Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
hai, hai,

Autostoeltjes?

Björn zit er al in sinds 9 maanden en een paar dagen. Hij is echt zo groot (vooral lang) aan het worden en zwaar dat de maxicosi echt niet meer fijn was. Wij hebben 2 stoeltjes. Één wat oudere maxicosi (gewoon met die soepele bandjes nog) en een nieuwere (sinds 2007) Maxi Cosi Tobi met die banden die recht blijven staan. Ik weet niet meer wie het scheef maar dat van het tussen uit kunnen wurmen is juist niet waar hoor. Mits je de stoel goed gebruikt en altijd kijkt of de bandjes strak genoeg zitten. Als het streepje op groen staat. Tis juist erg handig dat je ze er zo in kunt zetten en niet eerst die bandjes goed hoef te leggen maar zonder zou ik het ook prima vinden hoor. Ik heb immers ook het oude type.

Voordeel v.h. oudere type is dat deze in de ligstand ook meer ligt. De Tobi is rechter maar ligt ook aan je auto en achterbank. Ik let zelf er vooral op dat er voldoende steun is bij het hoofdje (zachte zijkanten) en dat de stof ook zacht is.

Bij de goedkopere stoelen is het vaak zo dat de zitting erg hard is of dus de zijkanten. Je voelt dit al snel als je er op drukt. Dat is dus vaak ook het prijsverschil in combinatie met de soort stof v.d. bekleding.

Qua cadeautjes.. Wij hebben al veel van onze oudste zoon. Ik merk dat Björn het vooral heerlijk vindt om lekker in een bakje te rommelen. O.a. de vormenstoof (wel die van plastic :-) )... is erg favoriet. Deksel er zelf afhalen. Bakje op z'n kop gooien of 1 voor 1 blokjes eruit rommelen...

En erg favoriet is de duplo!!! Ook zo'n bakje met een basis set. Kan hij ook weer deksel afhalen (met btje hulp) en lekker in rommelen met al die blokjes. Alleen de kleine bloemetjes haal ik er dan uit en de rest is lekker groot om in de mond te stoppen.

En verder tafeltjes waar ze aan kunnen staan en optrekken. Bijvoorbeeld ook met duplo erop..

Ik denk dat ik toch laat inenten. Ben idd ook erg bang voor longproblemen bij die kleintjes. Hoop wel dat ze de enting aanpassen aan dat kleine lichaampje en dat hij er dan niet ziek van wordt. Heb een collega met vrijwel zeker de mexicaanse griep en zij heeft al een longontsteking. Ze was al wat zwak want is een paar maanden geleden ook al erg ziek geweest met longontsteking en al...

Groetjes, Nikiet
Pluk de dag!
Duplo! Dat is een goede Nikiet!

(haha, wel plastic, maar fijn plastic)
ja duplo leuk! Beide jongens spelen er graag mee. Alleen vindt oudste het geen succes als uk alles kapot maakt wat hij gebouwd heeft. Zo n tafeltje hebben we ook, dat vind uk ook wel leuk. Maar het allerleukste blijft gewoon alles waar je niet aanmag. De plantjes, spullen op tafel, keukenkastjes en de trap op klimmen. Het rekje staat klaar, maar is nog niet gemonteerd. Wordt echt tijd, ben pas achter hem aan gegaan, om eens te kijken hoe ver hij komt en jawel hoor, hij wurmt zich gewoon helemaal naar boven.

HIj wurmt zich sowieso overal uit. Oudste is het nooit gelukt om uit de trip trap te komen, uk constant, zelfs met de voetenplank zo laag dat hij zich niet kan afzetten, hij draait zich gewoon om en gaat staan. Ik heb dus nu zo n tuigje aangeschaft. T ziet er niet uit, maar ja.En boos dat hij wordt, oei oei oei. Sowieso is hij de laatste erg snel boos. Hij wil volgens mij meer als hij kan en liefst hele dagen amusement. En als dat er niet in zit kan hij dus heel boos worden.

Schoenen heeft uk nog niet aan, hij heeft leren slofjes van boumy. Shoesme schoentjes heeft oudstde gehad, maar worden hier door de schoenwinkel pas aangeraden als ze echt lopen. Voor het tafelschuiven worden gewoon antislip sokken en slofjes aangeraden. Ik geloof dat ik ze oudste wel vlak voor hij echt liep gekocht heb, omdat hij zo lomp was dat hij constant uitgleed. Die held liep ook pas met 17 maanden, dus kon wel wat hulp gebruiken. Uk gaat nu al van bank naar tafel en stapt een paar stapjes met 1 handje aan de tafel. Denk dat hij dus wel sneller is. Vanmorgen heeft hij zijn eerste meter met t buikje van de grond gekropen. Dat ging blijkbaar niet snel genoeg, hij ging weer vrolijk tijgerend verder.

fijn weekend alvast! Sinterklaas komt!!!
Duplo is inderdaad ook een goed idee. Maar wat Golfje schrijft, hier ook de meeste interesse voor de 'dagelijkse' dingen en dingen die ze niet mag hebben of net niet bij kan.

Golfje, die Uk van jou doet het dus in de omgekeerde volgorde. Eerst lopen en dan pas kruipen .

Elena is druk bezig om los te gaan staan. Ze houdt het nu ongeveer een minuut vol. Ik vind het wel een beetje eng hoor.

We weten nog steeds niet of we laten inenten. Man heeft ook z'n twijfels. Gisteren heeft hij een goede vriend gesproken die apotheker is en zijn vriendin is huisarts. Ze zouden zich beiden zelf niet laten inenten als ze de keuze hebben maar die vriend gaat nu aan z'n vriendin vragen hoe ze denkt over het inenten van jonge kinderen. Hier staat het aantal slachtoffers op 14. Minder dan in Nederland dus en het jongste slachtoffer is 14 jaar.
Hahaha Wen hier het zelfde probleem. Geen idee welke maat ze heeft! Ga eens kijken naar die schoentjes maar denk dat ik toch nog even wacht met kopen. Eerst maar eens leren lopen en dit schijnt toch makkelijker te zijn zonder schoentjes zodat ze meer grip hebben met de teentjes.

Yuna heeft ook al wel duplo maar nog geen succes. Ze vindt net als Uk en Elena meestal alle andere dingen leuker dan haar eigen speelgoed.

Golfje; heel herkenbaar. Yuna heeft de laatste dagen een erg kort lontje en ze 'gromt' ook als haar iets niet aan staat. Vast een periode!

Kitty; moeilijke beslissing he? Ik heb vriendinnen die nu haar kindjes thuis houden van het KDV en pas na de enting weer gaan. Maar las gister dat pas na de tweede prik ze voor 80/90 procent zijn beschermd. En dan ben je inmiddels 4 weken verder. Dus misschien hebben ze het dan al gehad! Want ik ga haar niet thuis houden. Dan moet je overal weg blijven en tja, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Dag meiden!

En weer ben ik een tijd niet geweest, maar deze keer met reden. Het gaat namelijk niet heel goed met de groei van Linde.

Ze heeft een sterk afbuigende curve, zowel in lengte als gewicht.

Ze is nu 65 cm en ze weegt 6500 graam, en dat is al weinig maar het gaat vooral om haar curve. We zijn inmiddels bij de kinderarts geweest en ze heeft een vrij uitgebreid bloedonderzoek gehad en gek genoeg (en ook wel fijn natuurlijk) komt daar niets uit. Ze eet als een bootwerker en ze krijgt nog 6 keer per dag bv. Geen idee waarom ze zo klein is.

Ze wordt nu goed in de gaten gehouden door de KA, en ik hoop maar dat ze snel gaat groeien.

Verder is ze wel heel vrolijk en levendig en met haar verdere ontwikkeling is gelukkig ook niets mis!

Ik hoorde van Wen dat jullie een meeting gaan doen, leuk! Ik vroeg haar of jullie er wel op zouden zitten te wachten als ik ook kom, maar volgens haar maak me ik me voor niets zorgen. Ik kan alleen even niet zo gauw vinden wanneer het is, ik moet ook wel kunnen natuurlijk! (heee waarom doen mijn emoticons het niet????)

Oja, wij gaan ook vaccineren. We hebben er lang over getwijfeld maar we vinden de MG enger dan het vaccin. Tot die tijd moet Linde het doen met mijn borstvoeding (ik heb de prik vorige week gehad dus ik heb antistoffen).

Ik hoop dat alles ok is met jullie en jullie kindjes, ik ga zo eens kijken op de hyve of er nog nieuwe foto's zijn!
Heb er inmiddels ook een paar van Linde bij gezet. :-)
Hey Voyager, leuk om weer van je te horen. Inderdaad vreemd dat Linde zo weinig groeit, ondanks haar gezonde eetlust, bv en een goede verdere ontwikkeling. Gelukkig maar dat er niets uit de bloedtesten kwam. Er lijkt dus niets ernstigs aan de hand te zijn. Misschien dat ze die groei nog wel in haalt in een latere groeifase. Ik ga straks nog 'ns even naar de foto's kijken of Hyves als ik tijd heb. Onze 'meeting' is trouwens op 3 april 2010!

Inmiddels hebben we besloten om toch te laten inenten als we een oproep krijgen voor Elena. De huisarts die we via onze vriend kennen adviseerde om kinderen onder 2 jaar te laten inenten. Blijkbaar zijn er twee soorten vaccinaties op de markt en een daarvan bevat een soort metaal (kwik geloof ik in Nederlands). Ze adviseerde om voor Baxter te gaan omdat die tot dusver veilig is bevonden.

Elena is sinds vrijdag weer verkouden. Nu is ze dat voortaan om de paar weken sinds ze op het KDV zit dus daar kijk ik niet meer van op. Maar gisterenmiddag begon ze plotseling flink over te geven. Dat heeft ze nog nooit eerder gedaan dus ik was wel een beetje bezorgd. Ze had verder geen koorts en eten en drinken doet ze ook goed. Ze was wel hangerig en sliep slecht maar ik dacht dat dat door de verkoudheid kwam. Vandaag is ze nog steeds flink verkouden, heeft ze tot vanmiddag slecht geslapen en als ze sliep werd ze na een half uurtje keihard huilend wakker. Nu heb ik het vermoeden dat haar kiezen aan het doorkomen zijn. Ze houdt haar handje vaak in de buurt van haar wang en een wang is helemaal rood en ik voelde een scherpe rand achter bij haar tandvlees. Toch verklaart dat volgens mij niet het overgeven van gisteren. Nu belde net de buurvrouw die door de week op Elena past. Ze heeft de Mexicaanse griep..... De doktor komt vanavond naar haar toe om medicijnen te brengen want ze heeft alle symptonen. Ik moet de komende week 's middags dus vrij nemen want zij mag de hele week met niemand in contact komen. Het begon bij haar gisterenmiddag, rond dezelfde tijd als Elena moest overgeven. Haar zoontje had rond die tijd ook plotseling last van diarree, maar lijkt nu weer aan de betere hand. Zover ik weet heeft Elena nu niet de symptonen van de MG maar ik vind het wel vreemd dat ze alledrie rond dezelfde tijd ziek waren. Ik moet Elena nu dus wel goed in de gaten houden aangezien ze vorige week 4 dagen bij haar is geweest (ik zelf trouwens ook!). Nu ligt ze echter alweer ruim 2 uur te slapen dus ik hoop dat dit betekent dat ze zich dadelijk wat beter voelt.
He Voy, wat fijn om wat van je te horen. Alleen niet zo goed om te lezen dat Linde niet goed groeit. Hopelijk gaat ze snel hard groeien! Wel super dat er verder niks mis is in haar ontwikkeling en dat ze onder toezicht staat. Hartstikke leuk als je ook komt naar de meeting, Wen heeft gelijk, je bent van harte welkom ;). Ga zo even naar de foto's kijken, ben erg benieuwd naar je kleine meisje.

Kitty; jemig jij zult wel even zorgen hebben... hopelijk blijft het Elena bespaard. Vooral omdat je net hebt besloten te gaan vaccineren. Sowieso rot he, om haar te zien overgeven?! Ik vond het vreselijk om te zien. Ik twijfel nu toch weer door wat ik eerder al schreef, het duurt best een tijd voordat ze beschermt zijn door de vaccinatie. Dus misschien is het dan voor niets. Twijfel twijfel...
Voy, trouwens, namens mij ben je ook van harte welkom hoor (waarom niet eigenlijk?).

Er was weer volop leven in Elena vanmorgen. Toen ik gisteren hier een bericht achterliet heeft ze in totaal 3,5 uur geslapen en ook vannacht sliep ze goed. Vanmorgen was ze wel weer, zoals gewoonlijk, vroeg wakker en was ze erg actief. Nu voel ik me alleen niet zo lekker.... Gelukkig is het rustig op het werk en kan ik op tijd naar huis.

Chili, ik zou Elena ook gewoon naar het KDV brengen als het daar zou heersen denk ik. Ik kan haar ook echt geen weken thuis houden. Oh, ik wist niet dat het een tijd duurt voordat ze beschermt zijn door zo'n vaccinatie. Wij hebben de oproep nog niet eens in huis dus we wachten eerst maar totdat we een datum hebben voor de inenting en dan zien we wel weer. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat dat best kan zijn als ze dan net in Nederland is, de week voor Sinterklaas.
Oh gelukkig Kittycat! Gatver wat kun je dan ook ineens bezorgd zijn he? Misschien had ze een buikgriepje en heb jij dat nu opgepikt? Beterschap in ieder geval!

Ik had vanochtend nog eens opgezocht hoe dat nou zit met die bescherming na vaccinatie: 40 % is voldoende beschermd na één prik, en 70 % na twee prikken. Dus dat duurt best even, voor je redelijke zekerheid van bescherming hebt. En dat zit mij best wel dwars, eigenlijk. Neefje van schoonzus ligt op de intensive care met de MG. En om me heen hoor ik het ook steeds meer. 't Zal voor volwassenen best meevallen, maar Bloemetje is niet volwassen, ze heeft nog niet eens een fatsoenlijk werkend afweersysteem.

Ik heb haar sinds haar oorontsteking niet meer naar het kdv gebracht eerst maar eens aansterken dachten we eerst, en nu willen we kijken of we het zo kunnen regelen dat ze pas na de vaccinaties weer gaat. Deze week en volgende week passen schoonouders af en toe op, en na volgende week heb ik het veel rustiger qua werk. Dus dan kan ze ook veel thuis zijn. Lekker overbezorgd zijn we vooral vriend! Ze kan natuurlijk overal griep oppikken, maar de creche is de enige plek waar ze iets in haar mond stopt wat andere kinderen ook al besabbeld hebben.
Goedemorgen! Kitty wat fijn dat het weer beter gaat met Elena. Kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Hoeveel uur gaat ze nu naar het KDV en hoeveel naar je buurvrouw? Wie past er dan nu die uren op haar? Het heerst gelukkig nog niet bij ons op het KDV maar goed, zeker weten doe je het ook niet. Er waren al wel veel kindjes ziek.

Wen; wij houden Yuna ook wel snel thuis hoor. Ook een week of twee na haar oorontsteking. Soms neem ik dan vrij en soms is vriend al vrij. Maar ja, nu is ze niet ziek dus wil/kan ik geen weken vrij nemen totdat de vaccinatie pas goed werkt. Jou verhaal komt dus overeen met dat van mij dus zal wel juist zijn. Jij houdt haar dus tot half december thuis? Ben ook wel over bezorgd hoor. Denk echt veel 'als ze maar niet ziek wordt...' Tja, het onbezorgde leventje is echt voorbij!

NJB; leuk weekend gehad? En Lucia, zijn jullie nog naar Rome geweest?

Voy; wat een mooi en lief meisje is Linde!

Golfje; hoe is het met Uk? De waterpokken echt voorbij of is hij nog steeds hangerig?

Vriend had het weekend weer koorts. Dus ja, bang dat Yuna ook ziek wordt maar gelukkig valt het allemaal mee. Vriend is weer beter en Yuna is alleen verkouden. Ze ligt nu lekker te slapen. Straks maar even gezellig wandelen.
het blijft eng hoor die zieken allemaal! ik merk ook dat ik bij het minste hoestje of verhoging denk, het zal toch niet. Maar thuis houden oid dergelijks doe ik niet. Moet zeggen dat ik het oppas technisch ook echt niet geregeld zou krijgen.

Wen: ben je niet bang dat Bloem vervreemd van het dagverblijf en weer helemaal moet wennen?

Voy: oei, wat vervelend die slechte groeicurve, Hier is uk zijn groeicurve ook een tijd heel slecht geweest, boog ook compleet af. Gelukkig was hier de oorzaak snel duidelijk, maar ik maakte me toen echt ook zorgen.Is ze wel beweeglijk?Hopelijk gaat ze snel groeien.

Kitty: brr, klonk niet goed. Hopelijk heeft ze niks opgepikt en was het gewoon een buikvirusje.

Vandaag hebben we de oproep gekregen voor de vaccinaties. Gelukkig aan het einde van de middag, dus hoef niet zo veel te regelen op mijn werk. Wel is de vraag om geen wagens mee te nemen. Dus ik moet uk denk ik maar in de baby bjorn proppen met winterjas en al.

Met uk gaat het goed. Wel van maandag op dinsdag nacht 3,5 uur aan een stuk gehuild. Hij had per ongeluk een potje gekregen waar koemelk in zat. Arme kerel! Maar vond mezelf ook wel een beetje zielig. Van dinsdag op woensdag weer verhoging, maar toch prima geslapen met een zetpil.Normaal geef ik die niet zo snel, maar ik wilde echt slapen. Er zit nog steeds een tandje dwars, maar hij lijkt maar niet door te komen. Vandaag niks te merken.

Zo ik ga het kieskompas invullen. Morgen is hier als enige plaats in Nederland al het stemmen voor de gemeenteraad. En ik ben er nog niet uit.Dan nog even een wasje draaien, zodat die weer helemaal weg is. Dit weekend gaan we nl lekker een weekendje weg. Voor een schijntje via vakantieveiling naar pipodorp. Overdreven happy familie gebeuren, maar volgens mij voor de kids echt leuk.
Ha, Chili ook al zo'n overbezorgde moeder

Ach, 't is ook dat het voor mij gewoon relatief makkelijk te regelen is (en ik het gezellig vind als ze thuis is, al schiet het met werk niet zo hard op natuurlijk).

Golfje, ik heb daar wel aan gedacht, maar ze is zo makkelijk dat ik eigenlijk niet zoveel problemen verwacht. Ze is wel eens vaker een tijdje niet geweest, en dat ging daarna ook goed. Maar ik denk er ook wel over om haar toch een paar keer te laten gaan, zou alleen wel heel sneu zijn als ze dan net iets oppikt. Nou ja, we behouden ons het recht voor af en toe van mening te veranderen

Hee, Pipodorp, is dat niet in Oranje?

Wat vervelend van dat potje. Wel een hele duidelijke aanleiding. Is het waarschijnlijk dat hij er overheen gaat groeien of houdt hij hier last van?

Hier is de oproep voor de prik ook binnengekomen. Wel heel onduidelijk: er zat een brief bij van de GGD Drenthe, terwijl we in Groningen wonen. Dus onze gemeente stond niet genoemd bij de mogelijkheden om een prik te halen. Op de site van GGD Groningen had ik ook al bekeken wanneer we moeten, en daar staat mijn dorp gewoon op. Gebeld met de GGD Drenthe, en daar zeggen ze 'bij uitzondering mag u wel in Groningen laten prikken hoor'. Hoezo bij uitzondering? De GGD in Groningen gaat er blijkbaar gewoon vanuit dat we daar komen, net als alle andere dorpsgenoten. Beetje te overhaast gedaan volgens mij.

Nou ja, wij gaan ook met doek of Beco, is ook wel zo lekker voor Bloemetje, tijdens en na de prik in de doek. Dat verzacht het leed weer een beetje.
Weekend in Geneve was geweldig, maar nu hommeles:

Kate is al sinds zondag ziek, koorts, hoesten en verkouden. Zondag al huisartsenpost gebeld. Maandagavond geweest om haar te laten checken. (wel die dag naar kdv want s ochtends had ze alleen lichte verhoging) savonds ineens weer koorts. Dinsdag was er ineens een 'loopoor'. En vanmiddag kan ik weer naar de huisarts want koorts nog niet weg. Ze heeft onwijs lopen spoken snachts. Dus wij zijn ook moe, dat helpt ook niet mee om je goed te voelen.

Daarnaast begint zoontje nu ook met hoesten en hebben man en ik allebei flinke keelpijn.

HIer prik oproep ook binnen. Te laat? Volgens mij is dit de MG al. Neefje en nichtje waar we waren in Zwitserland zijn ook ziek geweest met griepverschijnselen.

Nu zoon temperaturen. Misschien kan ie nog naar kdv. Ondertussen moet ook mn werk nog af. Aaaahhhhhh. Leuk hoor, werkende moeder zijn. Ppfffff.
Oh jee njb, dat klinkt niet fijn. Werk je thuis?

Beterschap!
Eng hoor, al die verhalen van zieke kindjes! Ik hoop maar dat de prikken op tijd zijn voor iedereen, maar het klinkt alsof er toch al een aantal besmet zijn met de MG. Heel zielig en vooral griezelig!

Ik mag morgen zelf een prik halen (werk in de zorg) en kindjes maandag. Ga het wel doen, eigenlijk geen seconde getwijfeld.

Hier zijn ze ook ziek, maar geen MG. Oudste heeft waterpokken en dat zal Lize dan over een dikke week ook wel krijgen. En we zijn het weekend allemaal ziek geweest met buikgriep; Norovirus heerst hier. Meeeen, wat ben je daar ellendig van zeg. En als je dan hoort op het journaal; "kindje overleden met de MG, maar die had ook al iets anders", dan denk ik wel; telt de waterpokken of noro ook mee als ' ze waren al ziek?'.

Heel veel beterschap voor de zieke kindjes. Ik hoop echt dat het allemaal meevalt.
Wen, dat is wel erg zeg, dat kind op de IC met MG. Gelukkig ken ik nog geen mensen die het zo erg hebben. Ik vind het natuurlijk ook wel eng, de MG, maar toch denk ik dat het ook wel een klein beetje overdreven wordt en het af en toe op een hype lijkt. Ik denk dat er veel mensen ziek zijn en denken dat ze de MG griep hebben terwijl het in werkelijkheid iets anders is. Het wordt nu eenmaal niet getest behalve als het zo erg is dat je in het ziekenhuis terecht komt. Hier is deze week een klein kind overleden aan hersenvliesontsteking. De ouders zijn bij de eerste tekenen van ziekte naar de huisarts gegaan die constateerde dat het MG was en ze naar huis stuurden. Niet dus....

Chili, ik breng Elena 's ochtends altijd rond 8 uur naar het KDV en haal haar rond 1 uur op. Dan breng ik haar naar de buurvrouw, geef haar daar haar fles en de buurvrouw brengt haar niet veel later naar bed. Dan slaapt ze meestal zo'n 2,5 uur totdat wij rond half 5 thuis zijn en haar weer ophalen. Dat werkt prima moet ik zeggen, behalve nu natuurlijk als de buurvrouw ziek is. Ik moet nu 's middags vrij nemen. Niet vandaag, want op woensdagmiddag is m'n man altijd thuis. Gisteren ben ik trouwens ook een dagje ziek thuis gebleven. Ik voelde me echt niet lekker, maar voel me nu wel weer prima. Geen MG dus!

Elena wekenlang thuishouden is voor ons ook geen optie. Dan zou ik onbetaald verlof moeten nemen en ondertussen ook de opvang betalen en dat is financieel niet haalbaar. Of ik zou haar weer enkele weken naar m'n ouders in Nederland moeten sturen. Dat doe ik ook liever niet. Daarbij komt dat ze het volgens mij ook wel heel leuk vind, die ochtenden op het KDV. Ze lacht al als we het gebouw naderen. En eerlijk gezegd zou ik ook liever niet elke dag de hele dag met haar thuis willen zijn in de winter.... Ik vraag me namelijk wel 'ns af waar ze al haar energie vandaan haalt. Als ik haar 's avonds in bed ligt val ik vaak uitgeput op de bank neer!

Lukt het jullie bijv om je kind voor de tv neer te zetten en hem/haar zo een half uurtje bezig te houden? Elena heeft daar totaal geen interesse in. Niet dat wij veel tv kijken maar soms zou het wel 'ns handig zijn. Gisterenavond was ik alleen thuis met haar en dan is het staan, zitten, lopen (aan mijn handen), naar ons bed kruipen, op het bed getild willen worden, staan op bed, klimmen op bed, van het bed af, weer op het bed, springen op bed, muziek wordt opgezet en dan begint ze meteen met haar kontje te schudden (heel grappig trouwens), dan moet ik haar optillen om te dansen (met 11 kg in m'n armen voelt dat als topsport) en zo gaat dat uren aan een stuk door. Het enige rustpunt is het eten tussendoor.

Golfje, wat zielig zeg, dat Uk meteen ziek is als hij een beetje verkeerd eten krijgt. Gelukkig weet je in ieder geval wel waar het aan ligt. Dat Pipodorp klinkt wel grappig, al heb ik er nog nooit van gehoord. Wat dat betreft zijn er voor kinderen wel veel meer vermaaksmogelijkheden in NL dan hier.

NJB, dat klinkt niet leuk inderdaad, twee zieke kinderen. En dan ook nog een drukke baan. Sterkte, hopelijk is het geen MG.

Helena, ook al een ziek kindje en dan ook nog allemaal buikgriep gehad. Gelukkig is het bij jou wel duidelijk dat het in ieder geval geen MG is. Ook sterkte, hopelijk wordt Lize niet ziek.

Wen, sterkte met het halen van de prik. Wat een gedoe trouwens zeg over de juiste locatie!

Nou, ik ga lekker uit lunchen. Ben zojuist uitgenodigd door een collega voor een afscheidslunch. Dat is wel een voordeel van aan het werk zijn. Gelukkig is m'n eetlust ook weer teruggekeerd!
Pfff, wat een lap tekst! Sorry!
Hallo dames,

Beetje laat misschien maar kan iemand mij die slaapgids misschien mailen?

Ben nieuw hier en heb hetzelfde probleem met mijn zoontje van ruim 7 maanden...Ik hoop op een reactie...

Groetjes,
hai, hai,,

Voyager. Wat vreemd dat Linde zo weinig groeit. Maar aan de andere kant klinkt het alsof ze verder gewoon gezond is. Zijn jij of je man (of familie) ook klein? En eet ze op zich voldoende naast de bv? Maar volgens mij schreef je dat al. Met de samenstelling v.d voeding kan het niets te maken hebben? Nou ja.. als ze verder vrolijk is zou dat ook wel niet.

Kittycat. Hoe is het nu met Elena. Ze had waarsch. toch de MG? Ik herken haar symptonen want mijn zoontjes hadden het ook met erg overgeven. Alleen geen koorts. Vraag me dus af of het geen andere griep was. Alhoewel een kindje bij de gastouder het ook had kort daarna met wel weer meer symptonen van de MG...

NJB. klinkt bij jouw el als allemaal MG patienten? Je schreef echter dat je Kate wel naar het kdv bracht. Vind je dat wel verstandig als ze die symptonen heeft? Vindt het allemaal wel een beetje dubbel. Tis niet een hele gevaarlijke griep maar ik denk wel dat er soms ook weer te mild over wordt gedacht.

Ik had ook een collega die echt heel ziek was en gewoon naar zijn werk ging. Toen heeft hij wel meer mensen besmet. O.a. mij... Het leek op MG want hij bleek later ook een longontsteking te hebben.

Je kunt het niet voorkomen maar toch denk ik dat kindjes en volwassen met symptonen echt beter thuis kunnen blijven. vooral om hele kleintjes niet te besmetten.

Wij hebben ook de oproep voor inenting. volgende week dinsdag tussen 9 en 10. Neem denk ik de ochtend vrij maar misschien ook wel de hele dag. Misschien worden ze er hangerig van. Ze kijken naar de verjaardag v.d. oudste en de jongste mag mee. Ik heb niets over kinderwagens gelezen. Ik moet naar een sporthal want woon in een grote plaats. Ben erg benieuwd hoe het gaat. De oudste wordt in de arm geprikt en Björn in zijn beentje..

Ben wel bang dat het sowieso te laat is. Het heerst al behoorlijk. maar ja ik doe het toch maar. Hoop alleen niet dat ze er toch ziek van worden...

Verwacht het niet zo want van de andere entingen zijn ze ook nooit echt ziek geweest. Soms een dagje btje hangerig.

Björn ontwikkelt zich nu heel snel. Zo leuk. Hij zet de eerste stapjes al langs de tafel en achter een loopkarretje die ergens tegen aan staat.

Ik heb mijn kolfset van Medela Swing verkocht op Marktplaats voor een goede prijs en heb daarvoor o.a. de Fisherprice Treinbaan voor terug gekocht voor Björn. Weet zeker dat hij dat erg leuk gaat vinden. Krijt ie 'van' Sinterklaas ...

liefs, nikiet
Pluk de dag!
Ja, ben nog naar Rome geweest. Maandagavond teruggekomen.

Rome was super! We hebben heel veel gezien. Chica heeft zich super gedragen. Geen kik gegeven in het vliegtuig en ook hele dagen op sjouw was geen probleem. We hadden een buggy mee en de Beco, dus konden we wat afwisselen. We hadden ook heel handig ding mee om van alle stoelen een kinderstoel te maken (sack and seat), dus we waren helemaal voorbereid! N paar fotootjes staan op hyves.

Hoe is t hier?

Iedereen toch wat bezorgd over de griep? Ik ook wel hoor.. Volgende week vrijdag wordt ze ingeent..

Elena houdt je goed bezig he Kitty? Chica kan zich wel goed alleen vermaken, gelukkig. Maar tv vindt ze ook helemaal niks.

Helena succes met de waterpokken! Hopelijk valt t mee..

NJB, jij ook sterkte met je zieke ukje..

Vaag verhaal wen, van die ggd! Het lijkt me toch logischer dat je in je eigen omgeving gaat vaccineren!

Golfje, veel plezier alvast met je weekendje weg!

Voy, he wat naar dat de groei niet zo goed gaat.. Gelukkig doet ze het verder wel goed en wordt alles goed gecheckt. T is wel een lekker ding om te zien zeg..

Hoe is het met Yuna, Chili? Nog ziek geworden?

Chica lijkt helemaal beter, eindelijk..

Ik ga even een wasje ophangen!
anoniem_48783 wijzigde dit bericht op 18-11-2009 15:01
Reden: wat vergeten..
% gewijzigd
Whaha, net een brief van de GGD Groningen: foutje, verkeerde brief meegestuurd gisteren. Dat hebben ze snel rechtgezet!

Nu gauw naar de hypotheekmeneer, jippie.
O, mooi! Ga je trouwens verhuizen dan? Heb ik ergens over heen gelezen?

Trouwens ook wel heel netjes, we kregen ook een brief dat Chica niet in haar linkerarm geprikt mag worden, omdat ze daarin een paar maanden terug de TBC vaccinatie heeft gekregen. (krijgt ze omdat kinderen in man's land daar ook voor ingeent worden). Die prik geeft nogal een late bijwerking, en dat zou dan kunnen irriteren samen. Ze heeft die prik eind augustus gehad, en nu zit er een dikke blauwe bult op d'r arm. Doet geen pijn overigens.

Maar ik las dat kinderen onder de 1 sowieso in hun been geprikt worden, dus het is niet eens aan de orde.
Nee hoor, einde rentevaste periode.

Netjes inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven