van. Maar hoe dat nu komt?!?
Ik zal zodra ik mijn camera heb gevonden foto's plaatsen!

Heb je je machine al helemaal schoongemaakt en geolied? (hoe schrijf je dat eigenlijk?)
Hi, ik werd hiernaartoe verwezen omdat ik een topic had geopend met de vraag of je fluweel kan strijken.

Ik ben een jurkje aan het maken van fluweel (Mart Visser jurkje uit de knipmode van december 2006). Ik wil 2 delen (binnenkant en buitenkant) met plakvliseline op elkaar plakken, maar twijfel of dat wel kan. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Is dat zodat je aan de binnen en buitenkant fluweel hebt? Ik snap je vraag niet helemaal. Kun je het niet aan elkaar naaien?

En anders voor de zekerheid een theedoek tussen het strijkijzer en de stof doen tijdens het strijken.
quote:Uggla schreef op 15 november 2009 @ 14:15:

Hi, ik werd hiernaartoe verwezen omdat ik een topic had geopend met de vraag of je fluweel kan strijken.

Ik ben een jurkje aan het maken van fluweel (Mart Visser jurkje uit de knipmode van december 2006). Ik wil 2 delen (binnenkant en buitenkant) met plakvliseline op elkaar plakken, maar twijfel of dat wel kan. Hoe zouden jullie dit aanpakken?Heb je niet een stukje over dat je het even kunt proberen?
Er zit inderdaad zowel binnen als buiten fluweel. Het beleg van het "bovenstukje" is namelijk ook van fluweel, maar ik vind het bij de halslijn niet zo mooi strak op elkaar aansluiten. Normaal strijk ik het in zo'n geval plat en als het niet plat wil blijven plak ik het vast met vliseline. Ik vind het niet zo mooi om de halslijn door te stikken, maar ik ben bang dat ik geen andere keuze heb.

Ik heb inderdaad geen klein stukje over om te proberen. Ik heb vrijwel alle stof gebruikt en de restjes gelijk weggegooid, want anders wordt het een chaos in huis (stom natuurlijk)
Ik raad toch aan om het gewoon te strijken met een theedoek ertussen.

Dan kan er weinig mis gaan lijkt me.
Na 14 jaar ongebruikt op zolder te hebben gestaan, de naaimachine tevoorschijn gehaald die ik van mijn oma heb geerfd, een Pfaff....

Mijn moeder heeft geholpen met uitleg. Nu eerst lapjes stof knippen en dan eens kijken of het mij gaat lukken......
Vandaag aan ticotjurkje voor zusje begonnen, ben erg benieuwd of tie gaat passen enzo!

én, op de markt deze stof gekocht:

Ik denk dat ik er een Römo van ga maken...
Gave stof! Wat is een Römo?

Dit rokje, heel basic modelletje waar je alle kanten mee op kunt.

deze mevrouw http://creatiesvandanielle.blogspot.com/ heeft er ook eentje in die stof, erg leuk!
Jannemaan, echt supermooie stof. Wil ik ook!!! Ben jaloers!

Maar euh, ik sluit me bij Uggla aan: wat is een Römo?? (klinkt als iets van de Ikea)
quote:koreveen schreef op 16 november 2009 @ 20:52:

Jannemaan, echt supermooie stof. Wil ik ook!!! Ben jaloers!

Maar euh, ik sluit me bij Uggla aan: wat is een Römo?? (klinkt als iets van de Ikea)

Op de vorige pagina heb ik een linkje geplaatst.

Als je wilt, wil ik best wat voor je kopen hoor, dan stuur ik het je op

de man met deze stoffen staat op de markt.

Op dekkersstoffen.nl (zelfde als van de markt) istie ook te koop, alleen voor ¤10 p/meter en ik heb hem voor ¤5 p/meter gekocht, maar misschien is het wel een foutje op de website
Jannemaan, mooi stofje idd..

Ik ben (nog) bezig met een bh voor mijn moeder.. Door tijd te kort schiet het allemaal niet op bij me..
Ey, dat is die van Stenzo toch? Ga je die gebruiken voor het jurkje? Ik vind 'm echt heel erg leuk.
quote:Cat23 schreef op 17 november 2009 @ 17:01:

Ey, dat is die van Stenzo toch? Ga je die gebruiken voor het jurkje? Ik vind 'm echt heel erg leuk.

Ja, volgens mij wel!

Ik ga er een rokje van maken, op de vorige pagina staat een fototje
Ik vind het rokje op de foto die Jannemaan heeft geplaatst geweldig! Al zal dat wel niet voor mij weggelegd zijn vrees ik, ben veelste ongeduldig hahaha!

Maar hij is wél errug leuk.......
quote:koekkie schreef op 17 november 2009 @ 20:53:

Ik vind het rokje op de foto die Jannemaan heeft geplaatst geweldig! Al zal dat wel niet voor mij weggelegd zijn vrees ik, ben veelste ongeduldig hahaha!

Maar hij is wél errug leuk.......Hij schijnt errug gemakkelijk te zijn!
Misschien wel, maar ik heb nog mar een keer in mijn leven achter de naaimachine gezeten en dat was eergisteren 5 minuten om wat proeflapjes uit te proberen...... Wie weet later! :-)
Leuk Jannemaan!

Laat je een fotootje zien als ie af is?

Ik ben bezig met een gala jurk met bijpassend jasje. Morgen moet het af zijn. Ik plaats wel even een foto als ie af is
quote:Jannemaan schreef op 16 november 2009 @ 22:11:

[...]

Op de vorige pagina heb ik een linkje geplaatst.

Als je wilt, wil ik best wat voor je kopen hoor, dan stuur ik het je op

de man met deze stoffen staat op de markt.

Op dekkersstoffen.nl (zelfde als van de markt) istie ook te koop, alleen voor ¤10 p/meter en ik heb hem voor ¤5 p/meter gekocht, maar misschien is het wel een foutje op de website

Jannemaan, zou je dat willen doen? Heel lief aangeboden van je!

Ben echt wild van die stof, precies mijn stijl.

Ik zal je wel ff een vriendinnetjes uitnodiging sturen, dan kunnen we regelen.

Het rokje is ook erg leuk. Waar heb je het patroon vandaan? Die blof van die dame is ook erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven